30+-meiden: de kleintjes

Discussie in 'De mama's' gestart door kvinna, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

oei Sky! Kijk ajb uit met die diclofenac!
    Mijn vader had deze ook voorgeschreven gekregen voor een slijmbeursontsteking waar hij uiteindelijk aan geopereerd moest worden. Door de Diclofenac had hij veel te hoge leverwaardes, gevaarlijk spul is het.

@Doosje, wat fijn dat manlief om is voor een 2e en hopelijk slaan de medicatie en therapie (snel) aan. Enne ik ga duimen dat je maar heel snel 2 mooie knalroze strepen hebt!

@Snoet: tja lastig! ik heb voor Collin ook een hele waslijst met cadeau ideeën gemaild naar de verjaardagsgasten, maar het is gewoon maar gokken of hij het leuk zal vinden. Voor sinterklaas kreeg hij een hoop toet toet auto spullen, heeft ie in het begin veel mee gespeeld, maar nu trekt de duplo toch meer, nu hij goed kan bouwen. Voor volgende week als hij 2 is hebben we een bed gekocht omdat we er nu nog gebruik van kunnen maken dat hij zelf niet weet en kan zeggen wat hij voor zijn verjaardag wil.

@Shadow! wow wat goed zeg! en nu lekker blijven plakken shadowbeebje!

@hier: vandaag op pad geweest voor het eerste pakje, poeh en ik had al zo'n last van die horrormonen :D;) alles is ineens zo leuk, schattig en snoetig!!!

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje... ik vind het zo knap van je dat je zo vol achter je man staat en dat je echt nooit klaagt. En je mag het heus wel een keer zeggen dat het rete-zwaar is, want ik denk dat je dan soms nog beter een man van huis kan hebben een hele week dan dat je met je man thuis bent, die ook zijn grote zorgen heeft door de depressie. Jij moet er ook mee kunnen omgaan! Maar geweldig dat hij toch voor een tweede wil gaan! You go girl!!!

Sky... jeetje...jij hebt het dan flink te pakken... en wat kunnen ze op het werk toch aso reageren zeg... idd goed idee om je huisarts te laten bellen dat je gewoon geen kant op kan. Beterschap!

Glim, gaaf weer om van die kleine dingen te kunnen shoppen!!! En die hormonen...ze kunnen er wat van door je lijf he...

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Doosje
    Ik sluit me helemaal aan bij hartedief!! Vind je super sterk en hoop dat het met je man straks door de therapie en medicatie ook snel weer de goede kant op gaat!!

@Sky
    Ben het eens met Glim kijk ajb uit met Dyclofenac!! Mijn maag is er weer door over de zeik ondanks de maagbeschermers en heb toch eind nov voor het laatst dyclo gehad....

@Hier
    Nou het wordt dus echt een K tijd. Mijn opa is dus opgegeven en gaat naar het hospice om daar te overlijden... is de beste optie maar maakt het wel extra moeilijk omdat ik daar dus 8 jaar al niet geweest ben. het is nl dezelfde plek als waar mijn vader overleden is. Daar bovenop heb ik natuurlijk ook spanning voor mijn eigen operatie die over nog minder dan 3 weken gepland staat....

Ook is Stijn momenteel erg veeleisend. Hij zit in een hele dwarse fase met veel gillen en miepen. Merk dat ik dit niet zo heel goed kan handelen momenteel maar probeer het zo goed en kwaad als het kan te doen. Hij schooit ook bijv om eten (met name als wij toetje hebben en hij dat van hem net op heeft) maar geven hem dan eigenlijk niks extra meer. Dit heeft dan als gevolg weer krijsen en gillen. Zo over de zeik gaan is niet normaal meer :)
    Krijg van mijn moeder te horen dat ik vroeger ook zo was dus kan ook niemand de "schuld" geven ;)

4. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    De diclofenac slik ik niet meer, heb nu een morfine-achtige pijnstiller Tramadol. Je raakt wat beneveld en het haalt de scherpe rand weg van de pijn, maar echt veel verbetering is er nog niet.
    Diclofenac heb ik eerder geslikt, na de keizersnee en vorig jaar toen ik flink door m'n rug ben gegaan. Pijnstilling heeft niet zoveel effect op mij. Bovendien is mijn maag ijzersterk want daar heb ik echt NOOIT last van. Bedankt voor de waarschuwingen maar heb er geen last van. Ook geen werking eigenlijk en das minder.
    Nu maar afwachten tot het vermindert en ik verder kan met fysiotherapie om alles weer goed te krijgen.

Vandaag belt de bedrijfsarts. Ik sprak mijn leidinggevende en gaf aan dat een bezoek niet ging lukken, pech! Zij heeft dus aangevraagd of ik telefonisch benaderd kan worden en dat gebeurt vandaag dus. Ha! *middelvinger naar die pokkegrieten van p&o* :p (die waren zo lastig en stug)

@Karianne: ja das een moeilijk iets. Kan me voorstellen. Veel sterkte daarbij. En vervelend dat Stijn zo doet nu. Voelt hij spanningen misschien. Vaak reageren de kindjes daar ook wel op.
    En ja soms is het karakter gewoon zo. Ik ben h''el erg blij dat Chris dat (nog) niet heeft. Maar hij kan zich ook heel goed uiten omdat ie erg goed kan praten al. Dat scheelt weer frustraties.

Och ja Glim, dat was zo heerlijk om al die schattige kleertjes te kopen! *terugdromend naar die momenten* . Geniet!!! :D

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Karianne.... ik herken het gevoel van een dwarse peuter... Maar echt, ik merk het bij mijn jongens, ze reageren ook heel sterk op jouw eigen "gemoedstoestand" op dat moment. Zodra ik wat minder goed in mijn vel zit, zijn de jongens ook een stuk lastiger (Of dat lijkt dan zo, maar je kunt dan gewoon minder hebben en reageert korter naar hun toe, waarop hun weer afzetten tegen jouw reactie en negatieve aandacht gaan opeisen...)
    Hahaha... ik kan het zo mooi neerzetten he..maar ik weet op die momenten ook niet altijd goed en geduldig te reageren hoor!!

Sterkte met je opa, zal een moeilijke tijd worden...

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hier even een 'hoera' van mijn kant voor Doosje! Fijn dat je man om is. En ik hoop ook dat het snel beter met hem gaat. Weet uit ervaring hoe het is om een man thuis te hebben die niet lekker in z'n vel zit; je moet uitkijken dat het jou zelf ook niet teveel wordt allemaal.

Groetjes!

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx lieve Nukkie!! En wat groei jij al goed! :) heel veel succes en ik hoop dat je af en toe nog een updatetje post hier.

8. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Abo, ff bijlezen...

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Schaduw hoe gaat ie?

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, hoe gaat het met jou???

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wow Nuk! al aan de laatste 10 weken!

@shadow: hoe voel je je? al last van kwalen?

@Karianne: hier ook een dwarsligger. ik twijfel elke keer of het een sprongetje is (ik zie dat nooit goed :) ja pas achteraf haha)
    De verjaardagsvisite van mijn aapie zei dat hij een stuk is gegroeid in lengte, en dat zie ik ook niet zo snel dus dat zou het miepen en jengelen mss verklaren?
    maar verder? ach voor we denken dat we het niet meer trekken doen ze vast weer heel lief! :D

oja en Collin heeft zijn nieuwbakken neefje ontdekt! haha
    Casper lag even op de bank en meneer ging er bijna helemaal bovenop liggen, de lomperik;) maar Casper is nu ineens wel een stukkie interessanter, das mooi, dan kan ie vast wennen :D
    ik dacht dat hij misschien overstuur zou raken van het babygehuil, maar hij had er helemaal niks van.

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeg Shadow wat ben je stil! Hopelijk gewoon lekker aan het genieten :)

Hier alles goed Hartediefje, lief dat je het vraagt :)

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Als Shadow stil is, denk ik dat het goed gaat met haar Doosje!!!

Doosje, tuurlijk denken we ook aan jou, je bent altijd zo positief op dingen, terwijl het voor jou ook niet altijd makkelijk is. Dus vandaar ook even de vraag hoe het met jou is!!!

Sven heeft een ander slaapritme dan zijn grote broer hoor...die kon ik in bed leggen en die bleef liggen.. Pfff, Sven blijft roepen"uit, uit".. maar goed, even doorpakken..

Soms denk ik, ik haal zijn slaapje er eens een keer op de week vanaf, maar ik ben zo bang dat hij het nog niet haalt... maar hij heeft gistermiddag 2 uur geslapen en nu vannacht van acht uur tot half zeven... zou het dan fijner vinden als hij van zeven tot zeven zou slapen...het klokje rond... (hahaha...gelukkig zijn het geen robotjes he...., maar goed, het zou wel eens lekker zijn..)

14. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Nog bedankt allemaal :).

Doosje : heerlijk als het op je werk goed gaat he. En wat fijn dat je je man nu mee hebt voor een tweede! Jammer dat het met hem nog niet zo goed gaat. Ik hoop dat de medicijnen en therapie helpen. Lijkt me erg moeilijk om hier mee om te gaan en vind het dan ook erg knap van je!

Sky : ik mag toch de eerstkomende tijd niet afvallen nu met de baby op komst (als alles hopelijk goed blijft gaan) dus dat duurt hier ook nog bijna een jaar hoor, dus je inhalen zal ik niet zo snel haha. Maar steunen kunnen we elkaar natuurlijk wel! Ik heb hier als stok achter de deur dat ik een compleet nieuwe garderobe krijg van manlief dus na de zwangerschap is het -20 tot -25 kilo here I come! Hoeveel kilo wil jij kwijt?
    En hoe gaat het nu met je heup?
    En ja tuurlijk vinden we het leuk dat je weer meeklept :D.

Glim : jij bent ook alweer 22 weken, jemig!

Karianne : heel veel sterkte gewenst! Brr moeilijke tijd voor jou nu even pff. Dikke knuffel!

Nuk : jij mag over een weekje of 10 ook alweer bevallen. Gaat snel zeg!

Harte : hier hielp het wel, het middagslaapje eraf. Het is er nu denk ik een maandje ofzo af en gaat prima. In het begin was ze eind vd middag nogal eens chagerijnig omdat ze moe was maar gaat nu goed. Ze zit af en toe weleens te wrijven in d'r ogen 's middags maar ze is niet sjage meer. En nu gaat ze 's avonds ook gelijk slapen, ze slaapt gemiddeld van 7 tot 8. Leg ik haar op bed tussen de middag dan hebben we problemen 's avonds, en nu niet meer dus.

Hier, het gaat idd wel goed :). Heb nog geen zwangerschapsklachten, en m'n buik groeit al. Gewone broeken pas ik dus al niet meer. Ach vind ik niet erg, iedereen mag zien dat ik zwanger ben haha. Heb nu ook morgen al 2 weken geen bloedverlies meer gehad. Hopelijk zien we de 19e dus ook een mooi kloppend hartje :)

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Shadow, Valerie is dan ook al helemaal van het slapen tussen de middag af.... ik denk dat ik het bij Sven wel moet afbouwen, maar ik ga het in ieder geval wel eens proberen... kijken of het dan in de avond ook gelijk een stuk beter gaat. (de moeilijke tijd rond het eind van de middag nemen we dan maar even voor lief)

Fijn dat het zo goed gaat!! Op naar de volgende echo.

Glim en Nuk...wat gaat het snel he....

16. shadowcat76

Het slaapje is er inderdaad helemaal af. Ik heb niet precies afgebouwd, omdat als ik haar op bed legde de laatste tijd het toch altijd maar de vraag was of ze nog wel ging slapen. Ze wilde gewoon echt niet meer. Dan maar niet he, ik ga geen strijd voeren want die verlies ik toch :). Hier was het denk ik alleen de eerste week dat 't eind vd middag wat problemen gaf, daarna is het beter gegaan. Bij ons heeft het iig wel geholpen om 's avonds beter te gaan slapen.

Glim, nog van harte met Collin!!

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nou...hier houden we het slaapje er nog maar even in! Hij viel zaterdag bij manlief op schoot in slaap en vandaag door omstandigheden niet naar zijn bedje op de gewone tijd, viel hij bij mij op schoot in slaap. En toen ik hem in zijn jas hielp en in de buggy legde, sliep hij gewoon door...al met al heeft hij dus nog twee uur geslapen hahahaha...

18. shadowcat76

Haha ach gos, dan heeft ie 't inderdaad nog nodig, gewoon lekker op bed leggen dus :).

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @shadow: Ik wil wel 30 kilo kwijt! iig een kledingmaat of 3 á 4....
    Dus heel wat werk aan de winkel.
    Maar ik vind het erg moeilijk. Hoe makkelijk ik gestopt ben met roken na 25 jaar (in 1 keer en nooit meer een teug genomen) en nu alweer 7 jaar niet meer, hoe moeilijk ik het afvallen vind.
    Ik hou van lekker eten en koken. En het is niet dat ik snoep en chocola eet en friet en frisdrank etc, want dat eet ik dus zelden, hou ik niet zo van. Maar mijn porties zijn te veel van wat ik wel eet. Dus teveel pasta, te veel boterhammen, te veel rijst.
    Vlees eet ik al minder en groenten juist weer meer.
    Tussendoortjes doe ik ook gelukkig niet. Een enkele keer fruit of een cracker ofzo.
    Mijn vesralving is naturel chips van Lays.....
    Maar die eet ik alleen op vrijdag en zaterdagavond. Dat doe ik al jaren zo. Bak in olijfolie, magere en light produkten.....pffffff, dus ik vind het moeilijk omdat ik al veel goed doe eigenlijk.
    Maar toch een dikke troel, dus moet aan de slag.
    Ben niet blij met dit dikke lijf, voel me mezelf niet. Voordat ik begon met de hormonentroep woog ik 70 kilo en had een mooi lichaam vond ik zelf. Strak int vel en normaal slank voor mijn lengte (1.74).
    Heb me nu aangemeld bij Weight Watchers, voor meetings en online assistance. Hopelijk gaat dat helpen. Alleen het gedoe met punten tellen en alles bijhouden.....timemanagement is al niet m'n sterkste vak meer.......
    Maar goed, dit jaar MOET het gebeuren!
    Oh en wat superlief van je hubbie om je zo'n mooi aanbod te doen als jij je houdt aan het afvallen!!! Dat doet die van mij niet hoor.

M'n heup is een stuk beter! Nog een beetje pijnlijk en sommige houdingen zijn niet fijn. Loop nu bij fysio voor oefeningen en hij doet z'n best. :) En ik ook.:D

@Middagslaapje: Chris heeft het hier ook nog nodig hoor. Valt nooit in slaap ergens, dan blijft ie wakker (ook niet in de auto) maar als ie in bed ligt slaapt ie meteen 's middags. En tukt dan gemiddeld wel 2 uurtjes door.

@glim: fijn dat Collin zo goed reageert op baby's en het gehuil. Gelukkig maar. En dat ie er ff op ging liggen, tja, ze zijn gewoon nog wat onhandig. Chris is ook echt gek op baby's en is heel lief maar doet ook nog wel eens iets te ruw. Maar ze bedoelen het goed!

@allen: vraagje (voor Doosje? :D:p ) ; wat voor poep heeft jullie kindje? Chris heeft echt nog zachte smurrie (dat soms tot aan z'n enkel zit...) (moet nog wel z'n 4 achterste kiezen krijgen) en een hele enkele keer een keutel ertussen. Doet het ook niog lekker in z'n luier en niet op de wc. Heeft al op de wc geplast maar vaak alleen maar erbboven gehangen. Nu ff al een tijdje niet meer gedaan (ook door mijn blessures) maar wil er binnenkort weer actief mee beginnen (3 keer per dag op de wc zetten en een vast ritueeltje ervan maken; zelf doorspoelen, handjes wassen...).
    Maar poepen jullie kindjes al vaste drolletjes? :D

@allen: weten jullie leuke activiteiten voor 2/2,5-jarigen? Uitjes en knutseltjes en spelletjes etc. Alles kan. Ik wil m'n kennis uitbreiden en wie weet vertellen jullie nog iets leuks waar ik nog niet aan gedacht heb! Alvast dank!

Ok, er is weer beweging in z'n bedje dus ga weer even verder.
    Alle goeds!!!!

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Sky: die vragen zijn altijd aan mij besteed :) Ik zal er snel op antwoorden, maar vandaag even niet...

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar ik wilde jullie goed nieuws vertellen en heb helaas net gehoord dat het tegenovergestelde waar is...:(
    Doosjeman en ik zijn in november begonnen met proberen en het was in december raak. Begin januari had ik een positieve test. Maar ik had (tot de dag van vandaag) ook buikpijn. Sinds vorige week wat bloedverlies. Een beetje wat Shadow ook beschreef.
    Ik zei expres hier niets omdat ik wat bijgelovig was. Vorige keer was ik meteen enthousiast en kreeg ik met een kleine 6 weken een miskraam (september).
    Dus nu had ik deze maandag een afspraak met de vk, omdat ik dan 9 weken zou zijn. Ik zou ook Doosjeman en Boaz meenemen. Gisteren na het sporten echter had ik weer wat bloedverlies en weer behoorlijk pijn in m'n buik. Vandaag gebeld en ik moest toch alvast komen. De verloskundige had geen goed nieuws. Ze zag een vruchtzakje, maar een klein embryootje en geen hartactie. Voor de zekerheid stuurde ze me ook nog naar het ziekenhuis en daar werd hetzelfde bevestigd. Het was een embryo van 5,5 week. Dat is dus fout gegaan in het begin :(

Nu moet ik wachten op de miskraam. Deze maandag heb ik nog een echo en als het dan hetzelfde is (waar ik zeker op reken en de verloskundige ook) dan mag ik een pilletje of een curettage of wachten.

Ik vind het zo oneerlijk. Ik heb toch al een miskraam gehad? Waarom moet ik er nou nog eentje hebben? Hier wordt iedereen meteen zwanger en bij mij lukt het niet. Sorry, ik gun het jullie natuurlijk ontzettend, maar ik zie alles even zwart wit nu. Ik kan het verder ook tegen niemand vertellen. Ik wil niet dat m'n werk het weet (dus ook graag niets op facebook zetten) en mijn omgeving ook niet, anders gaat men toch wachten totdat je een keer weer met goed nieuws komt.

Gelukkig wil Doosjeman het gewoon blijven proberen, maar ik ben wel zo onzeker als de neten geworden nu. Klotezooi. :(

Deel Deze Pagina