Doosje....ik had dus wel gekeken en werd inderdaad echt niet goed toen ik zag dat het mannetje bijna geen leven vertoonde....pfffff.... ik zat echt met tranen in mijn ogen hoor. Gelukkig zat ik op dat moment met een lieve vriendin te msn-en die ook een kindje verloren heeft en zo hebben we even kunnen tikken totdat ik hoorde dat het mannetje ging huilen. Maar ik vind het altijd geweldig om te zien hoor, ik heb mijn beroep gemist volgens mij hahahahaha, vind het allemaal zo interessant. Maar goed, een kantoorbaan is ook leuk he hahahahaha. Maar herinneringen hou je toch niet tegen... vanochtend een sms gehad van mijn ex-schoonzusje dat hun tante is overleden (kon ik ook heel goed mee opschieten en ben nog naar haar toegeweest twee weken terug toen ze al ziek op bed lag) en zij wordt gecremeerd. Dus het wordt voor mij toch wel heel erg moeilijk volgende week weer. Gelukkig is het crematorium helemaal verbouwd en zie ik niet hetzelfde beeld terug als bij ons meisje... Maar ja, het is en blijft een deel van het leven. Maar een positief ding!!!!!!! Nog 1 dagje en we hebben lekker 2 weken vakantie!!!!!!!!!!! YESSSSS
Hoi, hier nog steeds alles rustig, mijn man denkt dat deze ook op de uitgerekende datum gaat komen, net zoals de oudste, dus dat is morgen. Ben benieuwd, ik hoop het want ik ben er wel echt klaar mee nu. Nuk, probeer je niet te druk te maken over het wel of niet hebben van kwaaltjes, dit verschilt zo erg per persoon, kun je toch niks van zeggen. Wel spannend he, die eerste weken. Over kinderopvang, ik woon niet in de randstad, maar het de baby ook al ingeschreven toen ik 2 maanden zwanger was. Ik heb nu wel plaats per 1 oktober, maar in de randstad schijnt dit toch een heel stuk lastiger te zijn. Leuk die namensite, jammer dat ie maar tot 2006 gaat. Tot die tijd kwamen de namen van de oudste en de baby niet veel voor, maar die van de baby hoor je nu wel veel vaker. Jari (oudste) hoor je nog steeds niet zo veel... Hartediefje, mooi wiegje hoor en snoet, leuk hemeltje. 60 bevallingen: Ik vind het een geweldig programma, vind alleen wel dat die vrouwen erg veel lachgas, zuurstof en pijnstilling krijgen, kan me niet voorstellen dat dit erg goed is allemaal en de meeste van die kerels zijn wel echt ontzettende eikels, wat die allemaal uitkramen, ik had ze de kamer uit gegooid.
Kan me helemaal voorstellen Hartediefje...ik moest zelf ook echt wel even huilen toen ik dat mannetje zag en ik kon niet meer wegzappen. Bah wat akelig was dat hee...pffff. Gelukkig liep het goed af. En die moeder bleef ook zo rustig, maar die had denk ik ook even niet meer door wat er allemaal om d'r heen gebeurde. Heftig hoor.. @ Hellie: ik vind ook dat ze veel pijnstilling krijgen. Zo'n lachgas spuit constant lijkt me ook niet ok voor de baby en ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik zal volgende week eens vragen bij de verloskundige of ze er ook eentje voor mij alvast klaarleggen hihi. Succes morgen jij! Ben benieuwd, misschien komt ie er wel aan!!
Pffff..... volgens mij komt de vermoeidheid nu echt naar boven....heb een vleugje van de buikgriep van kleine harteman overgenomen ben ik bang... Vrijdagmiddag thuis gekomen en ineens voel ik me zo op...helemaal moe en wordt ik toch beroerd. Gisteravond dan ook alles eruit gegooid van het kleine beetje wat ik gegeten had. En mijn darmen die al dagen van streek waren door die rotte ijzertabletten zijn nu gelukkig ook weer helemaal leeg voor mijn gevoel. Ik ga er niet mee verder met die staaltabletten, voel me er zo opgeblazen en ongelukkig bij, mijn buik doet echt drie dagen lang zeer en als je dan even weer naar wc bent geweest, begint het gelijk weer zeer te doen..... Had er ook niet echt baat bij voor de moeheid naar mijn gevoel.... Ik zit nu dus lamlendig en moe op de bank en er komt denk ik dit weekend niet veel uit mijn handen.... hebben we vakantie, begint ie zo. hahahahaha... daarvoor zeggen ze natuurlijk, lekker uitrusten!!!! Harteman heeft de laatste muur van de babykamer geschuurd en zometeen de muren stofvrij maken en dan de eerste laag verf erop!!!!
Harteman is goed bezig! hihi En dat is vaker zo he...zodra je dan rust of vakantie hebt dan komt alles eruit. Je hebt een tijdje op de automatische piloot gedraaid en alles afgemaakt op je werk e.d. en dan ben je klaar: hoppa ziek en/of andere kwaaltjes. Teken dus dat je teveel hebt gedaan en dat je rustig aan moet doen idd. Goed thema voor je vakantie!
Hartediefje, rustig aan doen hoor, laat je man maar klussen, jij relaxen. Hier is het vandaag D-day, maar nog geen tekenen van een aankomende bevalling...
hey meiden ff kort tussendoortje ben in afwachting van visite, komen zo met hun zoontje, heb hele huis aan kant en de bbq staat klaar. heb vanochtend een nieuwe wasmachine gekocht. de oude komt niet meer op temp en wast niet meer super schoon.... en dat kunnen we niet gebruiken met beebje er bij. wie had het over nbiet teveel schreeuwen tijdens bevalling: maak je niet druk hoor komt zoals het komt meeste schreeuwen echt niet zo als op tv maar je zal wel eens een grom laten (das heel wat anders als de boel bij elkaar schreeuwen schelden en bleeren... 60 bevallingen, wanneer komt het dan? misschien ga ik kijken via uitzending gemist. kijk er altijd grag naar maar idd pak met zoeken bij de hand aub. meiden fijne dag vandaag!
ik heb gister telefoon gekregen uit het ziekenhuis waar ik mijn genetisch onderzoek heb laten doen, om te zeggen dat ons meisjekerngezond is. oh wat zijn we blij. mijn vruchtwater moest nog 3 weken op kweek staan voor de verder onderzoeken dus daar heb ik nu de laatste uitslag van gekregen. ik huilde van blijdschap op mijn werk. iedereen was zo verbaasd want ik had het aan niemand vertelt behalve jullie. pfffffff dit is beter dan een lot uit de loterij. echt!! hellie wat spannend. oh je uitgerekende datum. voel je al iets? borrelen? rugpijn.....vruchtwater misschien hihihihi? ik wens je een geweldige bevalling toe meid. go for it!!!! snoet...veel plezier met je visite deze namiddag. pff aan het babykamertje kunnen we pas beginnen in september omdat de man die vanalles moet verbouwen dan pas kan. dus ik moet nog even wachten....maar dat is ok. mijn kleine meid is gezond!!!! waaaaahahaaahahahahaahahah!!!
@ Femke: wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd met dit goede nieuws!! @ Doosje: dank je wel voor de Utrecht-tips, ik ga zodadelijk meteen even kijken ! Ik heb me in ieder geval inmiddels bij 3 kdv ingeschreven nu, en ook al een bevestiging gehad. Moest wel meteen de gewenste dagen opgeven, pfff, daar hebben manlief en ik het nog helemaal niet over gehad! Maar goed, dat komt nog wel... Wat het bekijken van bevallingsprogramma's betreft: manlief had tegen mij gezegd dat ik dat beter niet kon doen. Komt ie een paar dagen geleden zelf naar beneden met een vreemde blik in z'n ogen, omdat hij bij het zoeken naar informatie over zwangerschap e.d. een filmpje van een bevalling tegen was gekomen, haha! Hij zag nog net niet wit rond z'n neus... @ Hartediefje: mooi wiegje inderdaad! Ik hoop dat je je alweer wat beter voelt en wens je alvast een hele fijne vakantie! @ Hellie: En? En? Gebeurt er al iets? Jeetje wat spannend, ben echt benieuwd... Ik heb het goede nieuws inmiddels aan mijn ouders en zus verteld, tijdens een gezamenlijk etentje. Wat een ontroerende reacties, de hele familie zat te huilen van geluk! En sindsdien is het toch ineens wat 'echter', lijkt het wel. Manlief wordt ook met de dag spraakzamer en positiever over het onderwerp en daar ben ik zo blij mee! @ Snoetetoet: tja, over die sushi... ik heb het hele internet afgestruind en ik lees toch echt (ook op medische websites en sites van verloskundigen) dat verse, rauwe vis geen kwaad kan... Bij de visboer heb ik het er ook speciaal nog even bijgezegd (ook heel bijzonder om dan hardop uit te spreken dat ik zwanger ben ) en ze verzekerden me dat de vis vers was. En dan zou het echt geen kwaad moeten kunnen... Nog een fijn weekend iedereen!
@ Femke: gefeliciteerd met jullie heerlijke nieuws!!! en nu volop genieten @ Hellie: Wat spannend zeg! wij hebben het gisteren aan mijn hele (grote) schoonfamilie verteld tijdens de verjaardag van de oma van mijn vriend, was heel spannend, maar ik ben blij dat dat klusje geklaard is aan 1 kant ben je wel in 1 keer klaar met vertellen, maar aan de andere kant vind ik het helemaal niks om op een ander dr feestje zo in de belangstelling te staan *bloos*
@ Glimworm: ik vind het uberhaupt knap dat je het 12 weken voor je hebt weten te houden tegenover familie (al is het schoonfamilie)!! En met zulk mooi nieuws mag je best even in de belangstelling staan, toch .
@ Femke: wat heeeeerlijk, gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!!!!!! @ Nuk: graag gedaan. Hee en wanneer maak je eens een mooie banner?? @ Pacific: hoe is het met jou eigenlijk?? @ Visliefhebbers: ik weet het volgende: verse vis van de visboer mag, voorverpakte (en vooral vacuum!) vis mag niet. Je mag bijna alle vis (vers), maar geen roofvissen en geen makreel en verse tonijn (tonijn uit een blikje mag wel). Dus wat de sushi betreft ligt het eraan welke vis erin zit. Als het gewoon lekker zalm, schol of wat dan ook is, is het geen probleem. Lekkerrrrrrrrr! @ Snoet: het is op SBS6. Ik weet niet welke dag, maar je kunt via de site de uitzendingen terugzien.
Snoet, het komt op een woensdagavond. Nuk, wat leuk dat je het verteld hebt, idd zo wordt het gewoon echter en kun je heerlijk praten over het wondertje in je buik!!! Hahaha, manlief moet dan ook maar niet teveel naar die filmpjes kijken. Maar ja, ze zenden natuurlijk ook altijd de meest spectaculaire bevallingen uit he... Hellie, jee, DE datum vandaag...nu wordt het echt afwachten en aftellen geblazen. Hopelijk kondigt de kleine zich snel aan, begin wel heel nieuwsgierig te worden naar jullie kleintje en de naam natuurlijk!!!! Femke, WAUWWWWWWWWWWWWWWWW o meis, wat ben ik blij voor je!!!! Verder maakt het idd niet uit wanneer de babykamer klaar is, je meisje is kerngezond!!!! Glimworm, wat knap dat je het zo lang voor je kan houden zeg. En je mag met zulk nieuws best even in de belangstelling staan!!!! (hahahaha, vinden wij zwangere vrouwen allemaal waarschijnlijk) Met mij gaat het wel weer wat beter, heb vandaag heel veel gerust. Kleine hartemannetje kwam rond drie uur terug van opa en oma, dus het was even heerlijk rustig voor me. Ik heb verder wel wat gegeten en dat is er in gebleven. Dus nu maar gewoon lekker rustig aan doen!!!!
24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Belangrijke data: 28 juli: Glimworm controle vk 28 juli: snoet vk controle 31 juli: Sky pretecho 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 24 wk 09 aug: Shadowcat controle VK 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 06 sept: Sky verlof 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 21 sept: Kvinna verlof Zo weer even een up to date lijst, Hellie, snel naar de bevallen meiden he!!!!
femke wat heerlijk!!!! fantastisch nieuws!!!!! gefeliciteerd visite was erg gezellig, maar ben beetje ontdaan... zoon van mijn vriendin is altijd al een hyperdepiep kereltje maar vandaag zag ik nog heel wat anders... hij loopt op zijn tenen en "fladdert" met zijn handjes, kan moeilijk zijn energie kwijt, gevolgd door explosief gedrag confrontaties kan hij moeilijk aan en benaderen doet hij het best als je hem indirect aan kijkt..... heb het niet tegen mijn vriendin gezged maar hij heeft wat autistiforme trekken. uiteraard kan je dat niet zomaar afmeten aan een middag zien maar ik heb het eerder gedacht en het is heel lang mijn werkrichting geweest dus ben geen leek, maar ook geen goog of psych dus kan en mag geen diagnoses trekken laat staan in vriendschappelijke sfeer (heel erg onetisch!!!) op de psp hebben ze een extra dagdeel geadviseerd maar dat wil ze niet.... maar och wat vind ik hem verder toch lief!
Snoet, wat moeilijk om zulke dingen te zien en niet te kunnen zeggen... Door je werkrichting weet je wel wanneer een kindje dan andere "trekken" vertoont. Kun je niet heel tactisch aangeven dat ze mss toch beter eens meer informatie kan gaan halen bij huisarts/ kinderarts???? Maar het blijft moeilijk, het zijn vrienden en die wil je ook niet kwetsen. Het mannetje vraagt er zelf ook niet naar he...en juist door dingen te weten waarom zijn gedrag zo is, zou het voor het gezin soms toch makkelijker zijn om ermee om te gaan en geeft het hem ook wat meer rust...
@ Snoet: Dat is inderdaad lastig... Maar van de andere kant: als het een goede vriendin is, en je weet er echt wel iets van af, dan kun je misschien toch proberen om het er op een subtiele manier met haar over te hebben. Al snap ik je terughoudendheid. Heb zelf jarenlang met moeilijk opvoedbare kinderen gewerkt en dan herken je gewoon sneller bepaalde gedragspatronen. Het ergste is dat onze buren twee kleintjes hebben (3 en 1 jaar), die ik dagelijks in de tuin bezig hoor en waarvan ik echt denk dat er iets niet goed gaat. Ook vanuit de ouders niet. Die kinderen huilen en schreeuwen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en de reactie van de ouders is op z'n zachtst gezegd niet correct. Maar ja, daar mag je ook niks van zeggen. Wij worden elk weekend wel een keer 's nachts om 4 uur of 's ochtends om 6 uur wakker omdat er weer ééntje op de gang staat te tieren. En het enige wat de ouders doen is erom lachen... Heel triest, vooral voor die kinderen. En soms ook wel een beetje voor ons, haha, als wij lekker kunnen uitslapen maar dan toch om 6 uur 's ochtends rechtop in bed zitten . @ Doosje: ja, ik dacht ineens, hee! zo'n banner wil ik ook wel . De sushi was trouwens heerlijk...! (en je visverhaal klopt inderdaad helemaal). @ Hellie: Hoe istie? Fijne avond nog iedereen!