30+-meiden: de kleintjes

Discussie in 'De mama's' gestart door kvinna, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hihi heel goed Shadow, hup en door! :-D
    Doosjeman wil eerst het onderzoek afwachten, dus ik ben nog in de ruststand. En aan de wijn ;)

Hartediefje, thanx. We hebben nu 18 april een afspraak staan en dan horen we meer.

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Shadowcat, lastige buren, ik weet er alles van. Enige optie hier was verhuizen, maar dat wil je vast niet horen:D. Succes de komende tijd!

Doosje, o, dan had ik het verkeerd begrepen, ik had niet meer aan de Gilles de la Tourette gedacht. Ik weet alles van de angst voor genetisch overdraagbare ziektes, naar is dat. Wat Hartediefje zegt, het blijft een gok, maar ook dat speelt hier mee in de overpeinzingen over een tweede. En ik ben al 37:cool:.

O Hellie, beterschap voor Jari. Pijnlijk, een blindedarmontsteking, is hij al wat opgeknapt?

Verder gaat het hier goed, eigenlijk. Noa heeft wel last van verlatingsangst, moet huilen bij het kdv en wordt geregeld 's nachts wakker, maar als we haar in bed nemen slaapt ze ook zo weer door, dus dat doen we dan maar even. Verder ben ik hard aan het werk, zo weinig werk ik vorig jaar had, zo veel heb ik nu, echt doorpezen. Maar wel een prettig gevoel. Alleen moeten we wel echt een vakantie gaan plannen, anders zit ik straks het hele jaar vol en kunnen we echt niet meer weg.

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier even snel een berichtje uit het ziekenhuis.
    Jari is maandag met spoed geopereerd aan een blindedarmontsteking. De darm bleek geperforeerd te zijn, dus zijn buik zat vol met ontlasting, pus en vocht (sorry voor de onsmakelijke details).
    Hij voelt zich nog steeds erg slecht en krijgt antibiotica via het infuus om ontstekingen in zijn buik tegen te gaan.

Vanmorgen was hij erg ziek en verdrietig, nu slaapt hij weer.
    Echt vreselijk om je kind zo te zien....

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @hellie
    Ook hier nogmaals erg veel sterkte met Jari!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh Hellie, dat kan ik me zo goed voorstellen. Een hele hele dikke digitale knuffel voor jou!!! Ik hoop dat Jari snel weer beter wordt!

Kvinna, heb je nog leuke vakantie-tips toevallig? Beetje raar om dit na bovenstaande zo te vragen, maar Hellie, ik leef echt met je mee hoor. Sterkte!! En als je zin hebt, spui hier gerust en houd ons op de hoogte.

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

O, Hellie, dat is wel ernstig. Heel veel sterkte daar!

Doosje: Zweden:D! Niet heel toeristisch, maar wel lekker warm in de zomer en mooie natuur. Zou je wel naar midden-Zweden of hoger moeten wat mij betreft. Skåne is net het oosten van Nederland met rode houten huizen, daarvoor zou ik dat eind niet rijden. En als je met de boot Kiel-Göteborg gaat, is de reis niet heel lang en heb je echt al een vakantiegevoel. Of Zwitserland, ben ik al jaren niet meer geweest en heb eigenlijk wel weer zin in bergen. Of Ierland, weer een boot, maar prachtige omgeving en waanzinnig vriendelijke mensen. Oe, krijg al helemaal zin, thx!

7. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Doosje : gelijk heb je dat je aan de wijn zit, even lekker jezelf verwennen! Ik hoop dat de uitslag mee gaat vallen van het onderzoek en dat jij binnenkort er ook weer voor mag gaan. Ik duim voor je! Knuff.
    Hihi ja, we gaan met goede moed er weer tegenaan. Met hopelijk een beter resultaat pff.

Kvinna : we hebben al over verhuizen nagedacht :) omdat het niet de enige buren zijn waar we problemen mee hebben (hadden), 2 deuren verder de andere kant op zit er 1 met 2 honden waarvan er 1 nogal kan janken als ze niet thuis is. Gelukkig is dit nu opgelost en heeft ze er eindelijk wat aan gedaan (na jaren zeiken pff). Ze heeft namelijk de dierenpolitie aan de deur gehad, en als ze nog een x moeten komen krijgt ze een boete, moeten ze daarna nog een x komen nemen ze, ongeacht of ze wel of niet thuis is, de hond mee. En ja dat wilde ze natuurlijk ook niet, dus heeft ze eindelijk een blafband aangeschaft. We hebben wel rond zitten kijken naar huizen hoor maar ja dan moet je je eigenste ook nog zien te verkopen natuurlijk...
    Ha, weer iemand die zegt "ik ben AL 37" ... en ik dan! Ik ben ook 37 geworden pas maar dat houdt mij echt niet tegen voor een tweede hoor :D. 37 Is niet oud!! Ja ok, erfelijk overdraagbare aandoeningen zijn natuurlijk ook iets om mee te nemen...
    Ugh verlatingsangst is niet leuk.

@vakantie : weet nog niet wat we gaan doen dit jaar, of we weg gaan of niet. Vorig jaar zijn we lekker hier gebleven en dat beviel ook eigenlijk wel. Hoe warm is warm eigenlijk als je het over de zomers in Zweden hebt? Ierland wil ik ook nog wel een keer heen... lijkt me prachtig!
    Schotland ben ik al een aantal keer geweest, ook schitterend. Ook erg vriendelijke mensen over het algemeen. Daar ga je ook wel heen voor de rust en de natuur hoor, erg veel is er over het algemeen niet te beleven, behalve als je van whiskey houdt, er zijn genoeg distillery's daar :D.

Gelukkig zijn we hier aan de beterende hand, alleen Valerie snottert nog een beetje maar da's ook ver voorbij.

Hellie, nogmaals beterschap met Jari!!

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hellie hoe gaat het met jari??

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik was jullie helemaal kwijt.... Het is een hele tijd niet goed gegaan met mij en daarom had ik al een hele tijd niet gelezen en niet gereageerd...

Nu gaat het wel weer en dacht ik, laat ik eens op zp gaan lezen, maar toen kon ik jullie niet meer vinden. (toen ging ik op de laatste pagina van het vorige topic kijken en vond ik jullie hier....)

Ik heb niet alles bijgelezen, maar zag wel dat ik wat dingen gemist heb, iedereen sterkte gewenst bij alles wat er gebeurt (is).

Ik ga nog steeds niet heel actief schrijven, daarvoor gaat het nog niet goed genoeg, maar een kleine update:
    Caitlynn is in November begonnen op de PSZ en vindt het helemaal geweldig. Ze zit daar drie ochtenden per week en als het aan haar lag zou ze daar iedere dag zijn geloof ik.... Sociaal gezien is ze niet een typische 2-jarige, maar speelt ze lekker samen met andere kindjes en deelt ze goed, dus daar ben ik blij mee.
    Qyana is in januari getest voor KMA en reageerde niet meer, dus zijn we langzaam melk gaan toevoegen aan haar eten, nu gaat het helemaal geweldig. Ze is vrolijk, babbelt veel en loopt bijna los (heeft nog 1 vinger nodig). Samen spelen met Caitlynn is nog wat lastig, maar dat komt waarschijnlijk omdat hier in huis alles altijd van Caitlynn was en nu niet meer....

Met manlief en mij gaat het redelijk, we hebben heel veel spanningen achter de rug omtrent Kevin en hebben nu een hele belangrijke beslissing genomen, die nog bijna niemand weet: wij gaan proberen om te gaan emigreren naar Australië..... Kevin komt al maanden niet meer hier en manlief zei op een gegeven moment: als ik hem dan toch niet zie kunnen we net zo goed aan de andere kant van de wereld zitten.... Dit is al jaren een droom van ons, maar vanwege Kevin hebben we dat naast ons neergelegd....

Tot zover ff een update, ik ga wel proberen een beetje bij te lezen....

Groetjes en liefs voor iedereen,

Elleke

10. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit nog steeds in het ziekenhuis... Jari is echt heel ziek geweest en begint nu langzaam weer een beetje op te knappen. Ik hoop dat ie morgen naar huis mag, dan kunnen we iig weer een beetje fatsoenlijk slapen...
    Voor degenen die me op facebook hebben, de uitgebreidere updates kun je daar zien.
    Voor degenen die me nogniet op fb hebben, stuur me maar een pb, dan voeg ik je toe...

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh Hellie wat klote allemaal zeg. Ben je niet helemaal gesloopt? En kan je het wel goed aan? Ik ga ook duimen dat ie morgen naar huis mag en hij snel weer opknapt!

Jeetje Elleke....wat een verhaal...:(
    Dat lijkt me wel een onwijs moeilijke beslissing voor je man (en jou natuurlijk ook). Waarom willen jullie eigenlijk weg?

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @hellie ik heb net al op fb gereageerd, hoop idd dat hij nu snel opknapt, hoop dat jullie snel naar huis mogen daar zal het herstellen ook misschien wat sneller gaan.

@Elleke, pfff wat een verhaal, maar Australië is echt wel super, waar zouden jullie ergens naar toe willen? Moet zeggen dat het verhaal me ergens aan doet denken.... wij zitten maar met Curaçao in ons hoofd, oa ook omdat ik mijn broer amper zie en hij 1 van een redenen is om hier te blijven. Onze vakantie was ook erg goed bevallen en we hebben het er altijd al over maar er was altijd wel een reden om niet te gaan (vooral mijn moeder die erg hulpbehoevend was) Maar goed, hoop dat het jullie lukt, heb toen wij er waren wel begrepen dat het niet meevalt om Australië binnen te komen, je moet aan erg veel eisen voldoen..

@Doosje spannend die uitslagen wanneer krijgen jullie de uitslag?

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Citroen: we hebben 18 april eerst een gesprek, dan gaan ze alles analyseren en dan bepalen ze of er aanvullend onderzoek nodig is zoals een bloedonderzoek ed. Spannend!

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hellie, gatver. Een geperforeerde blindedarm kan inderdaad gevaarlijk zijn, met al die troep los in je buik. Ik hoop echt dat jullie snel weer naar huis kunnen.

Shadowcat, als je dus naar midden-Zweden gaat, is het rond de dertig graden. Maar wel droge warmte, het is een landklimaat daar. Heerlijk hoor, strakblauwe luchten en alleen een hemdje en rok aan...
    O ja, met 'en ik ben al 37' bedoel ik juist dat ik het rustig aan doe: we twijfelen nog steeds, en ik ben al 37. Dus als Doosje nog niet kan beginnen, heeft ze nog zeeën van tijd (is natuurlijk maar te hopen, ik weet dat je niet in de toekomst kan kijken en dat je leeftijd je straks toch parten gaat spelen, maar zo in het algemeen gesproken ligt Doosje op ons achter:D).

Elleke, poeh, heftig zeg! En Australië, dat is wel verrekte ver. Als jullie eenmaal daar zouden zitten (want inderdaad ook maar niet 1,2, 3 gedaan is, daar kun je gerust ruim een jaar voor uittrekken om alleen maar te weten te komen of je überhaupt naar binnen mag) dan wordt de situatie hier dus echt nooit meer beter. Lijkt me een ontzettend moeilijke beslissing om te nemen, om zo ver van je kind vandaan te gaan zitten. Sterkte met alles, ook met je eigen gesteldheid.

Hier heb ik een stukje oud zeer naar mijn moeder opgelost (brief geschreven die ik niet ga versturen) en dat lucht wel op! Gek is dat, hè, als je zelf kinderen krijgt, snap je soms ineens echt niet meer waarom jouw moeder bepaalde dingen deed.

En verder: LENTE, KOM HIERRRR!! Goh, wat waren die drie dagen vorige week zalig. Ik heb het er nu wel mee gehad, hoor, doe mij maar weer zon.

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha Kvinna, ik voel me meteen een stuk beter!
    Hoe is het eind augustus in midden Zweden? Lijkt me wel leuk om eens heen te gaan, maar dan wel met dat je buiten kunt zwemmen.
    Onwijs goed dat je die brief hebt geschreven. Ga je die nog een keer geven?

16. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoera, Jari is eindelijk weer thuis. Nu lekker slapen...

17. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hellie, wat fijn! Moet spannend zijn geweest, je ligt tegenwoordig echt niet zomaar meer anderhalve week in het ziekenhuis. Het zal best nog even duren voordat Jari weer helemaal boven Jan is, die zal flink verzwakt zijn. Knuffel iedereen maar lekker en ik hoop dat jullie snel weer in jullie ritme zitten.

Doosje, het wisselt natuurlijk qua temperatuur, maar tot eind augustus kun je nog prima buiten zijn en zwemmen zeker, water is dan lekker opgewarmd. September is wel echt een herfstmaand, vaak nog wel aardig wat zon, maar nachtvorst is dan ook niet ongewoon. Minder geschikt voor het buitenleven op vakantie. Värmland is een redelijk toeristische provincie, en dat is wel leuk, want dan is er iets te doen en wordt alles goed aangegeven. In andere provincies kan het nog weleens zijn dat je 'attracties' niet eens kunt vinden omdat ze niet zijn aangegeven. Bij de Noorse grens ligt Arvika, een schattig artistiek plaatsje. Volgens mij ligt dat net niet meer in Värmland, maar kom je er wel bijna langs. Veel te kanoën daar ook, over de Klarälven bijvoorbeeld.
    Wat die brief aan mijn moeder betreft: ik heb haar weleens genuanceerdere brieven geschreven en daar ging ze al helemaal van over de rooie, dus ik denk niet dat ze deze ooit te lezen krijgt... Maar ik heb wel een paar dingen heel duidelijk gekregen voor mezelf en dat is al heel fijn.

Hoe gaat het verder met iedereen?

18. shadowcat76

Pff zo zeg...
    ik ben even helemaal van slag af. Het is nu echt uit de hand gelopen met de asoburen. Marcel is nu met z'n pa bij de huisartsenpost, hij is daarstraks door de buurman op z'n lip geslagen.. en heeft de bedreiging gehad dat hij hem om zou leggen. Dus ik heb 112 gebeld, politie is geweest en hebben zijn aangifte opgenomen.

Ze zijn ook nog bij de buren langs geweest maar de vogel was allang gevlogen en volgens dat wijf van 'm kon hij 't niet geweest zijn want hij was al een half uur voor het gebeurd was weg :x. Ja tuurlijk. Zal niet. Zielige laffe hond is 't ook he.

Sorry, ik heb even geen zin om 't hele verhaal uit de doeken te doen... maar ik ben er nu echt klaar voor om te verhuizen. Ik ben die achterlijke klerelui echt helemaal beu.

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Kvinna! Ik ga eens even speuren op internet :)

Hellie hoe gaat het met Jari? Knapt ie wat op?

Nuk: hoe gaat het met je zwangerschap?? Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Shadow: lekker verhaal zeg...pfoei. Ik zou inderdaad de hand in eigen boezem steken en iets anders zoeken. Zo kan je trouwens ook niet lekker rustig 'klussen' hihi ;)

20. shadowcat76

We zijn idd al een beetje aan het rondkijken. Pest is dat je je eigen huis ook moet zien te verkopen, en ja hoe lang gaat dat weer duren...
    Ik ben nu wel bang geworden, eerst had ik zoiets van blaffende honden bijten niet maar nu na dit en die bedreiging erbij.. Ik wil Marcel niet verliezen :(.
    Zeker niet aan zo'n halfgare als dat. Hij heeft 'm tenslotte wel bedreigd en na wat er gebeurd is..heb geen zin dat de politie vandaag of morgen aan de deur staat dat er wat met hem is, bah.
    Politie heeft wel geadviseerd voorlopig niet alleen naar achteren te gaan maar altijd met z'n 2, omdat er dan een getuige is.
    Pfff, ben er nog misselijk van en van slag :(

Deel Deze Pagina