30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    <amen> hihi

moeder gans heeft weer gesproken......
    slaap lekker alle mama's en beebjes in buik of al op de wereld!

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    haha "komt wel goed schatje"

Ik heb bij mijn schoonzusje op hyves een krabbel gezet toen het volle maan was en 's nachts werden we gebeld dat de bevalling begonnen was.....dus wie weet...

@Snoet zo da's heftig geweest lijkt me..idd er wordt zo makkelijk gezegt een kindje te willen krijgen maar zo vanzelfsprekend is het helaas niet, het is en blijft een wonder!

Hier trouwens ook voor de 2e langer bezig geweest als voor de 1e, we mogen nog helemaal niet klagen hoor...Tim in 6 rondes en deze in 7 rondes dus gewoon snel eigenlijk maar als je je erop insteld dat de 2e meestal sneller lukt......en eerder komt als je moet bevallen.....hahaha valt het toch ff tegen als dat niet zo is.

Vannacht weer slecht geslapen, elke 1,5 uur wakker met krampen en als ik dan naar de wc ging was het weer over. Hoop toch echt niet dat deze eigenwijs pas na de uitgerekende datum besluit te komen.....maar goed afwachten maar weer.
    Morgen weer naar de vk, ik wil vragen of ze kan kijken of ik misschien al wel wat ontsluiting heb door al dat voorwerk maar aan de andere kant vraag ik me ook weer af wat ik daaraan heb...hahaha

@Doosje hoe bevalt je dag zonder kraam? Ik vond het idd ook wel ff slikken toen ze ging maar toen ik eenmaal lekker m'n eigen ding kon doen vond ik het ook wel prettig weer.

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Vanochtend ben ik voor de suikertest geweest. Bij een waarde hoger dan 4.5 moet je dan zo'n glucosedrankje drinken en jahoor... waarde was 4.9. Dus 2 glazen van dat vieze glucosesiroop (ondertussen had ik al zo'n dorst van tien uur lang niets mogen drinken) en dan 2 uur gewacht. En na die 2 uur was de waarde 7.2. Ik werd dan naar huis gestuurd en krijg via de verloskundige dan te horen of ik zwangerschapssuiker heb...heb net al even op internet proberen te kijken, maar kan er niets op vinden verder of dit nu goed is of niet.... Ik ga straks tussen de middag naar het telefonische spreekuur bellen wanneer ik ongeveer de uitslag heb.. (mevrouw ongeduld hier hoor...hahahaha, wil alles ook eigenlijk gelijk weten)

Ik ga nog even aan het werk. Vandaag voor het eerst tot 14.00 uur, dan ga ik naar huis en ga ik even lekker lui op de bank liggen!!! (ik vind het moeilijk om toe te geven, maar mijn lichaam kan gewoon even niet meer zoveel als de vorige zwangerschappen)

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Hartediefje: oh spannend, ik hoop dat alles goed zit! Misschien weet Nienkuh wel wat die waarde betekent? Of Sky?

@ Snoet: nou heftig verhaal hoor. Ik zat opeens naar je handtekening te kijken en dan zit er zo'n verhaal achter. Vooral zo zwaar dat je dan nog iemand moet begeleiden die het kindje niet wilt. Wel complimenten over je leidinggevende capaciteiten. Het bewijst dat je een goede manager bent als je je eigen problemen opzij zet om je medewerkers te helpen (of i.i.g. niet meeneemt naar je werk. je mag het wel altijd erkennen natuurlijk, dat je ook ergens mee zit).
    Ik ben i.i.g. blij het dat nu zo goed gaat. Ik vind het ook alles behalve vanzelfsprekend, dat zwanger worden. Je hoeft hier maar een paar topics te lezen (of te kijken naar de meiden hier op onze topic) en je weet dat het niet waar is. Maar bij jou komt er nu een lieve kleine aan!

@ Citroen: dat rommelen had ik ook een paar nachten idd. M'n moeder zei de avond voor de bevalling dat het de volgende dag ging gebeuren. Dus misschien even je moeder bellen (hihi)? En ik vind het niet gek als je de verloskundige naar ontsluiting vraagt hoor. Vrij logisch juist.

De eerste dag zonder kraam was natuurlijk een jankpartij vanochtend haha! Ik stond daar met Boaz en ik was he-le-maal kwijt welke volgorde we ook alweer hadden de hele week, welke borst ik ook alweer moest geven en hoe ik nou ook alweer makkelijk aan koffie kwam...
    Gelukkig is m'n vriend deze hele week thuis en volgende week halve dagen en die kwam me troosten en helpen. Ben nu weer vrolijk en vanochtend voor het eerst met hem onder de douche geweest. Heerlijk, zo'n bloot mannetje tegen me aan.
    (daarna verschoonde mijn vriend 'm - stond zelf nog in zijn boxershort - en heeft Boaz 2x compleet over 'm heen geplast hahaha. Een kind naar z'n moeders hart.

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik moet het nog een keer gaan doen zo'n suikertest.... De tweede waarde was net te hoog. Eerst zei ze dat het goed was, maar nog geen paar minuten later belde ze terug... De waarde was goed als ik 28 wk zou zijn..maar ben nu 26 wk en dan mocht het 7.0 zijn (was 7.2, dus net te hoog) Nu moet ik 3 sept weer op controle en dan krijg ik weer een papier mee om de test nog een keer te doen. Tja... alles voor de kleine, want als ik idd lichte suiker zou hebben, kunnen ze me in ieder geval goed in de gaten houden!

Ga nu naar huis... mijn werkdag zit er alweer op (heerlijk zo 20 uur op de week gaan werken...)

Doosje, heerlijk he, zo'n mannetje bij je onder de douche!!! Dat zijn van die koestermomentjes

Snoet, je hebt ook al heel wat meegemaakt zeg..pffff...

6. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    #2686 Sanne1975, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    Hallo dames, mag ik mij hier ook melden? Ik kom (net zoals o.a. Snoetetoet en Shadowcat) uit het forum kinderwens-->30+ kippenhok.
    Ik ben 35 en sinds dit weekend ben ik na 1,5 jaar pilloos geweest te zijn zwanger van de 1e!

7. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    kijk eens aan sanne....dat zijn mooie berichten! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en natuurlijk ook welkom hier!!!

wat balen dat je terug moet voor die suikertest.maar net wat je zegt....alles voor het kind!

dames....hebben jullie al geboorte kaartjes uitgezocht????ik ga er vanmiddag zelf 1 samen met mijn mams ontwerpen.mijn mams is heeeel goed in computers en foto's verwerken enz.ben nu alleen op zoek naar een passend gedicht voor op het kaartje....valt niet mee zeg.wil toch beide dochters in het gedicht verwerken.
    maar goed komt goed!

maar eeuh..........wat een weer niet????!!!! lijkt wel herfst!

8. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @Sanne: welkom en gefeliciteerd!!! Super!

@geboortekaartje: ik heb er zelf 1 ontworpen, al een poos geleden. Erg leuk om te doen. Ben erg tevreden.
    Binnenkort al de enveloppen schrijven, is dat alvast klaar.

@Hartediefje: ik had de eerste keer ook 7,1 als waarde en moest het dus nog een keer doen, net als jij. De 2e keer een prachtige waarde van eh 5,1 (geloof ik), iig een heel stuk lager en dus heel erg netjes. Dus het kan nog alle kanten op!:)

@Doosje: oh heerlijk lekker met je kindje onder de douche! Wat zal dat genieten zijn. :D
    Hoeveel uur per dag is zo'n kraamhulp er eigenlijk. Is dat de hele dag?
    Ik zou nu onderhand wel eens dat intakegesprek moeten hebben, maar er is nog niemand geweest van de kraamzorg. Misschien zelf even bellen? We hebben namelijk wel een paar wensen.

@Snoet: ja, dat is heftig als je zoiets meemaakt. In de afgelopen 6 jaar hebben er 4 in mijn omgeving een abortus laten plegen waaronder m'n zus, 2 beste vriendinnen en een collega.... (ja ik verzin het ECHT niet! 4!)
    Ik stond achter hun beslissingen maar het was wel zuur toch...
    Ik ben altijd maar blij dat men uit bijv. mijn verhaal iets kan halen en er zijn een paar vriendinnen en kennissen geweest die zeiden dat ze door mijn verhaal nu veel bewuster moeder zijn en niets meer zo vanzelfsprekend nemen. Net wat jij zegt... En dat is mooi. Zo halen we toch iets positiefs uit iets wat helemaal niet positief is.
    Bij elke doop, verjaardag, geboorte, etc etc, was ik blij voor de ander maar eenmaal thuis stortte ik in. Bij de doop van ons neefje trok ik het ook niet in de kerk. Ik vluchtte weg en samen met manlief heb ik aomarmd buiten de kerk staan huilen als 2 kleine kindjes met verdriet. Hopend dat weinig tot niemand het had gemerkt in de kerk, we zaten gelukkig (expres) achteraan. Tja, wat wil je als ineens het nummer "You came" van Kim Wilde ten gehore werd gebracht!
    Maar goed, 'What doesn't kill you makes you stronger' zeggen ze. Laten we dat maar hopen. Een beetje sterk zijn is nooit weg.

Kreeg vanochtend een kennis op bezoek. We hadden het over mijn zwangerschap en alle ongemakken en hoe ik het straks zie etc. En zei vertelde haar eigen ervaringen. Nou, over emo gesproken. Zij heeft meer tranen laten vloeien dan ik deze ochtend!! :D Achteraf moest ik er een beetje om lachen. Ik met al die hormonen was minder emo dan zij die er al 10 jaar van af is zeg maar! ;):)
    Was gewoon een beetje beduusd van al die emotie van haar!

En idd wat een weer!!! Heb het wel bloedheet (ben sinds ik zwanger ben zowiezo ineens een zweetotter! Hebben jullie dat ook?) en alles is zó nattig allemaal. Bah! Ben zó blij met onze airco, dat scheelt een stuk in de nacht.

Zo, nu weer terug naar m'n ouders. Doe daar m'n wasjes een paar weekjes. Het washok wordt onderhanden genomen (de laatste grote klus voor de komende paar jaar!!! Joehoe!!!) en kan dus ff niet wassen. Gelukkig wonen ze niet ver van me vandaan. Daarstraks wat in de wasmachine daar gestopt en nu het 2e wasje. Niet echt handig maar het moet even zo...

9. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    #2689 nienkuh, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    Hallo meiden,

Ik word helemaal vrolijk van alle goede verhalen hier op ons forumpje vandaag (behalve dat van Snoet dan over die abortus, lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan). Moest lachen om de plasacties van Boaz :) Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met de kleine man!

Sanne, gefeliciteerd met je zwangerschap

@suikertest: misschiend dat er bij jou met andere waardes gemeten wordt, want bij mij was het hoogste wat je mocht hebben 7.8 (ik had 8.0). Is maar goed dat ik vanmorgen geen reactie had gegeven van 'nee hoor 7.2 is goed niks aan het handje!' Wel balen dat je het nog een keertje over moet doen, want bij die tweede test, de PTT, dan moet je 300 ml (dus nog méér) van die zoete meuk drinken. Ik wens je succes! Mij lukte het haast niet om het binnen te houden. Zat daar te kokken en te boeren van jewelste haha.

Zelf vanmorgen weer een groei-echo gehad bij de gyn. Vriendlief en Robinho waren mee. Robin vond het helemaal super, vooral het hartje luisteren vond hij leuk. Echo zelf snapte hij niet veel van geloof ik. Hij had het alleen maar over 'wow,twee televisies mama!' Maar toen hij eenmaal dat hartje hoorde was er toch een brede grijns...
    Ukkepuk is nu ong 1800 gram en ligt dus ietsje voor op schema. Maar als de groei in een lijn blijft gaan zoals nu (lees, als mama zich aan haar suikerdieet houdt ;) ) dan komen we uit op ongeveer 8 pond. Volgens de gyn niet overdreven groot. En omdat er al eerder een groot kindje door mijn bekken is gegaan, zal het wel goed gaan.
    Gekke is dat ik nu 3/4 zwangerschap gehad heb en dat uk nog 'maar' op de helft van het eindgewicht zit. Pffff dan word ik dus nog véél dikker :d

Over een maandje weer een echo, ben benieuwd hoe het dan is.

Oh, wel de bevestiging gehad dat ik waarschijnlijk eerder ga bevallen, maar dat wordt bij volgende afspraken nog besproken. Kans is vrij groot dat ze vanaf 38 weken gaan inleiden. Zou wel gaaf zijn als we dan ook voor een datum mogen kiezen, want dan zouden we 20-10-2010 wel leuk vinden.

Geboortekaartje heb ik nog niet uitgezocht, maar heb er al wel een heel leuk idee voor. Fotograaf komt morgen terug van vakantie en dan wil ik foto's van Robin laten maken. Dan zelf de rest van de kaart bewerken op de pc.

groetjes Nienke

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Sanne, gefeliciteerd!!! Wat fijn dat er meer meiden uit het kippenhok hier mogen komen kletsen!

Sky, hier ook een zweter nu ik zwanger ben...heb het nu ook ineens warm, terwijl ik normaal echt een koukleum ben hahahaha..die handen en voeten van mij zijn nu net kacheltjes...

Nienkuh, als ik 28 weken zou zijn geweest waren deze waardes prima geweest (de grens ligt dan bij 5.5 en 7.7) Maar omdat ik nog maar 26 wk ben, mag de tweede waarde dan 7.0 zijn en die was bij mij 7.2.... O jee...nog meer???? Ik kreeg nu al twee van die plastic bekertjes vol om naar binnen te werken, vond het ook niet het fijnste hahahaha... Ik ga wel vragen of het ook een dag voor de 28 wk kan, want anders zit ik met de eerste schoolweek van kleine harteman en die wil ik zo graag zelf wegbrengen die eerste week.... Maar we zien het wel

Wij hebben het geboortekaartje uit een boek besteld. Vind het wel leuk om te lezen hoeveel meiden er zo creatief zijn en zelf de kaartjes ontwerpen!!!
    Doosje, Hellie, wat voor iets hadden jullie????

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hmm m'n moeder bellen zou ik heeeeel graag ff willen doen maar helaas kan dat niet meer want ze is toen Tim 8 weken was overleden. (enne maak je niet druk om je opmerking, je kunt niet alles weten natuurlijk...)

Ik denk dat ik idd maar wel ff vraag of er al ontsluiting is, ik bedacht me dat het geen zin had omdat ik er verder niks aan heb, het zal de bevalling niet opwekken oid maar achteraf...misschien heb ik al wel wat ontsluiting en willen ze wel strippen...(weet helemaal niet of ze dat wel doen hoor met deze termijn maar goed vragen staat vrij)

Haha die Boaz een man naar mama's hart.....Tim kon er ook wat van, altijd plassen als de luier net uit was en bij jongetjes is dat dan ook nog zo'n leuke boog!

@Sanne gefeliciteerd en welkom!

@Nienkuh fijn dat je groeiecho en gesprek met de gyn goed was vandaag. Heb je toch het idee dat ze niet nog een keer zo'n bevalling als die van Robin laten begaan.

@Miekie wij hebben een gedeeltelijk ontworpen geboortekaartje, via geboortepost.nl heb je verschillende keuzes die zelf in je kaartje kunt verwerken.

@hartediefje balen dat je nog een keer de suikertest moet, maar idd beter goed in de gaten houden dan maar half.

@Sky oh heerlijk he die airco, ik zweet me ook een ongeluk dus ik ben ook heel blij met koelte 's nachts!
    Pff dat lijkt me ook zwaar als het bij jezelf maar niet wil lukken en anderen ondergaan een abortus.....ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand een abortus ondergaat...(hmm ja in 1 situatie kan ik het me voorstellen, als je zwanger bent geraakt door seksueel misbruik..) het is zo'n wonder wat er in je lichaam gebeurt...

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden! ff kort berichtje,

-sanne gefeliciteerd
    -suikertesten succes! gelukkig niet mee gemaakt
    -sky tis wat he al die emo's wel lekker by the way dat jullie geklus straks klaar is. geeft een rust he?
    - doosje oooooh wat kan ik me je gevoel zo voorstellen been there! en we gaan gewoon nog een keer alhoewel ik nu WEET dat het komt
    -citroentje klinkt toch echt als het serieuze voorwerk.....SPANNEND

hier: volgens mij ligt beeb als een banaan met kontje in mijn bekken ik heb nog geen een keer een hoog gevoel gehad en voel in beide liezen gefriemel en beweging..... als ie maar niet in stuit gaat liggen ik draag ook laag maar wel een voetbal die aan mijn ribben hangt....

en nu wil ik jullie wat vragen en weet ik het al niet meer:( dat gebeurt me helaas wel vaker

13. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo ik ben weer terug van de vk, helaas niks gedaan verder (dacht ik ook wel) het heeft geen nut te weten of je ontsluiting hebt als je geen goede weeen hebt want daar kunnen ze niks mee. (in de zin van vliezen breken oid) Strippen doen ze met deze termijn sowieso niet dus tja....daar zitten we weer af te wachten :(

15. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Heb de laatste lijst er even bijgezocht en mezelf erbij gezet. Ga ervan uit dat paars de kleur is voor diegene die nog niet weten wat het wordt?

03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    17-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje
    19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje
    04-05-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)
    Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08)

Belangrijke data:
    19 aug: Kvinna verlof
    23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn
    25 aug: snoet vk controle
    25 aug: Sky vk controle
    26 aug: Nuk eerste afspraak vk
    27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige
    30 aug: Glimworm vk controle
    31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie
    02 sept: Shadowcat controle
    03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk)
    06 sept: Sky officieel verlof
    15 sept: Glimworm 20weken echo
    20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn
    20 sept: Snoet met verlof:)
    21 sept: Sanne1975 1e termijn echo bij gyn
    25 okt: Shadowcat met verlof

16. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    @Citroentje Had je al weeen dan???

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Sanne ik heb 's nachts heel veel last van gerommel (krampen), gisternacht moest ik me zelfs ff concentreren om ze weg te werken maar helaas zet er niks door...

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroentje, de kleine laat nu wel op zich wachten he hahaha...als je denkt dat je dan op tijd gaat bevallen en al voorweeen hebt, dan duurt het wachten lang volgens mij.

19. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik lees van alles over zweten en het heel warm hebben, positief om te lezen voor mij, want ik heb het dus nu ook steeds heel warm. De dekens trap ik soms gewoon weg.. Vorige keren had ik het heel koud, dan zat ik maar onder een fleece dekentje te blauwbekken. Hopelijk betekent dit dan positief nieuws dat het deze keer wel goed mag gaan....

Ben weer lekker misselijk, de hele dag een draaiende maag, en alle energie is weg. Ik doe de hele dag niets...lukt gewoon niet. Hopelijk duurt dat niet lang...

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Citroentje, balen is dat. Zo duurt het wachten wel erg lang. Hopelijk gaat het snel doorzetten. Kan me voorstellen dat dat nu wel mag van je.. Vorige keer ben ik ook pas gestript 4 dagen voor uitgerekende datum. Eerder doen ze dat niet.

Deel Deze Pagina