Het is niet prettig maar wel een goed teken toch!? @Hartediefje Het is vooral zo vervelend dat ik 's nacht dat gerommel heb, kan niet meer als een uurtje of 3 achter elkaar slapen (en dat is al veel) en dat breekt gewoon op. Ik heb er wel rekening mee gehouden dat Tim gewoon aan de vroege kant was en dat elke bevalling weer anders is en het dus goed zou kunnen dat ik nu langer zou lopen. Dat het nog ff duurt vind ik op zich nog niet zo erg maar dan liever met een beetje fatsoenlijke nachten.... Ik heb trouwens nog wel een keer de mededeling van vorige week besproken met de vk (toen kreeg ik te horen dat ik misschien niet eens in bad kon bevallen) en in principe proberen ze mijn wensen wel na te komen, dus zijn er toevallig 2 bevallingen tegelijk dan wordt wel gekeken of de vervangende vk ook een badbevalling wil doen en zonodig nog ff een rondje gebeld naar nog een andere vk die een badbevalling wil doen. Ben wel blij dat ik dit ook nog ff besproken heb.
Citroentje, fijn dat ze met je wensen rekening houden. Dat gaat desnoods die plaatsvervangende VK maar naar die ander, vind je niet? En nu al die gebroken nachten is niets, je moet wel uitgerust beginnen aan je bevalling..Daarna druktes zat. Het is niet prettig maar wel een goed teken toch!? Dat hoop ik, maar vorige keer was ik hondsziek en toch een miskraam. Zegt dus helaas niet alles. Ga nu maar van positief uit, en dat dit keer alles goed gaat...
het zegt idd niet zoveel, ik had deze keer geen enkele symptoom of kwaal, voelde me ook totaal niet zwanger daardoor hoe is je gevoel er deze keer over? Ik had bij deze zwangerschap vanaf de positieve test al zo'n goed gevoel erover dat het nu eindelijk zou blijven plakken, misscchien zegt dat wel iets
Even weer geupdate: 03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 17-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje 19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje 04-05-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08) Belangrijke data: 25 aug: snoet vk controle 25 aug: Sky vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 02 sept: Shadowcat controle 03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk) 06 sept: Sky officieel verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 20 sept: Snoet met verlof 21 sept: Sanne1975 1e termijn echo bij gyn 25 okt: Shadowcat met verlof
Wat grappig Sanne, je bent uitgerekend op mijn verjaardag @Citroen, hoop dat het nu óf snel doorzet voor je óf dat je nog even wat goede nachtrust krijgt...want dit is ook niet alles. Slapen is al zo lastig als je bijna zover bent, dan is het zeker niet fijn als je alle nachten aan het spoken bent. Lukt het niet om overdag even een dutje te doen? @ zweten: daar heb ik ook enorm last van. Soms lijkt het wel of ik opvliegers heb of zo! Breekt het me echt aan alle kanten uit. Vorige week ben ik zelfs een kwartiertje buiten in de kou gaan zitten 's avonds. Manlief keek me (weer eens) aan of ik gek geworden ben....Ik blijf maar wassen ook, want wil wel een beetje fris rondlopen natuurlijk. Vooral ondergoed, want ik heb niet al te veel beha's gekocht in deze 'zwangere cupmaat'. Oh daar over gesproken, zijn die van jullie ook zoveel groter geworden? Gék word ik er van en dan die tepels! Zo megagroot dat ze wel schietschijven lijken! Kan er zo rondjes met punten op tekenen zoals op de achterkant van een dartbord
JA dat is ook nog een optie idd. Maar ze kunnen het natuurlijk ook niet maken om daar net voor het persen nog een ander neer te zetten...zou ik ook niet willen nl. Hmm nee dan zegt het nog niks idd....positief blijven is altijd goed!
Glimworm, ik weet het echt niet, ik durf niet meer zo op het gevoel af te gaan, vorige keren kwamen ook maar rauw op m'n dak, probeer positief te blijven, maar is moeilijk. Denk nu nog nergens aan, moeilijk als je je zo ziek voelt:x, soort zelfbescherming....
ja dat kan ik me wel voorstellen, daarom duurde het echt een tijd voor het goed tot me doordrong dat ik toch echt zwanger was heb er nog steeds af en toe last van maar dat kwam dus ook grotendeels omdat ik nergens last van had
Hahaha Nienkuh...ik vind die tepels ook zo lelijk...van die grote bruine schijven... hahaha, had nog niet aan een dartbord gedacht. Glimworm en MVL, we duimen met zijn allen dat jullie frummels lekker blijven plakken dit keer. Maar het is zo moeilijk om positief te zijn na een miskraam... ik geloofde eigenlijk pas met de pretecho van 17 wk dat er echt een kindje weer in mijn buik groeide. En wat het warm hebben betreft...de eerste 20 wk heb ik het ook onwijs koud gehad, zat ik 's avonds ook onder de fleece deken te rillen. Maar nu..pfff... Maar elke zwangerschap kun je weer hele andere kwaaltjes (of geen) hebben. Citroentje, ja, kan me voorstellen dat het opbreekt als je de nachten niet slaapt en overdag rust nemen met een peuter in huis is zo moeilijk..... Hoop dat je toch nog wat rustige nachten dan krijgt, want dit is niet fijn. Snoet, hoe is het met je? Nog zo moe?
@ Hartediefje: ja bij mij begint het nu goed te borrelen daar binnen dus dat geeft al veel meer gerustheid en het besef dat het (heel) levendig is daaro
@doosje : hihi ik ga die HD hier dus echt niet posten he, schaam me dood hihi. En nee idd ik lust geen friet . Oh wie zei dat nou tegen me dat 6 luiers niet genoeg was... weet 't niet meer maar ik werd er zo'n beetje om uitgelachen geloof ik hahaha. Heb dus ook maar een pak erbij gehaald en als deze goed zijn ga ik nog een pak halen zodat ik er 18 heb . Heerlijk he zo'n mannetje tegen je aan in de douche. Echt zo'n heerlijk knuffelmoment is dat dan. En haha je man al 2x ondergeplast, ook een kind naar mijn hart hihihi . En zonder kraamzorg went snel genoeg denk ik, nu kun je lekker je eigen ritme vinden met je ukkie . @Snoet : pfff toch behoorlijk heftig zeg wat je hebt meegemaakt voor deze 2e plakbeeb er zat... en knap hoor dat je je gevoel opzij kunt zetten op zo'n moment met je collega, weet niet of ik dat wel zo makkelijk gekund zou hebben... gelukkig gaat 't allemaal goed met deze uk! @Citroentje : nou ik ben echt benieuwd hoor, wanneer je bevalling nou eindelijk gaat beginnen, zo te horen kan 't echt niet meer lang op zich laten wachten! En meer als afwachten kun je nu helaas niet doen . Hoop 't joh voor je dat je badbevalling door mag gaan. Goed dat je dit bespreekt! @Hartediefje : he getsie jij ook al zo'n drankje moeten slikken? Wat hoor je dat veel eigenlijk... Hoop dat alles goed is en dat als 't zo is als je suiker hebt dat 't maar een lichte vorm is... @Sanne : wat leuk!! Gefeliciteerd!!!! En welkom, hier gaat 't niet zo hard als in 't kippenhok dus is makkelijker bij te houden hihi. @miekiee : ohh leuk nog eentje die de geboortekaartjes zelf ontwerpt, ben benieuwd! En dat gedichtje komt wel goed hoor denk ik, misschien staan er ideeën op internet? En dat weer idd niet normaal he, we gaan al snel naar de herfst toe denk ik ... @Sky : het is ook niet niets wat jij hebt meegemaakt al he... logisch dat je het toen met die doop ook even niet meer trok, huilen mag best! Pff hier nog eentje die zich rot zweet niet normaal... Tot nu toe hebben we ook meestal de airco aan gehad 's nachts, maar om even te testen of lief daardoor last heeft van z'n rug en nek hebben we 'm vannacht uit gelaten en komende paar nachten doen we dit ook, kijken of de pijn minder wordt. Dan maar een extra handdoek onder me leggen en bloot liggen anders is 't bed ook drijf! En 't is even onhandig dat je je was daar moet doen... maar je krijgt er wat moois voor terug @nienkuh : 8 pond is een mooi gewicht hoor! Aaah lief zeg, van Robin! Genieten is dat dan bij de echo . Geen idee eigenlijk wanneer baby's 't hardst groeien, op 't einde toch wat minder? Da's idd wel een mooie datum om te bevallen! Oh da's een leuk idee, foto's van Robin verwerken in 't kaartje! @mvl : ik hoop 't hoor voor je dat ook jij dit keer een plakbeeb mag hebben! @grotere borsten : ik pas nog in m'n gewone bh's gelukkig en heb dus ook geen nieuwe hoeven kopen, ben ik dan de enige waarvan ze niet tot zeer weinig zijn gegroeid . Tepels zijn ook niet gegroeid, m'n tepelhoven zijn nog hetzelfde van grootte alleen wel donkerder geworden maar dan ook weer niet helemaal, zitten zo'n beetje dalmatiervlekken op hahaha. Heb ik weer hoor! @abortus : ik hou er ook helemaal niet van, maar ga zeker niemand veroordelen als iemand 't laat doen om gegronde reden.. idd zoals bijv. bij seksueel misbruik, en in 't geval van m'n beste vriendin sta ik er ook achter, zij heeft ME en slikt heel veel medicijnen hiervoor, en een paar jaar geleden heeft ze er ook 1 laten doen omdat haar lichaam er niet klaar voor was, 't ging medisch gewoon niet. Om bepaalde redenen mocht zij de pil niet slikken, is altijd voorzichtig geweest maar 't condoom was gescheurd en ja.. toen was 't raak. Daarna toen 't wel kon is de zwangerschap verkeerd gelopen, er was geen vruchtontwikkeling en er zat alleen een vruchtzakje... dit is toen uit zichzelf er uit gekomen, was een hele emotionele gebeurtenis...daarna vorig jaar werd ze opnieuw zwanger, en ze is afgelopen zondag bevallen van een gezonde dochter! @beeb : nou ik denk niet dat 't nog lang duurt voor lief 't aan de buitenkant van m'n buik kan voelen hoor, er me was daarnet toch een interne verbouwing gaande hier . Zag m'n buik gewoon heen en weer gaan haha. Boink hier boink daar... tuurlijk was lief buiten met de schutting bezig en als je 'm gaat roepen van kom 't gaat hier tekeer is die kleine draak weer stil he . Eigenwijze uk haha.
@ Sanne: welkom welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd!! Goed dat je de lijst meteen hebt aangepast. @ Citroen: lekker stom van me...sorry meid. Je weet dat het klunzig, maar niet dom bedoeld was van me.... @ Sky: over de kraamhulp: ik geloof dat je recht hebt op 49 uur. Beval je in het ziekenhuis (en je moet een nachtje blijven) dan gaat er 6 uur vanaf. Ik had daardoor nog recht op 8 dagen kraamzorg. De uren verdelen ze dan zelf over die dagen. Het begin hele dagen, erna halve dagen. MAARRR er is een groot tekort in de kraamzorg en ik had de pech dat het heel druk werd ineens. Dat hield in dat mijn kraamvrouw ook een ander gezin moest aannemen en ik 2 halve dagen (middagen) heb in moeten leveren. Dan is het 'helaas pindakaas' voor je, want als er verder niets medisch is en het gaat goed, dan krijg je niet alsnog die uren. Beetje raar geregeld, maar ik heb me er maar niet al te druk om gemaakt. En echt haar: kraamzorg is Heerlijk! Ik kreeg elke ochtend koffie en een boterhammetje, m'n bed is 3 (!) keer verschoond, ze stofzuigde, dweilde, maakte schoon, deed de was (en streek de kleertjes!), temperatuurde m'n kindje, deed 'm in bad (dit laatste natuurlijk samen met ons), hielp met de borstvoeding en was een geweldige vraagbaak. Geniet echt van die tijd, dat heb ik zeker ook gedaan. En: als het niet klikt: meteen bellen naar de kraamorganisatie!! Want anders gaat het echt niet samen. Ze is soms een hele dag bij je thuis en dan moet het wel relaxed aanvoelen. Mocht iemand bij Take Good Care in Utrecht zitten dan raad ik je zeker Ria aan. Hele lieve vrouw. geboortekaartje: mijn vriend is grafisch vormgever en heeft het kaartje zelf ontworpen en laten drukken. Dit duurde daardoor wel wat langer (vandaag heeft iedereen 'm gehad), maar hij is wel heel mooi geworden. Omdat ie van z'n achternaam een vogelnaam heeft, hadden we ook veertje in het kaartje gestopt. Daar hebben we hele leuke reacties op gekregen, omdat iedereen vol enthousiasme dat kaartje openmaakte en die donsveertjes op de grond vielen (of in de koffie). Zoiets zou je dus ook nog kunnen bedenken. @ shadow: zonde zonde van die film haha! Maar heb jij het ook over die hydrofiele luiers? Ik bedoel namelijk geen gewone luiers, maar die witte doeken. Die zijn echt superhandig en goed om meer van te hebben. @ Miekieie: Ken je Toon Tellegen? Die heeft de meest prachtige verhalen, uitspraken en gedichten (en een taartenboek!) geschreven. Als je op hem googled vind je misschien wel een mooi gedicht voor op je kaartje. @ borsten: geniet nog maar van je tepels, want borstvoeding is ook niet echt bevordelijk hahaha! Ik kan m'n jas er bijna aan hangen. Ik ga naar bed (lees: niet slapen). liefs
Yep ik bedoel de hydrofiele luiers . Had een pak van 6 gehaald omdat ik wilde testen en omdat ik dacht dat 6 a 12 misschien wel genoeg zou zijn maar blijkbaar niet haha. En m.b.t. die film : moet eerst lief nog zo ver krijgen dattie uberhaupt wil filmen hihi.
hi meiden! wat is er veel gekletst! even wat snelle opmerkingen (heb snel gelezen dus zal vast dingen vergeten) borsten groter? vind het echt niet mooi, zeker dat blauw geaderde vind ik echt A sexy buik en die ronding vind ik daarentegen waanzinnig fascinerend en idd doosje kapstokken zijn het juiste woord hihi homofiele luiers (zo noem ik ze) je kan er geen genoeg van hebben zo ook de washandjes. zijn nl ook erg handig bij oneverwachte spuugbuien, als bedekking op aankleedkussen en je gebruikt ze lang ik gebruik ze voor snoetekind nog steeds, heb voor beeb nieuwtjes gekocht geboortekaartje, ik houdt van symetrie en eenvoud heb dus ook een dergelijk kaartje uitgezocht. ook sluit kaartje aan op kaartje snoetekind alhoewle het wel 2 totaal andere kaartjes zijn. wij doen expres het kaartje gericht op geboorte van beeb. snoetekind staat vermeld maar wil het niet van uit haar doen, het gaat nu even om beeb. vraagje voor de 2e ronde moeders: kopen jullie een cadeau "namens de baby" voor jullie kindjes? ik wil snoetekind een ander armbandje en kettinkje geven als blijvend aandenken maar ook een kleinigheidje wat ze echt geweldig vind om mee te spelen.... of voor haar pop gezien ik verwacht dat die een grotere rol gaat krijgen straks.... ik ben nog steeds moe maar ook mijn rechter rib en daardoor mijn rug gaan zeer doen..... daar gaan we... welkom in laatste trimester! en ik ben vreselijk aan het aftellen op mijn werk wat heb ik daar geen zin meer in zeg! straks naar de vk, kinderloze vriendin gaat een keertje mee. en snoetkind uiteraard ook. vanmiddag blije doos halen (wie dat woord heeft bedacht bedacht dat vast VOOR de bevalling daarna heeft ie echt andere vormen als "blije"doos hihihi|)
@Snoet hihi lig hier helemaal gevouwen om de "homofiele" luiers en de "blije" doos ik ben wel geen mama van de 2e, maar ik denk dat je best uit naam van baby iets leuks voor de snoetepop kan geven.
Tim krijgt uit naam van de baby ook een kadootje. Wilde ook iets blijvends doen maar voor een jongen vind ik dat toch lastiger, hij heeft nl van zijn geboorte al een armbandje van mijn moeder gehad en met ons trouwen een stoere jongensarmband van budha to budha dus tja wat geef je er dan bij....we hebben dus gekozen voor iets van playmobile. We willen ook dat als Tim komt na de geboorte de baby in bed, box, of wandelwagen ligt en zetten dan het kadootje erbij alsof het echt van de baby komt. Voordeel daarbij is dat wij onze handen vrij hebben voor hem en hij niet meteen heel voorzichtig moet doen omdat de baby erbij ligt oid. Wat grappig, wij hebben ook een geboortekaartje wat aansluit op het geboortekaartje van Tim, incl gedichtje....hoop dat ik het jullie snel kan showen. Hier vannacht een redelijk goede nacht gehad, niet zoveel wakker geweest gelukkig. Had de hoop op de volle maan van gister maar helaas was dat weer valse hoop Hydrofiele luiers hier ook in overvloed, gebruik ze idd bij Tim ook nog en worden echt overal voor gebruikt. @Doosje ja snap ik meid!
goeiemorgen dames . He Snoet wat een fijn beeld schets je weer zeg, blauwe aderen over je borsten... blij dat ik daar geen last van heb! Ook ik vind die buik fascinerend haha. Ow jemig homofiele luiers en de blije doos... whahahaha. Idd vast bedacht door iemand voor de bevalling . Nee hoor daarna heet 't echt anders . Hier redelijk geslapen, werd wel om 6 uur vanochtend wakker omdat ik weer ontzettend naar de wc moest, en daarna maar een uur uit bed gebleven omdat ik niet meer kon slapen . Toen wel nog even lekker bij lief gaan liggen, en toch nog tot 10 uur kunnen tukken allebei, was wel fijn. Zometeen even naar een vriend van ons, die is op vakantie en wij zorgen voor zijn katten. Leuk hoor, we worden altijd met een stevig gemauw begroet hihi. Erg lieve jochies zijn 't!
Zo ik heb net in alle blijheid ook maar even de Doos aangevraagd. Wel irritant dat je daarna meteen weer een enquete enzo moet invullen he. Over dozen gesproken: bij de Etos en Kruidvat kan je ook zo'n doos aanvragen. Of bij felicitas.nl. Of nu ook bij de C1000 (maar dan moet ie al geboren zijn): C1000 Supermarkt - gratis-babycadeaudoos | acties. Mocht iemand nog een leuk magazine zoeken...ik vind Mama echt heel leuk en heb een proefabo genomen. Het is eigenlijk gewoon een glossy met mode, leuke uitstapjes e.d. en niet zo'n zoetsappig Ouders-blaadje. Tip van de dag dus. Nog 1: Sauna - Beauty - Spa - Resort | Thermen Bussloo. Hier kan je een blaadje laten bezorgen (1x per 3 maanden ofzo) en dan krijg je altijd een paar aanbiedingen voor de 2e persoon gratis in de sauna. Dat is met meerdere sauna's zo (bijv. bij een abo op de digi nieuwsbrief). Toch een lekker vooruitzicht! En tot slot: Babouska handgemaakte geboortedekentjes: het ideale kraamcadeau. Die maken geboortedekentjes en ik vind ze echt prachtig. Echter, ze kosten ook 140 euro dus ik moet er even voor sparen....vind het behoorlijk duur. Nou, jullie hebben wel weer wat te doen nu toch? @ Kvinna: hoe is het met jou en met het huis / de verhuizing?
03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 27-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 17-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje 19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje 04-05-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08) Belangrijke data: 25 aug: Sky vk controle 26 aug: Nuk eerste afspraak vk 27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige 30 aug: Glimworm vk controle 31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie 02 sept: Shadowcat controle 03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk) 06 sept: Sky officieel verlof 15 sept: Glimworm 20weken echo 15 sept: snoet vk controle 17 sept: Snoet met verlof en weekje buggy parcs 20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn 21 sept: Sanne1975 1e termijn echo bij gyn 25 okt: Shadowcat met verlof zo controle was ok, ben wel 2 kg aangekomen in 4 weken, nu denk ik ook dat beeb een groeispurt heeft gemaakt en jahoor! meneer ligt als een banaan met kontje naar beneden (zoals ik al dacht) ze vroeg of ik hem al voelde draaien maar dat niet echt. voel hem wel soms verliggen maar ver weg, ik denk (en vk ook) dat beeb graag onderin/achterin ligt, waardoor ik hem minder aan de oppervlakte voel. ook hartje was zoeken maar ik voelde meneertje weg draaien hihi! HB 6.7 dus das goed vermoeidheid ligt daar dus niet aan, maarja flradix kan preventief geen kwaad.