Hallo dames.....ff snel, we hebben vrijdag een bellypaint laten maken en ik wilde jullie ff een stukje ervan showen...pas na de bevalling show ik hem helemaal omdat we kleuren hebben gebruikt die iets verraden en de naam staat erop dus helaas nog ff geduld. Het is een filmposteridee..bovenaan staat dus een Giessen produktie (Giessen is onze achternaam) en onder de echo staat in de hoofdrol ...... op de puntjes dus de naam, zo hebben jullie toch een beetje een idee alvast.
citroen wat gaaf! je onderneemt echt alles met je buik he??? brenda, tis gelukkig maar 1 kast die nu inmiddels bijna af is. ik ben bezig met onze slaapkemer doordat we bed hebben verzet zodat kasten er bij konden ben ik mijn mooie motief wand kwijt. en heb nu een redelijke steriele kamer (had witte muren om het motief te rbeken en motief valt weg achter de kasten wand. dus nu heb ik een behang gekocht met motief en ga daar enkel een vlak achter het bed doen zodat het hoofdeinde benadrukt wordt, wordt wel mooi denk ik. en nu kan het nog.... buik zit nog niet al te veel in de weg... och die arme man, maar de zwarte cross is wel gaaf. snoeteman drinkt ook bijna nooit (en wij hebben elkaar in de kroeg leren kennen en lustten toendertijd allebei wel een borrel....) maar ook ik vind een goed glas wijn heerlijk maar daar blijft het enkel bij gelegenheid bij en nu helemaal niet natuurlijk! en ook straks met de bv doe ik dat niet, dat ene glas kan dan ook blijven staan...
Citroentje, leuk hoor die schildering, erg mooi gedaan. Snoet, altijd weer een hoop gedoe he, maar op zich wel leuk om te doen. Nu is het gelukkig ook niet zo heet, vanaf dinsdag wordt het weer te warm. ik hoop dat ik tegen die tijd wel bevallen ben, maar ja, het blijft afwachten. Ik heb wel flink last van indalingsweeen, heb af en toe echt het idee dat dat hoofdje al tussen mijn knieen hangt en dat doet me toch zeer! Hoop dat het een voorteken is
Ha Meiden! Ben ook weer terug van een heerlijk weekje Frankrijk. Ben goed verwend door m'n lieve schoonouders, lekker in de zon gezeten, leuke spulletjes gekocht op de brocantes en gewoon rustig aan gedaan. Was goed te doen. Bovendien koelde het 's nachts echt heel erg af (zo'n 12 graden), waardoor je heeeeeerlijk sliep! Dus Sky een beetje jaloers ben ik wel op je airco nu ik weer terug ben. @ Glim: ik woon in Utrecht (waar nu de Parade is...jeeee!! Leuk!). @ Hellie: pfoewie het is bijna zover he!! Die indalingsweeen lijken me heel spannend. Ik voel ook dat m'n kindje lager is gaan liggen en hij beweegt zwaarder (je voelt het goed als ie draait o.i.d.). Ben benieuwd hoe lang ik nog moet. @ de rest: leuk al die zomerverhaaltjes en -kwaaltjes! En nog 2 nieuwe meiden: gefeliciteerd!! Hopelijk hebben Miekieie en Brenda ook een goede vakantie gehad, maar wat ik ervan las net was het gelukkig goed. Oh en @ Shadowcat: je frequentie is niet zo belangrijk hoor! Het gaat erom dat je het leuk vindt om hier af en toe te komen en dat je je eitje kwijt kan en dat dan goed voelt. Doe gewoon lekker rustig aan, volgens mij valt het vanzelf op z'n plek voor je....dat wens ik je i.i.g. wel heel erg toe. Zo, dan plof ik nu, na 7,5 uur rijden, weer even op de bank.
Oh en ook @ Femke: ik heb je berichtje gelezen! Hoe is het met je? Ik hoop dat je je kindje inmiddels alweer hebt gevoeld. Ben benieuwd!
24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Belangrijke data: 19 juli: Nienkuh vk controle 20 juli: Doosje77 jarig (jawel 'belangrijke' datum hihi) 20 juli: Shadowcat76 20 weken echo 20 juli: Glimworm Nekplooimeting 12 weken 22 juli: Hartediefje 20wk echo bij Gyn. 22 juli: Doosje77 echo ivm meedoen bekkenbodemonderzoek WKZ 28 juli: Glimworm cotrole vk 28 juli: snoet vk controle 31 juli: Sky pretecho 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 25 wk 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 06 sept: Sky verlof 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 21 sept: Kvinna verlof
ha doosje! welkom back!!! hihi bonne vacances en france! snoetekind roept nog steeds bonsjour messie en ooievaar tegen iedereen maar ze begrijpt de betekenis, nu heeft ze zelf een hele riedel: bye bye, bonsjoer, ooievaar sjou! (ciao) en de aaaah's zijn niet van de lucht! en mw wil weer op vakantie! femke? hoe is het eigenlijk met je???? hopelijk op roze wolk??? enne iedereen?????? how are you girls?????
he snoet en doosje ja ik heb ons meisje gevoeld maar heel weinig en zachtjes. misschien was ik te verwend met ons eerste dochter....die dacht dat mijn buik een dansvloer was dus.... ik voel ze bijna niet en soms maak ik me zorgen maar ik weet ook dat 19 weken vrij vroeg is om ze goed te voelen. leuk is dat he snoet als je meisje zo frans gaan praten hihihi. mijn dochter wordt over 3 weken 2. 0p 6 augustus....dat gaat snel he. niet te geloven.... doosje....ja zoals ik schreef he....gevoeld wel maar nog heel weinig.
Zo ben ik ook weer na een vol weekend. Flink geklust (soms natuurlijk weer te veel voor dit krakkemikkige lijf) aan de babykamer, het weer was lekker koeler dus dat ging als een tierelier! Bijna klaar en dan inrichten!!!! Leuk!! Fijn dat je er weer bent Doosje! Heerlijk dat je het lekker hebt gehad op vakantie. Verwend worden is altijd fijn. @Miekiee: Fijn dat je een goeie vakantie hebt ondanks het weer af en toe. En je echo: wat een moppie!!!! @Citroen: mooi!!! ik hou daar wel van. Het thema vind ik erg leuk gekozen. @Hellie: vind je het niet reuzespannend? Je bent er al bijna!!! Kan me niet voorstellen hoe dat voelt, zo dicht bij het moment dat het er is. Ik hoop dat het nu snel gaat gebeuren en dat alles vlot en goed verloopt. Heb gisteren met manlief naar Lenette van Dongen gekeken via uitzending gemist (hebben een pc aan de tv) en we hebben werkelijk met tranen over onze wangen gezeten! Wat is zij goed zeg! En ojee, wat moest ik ff een traan laten over haar ongewenste kinderloosheid... Snap het zo goed. En wat ben ik idd een mazzelkont dat ik zover ben gekomen... Oh en ik heb een dame gevonden die me wilt helpen in de huishouding!!! Erg aardig en woendag komt ze beginnen. Ik hoop dat ik tevreden kan zijn over haar werk en dan ben ik erg blij! Oja en zit dus nu volledig in de ziektewet. Had ik dat al verteld? Bedrijfsarts zag het risico en nu ga ik dus pas weer werken over zo'n 7 maanden!!!! Dat klinkt gek!
@Hellie, nog eventjes en je bent mama!!!!! Spannend he, hoe voel je je??? @ Doosje, lekker dat je zo'n goede vakantie hebt gehad, heerlijk hoor. @Femke, ik herken je gevoel helemaal!! Ik had de vorige twee zwangerschappen hele grote drukteschoppers en dit keer voel ik het toch minder (of wil ik het gewoon veel te graag voelen...) Maar ik berust er nu wat meer in dat de kleine ook beweegt zonder dat ik het voel, want dat heb ik gemerkt tijdens de echo. Maar het liefste zou je het de hele dag voelen, die trapjes en bewegingen je buik. @ Sky, jullie ook flink geklust! Ik vind het zo leuk he.... alleen hebben wij heel veel rotzooi gehad en vandaag heb ik heel de boven maar eens goed gedweild...het stof lag echt door alle kamers en ik kan het niet uitstaan hahahahaha...terwijl manlief zaterdag toch nog 1 muur helemaal moet schuren...maar goed, lopen we in ieder geval deze week niet alles door heel het huis. Laat je nog eens een foto zien als je klaar bent???? Ben wel nieuwsgierig. Vandaag ben ik een dagje thuis, omdat kleine hartemannetje toch nog niet helemaal fit is....buikgriep, ben bij de huisarts geweest en het heerst echt op het moment. Maar gelukkig heeft hij nu weer een beetje van zijn boterham opgegeten en dat is er nog in blijven zitten. Hij is verder heel lief en heeft praatjes voor tien hoor...maar ik vond het zo'n rot idee dat hij dan op het dagverblijf zit en moet spugen. Maar morgen gaat hij naar mijn (ex)schoonzusje en dan ga ik met een fijner gevoel werken. Als er dan wat is, kan hij lekker met zijn knuffel en tuut op de bank tot ik er ben. Maar het gaat vandaag weer heel goed gelukkig! We hebben trouwens nog een hele mooie verf uitgezocht, metallic grijs, heel speciaal, had het nog nooit gezien. En er komt op de andere muur een muurschildering, ik heb iemand in de buurt gevonden die het vond ik voor een redelijk bedrag doet! Ben helemaal in mijn noppies hahahahahaha
wauw! miekie wat een schatje!!!! wat een mooie complete baby al he? ongelofelijk dat dat in je buik groeit he, of het nou de 1e, 2e 3e of de hoeveelste is, het is en blijft een wonder! femke en hartediefje, ik heb ook een rustig beebje hoor, voel het wel maar niet zo heftig ofzo (als je soms hoort van uitstekende voeten en golven over de buik.) snoetekind deed dat trouwens ook niet en das nu toch een heel pittig dametje! en sky gefeliciteerd met je "interieur verzorgster" heerlijk! en nu ook loslaten he? fijn voor je dat de kogel door de kerk is en dat je niet meer hoeft te werken... en nu niet schuldig voelen he? tis niet voor niets.... ik heb volgens mij last van de energy boost die bij 2e trimester hoort.... ik wil van alles en doe van alles.... maar als ik moe ben kap ik er ook mee hoor. babykamer is nagenoeg af, er moeten nog wat dingen opgehangen en kleertjes in de kast en onze slaapkamer was zo saai geworden door moooie wand die wegviel achter kasten dus eergister behang gekocht gister banen gesneden vanochtend er op geplakt en nu ziet het er weer smashy uit en wij hebben een rampzalige badkamer dwz de tegels dan.... en ik bedacht 3 jaar geleden dat wel met voegen wit netjes zou worden nou.....NOT! dus nu heb ik tegelverf gekocht en ga ik die hoek netjes schilderen. badkamer is doorn in m'n oog schoonmaken doe je voor het idee, want je ziet het niet... maar centjes voor nieuwe badkamer zijn we nog aan het sparen dus dan maar een tussen oplossing.... misschien ook een beetje onbewust gevoel dat je straks visite hebt en een kraamverzorgster die overal rond banjerd... je wil er gewoon netjes bij zitten. hartediefje jouw verfplan klinkt mooi!!! en zo schildering is natuurlijk super apart!
Miekieee, was helemaal vergeten te reageren op de mooie echo foto!!! Wat kun je het goed zien zeg, wat een schatje...als je dat ziet, kunnen de weken vast niet snel genoeg gaan! Je zult vast vaak naar de foto kijken!
Eerst even beetje antwoorden op iedereen, ben weer een paar daagjes niet geweest. Allemaal bedankt voor de complimenten over m'n buik . Ben d'r ook aardig trots op hihi. @Hellie : Ben benieuwd zeg, wanneer je kleintje nu echt gaat komen! Voel je al iets wat er op lijkt? @Sky : Blij dat je gesprek zo goed is verlopen toen bij de VK! Heb je een kruk gehaald en gaat dat goed? Wees niet bang over veren in je eigen reet steken dit mag best . Fijn hé zo'n airco. Marcel had 'm laatst 's nachts uit gelaten nou ik zei de volgende ochtend doe maar weer aan vannacht, ik dreef m'n bed uit en dan was 't nog niet eens zo warm . Lief van je trouwens dat je zegt dat ik er heus wel bij hoor . Ja ik kan iemand heus wel de oren van 't hoofd kletsen alleen op een forum niet altijd . Hoe ging de afscheidsmusical? @kleertjes : we hebben van m'n broer 2 zakken vol gehad met jongenskleren! We weten nog niet eens wat het wordt haha maar een vriendin van hun had 't voor haar zoontje ook in gebruik maar die is er nu uit gegroeid, en is 't nu naar mij gekomen. Mocht 't straks een meisje blijken te zijn dan kijk ik of m'n vriendin 't wil hebben, zij heeft 3 maanden geleden een jongen gehad. Heb 't goede er uit gezocht, er zaten een paar dingen bij die behoorlijk versleten waren dus die kunnen weg. Maar dat waren echt maar een paar dingen, 't overige is nog goed. Alleen is 't meeste voor als die kleine 2 jaar is dus 't mag nog een eind op zolder blijven liggen . Idd wat een leuke site die rainbow babies, kleertjes.com vind ik ook erg leuk. @Snoet : gelukkig gaat het met snoeteman beter. Met jou nu ook? @Citroentje : wat mooi die bellypaint! Ben nu wel erg nieuwsgierig hoor naar wat het wordt! @Doosje : dank je, da's erg lief van je . Voel me echt een stuk beter nu, nu iedereen vindt dat ik er gewoon bij hoor ook al post ik niet zo vaak als anderen. Ik voel me echt fijn tussen jullie allemaal hier! Klinkt als een erg fijne vakantie die je hebt gehad, ik wil ook! Lekker he als het 's nachts zo afkoelt. Geen last gehad van muggen 's nachts? Of heb je je raam dicht gehouden? @Snoet : hihi lachen zeg, die uitspraken van je dochter, dat Frans . Ik zie het echt helemaal voor me, vertederend! Wat voor behang heb je in de slaapkamer erbij gedaan? Misschien ergens een link naar 't patroon? Ben wel nieuwsgierig. @Femke : probeer je niet teveel zorgen te maken over dat je je kleintje niet zo heel veel voelt, ik heb de onze 2 weken geleden voor 't eerst gevoeld, maar voel uk ook nog meer niet als wel hoor. Vorige week hebben ze 't hartje geluisterd omdat ik me erge zorgen maakte omdat ik zo weinig en niets meer voelde, en dat klopte heerlijk sterk en stabiel. Pas vanavond dat ik 't behoorlijk voelde, hij / zij was echt goed wakker en lag flink te voetballen daarbinnen . Dus ook bij jou komt 't nog wel dat je 't goed gaat voelen! Gaat snel he, dat je dochter alweer 2 wordt... @Miekiee : aaaaah wat lief! Gaaf zeg is dat zo'n 4D echo. Wij gaan er geen laten maken omdat het best wel duur is. @Sky : fijn dat je iemand hebt gevonden voor hulp in de huishouding! En heerlijk dat je pas over 7 maanden weer aan de slag hoeft. Zelf hoef ik ook pas na m'n bevalling aan de slag, zit ook in de ziektewet ivm veel pijn aan m'n banden onderin, lig af en toe krom van de pijn, en m'n voeten waar ik soms maar amper op kan staan. Helaas loopt eind deze maand m'n contract af maar blijf ik wel in de ziektewet dus krijg ik doorbetaald. Na de bevalling is 't als een dolle gaan zoeken naar werk, maar voorlopig probeer ik me daar niet teveel druk over te maken. Oh enne ik moest wel even hier om lachen : Soms is 't beter om dit voor de haakjes te zetten, hahaha. Sorry hoor dat ik gelijk weer door moest denken . @Hartediefje : blij te horen dat het wat beter gaat met je mannetje! Nee idd ik zou ook thuis zijn gebleven hoor, beter niet naar 't kdv. Ben benieuwd naar de muurschildering! Wel een foto maken hoor als het klaar is. Apart zeg, metallic grijs, wel een mooie kleur! Zo.... als ik iemand vergeten ben; sorry!!! Morgen (vandaag) heb ik de 20 weken echo!! Om 10 uur moeten we er zijn, ik kijk er echt naar uit zeg. Zie alleen wel op tegen de warmte morgen, gelukkig gaan we 's ochtends en dan valt 't hopelijk wel mee. Gelukkig ook is 't vk-centrum niet zo ver en hebben ze daar ook airco dus zo lang ik daar binnen blijf gaat 't goed . 34 Graden morgen! Dat wordt binnen blijven zover mogelijk... morgenmiddag controle bij de praktijkverpleegkundige, ik heb astma en ben pas op longfunctietest geweest, en die gaan we morgen bespreken. Heb sinds ik zwanger ben meer last er van, ik heb medicijnen die ik 's ochtends en 's avonds in moet nemen, en heb die al moeten verdubbelen omdat ze niet goed werken. Alleen 't probleem is dat ook die dubbele dosis niet goed werkt, dus morgen even bespreken of dit niet anders kan, ik wil die andere medicijnen voor als ik 't benauwd heb (luchtwegverwijderaar) niet zo vaak in hoeven nemen zoals ik nu doe. Afijn, ga nu nog even forumbrowsen en dan zo naar bedje toe, als Marcel eens van zolder af komt, die zit met z'n neef te kletsen over z'n bakkie . Ik laat morgen weten hoe 't was de echo!!
Flinke post idd Shadow Veel plezier bij de echo. Mieke, mooie foto hoor van je meisje. Ga je er verder in de zwangerschap nog 1 laten maken? Hier is nog steeds alles rustig, af en toe flinke steken en het gevoel dat het hoofdje tussen mijn knieen hangt, maar verder niks spannends. Van mij mag ie nu wel komen hoor, ben zo benieuwd. En mijn zoontje vind het al helemaal lang duren....
Miekie wat een mooie echo!! Hellie spannend nu hoor...kan elk moment gebeuren (maar kan ook nog een 2 weken duren.......hmm ook niet echt opbeurend he) Voor de dames die weer thuis zijn van de vakantie welkom terug en zo te lezen bij iedereen wel geslaagd geweest. Femke fijn dat alles goed is met jullie meisje. Kan me voorstellen dat je je soms onzeker voelt over hoe vaak je haar voelt. Bij Tim dacht ik hem vaak te voelen, zelfs met een voorliggende placenta maar als het verschil met nu merk zou het me ook onzeker hebben gemaakt omdat ik deze uk zo vroeg al vaak en duidelijk voel. Oh Sky heerlijk iemand die je helpt in de huishouding. En probeer ervan te genieten dat je pas over 7 maanden weer aan de slag moet joh. Snoet als je thuis je energie niet meer kwijt kunt kun je hier nog wel wat komen doen hoor ik heb nl 0,0 energie.... Hartediefje is je mannetje al weer wat opgeknapt? Shadowcat veel plezier en succes met de echo vandaag! euh....verder nog iemand vergeten? Ik zit alweer flink te puffen hier......bah die warmte van vandaag zie ik echt niet zitten hoor, ga zo maar ff het zwembad vullen dan kunnen we daar met z'n 2en in gaan zitten...