30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, ik vind dat je reden hebt om je lg in te lichten met de boodschap dat je iets vertrouwelijks wilt vertellen en de situatie uitleggen en dat je even je hoofd leeg moet maken thuis, ziek melden is misschien not done maar gun jezelf wat vrije tijd... is niet niks wat je te horen hebt gekregen. je kan je zo ook niet concentreren wat weer scheven egzichten bij collega's geeft.....

gun jezelf even tuttel tijd thuis om te rommelen, te slapen, te huilen en te niksen.....

ik hoop voor je dat het met een sisser af loopt, is moeilijk te zeggen he als het zo vroeg in de zwangersschap is, maar een hartje is ok en er zijn meer kindjes geboren bij moeders die in begin bloedingen hadden.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Nuk kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wat snoet schrijft is denk ik een hele goede optie, jezelf in de weg zitten op je werk is ook niet alles.
    En idd een bloeding wil nog niet meteen zeggen dat het mis gaat, dat er een hartje klopt is al positief.
    Ik heb in het begin van de zw en rond de 24 weken ook wat bloedverlies gehad (niet erg veel hoor) maar ook hier is het nog steeds goed gegaan. Het is alleen zo dubbel omdat niemand je zekerheid kan geven..
    Heel veel sterkte en als je je hart wil luchten gewoon doen hoor!!

3. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    He gatsie Nuk....wat akelig voor je.
    Ik hoop heel hard dat het niets is...
    Sta helemaal achter de woorden van Snoet.
    Hou je taai meis.

Ikzelf: vanavond 1e deel van de bv cursus. Ik ben heel benieuwd. Gelukkig is een goeie vriendin ook lactatiedeskundige dus die heeft me op het hart gedrukt dat het zowiezo gaat lukken, met of zonder haar hulp! Das wel fijn.

Vandaag ook weer controle gehad. Alles weer helemaal goed. Nog een wat lage bloeddruk maar prima. Kindje heeft een voorkeurshouding (links) en ligt behoorlijk laag met hoofdje. Is heel druk maar vk zei dat ie zich dan helemaal lekker voelt in m'n buik.:D
    Oja en omdat ik zo'n last heb van de banden en een zwaar buikgevoel en de vk echt vond dat mijn buik zo'n tuut naar voren is raadde ze me wel aan om van die verstevigingsonderbroeken aan te doen en misschien een buikband. Dat draagt een stuk prettiger zei ze. Ik heb 2 van die broeken maar moet er nog maar een paar aanschaffen. Maar vind ze zo warm met warme temperaturen, zo'n lap over je buik en ze zijn niet geheel van katoen maar van dat zweetspul. Iemand nog tips?

@kwaaltjes: ik heb nu nog weinig tot geen genante kwaaltjes, alleen maar pijnlijke en behoorlijk lastige kwalen. Qua genant; Beetje urineverlies bij hoesten en niezen en de hele dag flinke afscheiding vergeleken bij normaal. Oja en veel meer zweten! Maar die kan ik wel hebben.:)

@kvinna: wat fijn dat dat wigkussen zo goed helpt! Zal bij mij niet veel uithalen neem ik aan. Zit minder in de rug dan de bekken en schaambot.
    En wat fantastisch toch dat in Scandinavië de moeders de kans krijgen om een jaar lang bij hun kindje te zijn!! Ik zie dat wel zitten. Hier moet ik na 4 maanden alweer aant werk. En m'n kindje aan een ander overlaten....:(

@kasten: ik ben bezig om alle tassen en dozen uit te ruimen met cadeautjes die we hebben gehad........ Ik heb nu al 3 wasmanden vol met kleertjes etc!!!!!!! :$ Die kast heb ik ECHT wel nodig! Pffff...

Heb zelf vandaag een heel zacht wit winterjasje gekocht met oortjes aan de capuchon, net een heerlijk zacht ijsbeertje!!!!!! Kan niet wachten tot ie er in kan en dan lekker knuffelen!!!!!!!:D

Ok, gaat het me vandaag lukken om "lui" op de bank te hangen met een film of boek? Of een middagdutje te doen (is me beiden nog niet gelukt de afgelopen 6,5 maand...) Dat schuldgevoel is moeilijk te bannen... Achterlijk maar ik zit er maar mee! ;);)

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Sky (en Citroentje trouwens): fijn dat de borstvoedingscursus bevallen (haha) is. Ik moet zeggen dat ik er niet zo mee bezig ben, ik ga het proberen maar ik ga niet tot het uiterste om borstvoeding te geven, ondanks het feit dat allergieën in de familie heersen. Stress bij een kindje lijkt me ook niet goed.

Zo'n wigkussen schijnt ook bij BI te worden gebruikt, je zou eens kunnen kijken of je fysio er een heeft, zodat je het even kunt proberen?

En zo lang vrij hier in Zweden klinkt erg leuk, maar als zelfstandige krijg je maar heel weinig. Daarbij komt dat ik het me helemaal niet zou kunnen permitteren me een jaar niet aan opdrachtgevers te laten zien. Maar voordat je kindje een jaar oud is heb je hier helemaal geen opvang. Catch-22 dus.

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Wauw... de tranen rollen over m'n wangen. Zo prachtig!
    Ik zit naar filmpjes te kijken van badbevallingen....
    Zo sereen, rustig en soepel....dat zijn droombevallingen!

YouTube - Cian's Home Birth/ water birth

Hier doet de moeder het zelf! Zonder een krimp of wat dan ook!!!
    YouTube - Waterbirth: Mom catches own baby

Hier een dame die het helemaal zelf doet met alleen haar man filmend. Ze brult lekker maar zo mooi natuurlijk! En dan de moederkoek, ik vind het niet eens akelig om te zien!
    YouTube - The Unassisted Birth of Jason Shawn II

Het geboortecentrum waar ik me heb ingeschreven heeft ook 2 kamers met een bevallingsbad...

6. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @kvinna: nee in jouw sitiuatie is het niet handig maar ik zou het best graag willen. En het zou kunnen met mijn werk.

Qua borstvoeding ga ik zeker m'n best doen maar zonder stress hoor. Ik ga het kind niet dwingen maar juist op een ontspannen manier het aanpakken. Ik heb er wel vertrouwen in. Vaak is dat het hele euvel ook, mits er geen lichamelijke redenen zijn natuurlijk, het gestress en gedoe is vaak de reden dat vrouwen afhaken. Daarom rustig aan doen en geef jezelf een weekje of 2. Het is gewoon ook wennen zoals alles moet wennen aan het hebben van een kindje.
    Maar ik moet de cursus nog starten hoor! :)

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Nuk: ik sluit me ook aan bij Snoet hoor. Kies voor jezelf. Alsof zoiets niet heftig genoeg is al...
    En idd er zijn veel meer moeders met bloedverlies in het begin waarbij het goed is gegaan. Maar dan blijft het natuurlijk nog steeds heel spannend en eng. Ik hoop echt voor je dat alles weer goed komt.
    Bloedverlies na de sex komt ook regelmatig voor. Ik heb het zelf ook een keer behoorlijk gehad. Ben me kapot geschrokken, maar er was gelukkig niets aan de hand.
    Heel veel sterkte meid, ik duim voor je!

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
  9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Doosje bedoel je denk ik....ik ga nl fv geven..

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Sky ja echt mooi he..ik heb die filmpjes al eens gezien toen ik zat na te denken over een badbevalling...
    Ik zal je straks vertellen hoe het mij is bevallen (als het allemaal doorgaat.. en ik niet eerder ga bevallen natuurlijk)

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Soms wil het kindje gewoon niet drinken, omdat hij het niet "snap" dit heb ik met onze zoon gehad, ik heb 6 weken lang proberen aan te leggen, fles geven en kolven.
    Ik was naar 6 weken kapot, maar wilde nog doorzetten, toen ging hij in een keer zoeken bij mijn man, ik heb hem letterlijk uit zijn hand gegrepen en toen had hij het door!
    Gelukkig.........
    Ik heb tot 9 maand borstvoeding gegeven, maar toen nam hij een hap ipv dat hij drink! Tot bloedens toe, toen heb ik snel afgebouwd.

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Beetje dingen door elkaar gehaald: Doosje i.p.v. Citroentje en Sky gaat vanavond beginnen, was niet gisteravond. Thx dames!

Doosje: interessant stukje, bedankt dat je aan me dacht! Zwangerschapsverlof is hier ook voor zelfstandigen, maar ik kan gewoon niet een jaar lang vrijnemen, hoewel er voor die tijd dus geen kinderopvang is.

Ik zit alleen met een ander lastig probleem (terwijl ik zelf ook jurist ben, maar ik kom er niet uit): de kans is aanwezig dat ik ergens in die periode van veertien weken naar Nederland verhuis. Er zijn allerlei EU-regels over sociale voorzieningen (vrij verkeer van arbeid e.d.), maar ik krijg er de vinger niet achter en de uitkeringsinstanties ook niet. Het lijkt me logisch dat ik voor een uitkering in NL mijn inkomen in Zweden mag meetellen, anders is een landsgrens toch een barrière (die juist geslecht moet worden door die EU-verordeningen). Volgens het UWV mag ik alleen in NL belast inkomen meetellen, maar ik ben niet belastingplichtig in NL. Ik ben dus nu op jacht naar iemand bij het ministerie van SZW die dagelijks met die regelingen te maken heeft om daar eens mijn licht op te steken, maar het is niet makkelijk zo iemand te vinden. Ach ja, zo blijf je bezig!

13. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    @ Kvinna, geef het je te doen...niks ergers dan dingen moeten regelen die niet standaard zijn. Ze worden pas opgelost als je iemand tegenkomt die er een uitdaging in ziet anders loop je vaak van kastje naar de muur....succes!

@ Nuk: duim voor je! Fijn dat je een hartje zag, maar die bloedprop is wel een beetje eng. Duim duim duim!!

@ Sky: ik vind zelf het ondergoed van Ten Cate heel erg fijn. Die zijn er namelijk ook in katoen. Je kan ook dat synthetische mix spul krijgen, die zijn ook fijn, ik heb geen last van zweten. Het kruis is aan de binnenkant van badstof, dat is wel erg handig.

@ BV-cursus; succes dames! heb die cursus met Robin toen ook gedaan. Ga dit keer voor flesvoeding.

@ Lijstje negatieve dingen: wat dacht je van puistjes?? Ik heb her nu méér dan toen ik 15 was! Héél frustrerend.

Vandaag mijn kraampakket van Agis binnenkregen en ik was blij verrast. Zaten allemaal leuke extra dingen in: zo'n kersepittenzak die je in de micro kan doen, een of ander boek over veilig opgroeien, van die beschermkapjes voor stopcontacten en zelfs een thermometer. Die kwam goed uit, stond nog op mijn lijstje met spulletjes om te kopen.

Weten jullie trouwens een adresje (op internet) waar je leuke kamerschermen kan kopen? De babykamer komt op zolder, waar nu nog kantoortje is. We willen de kamer opdelen zodat je vanaf het babygedeelte niet de computer en zo ziet staan. Omdat we in een huurhuis wonen willen we liever geen gipswand of zo plaatsen, dat moet er ook weer uit als we hier nog eens uitgaan....

Nog geen uitslag van de suikertest trouwens, we wachten maar af.

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: ik stuur je vraag eens even door naar m'n zusje. Die werkt bij Arag. Misschien weet zij het of heeft ze een goeie tip. U never know.

En idd: dat was ik met de borstvoeding. Nu friet eten!

15. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    LEKKUURRRRRRRR!! Ik had ook al zin in één van de 3P's dus ik ga straks lekker pannenkoeken bakken. jammm

16. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Kvinna : nee da's een lijstje van door ons allemaal opgenoemde kwaaltjes waar je last van kunt hebben :). Als ik daar allemaal zelf last van had... pfoei! Lastig zeg trouwens met je verhuizing en zw-verlof enzo... hoop dat je er uit komt. Idd misschien weet het zusje van Doosje iets?

@Doosje : pff ja die hormoontjes he, kunnen behoorlijk opspelen. Hier ook al zo'n geval, werd altijd al wel emotioneel bij zo'n programma als bijv. Derek Ogilvie maar nu is helemaal het hek van de dam haha. Probeer me altijd wel in te houden maar dat lukt niet altijd :). Zat zelfs een tijd geleden half te grienen toen dat programma van Michael Jackson op tv was, This is it. Maar goed dat er niemand binnen was hihi.

@Nuk : jemig succes meid! Goed dat je een kloppend hartje hebt gezien, da's zowieso al goed! Hopelijk is 't een plakbeeb en blijft ie zitten... Ben je trouwens nog naar huis gegaan of? Het is nu idd wel belangrijk dat je voor jezelf kiest meis het is niet niets. Ik duim met je mee dat alles goed blijft gaan. Dikke knuff.

@Sky : leuk die bv cursus! Heb hier zelf nog niet naar gekeken maar wil die wel gaan volgen, in oktober is er eentje en november ook bij m'n kraamcentrum dus daar ga ik zeker naar toe. Is wel even een zit, van 19.45 tot 22.00 maar vind het wel belangrijk. Fijn dat alles goed was, ook al zo'n kleine druktemaker hihi. En hebben ze bij de Hema geen onderbroeken van katoen? Heb nog niet gekeken bij hun voor die zwonderbroeken, ja alleen naar de prijs maar niet naar de stof. Dacht dat ze daar iets van 8 euro waren ofzo per stuk. Mbt tot die badbevallingen vind ik die laatste niet zo hoor, ja weet niet... vind het nogal onverantwoord dat er niemand bij was qua vk enzo maar goed. Knap dat ze het allemaal zelf gedaan heeft dat wel maar had niet zo'n goed gevoel bij dat filmpje :).

@bv : ik ga dit zeer zeker ook proberen. Lukt het niet meteen dan ga ik zeker overleggen met een lactatiedeskundige. Hoop dat het lukt!

@nienkuh : leuk zo'n kraampakket! Ben benieuwd naar wat in de mijne gaat zitten, weet al wel dat er een tummytub bij zit, maar ben wel nieuwsgierig naar de overige dingetjes, of er nog wat extra's bij zit buiten het standaard spul. Ik zou 'm met ongeveer 7 maanden moeten krijgen. Ik heb eens bij Ikea gekeken voor een kamerscherm maar het viel me tegen dat ze er maar 1 op de site hadden staan :
    IKEA | Zoekfunctie
    Bij Neckermann hebben ze ze ook :
    Kamerscherm online kopen | Home | Wonen @ Neckermann.com
    en deze winkel :
    Meubelfabriek Ninhuis B.V.
    ik heb gewoon in google ingetikt kamerscherm online kopen, misschien staan er nog wel meer sites tussen waar je wat aan hebt?
    ohh en pannekoeken! yum krijg daar nu in ene zin in haha.

@wokjacht : ben geslaagd! Het was er 1 met net zo'n dikke rand en bodem als m'n ouwe, ook met zo'n niet werkende thermospot in 't midden haha. M'n vorige was ook een tefal net als deze alleen iedereen die ik ken en bij mij ook die zo'n pan met spot heeft daar werkt ie niet bij, bij niemand verkleurt ie. Ach ja.

Had trouwens vandaag nog een ritje van 160 km... weliswaar is dat heen en terug maar goed. Heb voor lief wat bij iemand opgehaald voor z'n werk, gelukkig vergoedde z'n baas wel de bzkosten maar toch. Vanochtend ook nog boodschappen gedaan eerst, daarna caviakooi schoongemaakt en vanmiddag die rit, daarna thuis de was opgeruimd dus je kunt je voorstellen dat ik aardig moe ben! Gelukkig was m'n schoonma mee met alles dus dat scheelt gelukkig wel. Zometeen lekker op de bank hangen, hoop dat lief zo thuis is want begin aardig honger te krijgen. Vanavond weer 60 baby's per uur kijken!

17. shadowcat76

11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)

Belangrijke data:
    04 aug: Sky vk controle en BV cursus
    05 aug: Hartediefje Vk controle
    07 aug: Hartediefje pretecho bij 24 wk
    09 aug: Shadowcat controle VK
    12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis
    19 aug: Kvinna verlof
    23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn
    25 aug: snoet vk controle
    26 aug: Nuk eerste afspraak vk
    27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige
    30 aug: Glimworm vk controle
    31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie
    06 sept: Sky verlof
    15 sept: Glimworm 20weken echo
    20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn
    20 sept: Snoet met verlof:)
    25 okt: Shadowcat met verlof

Zo, heb gelijk lijst maar even erbij gepakt weer, gisteren met UWV gesproken en ik heb vanaf 25 oktober zw-verlof :).

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)

Belangrijke data:
    04 aug: Sky vk controle en BV cursus
    05 aug: Hartediefje Vk controle
    06 aug: Citroentje liggingsecho
    07 aug: Hartediefje pretecho bij 24 wk
    09 aug: Shadowcat controle VK
    10 aug: Citroentje controle vk en bespreken bevalplan
    12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis
    19 aug: Kvinna verlof
    23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn
    25 aug: snoet vk controle
    26 aug: Nuk eerste afspraak vk
    27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige
    30 aug: Glimworm vk controle
    31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie
    06 sept: Sky verlof
    15 sept: Glimworm 20weken echo
    20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn
    20 sept: Snoet met verlof:)
    25 okt: Shadowcat met verlof

Ik zie nu dat ik ook iets mag veranderen op de lijst...was nl gister jarig......
    en maar meteen m'n liggingsecho en afspraak met de vk erbij gezet

19. kvinna

kvinna Niet meer actief

Doosje, dankjewel voor het doorsturen! Je weet inderdaad maar nooit.

Nienke, niet-standaard s**ks inderdaad. Je verwoordt het heel mooi, dat iemand jouw vraag als een uitdaging moet zien. Dat had ik met mijn slokdarm ook en nu met dit weer. De onzinantwoorden die je krijgt, niet te geloven, zeg dan gewoon dat je het niet weet:x.

Kamerschermen: geen idee. Kun je de befaamde kledingkast niet als (deel van de) afscheiding gebruiken? Wat je ook zou kunnen doen is een rails met lamellen (die verticale dus) kopen en die aan stevige (ijzer)draden aan het (schuine) dak hangen. Die kun je zelfs naar behoefte dan even opendraaien of wegtrekken. We hebben een tijdje anti-kraak (anti dus hè, tegen de krakers:):)) gewoond en daarmee hadden we onze slaapkamer van de woonkamer afgescheiden. Zag er erg leuk uit, vond ikzelf.

Citroentje: hieperdepiep... HOERA!
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

20. shadowcat76

Idd Citroentje : van harte GEFELICITEERD!! Nog met je verjaardag :).

Fijne avond allemaal! Ik ga lekker bankhangen :).

Deel Deze Pagina