@ Glimworm: Ja, dat kan ik me ook erg voorstellen... Voel je je al niet bijster goed, krijg je ook nog een vervelende uitslag waardoor je je helemaal rot gaat voelen. Kop op, meid! Het komt vast allemaal in orde!! @ Snoet: je hebt gelijk, ik merk nu inderdaad al heel sterk dat vrienden en bekenden ons via via dingen proberen aan te smeren. Goed bedoeld wel, maar ik heb gewoon nog geen haast. De buren van m'n zus (die wij ook wel een beetje kennen) hadden een hele mooie box binnenstaan, die ze wel "voor een vriendenprijsje" aan ons wilden verkopen. Ik was in eerste instantie helemaal blij, maar ineens bleek dat ding 200 euro te hebben gekost en wilden ze er toch nog zoveel mogelijk voor hebben. Tja... als ik dan op marktplaats kijk zie ik dat je wordt doodgegooid met boxen, dan heb ik helemaal nog niet zo'n haast, maar nu vragen ze steeds of we er al over hebben nagedacht. NEE dus!! Heb het vriendelijk doch resoluut afgewimpeld. @ Sanny: Welkom meid, en gefeliciteerd!! @ de rest: gisteren de combitest gehad. Althans, dat was de bedoeling, maar de echoscopist kon de nekplooi niet meten omdat BabyNuk heel eigenwijs steeds verkeerd ging liggen. Ik zei nog: "Nou, dat heeft-ie van z'n vader; als die iets 'moet' doet-ie het ook niet!" De echoscopist heeft het echt best een tijdje geprobeerd, de hele tijd dat echo-ding in mijn buik (auw), maar toen BabyNuk ineens besloot om rechtop te gaan zitten (bizar om te zien!!) zijn we er maar mee gestopt. Het laatste beeld (waar ik ook een foto van heb gekregen) is dus een rechtop zittende foetus met 2 vuistjes voor z'n gezichtje, alsof hij wilde zeggen "als je nog 1 keer dat echo-ding tegen me aandrukt, stomp ik terug!" Echt zo bijzonder om al die bewegingen al te kunnen volgen, ik ben weer helemaal in de wolken!!
heerlijk Nuk, alleen wel jamer dat ze het niet kon zien, krijg je nu een nieuwe poging of is het toch nog gelukt met de meting? Ik mag over 2 weken ook weer eens naar m'n kind kijken, zucht!
Citroen heeft zich vandaag nog niet gemeld zie ik.....oei woei! @ Sanny: gezellig en onwijs gefeliciteerd!!! Waar kom je vandaan en wat doe je in het leven? @ Glimworm: balen zeg! Hee maar als jij vindt dat het rommelen een paar dagen minder is, dan moet je toch even contact opnemen met je verloskundige. Al is het maar om jezelf gerust te stellen. Dan checkt ze je even, daar zijn ze voor en dat gebeurt heel vaak. @ Nuk: ik ben wel heel benieuwd naar die echo!! En idd: moet je nu terugkomen?
hahah ik ben ook elke dag aan het kijken voor citroentje... ik hoop zo voor haar dat ze nu bezig is ..... of in ieder geval snel! en slaapt en eet jouw kleine Boaz goed?
ik maak me er niet heel veel zorgen om, ik heb maandag nog het hartje goed horen kloppen, dat vind ik veel belangrijker, dat borrelen komt wel weer, hoef het nu nog niet dagelijks te voelen toch? en over 2 weken zien we ook of hij/zij nog lekker beweeglijk is!
Hm, ja... waar zou Citroentje uithangen?! En ja, ik moet volgende week terugkomen, gaan ze nog een keer proberen te meten. Er is wel iets raars met mij, ik (de anti-huisvrouw bij uitstek) heb zojuist een cake gebakken...
Oeh spannend!!! Citroentje..... Ben héél erg benieuwd! Duimen iig dat alles goed is/gaat. @Glimworm: beterschap meid. Bah, niet fijn al die rotbacteriën... Fijn dat de echo's etc weer leuk waren om te zien. Het blijft prachtig. Ik wil OOK weer!!! Zo jammer dat er nu zo'n lange tijd tussen zit op dit termijn. @Sanny: welkom en gefeliciteerd! @Nuk: ik was ook niet vroeg met de spulletjes. Ik durfde het niet. Heb pas het eerste kledingstukje gekocht na 20 weken geloof ik... Maar ja, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Nu 33 weken en bijna alles in huis op wat kleine dingetjes na (reserve beddengoed en dat soort dingen, nog niet heel urgent dus) en het kraampakket. De kamer is klaar, kleertjes gewassen en gestreken, dus dat is fijn. Je hebt echt tijd zat! About me: nou, ik heb de 2 dagen na de wcsessies niet meer gepoept! En vandaag is er weer wat geloost zeg maar. Nog niet helemaal normaal maar geen diarree meer. Dus dat is fijn. En af en toe nog wat krampjes en steekjes maar stukken minder dan 2 nachten geleden. Ik hoop maar dat dat het was en nu de verkeerde zooi eruit is. Heb wel veel last van de dikke zware buik. Poeh! En m'n onderste ribben voelen echt aan of ze beurs en gekneusd zijn! Auw... Kindje is nu groot natuurlijk en dan draaien en schoppen is heftig qua gevoel. Beebje is berensterk volgens mij. Gisteravond werd er een orgaan gestompt....ik sprong omhoog van de bank met een gil, dat deed pijn! Beeebje moet wel een beetje zachter met mamma zijn hoor! Dat zeg ik steeds als ik over m'n buik wrijf... @kvinna: lekker weer thuis. Jullie hadden inderdaad net het baggerweer! Jammer. Nu is het alweer beter maar wel wat wennen aan frissere temperaturen. Als je stilzit is het soms best frisjes. Maar dan loop ik weer wat en dan heb ik het weer warm.. Leuk, ook een Mutsy! Welke? Wij hebben de Slider. Hij rijdt heerlijk hè? Wat fijn dat kindlief zo lekker gaat en dat alles er tot nu toe goed uitzag! Heerlijk! Hier is manlief ook al wat zenuwachtiger; ik moest nu maar al wel de vluchtkoffer gaan klaarzetten voor je weet maar nooit! Schattig. Oef, frummeltje steekt nu z'n billen (of hoofd?) zo'n beetje door mijn buik heen! Heb nu een flinke bult linksbovenin net onder m'n ribben! Moet er wel om lachen. Maar dat zit wel strak zeg! Hahaha! @Snoet: dank je voor je tips. Ik drink al soms Aquarius, vind ik heerlijk (de grapefruit en de lemon, jammie). Maar het heeft tot nu toe dus niet doorgezet, dus uitdrogen doe ik gelukkig niet. Tja, we houden het gewoon in de smiezen. Hopelijk gaat het nu beter. Tot een week geleden geen probleem bij het lozen en nu even wel, dus hopelijk iets tijdelijks. Fijne avond iedereen!
Hoi Meiden Even een kort berichtje. Lees nog steeds mee, maar heb het te druk om echt mee te kletsen. Vorige week een paar dagen met Robin in het ziekenhuis gehangen, bloeduitslagen waren niet goed. Niets gevonden helaas maar omdat het verder prima met hem gaat zijn we lekker weer thuis. Nu druk aan het inpakken want we gaan zaterdag op vakantie! groetjes Nienke
Gezellig om alles zo mee te lezen! Hopelijk komen degenen die zich niet goed voelen er snel weer bovenop! Ik durf nog niet zo goed te hopen dat alles ok is... Ik zit pas in m'n vijfde week en het wordt ons eerste kindje. Echt superspannend dus. Vandaag de verloskundigenpraktijk gebeld en ik heb 29 sept een afspraak. Morgen mag ik bellen voor een afspraak voor een echo, dat wordt dan natuurlijk pas na de 29e. Maar die 29e lijkt zo ver weg... en ik hoor van zoveel mensen dat het bij hun de eerste keer na een week of 6 mis ging. Alsof je lichaam eerst een keertje moet oefenen ofzo, hihi. Nou ja, hopen maar dat alles goed blijft gaan. Ik kom trouwens uit Leiden en werk fulltime in Den Haag op het stadhuis. Nog meer mensen uit de regio hier?
@ Glimworm: idd, je hoeft het nog lang niet dagelijks te voelen hoor! Bedoelde alleen dat als je je ooit ongerust maakt, je altijd je verloskundige kan bellen. @ Citroen: jij bent ECHT wel aan het puffen en persen nu!! spannend, spannend! @ Nienkuh: balen dat de uitslagen niet goed waren zeg...maar ik ben blij dat jullie weer naar huis kunnen en dat er niets ernstigs is gevonden. Idd: even lekker op vakantie eerst. Geniet ervan en heel heel veel plezier!! @ Sanny: spannend he die eerste tijd! Ik vond het gek en soms had ik echt wel de zenuwen. Zo speciaal om met 9 weken toen een humpje met hartje te zien! Ik had de intake en de echo tegelijk, maar dat is bij iedereen anders geloof ik. Zelf woon ik in Utrecht en werk in Amsterdam bij de ABN.
Vandaag de afspraak bij de VK gehad, zij begreep mijn enorme angst. Mag nu komende dinsdag een echo maken met 8w2d en dan de week erna weer 1, en met 10 weken weer 1. Daar ben ik wel blij mee. Is elke keer niet zo heel lang wachten. Hopelijk overbruggen we daarmee de eerste stressweken en zal het dit keer wel een keer goed mogen gaan.
@ San; als je Nieuw Vennep nog dicht bij in de buurt vind liggen dan woon ik dicht bij je in de buurt @ Sky: dat sanitaire probleem had ik een paar weken terug ook ik dacht eerst nog dat het aan mijn antibiotica lag maar het bleken de muslirepen te zijn Ik ben nogal geneigd om er teveel van te nemen dus die eet ik voorlopig niet meer! @ echo: ik vind echt dat er veels te lang tijd zit tusen echo's (8 weken) ik moet nog 2 weken wachten voor ik mn kind weer kan zien
Oooohhh, nóg niks van Citroen? Die is écht wel bezig! We hopen het maar. @Nienke: heel veel plezier op vakantie! Heerlijk! Waar gaan jullie heen? @Glimworm: ja duurt nu veel te lang dat we onze kindjes kunnen zien. Ik moet ook nog 3 weken (!) wachten op de volgende en laatste echo!!!! Niet leuk! :x @mvl: he lekker dat je nu wat vaker echo's krijgt. Dat geeft echt meer rust, dat had ik ook. Hou vast aan de positieve hoop meis. Ik geloof wel dat je dat op 1 of andere manier doorgeeft aan je lijf en het vruchtje. Heb vertrouwen in dit beebje en jezelf. Wij doen allemaal mee! En weet je, ik heb het nog steeds, zelfs op deze termijn. Ik blijf voorzichtig met uitspraken. Ik zeg nog steeds dat ik hoop dat ie er straks is. En dat ik hoop straks echt moeder te zijn na zo'n lang verlangen... En ja, dan hoor je bijv van hartediefje dat het met 38 weken fout kan gaan...afschuwelijk, want (en dat je dat deelt is alleen maar goed en bewonderenswaardig hoor hartediefje! Heb groot respect voor je) dat blijft toch door je hoofd spelen, zo van; het zál je maar gebeuren... Maar dan spreek ik mezelf weer toe dat ik positief moet blijven en dat het nu gaat lukken en dat ik vertrouwen in dit kindje moet hebben. Maar...het is en blijft gewoon superspannend allemaal. @Doosje: hoe gaat het met je dagelijkse bezigheden? Daar ben ik nu al vaak over aan het denken. Hoe ik het voedingsschema ga doen en het slapen (ook van mezelf) en dat soort dingen. Heb er zo'n zin in!!
@ Sanny: haha AAB cool! U know it! Ik zit op de Gustav Mahler op de Zuidad. Ken je mensen die er werken? Ik zit op het hoofdkantoor, niet op een retail-vestiging. @ mvl: Oh ik ben zo blij dat je volgende week al een echo krijgt! Ik ga heel hard met je meeduimen en fijn dat ze je ook zo serieus nemen (en extra goed dat je dat zelf aangeeft!). Keep us posted he! @ Sky: ik kom nog even terug op je vraag, want ik heb nu een uur om op te ruimen, te douchen, aan te kleden, kind te voeden en een kwarktaart te maken (dus dat is alvast een voorproefje) haha!
JAAAA gisteravond om 19.41 is is onze zoon en broertje Stijn geboren!! Flinke jongen van 4220 gram. Hij is letterlijk ter aarde gestort....pffff was erg schrikken allemaal op het eind....maar alles gaat goed. Ik heb wel veel last van naweeen en ga zo ff tukken want dat is er vannacht ook niet veel van gekomen. Kom snel terug met een uitgebreider verhaal en foto's natuurlijk!!
We dachten het al!!!!!!! SUPER GEFELICITEERD. Heerlijk dat hij er is. Geniet van je middagtukje, en we zijn benieuwd naar foto's en verhaal.