30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Kvinna, blij om te horen dat het goed met je gaat! En idd: meepakken dat verlof, hoppa!

Goeie vraag van die kast en commode: voor mij is het zo dat in de kledingkast alle kleertjes, pyama's, badcape e.d. liggen en in de commode liggen alle maandverbanden (en nog meer mooi spul wat in m'n kraampakket zat) e.d. voor mijzelf plus alle hydrofiele luiers, doekjes, alcohol, klemmetjes en meer voor de baby. Ik heb de ruimte dus wel echt nog nodig....en daarbij: ik hou van shoppen dus het wordt alleen maar drukker!

Ik ga ffe thee drinken..

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik snap dat eigelijk ook niet echt :)
    ik heb van de wekke kledingkasten gezien waarvan ik denk: "daar kan de hele garderobe van mij en mijn vriend wel in, zo groot zijn die kasten ;)

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja de eerste weken, maar als het goed is doe je langer met een babykamer. Mijn zoon is anderhalf en de kast zit echt vol!
    commode heb je ook andere dingen inliggen, ik wel tenminste.
    gr brenda

4. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

vele al druk bezig met het kamertje....nou bij mij moet ik nog beginnen..erg he?
    tja wij zijn vorig jaar verhuisd,en hebben ons hele huis toen geverft met z;n 2en,en eigenlijk als we het woord verf horen,worden we gek!!!hahaha

maar goed komt goed.ik doe het kamertje zwart /wit.houd het simpel verders.en idd je doet waarschijnlijk 2 a3 jaar met je kamertje,,en aangezien je kind dan al veel groter is,heb je dan zeker wel de kast nodig.tenminste ik wel.

hier met mij gaat ook alles goed.alleen de laaste twee weken een schimmelinfectie gehad(blijkt een zwangerschapkwaal te zijn)man wat was dat erg..had het nog nooit gehad,heb gewoon nu medelij met vrouwen die er vaker mee te maken hebben.en heb last van m'n darmen.vaak naar de wc met enorme buik krampen.beetje lastige kwaaltjes dus!maar ik las dat er meerdere zijn die last van hun darmen hebben..ligt het aan de termijn zwangerschap soms??

verder voel ik me tip top in orde.geniet ervan.mijn zus id nu 30 weken zwanger en die zegt nu,dat ze het zwaar heeft,de buik zit in de weg,en het idee dat ze nog 10 weken moet...maakt haar kribbig.haha
    dus ik geniet er voolopig nog maar even van..voordat ik ook die verschijnselen ga krijgen.

dames m'n grote meissie is wakker...ga weer..toedels....

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, ik heb nu al mijn spulletjes in geruimd en heb echt de ruimte nodig hoor hahahaha...
    Ik heb in de commode dan de luiers, billendoekjes en spuugdoekjes liggen. De hydrofiele luiers, sokjes, badcapes en hoezen voor het aankleedkussen en onderin heb ik nu dan wat flessen van zwitsal wat ik nog had staan en een pak luiers wat ik over had mt2 van Esmee* toen.
    En in de kast heb ik nu de kleertjes van mt 56 tm 68 liggen (had natuurlijk nog een boel van de vorige zwangerschappen.... de dekentjes en hoeslakentjes, slaapzakjes...
    En het kamertje is idd voor langere tijd en dan heb je zo'n kast toch echt nodig. Ik vind het dan heel mooi om alles in hetzelfde te hebben, maar anderen vinden het leuker om alles bij elkaar te zoeken en het zelf te verven enzo.

Citroentje, ik had zelf wel de vk gebeld hoor, maar goed, ik zal mss nu wel veel te snel bellen op het eind van de zwangerschap. Hoe is het nu?

Miekiee, vervelend he zo'n schimmelinfectie.... heb het idd voor mijn eerste zwangerschap veel gehad en is zo lastig. En die darmen....tja... waarom moeten die juist nu zo langzaam gaan werken he hahahahaha, je buik wordt al dikker en dan ook nog die opgezette darmen... Maar alles voor het goede doel

Wat Snoet zegt, het is echt voor iets heel moois en wonderlijks, het is niet te beschrijven wat voor een gevoel je hebt als je zo'n levend kindje bij je mag hebben.

6. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Middag dames!

@kasten: toen ik zwanger was dacht ik precies hetzelfde: zoveel ruimte heb ik toch niet nodig?? Nou wél dus! Robin is nu bijna 4 en heeft maat 110 van kleding en dat is toch écht wat groter dan dat kleine ieniminispul. Daar kan ik nu weer helemaal vertederd naar kijken...wat lekker klein!! Nesteldrang heb ik nog totaal niet (eerste de kamers maar af klussen), maar ik kan het niet laten om af en toe die kleine kleertjes even weer op te pakken.

Vanmorgen even naar het lab geweest voor de suikertest die ik moest doen. Alleen waren ze vergeten te vertellen dat dat twee uur na het ontbijt moest zijn. Ik was er een uurtje ná mijn ontbijt en toen was de glucosewaarde te hoog. Dus weer naar huis om nog een uurtje te wachten en wéér die kant op. Toen was het gelukkig wel goed en kreeg ik een héél smerig zoet drankje te drinken. Jee wat vies!! Vervolgens weer een uurtje wachten op de poli en tot slot twee buisjes bloed af laten nemen. Via de verloskundige zal ik de uitslag wel te horen krijgen binnenkort. Al met al was het al half 1 geweest voor ik weer thuis was...Gelukkig vond mijn schoonvader het niet erg om wat langer op te passen. Heeft meteen wat kleine klusjes gedaan hier in huis, dus Robin heeft nieuwe gordijnen, zijn 'oude' rolgordijn hangt op de babykamer en er is behoorlijk wat onkruid uit de tuin getrokken :d heerlijk !!

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Bedankt voor de reacties op mijn kastenvraag. Ik zat ook meer aan het begin te denken. Er zit een verhuizing aan te komen en ik heb het wel een beetje gehad met verkassen, dus we willen zo min mogelijk extra hoeven meeslepen. In het begin leg ik de kleertjes en misschien de luiers in de commode (hoewel die wat mij betreft ook prima in de verpakking naast de commode mogen staan). Lakentjes e.d. kan ik nog makkelijk kwijt in een andere kast. Als we dan weer ergens gesetteld zijn, ga ik wel op m'n gemakje naar een echte kledingkast kijken, maar dat heeft zo te lezen nu inderdaad nog geen haast. Eerst nog maar eens een bedje, commode en kinderwagen aanschaffen...

Verder ben ik vanochtend naar de fysio geweest en ze dacht inderdaad ook wel dat ik het met specifieke oefeningen kon redden, dus zonder buikband. Dus flink aan de training. Ik heb wel een wigkussen besteld, dat had ze daar liggen en toen kon ik al direct zonder pijn zitten, heerlijk! En een steunding voor om m'n pols tijdens het typen, en dan ben ik weer helemaal het heertje... eh vrouwtje.

Het is hier heerlijk weer BTW: 22 graden, af en toe een wolkje. Hoe is het in Nederland?

Sterkte iedereen met de lichamelijke klachten/klachtjes!

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Kasten hier ook de kledingkast en commode hard nodig nu (nou ja toen Tim nog op die kamer sliep dan) in het begin kun je het idd wel redden met alleen een commode maar naarmate ze ouder worden is een kledingkast wel handig vind ik.

@Kvinna heerlijk verlof, idd lekker meepikken wat je meepikken kan!

@Hartediefje kan me voorstellen dat je snel aan de telefoon zou hangen hoor, is ook niet niks wat je mee hebt gemaakt dat wil je gewoon niet nog een keer. Maar ik heb wel een afweging gemaakt, het was nl echt bruin -dus oud bloed-, ik heb verder geen regelmatige krampen gehad, het was eenmalig, beeb bewoog goed, dit alles bij elkaar (maar met name dat ik de beeb goed voelde) was voor mij genoeg om ff te kunnen wachten. Ik heb verder ook geen rommel meer verloren, nog wel af en toe krampen maar goed dat hoort er ook wel bij nu in de laatste weken, zo lang het onregelmatig is en afneemt in bad maak ik me niet zo'n zorgen.

@miekie vervelend zo'n schimmel.

@Snoet idd al die oncharmantheden vallen helemaal in het niet bij het moois wat je ervoor terug krijgt!

Ik ben inmiddels wat rustiger over de bevalling, vraag me niet waarom het ineens om is maar het is zo dus ik ga me er voor klaarmaken. Vrijdag hebben we de liggingsecho en dan nemen mijn oom en tante Tim een dagje mee naar het dolfinarium dus hebben wij de tijd om het huis 'beval en kraamtijd' klaar te maken, babykamer nog een keer poetsen, kleertjes wassen, ziekenhuistas klaarzetten enz...

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: wat is een wigkussen? Hier is het precies hetzelfde weer: 22 graden en af en toe een wolkje (in Utrecht dan). Lekker hoor! Het blijft een beetje wisselvallig de komende tijd, maar er zijn weermannen die beweren dat er nog een grote zomergolf/hitte komt. Ben benieuwd.

Ik heb nog wat leuke muurstickers lopen plakken van nouvelles images (zeker de moeite waard om even te googlen) en ik heb een hele mooie zilveren ketting voor m'n oma gekocht, omdat ik haar auto mag hebben. Nu op naar de borstvoedingscursus. Ben benieuwd. Hoop dat ik niet hoef te flashen...hihi

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel vaak benieuwd lees ik..

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha kvinna. klopt kleertjes zijn inimini.... in het begin! en zo'n kast gaat langer mee. snoetebaby heeft de kast tot zijn 18e gekregen.......

kleertjes 56/62 passen in commode maar dan wordt het samen met pakken luiers, voorraad doekjes potten sudocreme en voorraad zwitsal al gauw te krap, niet te spreken van de kinderparacetamol, neusspray, watten, thermometer hydrofiele luiers en washanden, luierzakjes, kam en rompers....

misschien tip: koop anders stapelbare plastic dozen kan je daar kleertjes in doen en als je verhuisd een kwestie van oppakken en meenemen.

miekie leuk om wat meer van je te horen, tja zo'n paard in de gang is echt zwaar #@$% en die darmen... been there had it done it:( en nu was snoetekind aan de beurt er is echt iets gaande in de lucht..... beterschap meis!

wauw nienkuh jij een drukke ochtend maar je schoonvader nog meer:D heerlijk!

doosje, met nieuwsgierigheid is niets mis! ben ook altijd benieuwd:D eigenlijk heel positief je bent gierig naar nieuws, enkel leerzaam zou ik zeggen. bij snoetekind heb ik geen voorlichting gedaan van bv maar ondanks dat ik het al een keer gedaan heb ga ik nu ws wel naar die avond. heb aan de vorige keer nog wat specifieke vragen over gehouden

met mij en beebje alles ok, snoetekind liet aan tafel zien wat projectielbraken is...... er kwam echt een halve afwasteil vol uit dat kleine 2 jarige lijfje......zo in een boog! zo zielig! snoeteman paniekerig..... dus kind en ik in bad, man instructies hoe het op te ruimen ("gebruik chloor want het is viraal!" gevolgd door "jaahaaaaaa!" ) op werk enige drukte gehad en hier zie ik ook nog van alles maar geen zin in.......
    dus ga ik zo op bed een beetje flauwekul op tv liggen loeren

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, zo krijgen we nog eens goede tips!!! Van dat chloor was ik nog niet opgekomen om zo schoon te maken na het spugen. (maar ja...vorige keer pakte ik kleine harteman op en gooide hij het er zo uit over mijn schouder en in mijn haar.... gelijk maar met zijn twee in de douche hahahaha) Maar wat is zo'n kleintje dan ineens zielig he... pfff...heb dan altijd zo'n medelijden.

Nienkuh, wat een ochtend... ben benieuwd, ik moet over een week of 2.5 ook een suikertest doen. Neem mijn boek dan maar mee.... Had je nu al uitslag of hoe lang moet je daar op wachten? Wel lekker dat er wat klusjes gedaan zijn, geeft een lekker gevoel he hahahaha.

Kvinna, bij jullie is het natuurlijk zo dat jullie nog met een verhuizing zitten, dat maakt het allemaal anders denk ik. Ik ben wat dat betreft mss nu wat te opruimerig... ik haal de luiers (van 1 pak dan) uit het pak en leg ze netjes op een stapel in de commode....hahahahaha.... is op dit moment dan ook echt de enige plek waar het echt helemaal netjes is, de babykamer!!!

Citroentje, volgens mij ga jij de 40 wk zwangerschap dit keer ook niet halen hoor... je bent al zo aan het opruimen en alles klaar maken, heerlijk om te lezen. Maar gelukkig heb je verder geen bloed verloren en was het alleen wat oud bloed.

Doosje, hoe voel je je????

13. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@genante zwangerschapskwaaltjes : zullen we eens een lijstje samenstellen :D?

eens even zien :

- langzaam werkende darmen waardoor deze opgezet zijn, samengaand met winderigheid en dodelijke scheten, rectaal slijmverlies
    - lekkende boobs met als gevolg natte plekken in je kleding
    - bevallen; door persweeën drolletjes eruit persen ipv je kind, door de druk op je maag het eten wat je man net zo lief voor je gehaald heeft er gelijk weer uit gooien het liefst over zijn schoenen of over die van de vk / gyn, "onbekende" personen die ten alle tijden aan je doos willen zitten
    - broos / vet / niet in model zittend haar
    - zware buik waardoor je waggelt als een eend
    - wallen onder je ogen van slapeloze nachten
    - schimmelinfecties
    - aambeien van 't persen omdat je zo moeilijk naar de wc kunt
    - pijnlijke rug

iemand nog aanvullingen? :D

mbt de kast : ik heb ook echt alle ruimte nodig hoor haha. Idd kleertjes badcapes e.d. in de grote kast, hydrofiele luiers en ander spul in de commode.

@Miekiee : ja kan me voorstellen dat je 't verven beu bent dan, gelukkig heb je nog even de tijd! En vervelend zeg die schimmelinfectie. Hier gelukkig nog geen gehad!

@Nienkuh : pfff lekker zeg dat ze dat niet verteld hadden, zit je daar... gelukkig idd dat je schoonpa wat langer op kon passen en wat heerlijk dat de gordijnen nu hangen en er veel onkruid verwijderd is :).

@Kvinna : heerlijk zeg zo'n kussen als je dat helpt! Hopelijk heb je 'm snel in huis! Het weer hier was lekker vandaag, redelijk wat zon en niet al te warm. Heerlijk!

@Citroentje : fijn dat je zo rustig bent voor de bevalling :). Prettig ook dat je straks de tijd hebt om 't huis beval- en kraamtijd klaar te maken, geeft wel wat rust denk ik. Lekker er van genieten :).

@Doosje : haha geeft toch niet dat je zo vaak benieuwd ben, ik lees net dat ik veel prettig heerlijk of lekker vind hahaha.

@Snoet : aaargh projectielbraken? Jemig! Beterschap met snoetekind, hopelijk voelt ze zich snel beter.

Hier lekker rustig dagje gehad vandaag, heb lekker achter de pc gezeten spelletjes doen, en hang nu voor de tv. Geen idee trouwens waar ze het over hebben zit het totaal niet te volgen :D. Morgen boodschappen doen met schoonma, en er is bij haar in de buurt een wok in de aanbieding dus die ga ik even bekijken, die van ons was helemaal kaal dus hebben we weggegooid, en die we van haar hadden gehad die ze weer van iemand anders had heb ik ook weggedaan omdat 't zo'n vreselijk dun ding was, aanfikte en 't handvat gloeiend heet werd tijdens gebruik. Onding dus! Hopelijk kan ik zo'n goeie als m'n ouwe scoren dat ding heb ik 13 jaar gehad en pas 't laatste half jaar werd ie kaal.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

jahoor ik heb er wel 1:
    ik heb geen enkel kwaaltje, ik ben er 1 :)

ik ben al 3 maanden echt niet te genieten en heb echt een piep humeur, ik zit er echt mezelf en anderen mee in de weg :(
    arme glimvriend, ik heb zo met hem te doen

15. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

haha ja sorry, misschien beetje verkeerd verwoord, je moet toch regelmatig gecontroleerd worden op ontsluiting e.d., had 't misschien anders moeten zetten :)

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroentje, lekker dat je redelijk relaxed bent over de bevalling en dat je nog een rustig dagje hebt om de laatste dingen voor te bereiden.

Doosje, een wigkussen (volgens mij heet dat zo in het NL) is een schuin naar achteren oplopend kussen dat je op de zitting van je stoel legt zodat je bekken iets kantelt. Dan zit je met een mooie curve in je ruggengraat en bij mij was de rugpijn dus per direct weg!
    Wat lief dat je een auto hebt gekregen, veel plezier op de borstvoedingscursus. Wat is flashen??

Snoet, eerst schoonmaken met schoonmaakmiddel en daarna pas met chloor, hè? Hier zit intussen al van alles en nog wat in plastic dozen, die zijn inderdaad vreselijk handig!

Hartediefje, lekker toch, één zo’n keurig opgeruimde plek in huis?

Shadowcat, is dat een optelling van alle door ons gemelde kwalen of heb je daar allemaal last van? Als het het laatste is: heel veel sterkte!! Ook succes met je wokjacht.

Glimworm: ik hoop dat je hormonen zometeen iets minder heftig gaan opspelen. Lijkt me heel erg lastig voor jou en Glimvriend.

17. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ooo, je borst ontbloten bedoel je zeker? Hier wordt flashen gebruikt in de zin van nieuwe software in een apparaat zetten, dus ik snapte de link ff niet. :p

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: haha idd die Flashen over ontbloten bedoelde ik.
    @ Nienkuh: lekker he zo'n suikertest?? Ik moest 'm ook doen en het was echt GOOR! Gelukkig had ik vroeger wel eens een adje getrokken. Hoewel bier beter te doen is.

Hier gaat alles goed! Ik had gisteravond wel een enorme huilbui (eigenlijk voor de 2e keer pas deze zwangerschap, dus ik vind het netjes). Ik had nl aan vriendje gevraagd m'n kastje met ammoniak schoon te maken, maar toen ik terugkwam kon ie dat niet vinden en had ie schoonmaakazijn gebruikt (ruikt wat zuriger) en het kastje weer in het kamertje gezet (ipv op het balkon gelaten omdat ik nog moest lakken). Nou joh, m'n hele wereld stortte in!! Hahaha achteraf zo stom! En toen moest ik huilen om alles: spanning van bevallen, eng dat je leven zo veranderd enz. enz. En die arme stakker zat er maar bij en dacht dat het om het kastje ging. Maar hij was wel lief hoor. En ik ben weer de oude inmiddels. Ook belangrijk.

De borstvoedingscursus (in Utrecht op de Breedstraat) kan ik zeker aanraden. Wel een lange zit (2 uur) en pas doen als je de 30 weken gepasseerd bent (anders onthou je het niet allemaal..). Maar ik wist de helft niet en je kon alles vragen. Ik voel me er nu veel zekerder over en zie het ook echt als iets moois nu. Oftewel: doen!
    Er waren ook mensen die het bij de 1e niet hadden gedaan en nu bij de 2e wel en ook die vonden het nuttig.

Ik ga weer een beetje opruimen hier....en pfoei het kindje gaat steeds lager liggen lijkt wel, nu heb ik van die kleine steekjes onder....voelt gek hoor.

19. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hallo allemaal, heb alles gelezen, maar zit op m'n werk en kan geen uitgebreid antwoord geven.
    Zelf ben ik deze week erg geschrokken: afgelopen zondag heel veel bloedverlies. Was wel na de seks, dus kan daar mee te maken hebben gehad. Afgelopen twee dagen niks aan de hand, maar vanochtend opnieuw bloedverlies, in combinatie met buikpijn, alsof ik gewoon ongesteld ben geworden.
    Verloskundige gebeld en die vond dat ik maar meteen door moest naar de poli vroege zwangerschap. Daar dus geweest vanochtend en een echo gehad. Er was een hartje! Maar ook een bloedstolsel... Nu moet ik de komende week afwachten of de klachten overgaan. Zoniet, dan zou het mis kunnen zijn. Maar het kan ook gewoon goed gaan, zei de arts. Fifty-fifty.
    Zit nu op m'n werk met buikpijn en kan me niet concentreren. Wil eigenlijk gewoon naar huis, maar ja, dat is misschien wat overdreven. En wat moet ik zeggen? Ik weet het niet.
    Sorry, dit moest ik even kwijt. Iemand ervaring met zoiets als dit? Maak me echt zorgen...

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

O wat vreselijk, Nuk!! Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen. Ik kan me goed voorstellen dat je naa huis wilt en je kunt je natuurlijk ziekmelden, maar ik vraag me af of je thuis niet helemaal afschuwelijk gaat zitten malen, maar dat kun je alleen maar zelf beslissen. Nogmaals heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina