Ik moet wel zeggen dat voor m'n zwangerschap het met medicijnen echt perfect ging, zolang ik maar 's ochtends en 's avonds m'n pufje nam had ik m'n luchtverwijderaar maar amper nodig. Maar nu.. pfoei. Ben echt wel benieuwd wat nou de uitslag gaat zijn. Oei heftig zeg, wat je hebt. Gelukkig kun je het gedeeltelijk wel zelf doen met zo'n slang maar toch. Hoop dat je meisje het niet heeft. Tuurlijk wil je dat ze snel geholpen wordt als er iets mis is, weet niet of ze het tijdens de zwangerschap al kunnen zien? Haha ja die vent van me als ie iets in z'n kop heeft, heeft ie 't niet in z'n kont zitten zeggen ze hier. Als ie 't beu is dan moet 't ook gelijk gedaan worden al is 't midden in de nacht . Ben echt blij dat schoonma hier zo is, was net nog even beneden maar pff wat is die keuken- en gangvloer vies zeg...
ha meiden @ brenda ik ga bv geven dat doe je gelijk na het afnavelen al....(eerste uur is beebje meest alert en lukt het het best en nu kan je als je direct na de voeding iets drinkt best wel na 3 uur voeden....) natuurlijk ga ik niet aan de alcohol.... maar bief en filet mag wel hoor... maar tis gewoon heerlijk fantaseren wat allemaal lekker is.... en zoals met alle verboden vruchten: t lijkt het lekkerst als je niet KAN of MAG nemen.... wow doosje... jij bent ook ineens in de bevallingszone..... enne moltonnetje alleen volstaat niet... zou zeker een goede plastic hoes om BEIDE matrassen doen..... want het kan best veel wezen dat vruchtwater shadow, het lijkt idd op astma, same here ook een lichte vorm van astama, altijd al gehad maar egdiagnosticeerd in ziekenhuis tijdens dubbele longontsteking en hormonen hebben invloed, dit weer, en nu beebje hoger ligt/groter wordt.... enige remedie or mij pufjes op juiste wijze gebruiken en conditie zover dat kan op orde houden kvinna balen dat je gevloerd bent.... en wat vervelend dat je nu teeds moeilijker gaat eten... moet je de rest van je leven op blijven rekken? of is het mogelijk om op bepaald moment geopereerd te worden? lijkt me behoorlijk intensief... kan me voorstellen dat je wil weten of jullie meisje dit ook heeft..... kan een kinderarts dat al vrij gauw constateren?
oh ja nog wat leuks.... snoetekind zag de film van ome willem, helemaal geweldig dansen vuistjes in de lucht... maar niet alleen zij, wat een jeugdnostalgie!!!! dus heb ik de dvd bij bol.com besteld en is net binnen 3 x raden wat snoetekind starks mag van mama.... en tja, ik kijk gewoon pedagogisch verantwoord mee ws zelfde gevoel als wat shadow met die poppen heeft (naam ff kwijt...)
en een stukje babykamer.... Bekijk bijlage 87163 heb ook nog een hele leuke van snoetekind en snoetman die samen kast in elkaar zetten maar die zet ik in mijn prive album zodat deze niet voor iedereen zichtbaar is...
Wat een leuke sluier!!! Waar hebben jullie die vandaan? @Snoet: ziet er goed uit allemaal. Jij bent wel creabea volgens mij. Leuk! Enne, ome Willem is supercool toch? Enne over het vruchtwatergedoe: is zo'n waterdichte molton niet afdoende dus? @airco en vannacht (Doosje): inderdaad nergens last van gehad gelukkig. Ik zei nog tegen manlief in bed dat we normaal hadden liggen puffen en amper zouden slapen. Nu was onze nacht ook niet zo lekker want ik had erge last van de pijn en heb van 4 tot 6 wakker gelegen met een ongemakkelijk lijf. Maar had het NIET warm! @kvinna: heftig zeg. Lijkt me akelig met eten idd. Hopelijk is het idd niet erfelijk. Sterkte met je rug! @soort-van-menu-na-bevalling: broodje lever met peper en zout, toastjes met buitenlandse kaasjes, champagne (!), sushi en sashimi (veel!). En vooral hopen dat mijn smaak en zin in voedingsmiddelen weer wat meer terugkomt. Nu heb ik vaak helemaal geen zin om te eten en kan niet veel op ook (vooral avondeten is een crime), het is dat het moet natuurlijk. Oh en heb net 2 bolletjes met brie en honing op! Heerrrrrlijk! (maakt het gemis naar de "foute" kazen wat milder) De hulp vanochtend was erg fijn, het is weer een stuk netter en ze is erg aardig. Denk wel dat het klikt. Volgende woensdag komt ze weer want daarna is ze 2 weken op vakantie. Fijn! @Femke: wat geweldig dat ze dat voor je regelden, die baco!! Echt lachen! @Shadowcat: fijn dat de 20 wk echo goed was! En die echo's zijn super! Dat voetje!! @Glimworm: fijn dat de nekplooi tot zover goed leek. Zal vast goed komen dan. Lekker!
De sluier komt van de Ikea Sky. En wist je trouwens dat je baby geen honing mag? Jij wel als je zwanger bent, maar als je bent bevallen en borstvoeding geeft weet ik het eigenlijk niet zeker....wie weet het? Er was iets mee..
er kan een bepaald beestje in zitten....(honing) die met weinig weerstand kindjes ziek kunnen maken. word afgeraden honing tot 2 jaar niet te geven.... bv weet ik niet, zou ik dan weer niet doen voor de zekerheid.... het is best goed idee om klein flesje champagne emt 2 glazen in zh tas te stoppen, wie hield nou ook alweer die lijst bij
@Snoet : leuke foto's! Da's ook 't enige wat voor mij helpt hoor, medicijnen goed gebruiken en proberen zoveel mogelijk conditie op peil te houden idd. Haha Ome Willem helemaal geweldig, jeugdsentiment! Idd net als mijn Popples . Heb trouwens een lijstje gemaakt met jeugdsentiment dingetjes, kwam aan zowat 40 dingen ! Enne idd @Doosje jemig jij komt ook al dichtbij zeg. Spannend, kan idd volgende week gebeuren maar ook over 5 weken... @hoes over matras : ik zou er dus ook gewoon een moltonnetje onder gelegd hebben he haha. Zul je net zien dat er dan een hele sloot uit komt, idd verstandiger om plastic hoezen er omheen te doen om allebei, 't zijn nogal dure dus ja die wil ik niet verpesten...
@Sky : heerlijk zeg die hulp! Ha ja lief he dat voetje , 't is nog maar 3,5 cm . @honing : ja, mag tijdens borstvoeding, heb 't even opgezocht en dit was 't antwoord : Mag ik honing eten als ik borstvoeding geef? Ja. De sporen van de bacterie die infantiel Botulisme veroorzaken komen niet in de moedermelk terecht. Dus na de bevalling gewoon lekker eten! Heb 't op deze site gevonden, staat nogal veel info op : Kind & Gezin - Borstvoeding
aaah doosje.....het komt echt dichterbij voor jou. voor hellie toch ook? die is al verder niet? spannend hoor. hoe dichter jullie komen hoe dichter wij he. pffff zegt ze op haar 20 weken hihihihi. leuke kamer hoor snoet!!! ziet er prachtig uit. mijn dochter heeft een paarse klamboe en 1 paarse muur. ze slaapt ondertussen in een grote-meisjes-bed en dat gaat hartstikke goed. ben zo trots!!! leuk om te lezen wat iedereen wil eten of drinken na de bevalling hihihii. ik zie veel sushi.....niet aan mij besteed maar kan me wel voorstellen!!!
Hee, wat schrijven jullie veel, leuk! Alle 200 pagina's lezen was inderdaad een te ambitieus plan , dus heb ik het op de laatste 10 gehouden: @ Skyizthelimit: ik weet nog helemaal niet hoe ik in 'het overzicht' moet komen, of wat een 'photobucket' is, maar ik kan me wel even voorstellen natuurlijk : 33 jaar, niet getrouwd en het is m'n eerste zwangerschap. Ik heb in april m'n spiraal laten verwijderen (onder licht gemopper van Nukkeman) en niks bijgehouden (in de zin van vruchtbare dagen of iets dergelijks), maar vorige week bleek ik dus ineens zwanger! Nukkeman was eerst helemaal in shock en niet blij (dacht ik), maar inmiddels let hij er al op of ik 's ochtends wel goed ontbijt en of ik wel op tijd naar bed ga, dus ik zie het positief tegemoet! @ Citroentje: goed om te lezen dat blauwschimmelkaasjes wel mogen! Ik las ergens dat voorverpakte brie van de AH ook gewoon mag, dus die ligt hier nu ook in de koelkast. Verder ben ik ook zo'n echte sushi-fan, maar als het met verse vis van de visboer mag, dan ga ik het misschien toch wel een keertje eten... @ Doosje: goed om te lezen van je vriendin! Ik ben ook net terug van vakantie en daar heb ik echt alles gegeten en gedronken wat verboden is...! Maar goed, ik zal niet de eerste zijn, denk ik dan maar. @ Femke: dank je wel! @ Shadowcat: ik slik sinds april foliumzuur, ben nu echt blij dat ik daar meteen mee begonnen ben toen. Maar wat gaaf dat je net je 20 weken echo hebt gehad! Weet je het geslacht nu dan ook? (niet dat je het hier moet vertellen, hoor, maar ik vraag me af of jullie het willen weten). Ik kom trouwens oorspronkelijk ook uit de buurt van Roosendaal, dus ik zal ook proberen om hier wat Brabantse gezelligheid in te brengen . @ Snoetetoet: beetje X-factor heb je wel, vind ik. Tenminste, ik heb nog niet zo vaak iemand zo beeldend zien/horen zingen op een forum . En ook aan alle anderen: dank jullie wel voor de welkomstwoorden! Ik ben nu dan in mijn 5e week (whaah! wat klinkt dat raar!) en ik word al helemaal emotioneel als ik de bijbehorende teksten lees ("je kindje is nu 2 mm groot en deze week wordt de basis gelegd voor de botten en het hartje"). Vanochtend zat ik heel relaxt op de fiets naar m'n werk en ineens dacht ik: "MIJN GOD, IK ZIT HIER DOODLEUK OP DE FIETS MET EEN KIND-IN-WORDING IN MIJN BUIK!!" Fijn dat ik hier mee mag lezen!
Wat is er veel geschreven de laatste dagen!!! Gezellig, maar ik weet even niet meer wie nu precies wat heeft neergezet. Snoet, wat schattig dat hemeltje en grappig dat doosje dezelfde heeft! Ikea is inderdaad geweldig winkelen voor een hele leuke prijs! Heb kleine harteman zijn kamertje daar gehaald en het is gewoon een heel schattig kamertje geworden. Shadow, fijn he, de 20 weken echo! Ik heb zo genoten van het beeld van ons mannetje op het scherm. Sky, jee, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt 's nachts. Maar wel heerlijk dat je in ieder geval niet het bed uit drijft van de warmte, de airco is volgens mij heel erg bevallen al!!!! De lunch na de bevalling: broodje filet americain!!!!!!!!!!!!! en als toetje een softijsje....oooo, kan er zo naar uitkijken hahahahaha. En natuurlijk de beschuit met muisjes!!!! Ik kan niet wachten tot ik de muisjes hoor kraken. Nuk, welkom hier en je vraagt maar raak hoor als je iets wil weten, we zijn er voor om elkaar te helpen en het is ook zo wonderlijk om zwanger te zijn. Femke, voel je je meisje al meer???? Doosje, jee, ik zag ineens dat jij ook al over de 37 wk heen bent, dus het kan voor jou ook elk moment er zijn! Spannend. Ik heb vorige keren een molton met plastic onderkant gekocht, die heb ik nu in gebruik voor kleine harteman, want volgens mij helpt een gewone molton niet tegen vruchtwater en ze zeggen dat vruchtwater echt je matras kan verpesten. Harteman en ik hebben vanavond het wiegje in elkaar gezet!!!!!!!!!!!!! Het is zo schattig, ik ga er binnenkort een foto van maken en proberen te plaatsen hier. Ik ben zo trots op mijn schilderwerk hahahaha * tevreden, blij en helemaal vol hormonen* Ik ga op tijd het bedje in, kleine harteman heeft me er vannacht wel zes keer uit laten komen.......
@Femke : hoe is 't, voel je je ukkie al wat meer? @Nuk : goed joh dat je sinds april al foliumzuur slikt, dan weet je tenminste zeker dat dit goed gaat. Ja die 20 weken echo keek ik echt naar uit, 't was alweer 8 weken geleden dat ik onze uk had gezien dus verlangde er wel naar. Nee we weten niet wat het wordt, als we het wel wilden weten zou ik het wel op het forum vertellen haha want zo'n flapuit ben ik dan wel, maar we weten het echt niet. Oh gezellig, nog een Brabantse! Hihi komt helemaal goed met die gezelligheid hier. Ja gek he in het begin, dan kun je je nog helemaal niet zo'n goede voorstelling maken dat er nou echt iets in je buik groeit, maar dat komt vanzelf wel hoor . Helemaal als je 't gaat voelen, ik voel 't nu sinds 2,5 week regelmatig en dat is zo'n geweldig gevoel! 't Overzicht is makkelijk; zoek de laatste op en quote dat bericht. Dan de tekst quotebla bla voor de lijst en /quote incl. haakjes aan 't einde ook weghalen, en de lijst aanpassen. Photobucket is een site waar je foto's kunt plaatsen en albums aan kunt maken, omdat de limiet voor bijlagen op dit forum beperkt is, zit ik dus al aan mijn bijlagenquota, en ik zat al op die site dus plaats ik daar gewoon voortaan m'n foto's en een link op dit forum . Als het niet lukt met lijst o.i.d. moet je het maar zeggen dan help ik je wel. @Hartediefje : ja echt heerlijk zo'n 20 weken echo! Haast niet voor te stellen dat onze "kleine" nu alweer tussen de 20 en 25 cm is, en 355 gram weegt.. Aangezien ik nog steeds een kilo onder m'n startgewicht zit . Net als jij heb ik echt ontzettend genoten van het zien van onze ukkepuk. Ahem... softijs mag dit ook niet? Heb een maand ofzo geleden er eentje op oei! Weet dat 't gevaarlijk kan zijn maar heb er eigenlijk niet bij stil gestaan. Stom stom!! Moet zeggen dat ik er tijdens m'n zwangerschap verder nog geen gegeten heb, en dit dus ook niet meer ga doen! Oh en wel foto's plaatsen idd van 't wiegje! We zijn allemaal nieuwsgierig! @all : gisteren heerlijk geshopt! Heb 7 rompertjes met lange mouw met afbeeldingen van beestjes (zo leuk! bij de V&D staat in de folder van deze week), 3 mouwloze rompertjes, veiligheidsspelden, hydrofiele monddoekjes washandjes en luiers, een velours babypakje, 3 witte broekjes van hele zachte stof, een geweldig spijkerbroekje wat voor allebei kan, 2 t-shirtjes, en van schoonma een heel lief luierpakje met voetjes eraan gekregen.. En voor mezelf alleen maar tandpasta, badschuim en een zakje dropjes haha. Volgens mij heb ik nu alles opgeschreven wat ik gehaald heb . En de benedenverdieping is ook weer schoon, terwijl ik de karrevracht aan was boven aan 't opruimen was heeft schoonma de hele benedenverdieping gestofzuigd en gedweild dus 't is weer heerlijk fris. Alleen vandaag eventjes de wc schoonmaken en de aanrecht, en boven stofzuigen, en 't huis is weer schoon voor 't weekend, heerlijk! Hele fijne dag vandaag allemaal!!
@Hemeltje: heb even gekeken op de site van Ikea en zag nog een andere; blauw met wolkjes! Die vind ik goed passen, dus die ga ik aanschaffen! @Hartediefje: foto's! foto's! @Nuk: je kan de lijst kopiëren en jezelf er op dezelfde manier tussenzetten. Ik zal hem zo even naar voren halen. En photobucket is een site waar je je kan registreren en waar je foto's kan hosten, dus foto's kan plaatsen en dan krijg je een code en die plaats je dan in een reactie en voilá! Maar er zijn meer van dat soort sites hoor. Je kan ook je foto's hier op zp opladen en bij je privégegevens zetten en dan in een berichtje plaatsen of ons vertellen dat er wat te zien is en dan gaan we en masse naar jouw profiel! En leuk; nóg een Brabantse hier, we zijn goed vertegenwoordigd geloof ik. En ja ongelooflijk hè? Zo'n wonder...., ik ben al een stukkie verder maar ik heb nog regelmatig dat ik versteld sta van dit alles en lek schopje beleef ik intens! @honing: fijn, want ik vind dat erg lekker. Ik gebruik het bij sommige dingen als alternatief voor suiker (dat eet ik niet maar wil soms iets wel zoeter hebben). @ziekenhuislijstje: oja, hield iemand dat bij hier? Ik heb via een ander topic wel ook een lijst gekopieerd, dus als we de andere kwijt zijn, kan ik deze wel plaatsen. Oh en lekker, er komen koelere dagen aan (wel met kans op regen helaas), maar fijn om wat te doen dan. Hoop dat na dit weekend ik met het inrichten van de babykamer kan beginnen!!! Heb daar zo'n zin in!!!! Nu heb ik al bergen, dozen en tassen vol liggen maar weet gewoon niet meer wat ik al heb bijna, hoewel ik wel een soort van inventarisatielijstje bijhoud. Vanochtend vroeg m'n wagentje voor de APK weggebracht, vanmiddag de nieuwe steunzolen halen, vanavond een afscheidsbbq op m'n werk (afscheid van 2 collega's), gelukkig hoef ik daar alleen maar te zitten. En ga zo even dokter bellen want die handen van mij worden nu wel serieus vervelend met dat Carpaal tunnel syndroom. Met autorijden zijn ze ook half verdoofd en dat stuurt bepaald niet fijn. Misschien dat ik spalkjes kan krijgen, prettiger voor de nacht en als ik niks doe maar lastig als je iets wilt doen. Je hebt natuurlijk geen bewegingsvrijheid dan. En navragen over de dooie plekken op m'n been. Vooral m'n rechterbeen is gedurende de dag meer prikkelend verdoofd dan normaal. Akelig gevoel. Zo, even zeuren hoor. En hoe is het met jullie allemaal verder?
@Shadowcat: Oh hahah, jij was tegelijk met mij. Nou ja, dan kan Nuk niet fout gaan met onze uitleg, toch? Lekker dat je al die dingetjes weer in huis hebt. Moet ook nog die dingen halen, maar moet het nu in etappes doen. En fijn zo'n schoonmoeder! Die van mij houdt niet van schoonmaken (bah) en m'n moeder heeft zich (nog) niet aangeboden, dus dan maar professionele hulp. Ik zal het overzicht even naar voren halen...
24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Belangrijke data: 22 juli: Hartediefje 20wk echo bij Gyn. 22 juli: Doosje77 echo ivm meedoen bekkenbodemonderzoek WKZ 28 juli: Glimworm controle vk 28 juli: snoet vk controle 31 juli: Sky pretecho 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 25 wk 09 aug: Shadowcat controle VK 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 06 sept: Sky verlof 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 21 sept: Kvinna verlof