30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok, thanx! Ik dacht even dat ik, eh...mijn vriendin, incontinent was geworden ofzo.

@ Sanne: dat kan heel goed gebeuren hoor. Ik ben in het begin ook een klein beetje bloed verloren. Ik denk dat dat nog van de innesteling was. Als het bruin is, is het ook oud bloed en waarschijnlijk niet zo erg.
    Kan het toevallig zijn dat je sex hebt gehad? Dan gebeurt het zeker vaker.

Mocht het nou toch helderrood worden (evt. stolsels) en je krijgt krampen dan zou ik wel meteen de verloskundige bellen. Maar als je nu bezorgd bent (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan kan je hier ook voor bellen hoor. Misschien kan ze je wat geruststellen. Een echo kan denk ik nog niet, dat doen ze pas op z'n vroegst bij 6 of 7 weken.

Succes!

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    En mocht iemand een flinke zondagdip hebben....dit komt er straks uit:

3. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Het was echt maar heel weinig en nu zie ik al een paar keer niets meer. Heb ook nog geen VK, alleen een gyn maar die kan ik denk niet zomaar bellen.......Krampen heb ik gelukkig niet.

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    sanne zon veegje kan.... helder rood is niet goed, en idd geen krampen.kan een restje oude inesteling zijn dan is er niets aan de hand!

doosje, ik heb 1 week echt rode vloed gehad met stolsel, daarna steeds bruiner en dikker heeft echt tot 8 weken geduurd dat het helemaal weg was. hierdoor lastig te bepalen wat nou na vloeien was. maar je moet idd na week 1 van stolsels af zijn en in de loop van de tijd moet vloeien minder rood worden zekr niet helder rood. je kan dit ook altijd nog even telefonisch navragen bij de vlos of kraampoli die vinden dit soort vragen "over je vriendin" helemaal niet gek en wauw!!!! wat is boaz om op te vreten!!!!

zojuiust wezen zwemmen met snoetekind en man, ben bekaf ga lekker dutten op bed en als we daarna wakker zijn poffers bakken

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oh ja en inco na de bevalling? komt bij circa 64% van de jonge moeders voor. enige remedie: trainen die bekkenbodem spieren!!!!!

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ Doosje: wat een poppetje!

@ Sanne: zoiezo bij helderrood verlies bellen! krampen kwamen bij mij ook later pas

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroentje… spannend hahahaha, heeft ze straks gewoon geen tijd gehad om te reageren hoor!!! Maar het zou wel leuk zijn als de baby zich aan zou dienen he.

Sanne, bij twijfel anders de huisarts bellen. Echt roodverlies is niet goed, maar bruinig kan ook echt van oud bloed in de baarmoeder komen. Heb bij mijn zoontje een paar weken wat bruinig spul verloren.

Doosje, wat een schattig mannetje!!! Dan glim je toch van moedertrots als je naar je mannetje kijkt he. En dat vloeien… het moet wel steeds minder worden en de stolsels moeten ook vrij snel over zijn. Bij mijn zoontje was ik voor mijn gevoel wel 8 wk aan het vloeien, maar dan was het minder en kwam het ineens keihard terug, achteraf gezien denk ik dat het toen mijn eerste menstruatie is geweest. Bij mijn dochtertje heb ik maar een week of drie gevloeid en 5 wk na de bevalling mijn eerste menstruatie.
    Enne, blijf maar lekker hier vertellen hoor! Is gezellig met je verhalen. Zou het missen.

Nuk, nog gecondoleerd… is altijd moeilijk.
    Maar wel fijn te horen dat je echo helemaal goed was en zelfs al verder dan je dacht! Heerlijk genieten nu he!!!!! Je bent op en top zwanger meid.

Kvinna, vond je het weer fijn om even terug in NL te zijn? Wanneer ga je weer terug? Haha, met al je Nederlandse inkopen.

Sky, hoe is het met je buikpijn? Vervelend zeg…zo te lezen zijn het echt flinke pijnen… hoop dat je snel wat opknapt, want dit is echt niet fijn om ook nog van je zwangerschap te kunnen genieten.

Ik heb vrijdag de doopsuikers gekocht en heb ze al in de tule gedaan, dus nog even de kaartjes met zijn naam afwachten van de drukkerij. Ik heb gevraagd of ze van het plaatje wat op het geboortekaartje staat een klein kaartje met naam erop kan drukken voor aan de doopsuikers. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, maar wilde wel iets meegeven aan de kraamvisite als bedankje voor het bezoek en de cadeautjes. (en bovendien vind ik ze zelf zoooooo lekker hahahaha… zijn er nog een aantal over en ik moet me echt inhouden om niet alles vanmiddag al op te eten…)
    Verder is het vrij rustig in mijn buik en krijgt hij af en toe een “speeluurtje” dan is hij even goed aan het dansen. Moet ik wel aan wennen hoor…de vorige zwangerschappen zoveel beweging altijd in mijn buik. Hoorde nu van twee meiden die ik heb leren kennen van internet dat ze wel al worden ingeleid met 37wk omdat het dan met 38 wk was mis gegaan….ik ga vrijdag echt nog eens de nadruk erop leggen dat ik echt voor de 38 wk de keizersnee wil…ik zie nu al zo tegen het eind op… maar eerst nog even genieten van het getrappel in mijn buik. (11 wk lijkt nog zo ver weg…)

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje dat vloeien kan per persoon heel erg verschillend zijn heb ik begrepen. Ik was er vrij snel vanaf, heb wel hele grote stolsels verloren idd in de 1e week. Bij de nacontrole had ik al weer een menstruatie gehad (heb dan ook geen bv gegeven) AHHHHH wat een scheetje is Boaz toch......*ik wil oooohuuuk*

@Miekie...helaas niks aan de hand hier.

@Sanne het kan idd een keer gebeuren zonder dat het iets te betekenen heeft. Ik heb met 10 weken ook wat bloed verloren en nu ben ik toch echt al over de 39 weken.....belangrijk is dat bruin meestal oud bloed is, helder rood met krampen is vaak foute boel.

@Snoet heerlijk zeg zwemmen....enne ik denk dat we voor een nog grotere verrassing komen te staan met deze beeb en dat ik gewoon tot 42 weken door mag deze keer...(al hoop ik dat toch echt niet...)

@Hartediefje kan me voorstellen dat je graag zekerheid wil mbt de keizersnede. Oh lekker doopsuiker!

Hier gaat het niet echt geweldig, gister heel veel last gehad van het voorwerk...ben zelfs 2x in bad geweest omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken, vandaag ook weer de hele tijd last van flinke menstruatiekrampen. 's nachts slaap ik ook nog steeds beroerd waardoor ik ook het idee heb steeds achter de feiten aan te lopen. Ik moet dinsdag weer naar de vk en dan ga ik vragen of ik misschien iets van slaapmedicatie kan krijgen voor een nachtje om even bij te kunnen tanken..moet straks tenslotte ook nog een keer bevallen. En 's middags gaan liggen doe ik al voor zover dat kan met een peuter thuis....

Sorry voor m'n geklaag weer maar het valt me gewoon erg zwaar nu met al dat voorwerk..

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroentje, klaag maar lekker hoor!!!! Dat voorwerk hakt er in volgens mij. Je wilt toch een beetje uitgerust een bevalling in en dat lukt op deze manier niet echt goed. Een peuter thuis..die houdt je ook nog goed bezig... maar hopelijk krijg je iets van de vk. Gaan ze je niet strippen??? Maar zullen ze misschien ook pas na de 41 wk doen..

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Afgelopen dinsdag heb ik al aangegeven dat het gewoon zwaar valt en ze zou dus volgende week (dinsdag) kijken wat we verder konden doen. Ze gaf toen aan dat ik waarschijnlijk geen ontsluiting heb door het voorwerk omdat het dus niet sterk genoeg is en zonder ontsluiting kunnen ze toch niet strippen. Misschien dat ze komende dinsdag toch ff willen checken en misschien toch wel willen strippen.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hey citroen, lijkt me bijna onmogelijk als er nog geen centimetertje open staat gezien je heftige voorweeen! ik hoop het voor je meis en dat de rest allemaal gelijk krijgt dat je dinsdag misschien gewoon al gaat bevallen/bevallen bent! enne klagen? ik geef het je te doen tis gewoon zwaar en als je nu eens even zonder peuter was..... kon je ff je eigen gang gaan.... misschien wil iemand peutercitroen opvangen voor een middagje? kan je ff bij tanken!

wat betreft kraambedankjes: ik heb bij ikea grote waxines ingeslagen, zelf kaartjes op de pc gemaakt met afbeelding van woezel en pip (thema babykamer) met daarop:bedankt voor uw "warme" bezoek en voor de grote peuters heb ik bij de xenos grote piepbadeenden gekocht en daar hang ik zakjes manna aan(ben eigenlijk op zoek naar de flesjes met manna er in..... ben nu rond de €20 kwijt aan alles

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Leuk snoet, het gaat ook om het gebaar.

Citroen, kan me ook niet voorstellen dat er nog totaal geen ontsluiting zou zijn, zeker omdat het de tweede bevalling is en je baarmoedermond dan niet meer zo moet verstrijken als bij de eerste bevalling (is mij ooit eens verteld dat daarom een tweede meestal ook sneller gaat) Hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: nou....het zou mij niets verbazen als het vannacht of morgenochtend bij je gaat beginnen. Ik verplaats daarom mijn voorspelling van dinsdag naar morgen (maandag). Ben benieuwd!
    @ Hartediefje: thanx! Blijf ik lekker hier. Leuk ook die doopsuiker zeg. Ik vind ook dat ze je die keizersnee moeten geven. Kan me zo ontzettend voorstellen dat het anders heel erg moeilijk voor je wordt. Vooral veel ongerustheid en dat is natuurlijk niet goed voor je zwangerschap. Ik hoop dat het lukt, gewoon ook goed doorzetten en blijven vragen he! Maar dat kan je wel, gezien alles wat je al voor elkaar hebt gekregen.
    @ Snoet: leuk idee van die lampjes! Ik weet alleen niet wat Manna is??

@ Sanne: gaat het weer een beetje?

@ mvl: hoe is het met je?
    @ Loekie: hoe is het met je?

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel LoePie i.p.v. LoeKie!

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, volgens mij zijn dat van die gepofte rijstsnoepjes in verschillende kleuren...die vond ik vroeger als kind ook zo heerlijk!!!!

Ik heb volgens mij de 3d foto zo gekregen dat ik hem kan plaatsen...zal eens kijken of het me gaat lukken!!!!

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
  17. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, ik ben weer terug van weggeweest... Dat wil zeggen: Ik ben zwanger!! :) Durf nog steeds niet superblij te zijn na de miskraam in maart, maar voor mijn gevoel voelt het dit keer anders. Dus laten we hopen dat het nu goed zal gaan.
    Zie hier nog steeds oude bekende namen! Snoet, Hartediefje, Sky! Super!
    En ook namen uit het kippenhok! Sanne, hoe gaat het nu met je? Zag dat je je een beetje zorgen maakte?
    Ik hoop dat ik nog 8 maanden in dit hok mag vertoeven. Maar toch he…die angst die angst. Mijn collega zegt ook wel een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest…
    Ga nu eens even wat lezen hier! En ik ga op zoek naar de lijst!

18. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    03-09-'10 Citroentje: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    17-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje
    19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje
    04-05-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)
    Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08)

Belangrijke data:

27 aug: Loepie eerste afspraak verloskundige
    30 aug: Glimworm vk controle
    31 aug: Kvinna echo i.v.m. oesophagus atresie
    02 sept: Shadowcat controle
    03 sept: Hartediefje Groei echo bij 28 wk + contr vk (bloeddruk)
    06 sept: Sky officieel verlof
    07 sept: Sky vk controle (34 wk)
    15 sept: Glimworm 20weken echo
    15 sept: snoet vk controle
    17 sept: Snoet met verlof:) en weekje buggy parcs
    20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn
    21 sept: Sanne1975 1e termijn echo bij gyn
    7 okt: Nuk tweede afspraak vk
    25 okt: Shadowcat met verlof

Hoop dat dit de goede lijst is. Heb gekopieerd van Nuk op pagina 275 onderaan.

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    #2779 Citroentje, 29 aug 2010
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
    Dames bedankt voor jullie reacties!
    @snoet Tim is de afgelopen weken al een paar keer opgehaald, soms voor een paar uurtjes en soms voor een hele dag maar echt veel doet dat niet...en vind ik het moeilijk om het te laten gaan omdat hij nu al zoveel te verduren heeft zeg maar (mama die niet met hem op de grond kan spelen of een lekker eind met hem kan gaan wandelen enz) of omdat hij ineens weer opgehaald wordt omdat wij weer voor ctg en echo naar het zkh moeten (net dus weer weggeweest :() alles goed gelukkig. Wel balen want we hebben mijn slaapgebrek besproken en ik zou een slaappil meekrijgen maar die zijn we dus met z'n allen vergeten :(:x

Maar ik heb dus wel (plastic!) flesjes met manna erin voor Tim om te trakteren op de psz....GeboorteBedankjes: Geboorte, Kraamfeest, Baby .. staan er verschillende op, oa flesjes om zelf te vullen, met kaartje of zonder kaartje....
    Verder heb ik via m'n vriendin die voedingsassistente is op de kraamafdeling nog flesjes gekregen die heb ik gevuld met hartjes voor het kraambezoek.

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wauw mooi Hartediefje! Duidelijk ook.

@Jeanine welkom en gefeliciteerd!

Enne ik ga dinsdag gewoon weer vragen of ze willen kijken of ik al ontsluiting heb.

Deel Deze Pagina