ik he al ledikant, ik had snoetekind gelijk in ledikant op haar kamer. deze beeb wil ik in iedergevaal eerste weken bij me op de slaapkamer niet vanwege de romantiek, puur praktisch, als beeb om 4:00 bv wil en huilt heb ik geen zin in een peuter die niet meer terug in bed wil. heb ik de wieg naast me is beeb zo gevoed. het ledikant staat al in kamertje zodra beeb een beetje doorslaapt gaat hij naar zijn ledikant vandaar eerst lenen maar nu compleet besteld, misschien komt er ooit een derde snoetebaby en anders bewaar ik het voor kleinkids of verkoop ik het door. sky jij ook gefeliciteerd met bakje. ik heb nooit zo'n ervaring met beeb gehad. lijkt me heel bijz. heb wel tijdens eertse zwangersschap rond 28 weken veel stress gehad en veel gehuild door ruzie met vriendin en daarboven op familie omstandigheden was toen erg bang dat het uitwerking zou hebben en af en toe heb ik het idee dat dat ook zo is, snoetekind reageert snel op mijn emoties..... maar is ook redelijk sensitief....
Hallo dames, Volgens mij heb ik me nog niet voorgesteld in dit topic, maar ik ben ook een 30+ -er (39 jaar inmiddels) en ik ben nu bijna 15 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn vriend heeft al wel een zoontje van 10 uit een eerder huwelijk. Ik heb dit topic een heel klein beetje gevolgd en het is erg leuk en informatief om mee te lezen! Zijn er meer vrouwen van eind 30 hier eigenlijk? Iedereen een voorspoedige zwangerschap gewenst in elk geval en tot forums dan maar. Groetjes, Marjan
hoi marjanneke hier zijn alle soorten en maten 30ers te vinden.... skyisthelimit hoopt 40 lentes jong te worden en haar eerste kindje te krijgen. gelukkig merken we hier niets van onderling leeftijds verschil. we hebben voorla overeen dat we allemaal door omstandigheden het zij een keuze of gedwongen "laat" kindjes mogen krijgen. en dat geeft een heel andere beleving op zwangersschap (denk ik) in ieder geval hoe hier op en met elkaar gereageerd wordt. maar misschien moet ik meer voor mezelf spreken als voor de groep. het is mijn beleving we hebben hier ergens een lijst slingeren tussen al die berichten.... als je het leuk vind ben je welkom om je zelf toe te voegen. (geen must wel leuk)
@ Marjanneke: welkom, leuk dat je mee komt kletsen en natuurlijk gefeliciteerd!! Gaat alles goed met jou en de zwangerschap? @ Snoet: hahaha thanx meid!! Ik had idd een dubbele friet oorlog moeten nemen en dan die opmerking erbij. Wie weet gebeurt het me nog een keer, dan ligt ie voor in m'n mond. Trouwens, bij de zus van een vriendin van mij werd eens gezegd op een marktje 'oh lekker he, de laatste loodjes'. Toen was ze net 2 maanden daarvoor bevallen....Het kan dus altijd erger. En je hebt een onwijs mooie buik al trouwens!! @ Sky: gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ik ken 'm en dat is zeker een fijn bakje. Oke oke het haalt het niet helemaal bij mijn 2-deurs lichtblauwe Corsa 1.4 automaat. Maar vooruit, je komt er wel ergens mee. Ik heb een wiegje op de kamer voor de 1e twee maanden (om goed op te kunnen letten en vanwege dat ik het handig vind) en overdag slaapt ie op z'n kamertje in het ledikantje. Hopen dat dat lukt natuurlijk. Ik voel de hele tijd voetjes in m'n zij en zodra ik m'n hand erop leg en een beetje duw dan trekt ie ze weer in....superleuk. fijne avond iedereen!
Goedemorgen allemaal, Ik kom ook mijn koppie even hier om de hoek steken ben inmiddels iets over de 13 weken heen zwanger van een 2-ling. Het zijn mijn eerste kindjes. Voor meer vragen vooral even roepen Groetjes hexje
@ Hexje: gefeliciteerd en welkom!! En wow een tweeling!!! De 1e trouwens in dit topic, leuk! Hoe oud ben je als ik vragen mag en waar kom je vandaag? Spannend allemaal zeg!
Dank je wel De eerste in dit topic hmmmm das ook wel lol Ik ben 33 en woonachtig in het mooi Ommen (te minste denk dat dat is wat je wilde weten ipv waar ik vandaag allemaal heen galol)
he meiden...dank jullie wel voor jullie lieve reacties. woensdag wordt nog een heftige dag. daarna rust en verwerken denk ik. snoet...wat een geweldige wieg zeg. super mooi. ik heb ook een wieg van mijn schoonmoeder...een heel mooi oud wiegje helemaal opgeknapt. heeft mijn dochter ook in gelegen. doosje....wow het gaat hard bij jou he. ben zo benieuwd wanneer jij gaat bevallen. sky....hoe is het meid? wat goed een andere auto. heb ik ook meteen gedaan toen ik zwanger was. ik reed een twee-zitter cabriolet maar ingeruild voor een station, tja hond en kind gaan voor !!!! verder gaat het goed met mijn poezewoefke, we noemen ze voorlopig tinkerbell hihihihi , mijn dochter noemde ik pipi langkous toen ze in mijn buik zat. is wat persoonlijker. ben blij hier te zijn met jullie en ik besef wat een gelukkig mens ik ben!
He wat leuk weer wat nieuwe dames!! GEFELICITEERD allemaal! Mag ik ff klagen???? Wat voel ik me ellendig gister en vanmorgen....de beeb is aan het draaien geweest (wat op zich goed is natuurlijk) maar ligt nog steeds niet ideaal want nu heb ik er gewoon last van, er zit in m'n rechterzij een flinke bult , het getrappel voel ik nog steeds onderin dus dat lijken me voetjes en ik heb zo'n drukkend gevoel van onderen, alsof de beeb er bij wijze van spreke al half uithangt. Ik weet niet hoe ik moet gaan zitten of hangen door die bult in m'n zij, heb letterlijk het idee dat ik de beeb plet als ik niet erg rechtop blijf. Ik heb vrijwel continu harde buiken en dan is het gevoel nog vervelender.... Pfff van mij mag de beeb vrijdag komen hoor en hoe maakt me niet eens meer uit (nouja liefst thuis in bad natuurlijk) Sorry voor m'n geklaag hoor......
Welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden! En idd wat leuk; een tweeling! En ook ik voel het zo hoe Snoet het hier omschrijft; nét ff anders dan met jongere zwangeren/moeders. Maar heerlijk ontspannen en open. @Marjan: ik ben de oudste hier tot nu toe iig. Ik word een paar weekjes na m'n uitrekendatum 40. Altijd leuk om iemand van eínd 30 te ontmoeten, dat zijn er tenslotte niet zo veel. Hè Citroen, das nie fijn. Hoop dat beebje snel doordraait of dat ie snel mag komen. Dit lijkt mij ook niet lekker nee. Ik wil ukkie ook de eerste paar weken op onze kamer het liefst. Maar heb alleen een ledikant. Dus dan kan ie alleen maar op onze kamer slapen, ook overdag. Of de reiswieg van de kinderwagen als bed gebruiken. Is dat wat? Is dat wel veilig omdat ie toch geslotener is dan de ledikant?
hahaha Snoet! Adem in, adem uit. @ Citroen: shit idd. Anders bel je even je verloskundige? Kan ze even checken en misschien heeft ze nog een goeie tip? @ Esje: gefeliciteerd en welkom!! @ Hexje: hihi ja dat wilde ik weten idd! Mocht je zelf nog vragen hebben dan gooi je ze maar in de groep he.
Komt goed dank je, ene jij hebt het er bijna op zitten..... al een gevoel??? Of het gauw komt of dat het nog wel even blijft zitten?? Spannend hoor
Hey meiden, hier tussen de bedrijven door ff een berichtje van mij. Alle nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd. Femke, sterkte! Citroentje, het zou wel fijn zijn als de kleine gedraaid is toch? Dikke buik: ik kreeg vanaf 7 maanden al de vraag of ik al bijna uitgeteld was. Lekker boeiend, ik ben 15 kg aangekomen, valt best mee dus en onze Finn was 3400 gram, ook niet overdreven groot dus. Ik dacht echt laat maar praten... Wiegje: Ik heb een ledikantje op Finn zijn kamer staan, daar ligt hij 's middags in en 's nachts ligt hij in de wieg bij ons op de kamer. Het is de familiewieg, dus ik heb er geen hoeven kopen, als ik die niet had gehad, had ik hem in de reigwieg gelegd. Ze liggen er maar zo kort in, tenminste bij ons wel, dat ik het zonde vind om daar een hoop geld aan uit te geven,m aar het is wel heel handig om hem ;s nachts op dezelfde kamer te hebben. Met Finn gaat het hardstikke goed, hij drinkt goed, slaapt goed en groeit als kool heeft alleen af en toe last van krampjes. Hij zat na een week al 120 gram boven zijn geboortegewicht! Hier een fotootje van onze knappe knul.
Wow wat een mooi kindje Hellie!! Daar teken ik voor hoor! Fijn dat alles zo goed gaat met Finn en met jou. Geniet maar lekker! @ Hexje: ik weet het eigenlijk niet zo goed...haha! Ik heb geen idee wat ik moet / hoor te voelen. Elke dag heb ik wel een ander kwaaltje. Vandaag ben ik een beetje misselijk, voel ik me wat flauw en soms wat buikpijn (maar zijn geen weeen). Oh en steeds vaker pijn in m'n rechterlies, dat schiet er soms in en vind ik vervelend. Verder...tja....niets eigenlijk. M'n vriend en ik denken allebei dat ie vrijdagnacht komt. Waarom? Geen idee hihi. Ik houd iedereen op de hoogte uiteraard.
@Hellie ja idd dat de beeb gedraaid is is alleen maar mooi meegenomen maar voor mijn gevoel is het nog niet ver genoeg gedraaid en blijft de beeb nu een beetje hangen zeg maar....nouja dat maakt dan misschien een draaipoging wat makkelijker. Wat een knappe bink die Finn!! Hoe reageert grote broer op zijn broertje? Vind hij het leuk? @Doosje tja heb ook gedacht om de vk te bellen maar morgen moet ik naar de gyn en die zal toch een echo maken, verder voel ik de kleine wel goed bewegen maar is het gewoon een erg vervelend gevoel. Ik doe vandaag gewoon niet veel en zoek zoveel mogelijk een houding die fijn is dan kom ik de dag wel door..... Behalve dan als Tim ook nog ff dwars gaat doen maar die doet het volgens mij alleen maar omdat hij ook merkt dat er wat aan zit te komen dus probeer ook maar zo goed mogelijk daarmee om te gaan al valt dat ook niet mee als hij een schaaltje met popcorn door de hele huiskamer slingert.. He ik zie dat nuk online is...hoop dat je ff komt vertellen hoe het met je is....
Hallo allemaal, daar ben ik weer! Excuses dat sinds vorige week niets meer van me heb laten horen. Logisch dat iedereen dan gaat denken dat er iets mis is... Maar... het gaat goed! Tenminste, daar ga ik vanuit, want het bloeden is gestopt. Ben woensdagmiddag wel naar huis gegaan, maar het was zo druk op m'n werk dat ik er de volgende dag gewoon weer zat, terwijl ik met m'n hoofd héél ergens anders was. Misschien verdraag ik gewoon te weinig momenteel, ik weet het niet. Ik ben super moe, heel misselijk (wat dat betreft klopt de tekst in mijn ticker echt helemaal! ) en kan soms een hele nacht niet slapen. Vooral dat laatste doet me de das om... Vannacht tot 5 uur elk uur op de klok gezien en toen om half 7 de wekker ging dacht ik echt "nee... dit gaat zo niet lukken vandaag!" En dus heb ik me ziekgemeld. Dit is echt he-le-maal niks voor mij!! Ik ben nooit ziek, maar het lijkt wel of mijn lijf even geen zin meer heeft ofzo. Wat vooral heel erg is, is - naast de misselijkheid - het feit dat ik niet naar de wc kan, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik let er ontzettend op dat ik veel vezelrijk voedsel eet, groenten, fruit, ik drink veel, maar het lijkt wel te stagneren daarbinnen . Iemand tips?? Maar ik voel me alweer schuldig dat ik hier zit te klagen. Als ik alle verhalen hier zo lees denk ik: er zijn zoveel ergere dingen op de wereld (Femke: een knuffel voor jou, wat een droevig verhaal...). Enne... dank je wel voor jullie bezorgdheid. Toen ik net online ging en jullie reacties las vond ik dat toch wel bijzonder; dat er een plek is waar je gewoon zomaar je hart kunt luchten is echt heel fijn!