@snoet ik heb inderdaad mijn moeder de site doorgegeven met de boodschap dat het nu alleen nog voor haar was^^ Ze was er helemaal weg van @Femke lekker hoogleggen die voet: beterschap!
Hihi Snoet en Loepie, ja idd dat is een sprinkhaan (zo groot als je middelvinger ongeveer). M'n vriend heeft 'm gelukkig in de wasmand gevangen, naar buiten gestoken en toen vloog (niet springen, nee Vloog!) ie weg. Brrrr.... Enne....m'n geweten is nog veeeeeeel kleiner hoor haha!
@Glimworm : maakt niet uit dat 't geen smiley is dit staat wel grappig haha. Mooie kamer zeg trouwens! En wat frappant, dat jij dat droomt en ze weer zwanger is! Fijn voor ze . @Snoet : jaaa ik ben echt zo blij! Ook met die vent van me natuurlijk hihi. Die weet idd wel wat ik nodig heb . @Hartediefje : hihi ik heb 'm helemaal platgeknuffeld . Idd was wel blij dat ik 't hartje weer gehoord heb, doet me erg goed. Ben ook zo blij met het vk-centrum hier, ik hoef maar te bellen en ik mag langs komen. En mooie babykamer!! Hihi zo heel erg mega is je buik toch niet? Gewoon mooi hoor . Heb 't idee dat die van mij met 22 weken groter is . @Loepie : dat geloven komt vanzelf wel . Hihi ik heb ook 4 testen gedaan hoor om 't zeker te weten . De eerste weken / maanden blijft 't nog 't gevoel van is 't nou echt en dan als je het voelt bewegen... daar kan niets tegenop! Althans zo voelde ik het . Vroeg wakker : ja vooral om naar de wc te gaan haha. Zit ik half slaperig op de wc en voor ik klaar ben ben ik klaarwakker . Meestal val ik wel weer redelijk in slaap daarna maar toch he. Leuk die babysite! Hihi grappig zeg hoe je het welkomststukje hebt geschreven . @Sky : mooooi die echo's !! Wat een lief toetje zeg . Heerlijk om te zien! Oh die handjes, zo grappig haha. @Snoet : pfff balen zeg die "service" van BCC :x. Gelijk heb je dat je je gelijk bent gaan halen in die winkel en nou en dat je daar met tranen in je ogen stond! Kunnen ze tenminste zien hoe hoog 't je zat, om nou dat afschepen iedere keer kan gewoon niet :x. Gelukkig is 't nu opgelost en heb je eindelijk je machine thuis. Lekker rustig aan doen! En waarschijnlijk heeft er idd gewoon wat klem gezeten, hopelijk voel je je nu beter! @Nuk : Hihi baby-shadow had er genoeg van dat mama nu alwéér naar 't hartje moest luisteren hahaha. Dat wordt nog wat als 't straks uit buik ook zo'n pittig is . Wat gaaf zeg dat je babykamer bewaard is gebleven! Idd even opschilderen en hop. Tuurlijk vind nukkebaby dat straks ook leuk zo'n dagboek . Ik hou zelf wel wat bij maar voornamelijk op een babysite en daar heb ik dan m'n afspraken op staan, en als er iets bijzonders is dan zet ik 't daar op. Heb wel voor straks als baby er is een babyalbum, dat is tot het eerste jaar. Wil er een soort scrapboek van maken. @Miekiee : rustig aan doen meis, idd alles goed met je? Neem de tijd, we zien je wel weer verschijnen als je er behoefte aan hebt of als het gaat. @Doosje : ik ga zometeen de foto's bekijken! Gewoon doen wat je leuk vindt idd, als de bevalling zich aankondigt merk je dat vanzelf wel. En en en voel je al wat ? En wooow wat is dat . Een sprinkhaan? Jemig!! Wat een joekel zeg oei oei. Hier zitten weleens van die kleine groene die laat ik meestal op m'n hand kruipen als ze in de schuur zitten ofzo en die laat ik dan vrij in de tuin. Weet niet of ik dat wel met zo'n grote gedurfd had haha. @Femke : au au au pijnlijk je teen stoten . Kan idd bloeien als een rund pff. Joh als iemand vraagt waarom je waggelt heb je nu 2 goeie excuses . @all : ik ben creatief geweest! Ben begonnen met babyalbum in te vullen (staat maar 1 pagina over zwangerschap in met een plek voor foto's er naast), en heb een layout gemaakt voor erbij te plakken, kijk hier maar : http://i209.photobucket.com/albums/bb153/Shadowcat76/babyboeklayout.jpg
Dames ff een snelle vraag..... Ik heb vanmorgen bij het afvegen na het plassen wat bruine rommel op m'n papiertje gevonden (denk deel van slijmprop ofzo.....euh Doosje was jij daar trouwens niet naar op zoek???? ) Nu vraag ik me af of ik dit moet melden bij de vk? Niet zozeer omdat ik denk dat de bevalling gaat beginnen maar omdat als het wel zo is het nog wel wat te vroeg is. Ik heb het hele weekend al wel last van een vervelende buik ben gister vanwege m'n buik nog in bad geweest en dat hielp wel wat.
Goeiemorgen dames @loepie : dank je . Ik probeer 'm zoveel mogelijk bij te houden . @Citroentje : gewoon even vk bellen! Navragen kan geen kwaad toch? Geen idee hoe de slijmprop er uit ziet, denk ook dat dat bij iedereen verschillend is? Zeker ook omdat je van 't weekend al last van een vervelende buik had, zou ik zeker even bellen, kan geen kwaad meis . Hou ons op de hoogte!
@ Shadow: leuk gemaakt!! @ Citroen: ja daar was ik idd naar op zoek haha! Maar niet opsturen hoor (je bent de enige met m'n adres he)! Ik zou ook even de vk bellen. Volgens mij zijn er meiden die 'm nog vroeger verliezen en het kan zo nog maar dagen of weken duren (jawel, jawel ik heb me 'ingelezen'). Maar kan nooit kwaad om even na te vragen. N.b.: hier neemt de buikpijn wel een beetje toe moet ik zeggen. Het voelt eigenlijk alsof m'n darmen en maag van slag zijn (het is geen menstruatiepijn) en het is ook constant, niet met pieken en dalen. 's nachts heb ik er ook last van soms. Irritant vind ik het. En pijnlijk. @ Hellie: heb je al een fotootje? Ben benieuwd naar de baby! Als je die wil posten natuurlijk he....blijft een prive dingetje. fijne dag iedereen!
Shadow en Doosje bedankt alvast voor jullie antwoorden. Ik heb ff met Luc aan de telefoon gezeten en ik heb besloten ff af te wachten, net was er nl niks na het plassen en verder heb ik ook nergens last van (ja op die vervelende buik na, Doosje dat wat je omschrijft is ongeveer wat ik ook voel) Ik ga ervan uit dat m'n lichaam zich gewoon aan het voorbereiden is op de laatste weken en mocht er verandering komen ga ik wel ff de vk bellen. Doosje het klopt idd dat het nog weken kan duren maar omdat Tim met 37 weken is geboren en er dus wel een (al is het kleine) kans is dat deze eerder komt vroeg ik het me ff af.
@ plan van het starten van een bevallen topic vind ik een heel goed idee!!! Zie jullie inmiddels ook een beetje als virtuele vriendinnen en dat wil ik niet ineens kwijt zijn! @Marinde: welkom en gefeliciteerd!! @babysherpa: ik zit er ook nog steeds aan te denken.... Maar wil niet dat de boel nóg slapper wordt. Maar als ie ook de buik een beetje steunt. Want die is vaak echt al zwaar en dat loopt/staat dan niet lekker. Heb je al wat gevonden kvinna? @shadowcat: hoest met je aambei? En heerlijk dat je het hartje hebt gehoord en wat een sterk mensje heb je in je buik! Hahaha, dat wegschoppen. Die van mij is ook zo'n kickbokser! Oh en mooie lay-out! Knap gemaakt. Ik hou d'r wel van. @glimworm: mooi kamertje!! @Hartediefje: wat een lief kamertje! Dat wiegje is zo snoezig. En een heel mooi buikje hoor. Ik heb zo'n buik al van mezelf! Hahahahah!!! Maar dat is gewoon vet. Jouw buik is schitterend! @Snoet: jeutje, wat heb jij je akelig gevoeld zeg. Gelukkig is het nu zo goed als over. En dat het nu maar weg blijft! Ik voel me ook al een paar dagen niet echt lekker. Veel buikpijn en zachte ontlasting en dikke scheten. Hopen maar dat het de darmen zijn en weer over gaat. @3D echo's: ja we zijn er helemaal weg van. Zo bijzonder dat je al wat kan zien terwijl ie nog in m'n buik zit! Heerlijk dat er tegenwoordig die techniek is. @Nuk: wat cool dat je je eigen kamertje kan gebruiken. Dat is wel heel bijzonder vind ik. @Doosje: een heel knus babykamertje! En die blauwe muur lijkt op het blauw wat wij hebben gebruikt. Ziet er echt uit om gezellig in te gaan zitten zo op die rode stoel. En die sprinkhaan/krekel! Hahah, wij hebben die ook regelmatig binnen. Wij wonen dicht bij een bos en dan heb je allerhande beesten soms binnen. Ze zijn mooi maar idd soms ook wel een beetje eng. Onze babykamer is ook zo goed als af, nu nog even poetsen en dan alles inrichten qua spulletjes en speelgoed enzo en nog gordijntjes bestellen en de hemel ophangen. Als het een beetje meer af is zet ik hier ook foto's neer. Fijn Loepie, dat je mee doet met Moeders voor Moeders. Ik heb er veel aan te danken en met mij nog heel veel andere vrouwen. Goed! En een leuke babysite al. Je moeder zal er zeker van genieten en nog even wachten en dan kan je hem aan iedereen kenbaar maken! Hou vol! @Femke: oh auw auw!!! Die teen!!! Beterschap ermee! @Citroen: ben benieuwd of het DE slijmprop is... Knap dat je afwacht, ik zou metéén aan de telefoon hangen. Maar goed, ik ben er nog geheel onervaren mee, jij al een ervaringsdeskundige, dat scheelt Sterkte aan wie het nodig hebben en geniet zo veel mogelijk, soms ondanks minder leuke dingen en spanningen. Vandaag probeer ik wat rustiger aan te doen, ben druk geweest afgelopen dagen en dat moet ik wel bekopen met meer Pijn in voeten, bekken, schaambot en handen, helaas. Waarom kan ik nou zo slecht stilzitten? Ben zo'n hypermiep!
11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Belangrijke data: 04 aug: Sky vk controle en BV cursus 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 24 wk 09 aug: Shadowcat controle VK 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 25 aug: snoet vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 06 sept: Sky verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 21 sept: Kvinna verlof
citroen, ik zou wel rekening houden met eerder bevallen als je eerste ook met 37 weken kwam... weet je zeker dat het vaginaal is? want je kan ook rectaal slijmverliezen (jaja.... ook daar doen de hormonen hun best) maar zolang er geen water gebroken is zou ik het rustig aan doen....idd bij toename van krampen de vk bellen.... (je zit tenslotte nog maar op 35 weken....) succes shadow, mooie site! erg leuk gedaan! mijn kleine meid wordt wakker dus ben weer weg
@Citroentje : doen wat voor jou goed voelt meis . Maar idd ik zou wel rekening houden met eerder bevallen. Sterkte! @Doosje : dank je . Ohh spannend, misschien voorbode van de bevalling? Je bent tenslotte de volgende . Mooie en lieve babykamer trouwens! Mooi geschilderd ook. @Sky : nou volgens mij is die bei wel grotendeels weg! Heb me rot gesmeerd met die vaselinezalf haha. Pijn is gelukkig weg . Haha ja die kleine van ons da's een eigenwijze . Heerlijk vind ik 't! En dank voor de complimenten van de layout. Doe jij rustig aan en denk je aan jezelf? Hypermiep ok maarre als je 't daarna moet bekopen da's ook niet goed he! Lekker rustig aan doen verder, op de bank gaan liggen enzo met een goed boek, scheelt misschien! @Snoet : dank je . Knuffel ze met je meisje!
Rectaal slijmverlies?? Betekent dat ook iets dan??? Man man charmant is het niet altijd he, zo'n zwangerschap...hihi. @ Shadow: Thanx!! Haha en wie weet idd! Ik zou het liefste hebben dat ie nog 2 weekjes blijft zitten....ik vind m'n verlof wel lekker eigenlijk. Ben bijv. vandaag echt super-suf alle rommellaatjes aan het opruimen en een systeempje ervoor aan het bedenken. Heerlijk dat soort klusjes. Tussendoor nog een plankje schilderen, wasje draaien, The City kijken, katje knuffelen....enzovoort. Doosje = blijft een een Doosje.
Whaha nee charmant is 't niet altijd zo'n zwangerschap! Helemaal niet als je last krijgt van winderigheid tijdens 't winkelen bijv. met je ma, wat ik afgelopen vrijdag had hihi. Ik waarschuwde haar al d'r zit d'r 1 m'n darmen te bewerken dus als je wat ruikt... grote kans dat ik 't ben want je hoort ze niet . En aangezien die vaak 't dodelijkst zijn 8). Ja snap ik dat je graag hebt dattie nog 2 weekjes blijft zitten, zou dat ook hebben aan de ene kant maar aan de andere kant: supernieuwsgierig! Lekker is dat he al die kleine klusjes, geeft zo'n opgeruimd gevoel als 't gedaan is. Moet hier eigenlijk eens hoognodig de keukenkastjes en laatjes uitsoppen, krijg wel een beetje last van nesteldrang maar ben vooralsnog te vermoeid om veel te doen helaas .
haha het wordt nog veel charmanter vind ik als je moet gaan bevallen.....(lijkt me duidelijk hoe oncharmant dit kan zijn) en de kraamtijd ook nog.....(lekkende boobs enz)
@Snoet nee het was echt vaginaal en idd bij meer klachten die op start van de bevalling lijken ga ik zeker bellen. Gelukkig schatten ze de uk ook niet al te klein in....(Tim was met 37 weken al 3120 gram) @Doosje lekker hoor zo aanrommelen, ik heb er helaas de puf niet voor maar vind dat ook van die heerlijke karweitjes. @Sky nou ervaringsdeskundige ben ik zeker niet hoor...haha stel ook niet voor niks m'n vraag aan jullie
het is gewoon voorlopig gedaan met onze uiterlijke charmantigheden...... zo vind snoeteman mijn buik ansich mooi omdat het betekent dat we een kindje gaan krijgen en dat geeft een heel verwonderd gevoel maar om nu te zeggen dat hij me sexy lexy vind..... (zo voel ik me ook niet trouwens hoor.)en idd beurs uit de bevalling, van die ronde "pads" in je beha, je haar die broos ziet en je ziet beetje pips van vermoeide nachten en......... je lijf wil ook nog even niet wat jij wilt laat staan die broek aan die "anders al zo ruim zit" maar.... je krijgt er zoiets wonderlijks voor terug!!!!! echt echt echt cliche maar oh zo waar alles is de moeite waard!
Even een berichtje. Ik heb alles meegelezen maar was even te mies om alles op te slaan: welkom nieuwen, lastig hè, die onzekerheid. Ik heb een paar mooie kamertjes en knutselprojecten zien langskomen, leuk hoe iedereen het anders aanpakt. Wat ik alleen niet zo goed snap is waarom ik vaak een commode én een kledingkast zie staan. Die kleertjes zijn zo ieniemini, dan heb je toch aan die paar laden van de commode genoeg? Vervelend al die lichamelijke klachten, daar heb ik gelukkig (nog) geen last van, alleen mijn rug dus. Morgen gelukkig naar de fysio, ga ik even overleggen of zo'n steunende buikband al slim is of dat ik beter even kan wachten. Ik ben érg blij dat ik half liggend gewoon kan doorwerken, anders werd ik ook gillend gek. Trouwens, mijn verlof gaat over twee weken al in, je mag hier 60 dagen vantevoren al vrij nemen en het totaal is 450 dagen. Die krijg ik van ze lang zal ze leven niet meer op zo lang we hier wonen, dus ik ga mooi zoveel mogelijk meepakken.
11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Belangrijke data: 04 aug: Sky vk controle en BV cursus 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 24 wk 09 aug: Shadowcat controle VK 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 19 aug: Kvinna verlof 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: snoet vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 06 sept: Sky verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof