30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, gewoon bij twijfel even naar de verloskundige bellen en aangeven dat je je kindje niet zo veel voelt. Vragen of je toch even mag laten luisteren naar het hartje of evt. een ctg om het hartje wat langer te controleren. Beter een keer teveel dan een keer te weinig! Maar goed... ik ben nu mss wel heel erg snel ongerust. Senne heeft tot op de laatste dag rondgebuiteld (lag ook helemaal dwars en dan weer scheef links met zijn hoofd) en Esmee* heb ik een dag niet gevoeld en de volgende dag weer wel..de dag erop was het stil.
    Maar ze zeggen dat je kindje idd wat minder ruimte heeft en daardoor minder beweegt, maar volgens mij zeggen ze dat je ong. 10x per dag je kindje moet voelen?

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx meiden. Ik heb gisteren nog naar het hartje geluisterd bij de verloskundige en die klonk heel goed. Ik heb 'm vandaag ook al wel 10x gevoeld denk ik. De frequentie is wel ok, maar het voelt wat zachter. Ik zal morgen nog eens bellen.
    Die 'zin in bevallen' is nu ook een beetje weg..het voelt nu alsof de boel aan het verzakken is ofzo beneden. Doet best wel pijn...
    Als ik zit/lig gaat het wel, maar zodra ik draai of loop dan neemt het toe. Vraag me af of dit erbij hoort of dat ik misschien te druk ben geweest vandaag.

Zo genoeg Doosje weer hihi.

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, hoop snel babynieuws te zien van je! Zijn echt de laatste loodjes nu.... ik weet ook niet hoe het voelt om normaal te bevallen en waarmee het dan begint. Maar zo te horen is de kleine toch goed aan het duwen vanonder...

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hier nog even een goodnight talk....

ik vind jullie allemaal hardstikke lief:)

doosje, ben benieuwd wanneer beebje komt! maar iig toy toy toy!het klinkt idd als beebje die gewoon klaar is om er uit te komen, ze hebben tenslotte geen ruimte meer!

citroen balen van je zwangersschaps diabetes, ga je enkel op dieet of willen ze je instellen op insuline?

mvl je hebt de zelfde uitrekendatum als ik 3 jaar geleden:D wordt een stiertje en dat zijn doordouwers!

ik heb me bezig gehouden met een wiegje opmaken, spulltejes een plekje geven en bedenk me: ik ben klaar!!!
    tuurlijk alles nog wassen en schoonmaken maar dat komt wel!!!
    snoeteman zwangert trouwens prima mee, is zelfs begonnen aan de garage en de tuin is weer keurig netjes.:)

alle meiden slaap lekker straks en morgen gezond weer op!

5. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    doosje !!!! s6 meid..ik denk oook dat de baby zich aan het klaar maken is voor de bevalling!spannenddddddddddddd!

snoet lekker he die nesteldrang....m'n man doet ook lekker mee!

hier last van de hormoontjes...heb gister een huilbui gehad,en ik kon de hele avond niet meer stoppen met huilen.man en ik hadden onenigheid over de opvoeding van jongste dochter.haar gedrag in de vakantie is flink veranderd...negatief dan he.
    dus miekie vond dat dat even moest gaan veranderen,maar man is zo van "ach...laat dat kind toch?".ik ben de boosdoener,en van papa mag alles.en zo speelde dochter het deze week ook.was het van mama nee...ging ze stiekem naar papa en die zei ja.grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    dus miekie vond dat ze heel erg goed met man moest praten en was dan ook flink boos.toen we dit eenmaal uitgepraat hadden,dacht man,mooi dit is uit de wereld,en klik......zet de tv weer aan!!!!!!!!!
    snik.....tranen..en whaaaaaaaa (huilends)zeg ik ".jullie begrijpen ook niks van vrouwen en vooral niet van zwangere vrouwen....nu zet je de tv weer aan,maar ik wil verder kletsen".hihi man wist niet wat hem overkwam...en zei"maar het is toch uitgepraat?".huilend ben ik naar boven gegaaan...tot onbegrip van man.achteraf denk ik ook...hmmmmm hormoontjes????maar goed het is allemaal goed gekomen.

hoe is het verders met iedereen?

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha klinkt goed Miekieie!! Het is ook zijn schuld hoor. Klaar.
    hihi

Snoet, volgens mij heb ik die wieg van het plaatje van jou gisteren gezien, echt heel gaaf!!

Ik ga ffe douchen.

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nienkuh bedoel je.....;)

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Haha miekie nee mannen snappen niks van vrouwen en zeker niet van zwangere vrouwen! Maar ik zou er ook boos om worden hoor als het hier zo zou gaan, het is toch belangrijk om als ouders op 1 lijn te zitten dus een goed gesprek op z'n tijd daarover is ook wel nodig. Gelukkig is het nu wel weer goed!

Doosje ik heb precies hetzelfde gevoel, alsof de beeb er al bijna uit hangt, heb ook veel krampen gehad afgelopen dagen dus ik hoop dat de beeb heeft besloten zo te blijven liggen en maar meteen is ingedaald...maar dat zullen we zo wel horen bij de gyn.

Lekker idee Snoet dat alles al klaar is!

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijken wie er eerder is Citroen! hihi

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    haha ja roep dat maar niet te hard....
    Bij Tim zat bij ons clubje van de cursus samen bevallen een meid en ze was 5 weken eerder uitgerekend maar ik ben een dag voor haar bevallen!! (zij 2 weken overtijd en ik 3 weken eerder, ze is nu ook zwanger van de 2e en 2 weken eerder uitgerekend..hoe toevallig, maar we hebben de afspraak dat ze voor mij mag deze keer hihi)

11. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    :D Hahaha @Miekie, ik herken het zooo goed en het is achteraf ook zo grappig eigenlijk. Het is voor ons een gedoe met die hormonen maar ook voor de mannen. Zo'n vrouw die soms wat overdreven reageert (ik wel tenminste) en meteen gaat janken. Niks doen ze goed. Ik zou het ook niet meer snappen als man zijnde.:D

Spannend Doosje en Citroen.....ik wou dat ik mee kon doen al.

Beebje in m'n buik begint nu echt zwaarder te worden. Heb echt een flinke buik en beeb hangt goed naar buiten en voren. Banden doen weer veel pijn en liggen (slapen) is niet bepaald comfortabel sinds afgelopen week, jammer genoeg. Gelukkig kan ik uitslapen.
    Heb ook soms steken naar vagina en een drukkende pijn over m'n hele buik. Zijn dat harde buiken? Oefenweeën zijn het nog niet toch?
    Beebje zit ook al flink hoog, dus m'n ribben ga ik voelen als spierpijn als ik lang zit.
    En ik moet nog 10 weken!! Ben benieuwd hoe groots de buik straks is.

Oja, nog een gedoe met het geboortecentrum hier. Als je in het ziekenhuis wilt bevallen is dat tegenwoordig in iets nieuws, het geboortecentrum Origine. Ziet er goed uit en klinkt fijn. Maar als je langer dan je bevalling wilt verblijven moet je een akkoord hebben van je zorgverzekeraar. Nou heb ik dus een mutserige zorgverzekeraar want die doen ontzettend moeilijk over een fax sturen met het akkoord. Ik heb van de week meerdere keren heen en weer moeten bellen. Tensloote gesproken met iemand van het geboortecentrum zelf en aangegeven dat ik het wel een gedoe vind. Vroeger kon je gewoon naar het ziekenhuis gaan zodra je bezig was en klaar, nu allemaal inschrijven en akkoorden aanvragen..pfffff, gelukkig gaf zij aan dat ik van harte welkom ben en dat alles zo goed was en zij er een melding van maakte. Sjongejonge. Ik ga echt overstappen naar een andere zorgverzekeraar in het nieuwe jaar, dit is niet het eerste gezeur.

Oja en vanochtend vroeg m'n kliko aangeboden op straat, kijk ik daarnet...is ie niet geleegd en zit er een kaartje bij dat ik hem 2 keer heb aangeboden en dat dat niet mag! :$ 2 keer aangeboden? Echt niet! :x:(
    Ik meteen gebeld naar de gemeente en verteld hoe en wat. Nu mag ik volgende week losse zakken erbij zetten, want nog een week vuil past er niet in natuurlijk... Echt belachelijk. Kinderachtig zowiezo van die vuilnismannen en bovendien niet waar! Ik zei al tegen de dame aan de telefoon: "Sorry maar er zitten 3 pedaalemmerzakken in en de vliegjes vliegen je al om de oren als je hem open doet, dus dat is geen nieuw vuil wat ik aanbood hoor". Haar respons was dat ze zich dan vergist hebben. Vergist? Zich kinderachtig gedragen. Al zou het wel 2 keer zijn, jeetje, dat kán toch wel eens voorkomen. Doe je werk verdomme! En dit soort dingen gebeuren vaker.
    Vies hoor, nu heb je zo'n volle walmende kliko met vele vieze vliegjes in je tuin staan. BAH!
    Kan dit soort dingen slecht hebben en nu helemaal!!! :x Grrrrrrrrrr!!!!

;):D

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh wat vervelend Sky van die kliko zeker nu in de zomer!

Wij mogen trouwens weer terug naar de vk want de beeb lag nog steeds goed. Volgens de gyn 80 tot 90 % kans dat ie nu besluit om zo te blijven liggen omdat de ruimte echt niet zo groot meer is!!!!

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo. daar ben ik ook weer even.
    Had nog even de verloskundige gebeld en hoppa ik moest natuurlijk weer een checkje: ctg/echo. Gelukkig was alles goed en lag ie er mooi klaar voor. Toch altijd fijn om even gedaan te hebben, want nu weet ik hoe het de komende tijd zal voelen. De gyn voelde ook nog even aan m'n dikke voet met een 'mmmh'-geluid, maar zei verder niets. Ik heb alleen gezucht.
    hahaha.

Sky: volgens mij zijn dat idd harde buiken. Het voelt ook letterlijk heel hard aan dan toch? En rond die tijd kreeg ik ook steeds meer last van m'n ribben. Dat duurt tot een week of 36 en daarna gaat het zakken. Met autorijden (lange ritten) vond ik dat wel irritant vaak. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van (wel van harde buiken uiteraard).
    En dan nog iets: Febreze? Klinkt bekend in de oren? hihi

Citroen: wat fijn om te horen dat ie waarschijnlijk wel goed blijft liggen!

14. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Lekker dat de beebjes goed liggen bij jullie!

@Doosje: Febrèze, om in de kliko te spuiten?
    Dat heb ik heel lang geleden eens gebruikt voor iets anders en dat vond ik zo smerig spul, stonk enorm. Ik ben niet zo van de heftige parfummetjes zeg maar.

Idd is m'n buik ook erg hard, zowiezo bijna heel de dag wel, alleen 's ochtends is ie wat soepeler. Ik maak me toch niet te druk dus daar kan het niet aan liggen volgens mij.
    Poeh, die ribben! Is idd best irritant gevoel en ook wel pijnlijk.
    Heb weer lang achter de laptop gezeten. Ga maar eens even beetje bewegen en het lijf strekken....

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    pfoeh!!!! alweer 3e trimester:$ deze zwangersschap vliegt voorbij!!!!

citroen en nienkuh sorry voor de verwarring:)

citroen fijn dat je weer terug mag naar de vk

sky daar gaan je haren toch van overeind staan van die ambtenarij......... of is het een vuilnisman die bij klust bij BCC:D

miekie wat jij met tranen hebt, heb ik met mijn humeur! ik kan snoeteman dan wel schieten en voel dat als of het groootste onrecht mij wordt aangedaan en die arme mannen? die snappen er helemaal niets meer van! gelukkig zie je zelf heel goed in wat er gebeurt tijdens eerste zwangersschap wist ik niet wat me overkwam:$

doosje we zijn benieuwd!!! hoe gaat het met je?

hier alles verder ok. zo aan het enstelen geweest dat er nu weer tijd is voor rust, ook wel zo leuk voor snoetekind

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mogge meiden,
    alles goed hier, voelt allemaal oke na de check van gisteren.
    Nu ffe naar de autosloop om te kijken of ze nog een bumper voor m'n Corsa hebben.

fijne dag allemaal!

17. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    aaahhh doosje....ik tel met je mee hoor...hoop zo dat het niet lang meer duurt.
    duim duim duim!
    goed dat alles ok is!

verders hier.....tja ik ben inderdaad gister 35 geworden.:$:$:$
    poeh....begint te tellen he.
    ach ja lekker belangrijk.
    ik wens iedereen een fijne dag want ik ga zo werken.
    en ik hoop dat iedereen lekker van het prachtige weer kan genieten!!!

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Rustig hier vandaag.

Femke, nog gefeliciteerd!!!

Doosje, kun je je nog goed bezig houden of ga je het echt beu raken nu?

Glimworm, ik zal morgen nog eens kijken of ik het voor elkaar krijg, anders stuur ik een foto naar je door die je evt. kunt veranderen dan zodat we hem wel te zien krijgen.

De muurschildering is zo verschrikkelijk mooi geworden op de babykamer...ik kan er naar blijven kijken!!!!

Nuk, hoe voel je je?

Citroen, alles nog een beetje te doen of wordt het echt vervelend nu dat de kleine zo laag ligt?

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Femke gefeliciteerd!!

Mijn Corsaatje is weer als nieuw!

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Femke nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Doosje nog niet aan het bevallen gegaan?? Trek je het nog of mag het nu toch echt wel? Fijn dat je autootje weer als nieuw is!

Hartediefje..misschien ook een fotootje van de muurschildering??;)

Hier ook nog niet bevallen.:D..ben nu ook officieel de termijn waarbij ik van Tim ben bevallen voorbij...ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Heb wel verschikkelijk veel last van harde buiken en van een beeb die erg laag lijkt te hangen

Deel Deze Pagina