30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha die lijst: dank Shadow!

@ MVL: nou geloof het of niet, maar toevallig dacht ik vanochtend aan je toen ik hier op het forum was....dacht ik moest eens even checken of er al nieuws is en zie hier! Ik ben echt superblij voor je!! Het gaat vast goed deze keer, want 3x is plak de plak!

@ Glim: balen hee! Dat is lang geleden dat ik een ontsteking had daar (zowel in de negatieve als in de positieve vorm hahaha), maar ik wens je heel veel sterkte!

Ik ga weer even voetbal kijken. En wachten...en wachten....hihi

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he meiden,

het was een heftige dag. de begrafenis was prachtig, emotioneel en door haar zelf in elkaar gestoken.
    er waren honderden mensen. de kerk zat bomvol!
    het was een mooie dienst maar wat heb ik mijn ogen uit mijn kop gehuild zeg. vooral toen ik haar zoontje zag en hij zo lief lachte naar me.
    pffff...je kon me opvegen.
    maar uiteindelijk zal voor haar man en familie en iedereen die haar kent de zon weer schijnen. en ik besef dat het leven weer doorgaat....zeker met mijn kleine meid in mijn buik.

doosje.....je maakt het wel spannend hoor. d-day. ik hoop zo dat het niet lang meer duurt. dank je trouwens voor je lieve woorden.
    shadow...wij lopen redelijk gelijk...dat was ik al vergeten. hoe gaat ie met jou?
    sky..leuk nieuwe auto halen. is toch altijd beetje spannend he.
    citroentje..dank je om aan mij te denken. vind ik super lief!
    mvl...wat leuk dat je ook hier bent. zoals ik al schreef he...blijven geloven!!! ik geloof met je mee!
    kvinna..jij hebt het druk met je gasten. pfff maar wel gezellig?

on top of alles vandaag kwam ik tot het besef dat ik vrijdag de dertiende 35 jaar word. amai! dat begint te tellen!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

vrijdag de 13e ook :$
    ben je bijgelovig??

Met die blaasontstekingspillen gaat het trouwens wel goed.
    het zijn joekels, maar ik mag ze op laten lossen in water en dan is het best te doen, ze smaken naar die kinderpeniciline van vroeger (die heerlijke vladrankjes :D)
    het nadeel is alleen dat je er 4 a 5 glazen over doet om het helemaal weg te krijgen, want alles blijft op de bodem liggen. ;)

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo meiden!

hier even kort berichtje. MVL fijn dat je er weer bent!!!!

citroen, ik heb het juist positivo aangepakt, stukje quality time en positief belonen heb niet 1x boos moeten worden vandaag
    enne BEEB BLIJF ZITTEN!!!!

verder iedereen ff te veel om op te reageren.

vandaag baby geshopt met een sms-ende vriendin, die vervolgens zei we moeten even wachten want heb nog een vriendinnetje rondlopen die gedag komt zeggen en 4 paar schoenen moet laten zien en mijn snoetekind die niets deed (deze keer) vermanend toesprak dat zij moest luisteren en in haar wagentje moest gaan zitten. en dat was onterecht mijn meisje mag lopen in de winkels zolang zij niet weg loopt en handjes thuis houdt. wat maakt dat een oerinstict los als iemand je kind onterecht toespreekt. en ik heb lingeriezaken gezien duizend paar schoenen en heb nog wel meest nodige gekocht hoor..... maar we hadden duidelijk andere verwachtingen....

snoetekind was iig oneglofelijk lief vandaag:)

5. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Kvinna : druk druk hoor ik wel! Hopelijk gezellige dag gehad.

@Doosje : haha graag gedaan :D. Nog niets?

@Femke : pff wat moet jij een heftige dag achter de rug hebben, je zult wel heel erg moe zijn nu... Duik lekker je bedje in of neem even een warm bad / douche ofzoiets, knap je misschien beetje van op. Ja het leven gaat door... hoe hard het soms ook is :(. Dikke knuff. Idd we lopen bijna gelijk, hier gaat het prima op veel buikspierpijn na. Weer veels te veel gedaan he, is niet goed. Baby schopt me goed raak van alle kanten hihi.

@Glim : hmm die kinderpenicilline van vroeger ken ik niet hoor, gelukkig dat ze niet zo heel vies zijn.

@Snoet : pff vervelend dat je din snoetekind onterecht toesprak... hoop dat je wel een erg leuke dag hebt gehad, fijn dat snoetekind zo lief was vandaag :).

Was dat trouwens bij jullie ook dat als je vroeger 't klokhuis van je appel ook opat dat dan je ouders zeiden pas maar op anders groeit er zometeen een appelboom in je maag met die pitjes? Nou.. in je maag zal 't waarschijnlijk niet lukken met al dat zuur, maarre... moet je dit eens lezen ik had echt zoiets van waaat :$:$ :

‘Erwtenplant ontkiemt in long van Amerikaan’ | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

6. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Goeiemorgen dames :).

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    goeiemorgen shadow...
    en alle andere meiden.

het ziet er een heerlijke dag uit hier. en ik ga eens genieten van een voormiddag met mijn dochter om daarna te gaan werken.
    leuke dag iedereen.

8. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Nee, dat meen je niet!! Een erwtenplant die gewoon in iemands long groeit!! Bah! Gelukkig is die kerel op tijd naar de huisarts gegaan, wie weet wat er anders was gebeurd...Die artsen zullen ook wel raar naar die longfoto's hebben gekeken denk ik :d

Femke, wat zul je een zware dag hebben gehad gisteren...Ik heb aan je gedacht. Hoop dat je desondanks toch een beetje hebt kunnen slapen?

Zelf gister naar de gyn geweest. En helaas, helaas toch zwangerschapsdiabetes...:( De ondergrens van die PTT test was 7.8 en ik had 8.0. Niet schrikbarend hoog en ook mijn nuchtere waardes waren prima, maar toch. Omdat Robin 4480 gram woog toen hij werd geboren met 38+4, denken ze dat ik bij hem ook een milde vorm heb gehad. En omdat die bevalling zo uit de hand is gelopen nemen ze dus geen risico meer...Dus word ik binnenkort gebeld door de diabetes vpk voor een speciaal dieet.

Wel even mogen koekeloeren naar de kleine. Het geslacht zoals ze dat zagen bij de 20 weken echo klopt in elk geval nog :d dus nu weet ik zeker dat de babykamer kan ingericht worden! Verder was de groei van het hoofdje en zo ongeveer gelijk aan de duur van de zwangerschap. Alleen de romp was groter, waardoor het dus ook al ietsje zwaarder wordt geschat, 1500 gram nu. Hopelijk helpt het dieet, want ik zie een keizersnee niet zitten! Maar ja, als uk net zo groot wordt als Robin, dan zit er niks anders op....geen risico!

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Goedemorgen!

Femke, lekker rustig aan doen vandaag en een beetje bijkomen van de emoties van gisteren.

Die erwtenplant, jakkes!

Nienke, balen zeg. Ik hoop dat het met een dieet in bedwang kan worden gehouden, dat wordt best even streng volgens mij.

De gasten zijn hier al sinds zondag en gaan vandaag weer weg, door naar Stockholm (héél fijne stad, echt een aanrader voor een stedentrip), dus het was een paar dagen best druk. Heb ik ook wel gemerkt: wat vaker harde buiken en aardig moe, maar wel heel gezellig. Ik heb zelfs leren pokeren8).

Vandaag schoot me ineens door het hoofd: over maximaal elfenhalve week zijn we ouders:$:$. Kreeg toch ineens de kriebels, maar vreemd genoeg begin ik zelfs een ietsiepietsie uit te kijken naar de bevalling zelf. Gelukkig maar.

Verder krijgen geïnteresseerden van de geïnteresseerden in ons huis deze week bericht van de week of hun hypotheek doorgaat. Mocht dat zo zijn, dan kan de hele keten in gang worden gezet en kan er een overdrachtsdatum worden bepaald. Ook komen er maandag weer nieuwe kijkers bij ons huis, dus er is weer wat actie in de tent. Altijd fijn. En anders heeft ons meisje straks een geboorteplaats die gegarandeerd altijd verkeerd uitgesproken gaat worden in NL.:p

10. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hallo allemaal, ik lees ook weer mee ;) .

@ Hellie: wat een prachtig kindje!! *zwijmel*

@ Snoet: ja, het is gewoon heel erg wennen dat ik me ineens zo mega-bewust ben van m'n lichaam, haha. Het niet-kunnen-slapen vind ik het ergste. Ik ben sowieso al iemand die echt 7 tot 8 uur slaap nodig heeft per nacht, en nu waarschijnlijk nog iets meer, maar ik lig alleen maar de draaien en ik heb ook het gevoel dat m'n hartslag maar niet rustiger wordt :( . Nukkeman komt altijd later naar bed dan ik, en meestal lig ik dan al te slapen, maar gisternacht was ik nog steeds wakker en zelfs hij zei na een tijdje "hee, ontspan eens, ik voel je hart gewoon tekeer gaan!" Maar ja, wat kan ik daaraan doen..?

@ Doosje: EN? EN? EN? :)

@ Citroentje/Snoet: ik vind het altijd erg interessant om te lezen over opstandige peuters, haha. Heb zelf jarenlang met moeilijk opvoedbare kinderen gewerkt (waar jullie kids absoluut niet onder vallen, haha, begrijp me niet verkeerd!) en ik weet hoe zeer ze bezig zijn met het uittesten en overschrijden van grenzen. Ik ben - net als Nienkuh - van mening dat het negeren van 'fout gedrag' het beste is. De meeste kinderen willen toch aandacht, of het nou positieve of negatieve aandacht is. Maar als ik het zo lees doen jullie het super, toch?!

@ Shadow: mooi dat alles goed met je gaat! Leuk ook, shoppen met je schoonma. Daar verheug ik me ook al op (met m'n eigen ma dan wel :) ). Dit weekend gaan we bij mijn ouders langs om te kijken welke baby-spullen (mijn eigen kinderkamer en speelgoed van 34 jaar geleden!!) we willen hebben. Ik denk dat we het allemaal meenemen, haha!

@ Sky: nee, er is geen extra controle gepland. Op de poli vroege zwangerschap zeiden ze dat ik niet terug hoefde te komen als het bloeden zou stoppen. De eerste echte controle + echo staat nu over 2 weken gepland. Hopelijk krijg ik dan te horen dat alles gewoon in orde is.
    Dat van dat betere reukvermogen herken ik trouwens heel erg! Gelukkig heb ik geen zwetende pubers in de buurt, whaha, dat lijkt me echt heftig inderdaad ;) .

@ Glimworm: hm, blaasontsteking, balen! Hoop dat het snel beter wordt...

@ Femke: wat een emotioneel verhaal... Zelf hoef ik andere mensen maar te zien huilen, of ik doe gewoon met ze mee, maar als het dan ook nog om bekenden gaat... heel begrijpelijk dat je de ogen uit je kop hebt gehuild. Heftig hoor...
    Grappig trouwens om te lezen dat je het woordje "amai!" gebruikt. Ik kom zelf uit het zuiden des lands, bij de belgische grens, en mijn familie roept dit ook regelmatig :) .

11. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Zeg, vanaf wanneer begonnen jullie iets te zien aan je buik?
    Ik ben nu nog geen 8 weken op weg, en dat lijkt me toch echt heel erg pril allemaal, maar toch heb ik het gevoel dat mijn buik al iets dikker is geworden...:( Of zou ik het me inbeelden?

En over opstandige peuters gesproken: ik word helemaal GEK van de kinderen van de buren!! Echt, het begint de spuigaten uit te lopen met dat geschreeuw en gejank, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, pffff.... In combinatie met mijn eigen slaapgebrek en bijkomende lichtgeraaktheid :)P ) is het echt ZO IRRITANT dat die kinderen vanaf 5 uur 's ochtends gaan liggen krijsen!
    Ik hoorde onze buren aan de andere kant er gisteren zelfs in de tuin over praten, hoe erg het wel niet was, nou, dan weet je het wel. Die kinderen schreeuwen echt de hele buurt bij elkaar, op zo'n super driftige, ik-wil-mijn-zin-en-anders-zet-ik-mijn-keel-open manier. En die ouders laten het maar gewoon gebeuren...

Echt, ik zou bijna overwegen om er een keer iets van te zeggen, maar ja, zoiets ligt natuurlijk erg gevoelig en ik heb ook geen zin in een gespannen situatie met de buren (hoewel die er van onze kant eigenlijk al wel is...).

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Monica welkom en gefeliciteerd

@Glimworm balen van die blaasontsteking! Ondanks dat toch een fijne vakantie!

@Mvl welkom terug! en gefeliciteerd natuurlijk!

@Femke pfoei op vrijdag de 13e 35 worden....het zit je niet mee...haha

@Snoet idd dat doet echt wat met je als anderen je eigen kind aanspreken en al helemaal als er niks aan de hand is!

@Shadowcat blerg die link...dat dat zomaar kan gebeuren zeg!

@Nienkuh wat balen van de zwdiabetes, maar ook goed dat het ontdekt is nu want dan er ook wat aan gedaan worden natuurlijk.

@kvinna spannende tijd dus weer huizentechnisch!

@Nuk het kan idd wel zijn dat je al een opgezette buik hebt maar helaas zijn dat dan alleen nog maar je darmen...je stoelgang zal ook wat trager zijn misschien, echt weer zo'n zwkwaaltje!

Tim is gisteren de rest van de dag ook poeslief geweest, zelfs met naar bed gaan ed was het geen enkel probleem, klom zelf de trap op en werd zelfs een beetje boos dat ik niet snel genoeg het traphekje open deed hahaha. Vanmorgen gaat het ook wel goed, we hebben een stapel dvd's gepakt en daar heeft hij uit mogen kiezen, we hebben ook nog even een filmpje gekeken van toen Tim net 2 maand was vond hij ook wel leuk om te zien.

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Femke: ik ben blij dat het (hoewel verschrikkelijk natuurlijk) toch een mooie dag was gisteren. Een herinnering aan zoiets is heel waardevol, vooral als alles zo bijzonder en emotioneel was. Dat ga je uiteindelijk toch koesteren. Ben ook blij dat je nu zo positief naar jezelf en je eigen kindje kan kijken. Ook dat schept nog een extra speciale band denk ik.

@ Glim en Nienkuh: succes met jullie medische toestand zeg!! Gelukkig maar dat het ontdekt is en dat jullie actie hebben ondernomen of nog ondernemen. Je kunt het maar beter in de gaten houden.

@ Shadow: het verhaal over die appelboom blijf ik dan nog even in ere houden. Erg grappig trouwens dat ze de man ook nog erwten te eten hebben gegeven in het ziekenhuis. Jammie.

@ Nuk: fijn dat je er weer bent. Het kan idd goed dat je buik wat is opgezet en dat komt idd door je darmen...volgens mij hebben we dat allemaal wel gehad hier. Omdat je baarmoeder groeit schuift er het 1 en ander op en raakt er ook wel iets geirriteerd. Je darmen zijn daarmee het eerste aan de beurt...(daarna komen je maag en je ribben, maar dat duurt gelukkig nog even hihi).

@ Snoet: lekkere vriendin...ik denk ook dat de verwachtingen anders waren. Maar het lijkt me toch dat jij als zwangere dan op 1 staat. Maar goed, wie weet als je het volgende keer uitspreekt dat het dan wel goed gaat. Beetje vreemd is het wel, niet?

@ Kvinna: ik ga je Stockholm-tip zeker even onthouden. Ben er nog nooit geweest. Gisteren zag ik wel een coole aanbieding, nl. 3 dagen naar Madrid, incl. vliegtuig en hotel en incl. een 3 uur durende tapas-fietstocht met een gids langs alle mooie plaatsen om uiteindelijk te eindigen in een lekker restaurant. Kosten: 280 euro p.p. via Stedentrips.nl. Ik heb m'n moeder al gewaarschuwd hihi.

@ hier: nog niet veel nieuws. Ik ga zo even naar de Ikea met m'n moeder. heb wel onrustig geslapen omdat ik de hele tijd denk 'oh jee straks breken m'n vliezen' enz. enz. Dat schiet dus niet op he haha! Zal je zien, wordt ie idd net op vrijdag de 13e geboren....
    Ik houd jullie op de hoogte.

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    ...en ik zie dat ik overtijd ben op m'n banner. Dat is ook alweer lang geleden! hihi

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hopelijk gaat het niet lang meer duren voor je, ik ben benieuwd...
    Wat gaat de tijd snel, toch ik hier nog was, was je rondom de 25 weken. Nu alweer uitgerekend...

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja he...ik kan het ook nog niet zo goed geloven allemaal hoor. Ik heb echt 'zin' in de bevalling (hoe gek klinkt dat?? ach ja, daar kom ik vast snel van terug haha) en idd wat is het hard gegaan allemaal zeg...

17. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten

18. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    MVL!!!! Wat goed!!!!!!!! Oh heerlijk meis! (kreeg gewoon een beetje natte ogen toen ik je hier zag staan). En nu potdikke blijven zitten hoor beebje! Veel tegen hem/haar praten en zeggen dat ie lekker moet blijven zitten. :D Gefeliciteerd!!!!

@Nuk: idd is dat nu met name je darmen die zorgen voor een bolling bij je buik. Die zijn nu plaats aan het maken en dat is soms heel goed te zien (en voelen!).
    Oh en bah zulke herriekids naast je. En dan vooral van die ouders die er niets mee doen. Vind dat aso. Maar lastig idd of je er iets van gaat zeggen...

Alle nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd!

@Femke: Fijn dat het een mooie dag voor je was gisteren.
    En vrijdag de 13e...ik ben op die dag zelfs geboren (vandaar..;);)), dus het kan nog erger! Hahahaha! :D

@Glim: succes met je blaasontsteking!

De rest: doe lekker rustig aan en toi toi toi voor alles wat om de hoek staat zeg maar. ;)

@Doosje: ik ben gewoon een beetje zenuwachtig voor jou. :D
    Maar jij komt zo lekker ontspannen over!

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha Sky dat ben ik ook best nog wel! Maar vergis je niet...ik ben een ster in negeren en de andere kant opkijken. Het komt toch wel vanzelf. Het is dus ook een beetje wegstoppen, maar dat voelt wel prettig.

Ik heb nog een vraagje aan de al-mama's: ik heb het idee dat m'n kindje de laatste week wat rustiger is. Ik kon de schopjes eerst wat harder voelen en nu lijkt het wat gedempt allemaal. Ik voel het nog wel hoor, maar minder hard.
    Hadden jullie dat ook?

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Doosje, voor mij is het al wat langer geleden, de jongste is 7 jaar... Maar volgens mij kan dat doordat je kindje wat minder ruimte heeft, het zit onderhand natuurlijk een beetje meer klem. Als je het niet vertrouwd of je er ongerust over maakt, kan je altijd even je VK bellen. Bij ons mogen dit soort vragen ook gewoon naar het spoed-bevallingsnummer.. Ik hoop voor je dat ie zich snel laat zien...

Deel Deze Pagina