Citroen, dit is heel erg herkenbaar! Robin gaat ook door zo'n fase op het moment en inderdaad, ik kan hem wel eens achter het begang plakken af en toe!! Robin heeft dagen dat hij héél lief is en andere dat hij erg onrustig is. Hij is dan gefrustreerd en gaat gillen, gooien en smijten. Ik stuur hem dan altijd naar de gang om af te koelen. Niet te lang, hij is nog zo jong dat het volgens mij niet veel nut heeft om te werken met 'minuten' en zo. Ik laat hem even zitten, en dan mag hij terug komen. Maar wel sorry zeggen voor wat hij gedaan heeft. Soms als hij erg boos is, dan gaat hij ook slaan. Vooral zichzelf. Maar ik merk dat hoe meer aandacht ik daar aan besteed, hoe erger het wordt. Dus ik straf hem voor wat hij fout doet, (gillen, gooien oid) maar niet voor het zichzelf op zijn hoofd slaan. Want dan doet hij dat dus alleen maar méér. Mijn moeder vertelde me dat mijn broertje dat vroeger ook deed. Sloeg dan met zijn kop tegen de muur. Na een tijdje hield het vanzelf op....Hoop dat dat met Robin ook zo is. Misschien is dit voor Tim gewoon een spannende tijd...Baby op komst en alle veranderingen die op til staan. Kinderen pikken zo veel op (ongemerkt)...Even volhouden, hopelijk is het een fase die zo weer voorbij is! suc6!
hey dames, alle nieuwe gefeliciteerd...en hex een 2-ling geweldig hoor ! snoet en citroen s6 met jullie peuters...oh ben zo blij dat ik die fase heb gehad,maar ach het word alleen maar erger kan ik je vertellen.....m'n dochter gaat nu overal op in..." sterre kamer op ruimen!!". dan gooit zij d'r handen in de zij en roept bv". ja.maar heb ik niet gedaan,m'n vriendinnetjes hebben er zo'n rotzooi van gemaakt,dus jij moet helpen ..DUS !!!!die dus erachter aan..die doet het hem...ik kook dan af en toe.achteraf kan je er om lachen ,maar af en toe...?????? citroen wat fijn dat je baby gedraaid is. hellie...ZUCHT......wat een schatje patatje........ glim...wat fijn dat je je kind heb gevoeld,blijft een machtig gezoel! vandaag de d-day bevallingsdag !!!!!!!!!!!!!!!!! hoe is het metde rest???? hier gaat alles goed.ik merk dat de baby zwaarder word...vooral als je opstaat en een tijd loopt,en je voelt het op je blaas drukken vind ik erg vervelend! ben afgelopen week naar de verloskundige geweest.....en in week 38 gaan ze mij strippen,en zo en zo in week 39 of eerder beval ik.gepland!!!! had haar verteld dat ik mij zorgen maakte over wie er voor mij oudste dochter als ze thuis is zorgt terwijl ik op dat moment beval.niemand in m;n naaste omgeving kan met haar peg sonde om gaan. dit kon ze heel goed begrijpen...en ik word ingeleid...wannneer mijn dochter in het logeerhuis zit! dus dat is wel een fijn idee!weer een zorg minder. verder heb ik al nesteldrang!!!!!!men is dat niet een beetje vroeg????????? vind het niet erg hoor...heerlijk zo'n nette en alles op z'n plaats huissie.
Wat fijn dat je dochter wordt opgevangen en dat het gepland wordt, weer een zorg minder!! hier gaat het wel, veel last van vanalles zucht, maar is even doorbijten, vooral met een peuter! zolang het mooi weer is (en hij buiten kan spelen is het te doen). zo straks intake bij de kraamzorg.
@Hellie: wat een verschrikkelijk mooi en heerlijk ventje! Benijd je zo dat ie er al is en alles goed is!!! @Nuk: gelukkig bericht van jou. Het lijkt dus goed te zijn allemaal. Niet even voor de zekerheid laten checken? Ik ben zo'n controlfreak, moet álles zeker weten! Maar ging jij deze week nog voor een controle? En klagen mag hier juist hoor. Daar zijn we ook voor. Ik ben 14 weken non stop heel erg misselijk geweest en heb dat hier ook lekker mogen uiten. Dat hielp wel wat. Dus gewoon doen! Voor de misselijkheid heb ik niet echt een tip. Er zijn heel veel tips al en die hielpen allemaal niet bij mij. Het enige dat overdag wat hielp was hele hete kauwgum kauwen. Van die spicy mint oid van Stimorol. Gek, maar dat was het enige. Ik at de hele dag maar beetjes en iig genoeg drinken. Weet niet of je ook moet spugen? Ik heb het nu sinds een week weer met vlagen. Niet zo extreem als eerst maar wel weer vervelend. Denk je er vanaf te zijn, gaat het na 2 maandjes weer beginnen.... Maar goed, als het maar niet weer zo erg wordt. Hou je taai! @Mama's: veel sterkte met jullie peuters/kleuters! Zo te lezen doen jullie het best goed dus niet aan jezelf twijfelen. Het is een fase, dat weten jullie ook, en wat je ook doet, ze zullen deze fase hebben. Wat voor jullie het beste voelt doen. Het belonen van goed gedrag is altijd beter dan straffen, maar soms is een beperking opleggen ook zeker nodig, inderdaad wel gekeken naar de leeftijd van het kind. Hou jullie taai!! @vruchtwatertopic: vind het ook niet vies eigenlijk, maar ben ook wel wat gewend aan snot, poep, plas etc. Ik vind het ranziger als een peuter een enorme groene dikke snotterochel op je gezicht niest..... (ervaring!) Of jonge pubers met hormonenzweet (en dan een klas vol! en dan een giga goeie reukzin hebben). Maar het lijkt me echt wel vruchtwater! Ik zou er echt niet gerust op zijn en me laten afschepen. @Citroentje: nou gelukkig zijn er afspraken gemaakt voor elk scenario. Dat zou voor mij ook de rust geven. Ik hoop dat alles goed gaat!! @hartediefje: nou, ik hoop dat het met hulp van glimworm lukt om een foto te plaatsen. We willen je beebje zien hoor! @Glim: leuk je eerste gevoel van je beebje!!! Geniet! Het wordt steeds sterker, ik schrik nu zelfs wel eens van een echte harde schop! En een kick omlaag is niet altijd even lekker zelfs. (ken je dat; dat je met vrijen net iets té diep gaat zeg maar, *gloep*....! Tegen het pijnlijk gevoelige aan) @Doosje: DDDDDDD-DAAAAAYYYYY!!!! Toi toi toi meis! Dat alles maar goed mag gaan. Vanmiddag m'n nieuwe auto halen!!!!
hoi hoi, ik ben 31 en zwanger van mijn 2de (de eerste kreeg ik toen ik 30 was) en waarschijnlijk ben ik net een paar dagen 32 als nr 2 geboren wordt!
Ha meiden, Nou we zijn er nog hoor! Idd D-Day vannacht. M'n vriend was gisteren heel onrustig, dus ik vroeg 'wat is er'. Blijkt ie hardstikke gespannen te zijn voor de bevalling enzo en ik nog eigenlijk helemaal niet haha! We zien het wel, van mij mag het nu komen hoor. Over dat vruchtwater: ik vind het fijn dat ze dat hier kan neerzetten hoor, ik vind het alleen zelf zo ontzettend vies om te zien. Het gekke is dat ik bijv. wel tegen bloederige placenta's enzo kan (Snoet), maar dus niet tegen zo'n sapje....werkt toch gek dan in je hoofd he. @ Sky: veel plezier met je nieuwe auto!! Alle moeders succes met hun 1e legje en Citroen ik ben toch blij dat ie/ze weer goed ligt hoor...hopelijk blijft ie zo liggen, zou mooi zijn!
mannen zijn onvoorspelbaar! Die van mij was een natuurtalent, stiekem was ik wel jaloers, het ging hem zo makkelijk af dat de kraamverzorgster zei als hij zijn baan verloor dat hij zo kraamverzorger kon worden hahaha hij deed het of hij het al jaren deed en ik voelde me al onzeker, maar als ik hem bezig zag, werd dat nog erger hahaha echt een natuurtalent. Nou totaal niet verwacht, want mijn man is vrachtwagenchauffeur, zijn hobbys zijn klussen en motorrijden. Dus wie weet verras jou man jou nog!
Haha leuk Brenda dat mannen zo kunnen veranderen he! Doosje die van mij was toen de weeen begonnen ook erg nuchter maar toen we eenmaal bij de vk langs waren geweest en ik al 3 cm bleek te hebben kreeg hij ineens de zenuwen...zelfs de vk zag z'n gezicht betrekken. Onsfrumpie welkom en gefeliciteerd. Nou vanmorgen was Tim weer lekker dwars en ik heb eens even voor een totaal niet pedagogische aanpak gekozen hij was weer met vanalles aan het gooien dus heb ik zijn winkelwagentje gepakt en zo naar buiten gegooid ....toen stond hij toch wel even beteuterd te kijken...daarna was hij poeslief....en ik moet zeggen dat het mij ook ff goed heeft gedaan op de een of andere manier... Miekie fijn dat er iig geluisterd wordt naar de zorgen rondom je dochter, fijn als mensen daar aandacht voor hebben! Nienkuh het heeft bij Tim zeker wel met de spannende tijd te maken idd. Hij voelt onze spanning rondom de stuitligging natuurlijk ook en hij heeft nu ook zelf z'n tasje zien staan voor het geval de bevalling begint en hij opgehaald wordt. Vannacht dacht ik ff de beeb te voelen draaien (voelde echt een kontje naar beneden zakken) maar heb snel m'n hand tegen m'n buik gehouden en m'n been opgetrokken en nu ligt de beeb volgens mij nog steeds met koppie beneden dus we hopen idd dat het zo blijft en ik lekker thuis kan bevallen. Vanmorgen is het bevalbad gebracht!
Haha dat zou gaaf zijn Brenda! Ik ben heel benieuwd. Het is een man van 1.98 meter en een kilo of 100 (goed geproportioneerd he, laten we duidelijk wezen), dus als die eenmaal omvalt... Lache Citroen, gewoon zelf de regie over je leven nemen. Of het nou om je 1e of 2e kind gaat hahaha heel stoer!
ik ga me ook bij jullie aansluiten ben 33 en net zwanger van het eerste kindje het is nog allemaal heel pril en ik hoop maar dat het goed gaat
@vruchtwatertopic : heb 't ook even opgezocht, vind 't eerlijk gezegd ook niet ranzig is gewoon een potje met doorzichtige vloeistof meer niet. Ja dat dat dan toevallig vruchtwater kan zijn nou ok haha. @snoet : heerlijk dat je wiegje nu al binnen is! @citroentje : pff lastig zo'n puberende kleuter... succes! Haha hoop dat je je beeb tegen hebt kunnen houden, kleine eigenwijs! @glim : heerlijk he die plopjes! Geniet er maar van, gefeliciteerd meis! En straks heerlijk op vakantie. @nienkuh : ook jij succes met Robin, zichzelf slaan ? Oei... hopelijk gaat dit idd over! @miekiee : fijn zeg, dat 't geregeld is met je dochter! Heerlijk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, neemt een hoop onrust weg. Enne... da's nog maar 13 weken dat je gestript wordt dan he, gaat snel hoor!! @Sky : iiiiiiieeeeeeuuuuw bedankt voor 't zo levendig schetsen van wat nog ranziger is ! Ik heb toch al een levendige fantasie en m'n lief mag dus ook niets vies meer vertellen (wat ie toch al leuk vindt tijdens 't eten ), en dan lees ik dit . Hè jakkes! Bedankt he . @onsfrumpie : gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!! We hebben ergens een lijst rondslingeren, zal zien of ik 'm op kan zoeken, als je wilt kun je jezelf erbij zetten . @Doosje : oei oei spannend, idd d-day! Haha grappig dat je lief dan weer zo gespannen blijkt te zijn, zo zie je maar . Ben wel benieuwd wanneer 't begint! @monica : ook jij gefeliciteerd en welkom! Ook jij mag bij op de lijst als je wilt, hoeft niet . @ego : pff ben echt teruggefloten zeg door m'n lichaam. Zondag eind wezen fietsen, gisteren een dag naar de stad... was echt teveel. Gisteravond veel last gehad van harde buiken en vannacht werd ik wakker van zo'n ontzettende pijn in m'n buik . Heb dus al een paar dagen spierpijn in m'n onderbuik van 't fietsen zondag, en gisteren die stad heeft er niet aan meegeholpen. Deed zo zeer ook omdat ik ontzettend naar de wc moest. En door de spierpijn kwam ik haast m'n bed niet uit . Beeb heeft dus in de paar uurtjes dat ik pas sliep flink op m'n blaas liggen stampen... pffff. Dus heb vandaag heeeeel rustig aan gedaan, alleen f werkkleding weggebracht en lief een sms gestuurd offie alsjeblief de vaatwasser in wil ruimen straks omdat ik zooooo veel pijn heb.. Gelukkig nog 2 dagen hierna dan heeft ie 4 weken vakantie, lekker uitrusten! Zo ben d'r weer vantussen voor nu, ga f lekker aan m'n kaarten knutselen (kerstkaarten anders heb ik die niet klaar haha), liefs en een dikke knuff voor allemaal!
11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje - D-day vandaag!! 03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Belangrijke data: 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 19 aug: Kvinna verlof 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: snoet vk controle 25 aug: Sky vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 02 sept: Shadowcat controle 03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk) 06 sept: Sky officieel verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 25 okt: Shadowcat met verlof Zo gelijk maar f de lijst weer aangepast. Oude data eraf gehaald en van mezelf de nieuwe erbij gezet.
Nou, er is er 1 die roet in het eten gegooid heeft Ik vond de laatste week dat er al iets niet klopte met mijn urine, ik plaste minder vaak dan ik zou moeten heb nml wel normale aandrang, maar komt amper wat uit(sorry voor de onsmakelijke details ) dus ben vanmorgen naar de ha geweest en jahoor! flinke blaasontsteking :x Nu mag ik heerlijk een hele week lang van die joekels van pillen gaan slikken, dus ook op vakantie. Ze zetten het nu ook op kweek en sturen naar het lab om na te gaan of er nog meer bacterien rondzwemmen die gevaarlijk voor ons kunnen zijn. over 2 weken krijg ik de uitslag @ nieuwe meiden: welkom hier! Als je wilt kun je jezelf in het lijstje kopieren wat shadowcat hierboven heeft gehaald!
11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje - D-day vandaag!! 03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 17-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Belangrijke data: 12 aug: Danielle2911 20 weken echo ziekenhuis 19 aug: Kvinna verlof 23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn 25 aug: snoet vk controle 25 aug: Sky vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 02 sept: Shadowcat controle 03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk) 06 sept: Sky officieel verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 25 okt: Shadowcat met verlof Ik ga me (heel voorzichtig) hier ook weer melden, ben weer zwanger na 2 miskramen. Sommige van jullie zullen me nog wel kennen....Maar ik zag ook een heleboel nieuwe namen voorbij gaan. Voel me heel goed, nauwelijks misselijk, en ben er dit keer heel rustig onder.
wat fijn jou hier ook te zien! hopelijk gaat ales heel voorspoedig en heb je niet teveel last van (aankomende)kwaaltjes geniet van je zwangerschap meis!
@glim : he gatver een blaasontsteking nee zeg :x. Balen is dat! Beterschap! @Mvl : wat fijn om je weer hier te zien! Gefeliciteerd met je zwangerschap, en hopelijk is het dit keer een plakbeeb hoor!
mvl !!!!! wat goed je weer te zien,van harte meid. glim....jij beterschap he meid/hoop dat de uitslagen goed zijn. welkom overige nieuwe leden...lijkt wel of er deze maand veel nieuwe bij zijn gekomen,vergeleken met andere maanden...wel gezellig!
mvl, wat fijn dat je er weer bij kan! Ik hoop heel erg dat het deze keer goed blijft gaan. Alle nieuwen: gezellig! Alle moeders met dreinende kleuters: veel geduld toegewenst. Iedereen die te druk is geweest: doe eens wat rustiger aan. Zo, dat gaat snel. Zelf even te moe (bezoek uit Nederland, een gezin met vier mensen) om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ik heb wel alles gelezen.