shadow.....wat raar dat je verpleegkundige en gynae elkaar tegen spreken over de suiker. maar zo te lezen doe jij het super goed!!!! je houdt je netjes aan de regels. wow ik heb respect voor je meid. oh ja...als ik tijd heb zet ik een paar foto's erop. maar vandaag zal niet lukken. snoet....ah zielig he als kleine kindjes zo ziek zijn. maar het gaat al beter heb ik gelezen. af en toe eens lekker huilen bij mama kan ook deugd doen he. ik hoop dat ze snel helemaal opknapt!!! doosje....ah bah prikjes he. ik herinner het me nog zo goed van mijn dochter. dan moet je als mama ook altijd even slikken he. af en toe vraag ik me ook af of die echt nodig zijn maar je doet altijd voor goed he. je wilt toch het beste voor je kindje. sprokkel...gezellig dat jij hier ook bent. maar ik blijf ook nog in het kippenhok hoor. hier kan je alles over het zwanger zijn kwijt en dat is wel fijn! alle meiden...een fijne dag vandaag! ik ben hondsmoe maar dat zullen jullie vast allemaal herkennen.
oh en sky....wow misschien mama op het eind van de week. ik duim gewoon mee voor u hoor!!!! wow zou super zijn. kriebels in de buik?
Brenda, gefeliciteerd met Jasper! Leuke naam vind ik dat. Sky, veel succes vandaag. Ik hoop dat er duidelijkheid komt en dat er een datum wordt geprikt voor een keizersnee.
Sky, hoop dat je vandaag supernieuws krijgt voor je datum van bevalling!!!!! Ik had vandaag een goede ctg en echo. De kleine heeft het prima naar zijn zin zei de gyn. De placenta zag er keurig uit zonder verkalkingen en de doorbloeding van de navelstreng was ook prima! Veel vruchtwater, dus de kleiene kan goed groeien. Hij lag met zijn hoofdje naar boven, maar dat maakt me niet zo uit, wordt toch een keizersnee en voelt voor mij toch prettiger dan dat hij met dat bolletje op mijn blaas drukt hahahahaha. Dus ik ben weer even gerust!!!!!
16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 13-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje 19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje 02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje 04-05-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje 05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 19-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 23-05-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10) Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10) Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10 Belangrijke data: 11 okt: Nienkuh afspraak gyn, datum prikken inleiding!! 12 okt: Kristel79 eerste afspraak vk-8wkn 12 okt: Sky gesprek gyn over inleiden of ks op korte termijn 13 okt: Sanny76 eerste echo 13 okt: Shadowcat76 terug komen z'huis voor doppler 14 okt: Sanne echo bij VK 15 okt: Sprokkel afspraak vk- 10 weken 15 okt: Shadowcat afspraak internist ivm zw-suiker 15 okt: Shadowcat afspraak diabetesverpleegkundige 15 okt: MVL afspraak vk / 14 weken 15 okt: Hartediefje met verlof 18 okt: Kristel79 1ste echo 9wkn 19 okt: Hartediefje ctg + controle vk 20 okt: snoetetoet controle vk 25 okt: Shadowcat met verlof 25 okt: Hartediefje ctg + groeiecho gyn 28 okt: Glimworm controle vk 03 nov: Hartediefje groeiecho gyn 12 nov: Hartediefje groeiecho gyn 25 nov:Glimworm echo mbt placenta en ligging Zo, even de lijst weer aangepast. Shadow, heb jouw aspraak van gister met de dietiste weggehaald hoor, want je hebt verteld hoe het is gegaan. Nienkuh, hoe was jouw afspraak gisteren???? Weet je nu DE datum van inleiden??? Kristel, hoe was je echo????
Doosje, jij had toch een babyboek waar je wel over te spreken was? Ik wil geen Zweeds boek kopen, want ik vind het wel leuk als de kleine het straks zelf ook kan lezen. En met een titel kan ik even op Bol kijken om te zien of er een inkijkexemplaar is.
mmm had op bericht van sky gehoopt. ze had toch sochtends die afspraak? ik hoop eerlijk gezegd dat ze gewoon lekker mag blijven en dat ze morgen geholpen wordt!!!!! ik ben gezellig 1 uur en 3 kwartier heen door zeeuwsch vlaanderen gereden en slechts 1,5 uur terug..... en was zeggen en spreken 10 min voor controle ogen zucht.... op de zeeuws vlaamse weg is helaas geen uitwijkstrook voor tractors en combines.... het wijkt iets af maar dat komt door de zws hormonen. (wist ik) dus half jaar na stoppen met bv mag ik terug op controle als het gelijk of verbeterd is gebleven is er niets aan de hand, als het nog iets minder is gaan ze "het bijlaseren" het heeft een paar flinke centen gekost maar dan heb je ook waar voor je geld zeg maar..... ik kan het echt iedereen aanraden! ik vond mijn bril (kon geen lenzen verdragen) ZO verschrikkelijk!!!! vond mezelf echt niet leuk. en ik had ene oog + andere oog - hetgeen voor letterlijk schele hoofdpijn kon zorgen
Heb om 14:40 uur de afspraak! Dus over een half uurtje vertrekken we. Ben stikzenuwachtig, heb vanaf gisteravond weer akelige krampen en diarree erbij (laat ook ENORME stinkscheten...) en ben zo misselijk en moe als een hond....blegh... Ik laat straks wat weten....
Sky, ooo meis, spannend!!! We denken hier aan je!! Snoet, dan ben je volgens mij bijna langs mij gekomen! (ik woon op een steenworp afstand van die weg waar je geen uitwijkkansen hebt voor tractors hahahahaha) als je in ieder geval naar zeeuwsch-vlaanderen moest, maar zoals je het beschrijft vermoed ik van wel. En een bril...echt vreselijk! Als ik mijn lenzen niet meer in kan, ga ik er toch ook over nadenken om te laseren. Van het weekend had ik zo'n last van mijn ogen..maar ik vertik het om die bril te pakken... voel me zo ongelukkig dan. Fijn te lezen dat het goed is met je ogen en hormonen kunnen wel wat verandering geven.
voor jouw niet zo ver naar O burg dan.... hihi.... woon je vlakbij om de hoek? ik woon in schitterend ganzestad (licht zie je aan einde van de tunnel)
@Snoet voor mij hoefde visite en op visite gaan de laatste weken ook niet, gewoon lekker thuis.. Enne het was idd wel duidelijk hoor dat je je meisje lekker bij je hebt genomen. Oh en ben wel benieuwd naar je naam...al heb ik wel een idee moet ik zeggen...jij was toch van de naam die met een C of een K kon beginnen? @Shadow wat een gedoe met dat ziekenhuis. Ik duim voor je dat je zaterdag ff naar de verjaardag kunt is toch wel lekker zo'n verzetje! Mooie buik heb je! Succes met je voedingskussen. @Sky wat goed van je zus en wat fijn dat je meteen de favovk mag bellen als er nog geen actie is na de afspraak met de gyn. Oh je bent nu weg...spannend ik zit heel hard voor je te duimen!!! @Doosje nee hoor deze foto's zijn niet bij V&D gemaakt maar bij een fotograaf ken haar via hier, de jan 08 mama's en sindsdien spreken we regelmatig wat af met de kids. Oh zielig idd die prikjes...succes met de voorkeurshouding, hoop dat de fysio wat voor je kan doen, je bent er iig vroeg genoeg bij (bij Tim werden we pas met 6 maanden erop geattendeerd door het cb...terwijl het bij 3 maanden al in het dossier stond) @Sprokkel welkom weer! JAAA Brenda!! Gefeliciteerd met Jasper! Ben benieuwd naar je verhaal maar zoals ik nu lees heeft het inleiden tenminste niet nog dagen geduurt! @Hartediefje fijn dat beebje weer goedgekeurd is! Wij zijn vanmorgen weer naar de osteopaat geweest alles ziet er goed uit en ze verwacht verder geen gekke dingen meer met z'n armpje of met een voorkeurshouding oid dus over 4 weken nog een keer terug om te kijken of alles nog steeds goed gaat. Verder baal ik...ik heb Tim in april al opgegeven voor peuterdansen en toen zou ik gebeld worden als ze weer een groep zouden starten. Dus half mei werd ik gebeld dat ze de dag erna al zouden beginnen maar wij waren net terug van een reis van 4 weken naar Amerika dus vond ik het belangrijker dat hij op z'n gemakje kon wennen aan het tijdverschil en aan de psz dus afgesproken dat ik weer gebeld werd als de volgende groep zou starten... Dat was dus net na mijn bevalling maar goed toch maar ja gezegt omdat het voor Tim zo leuk is...inmiddels is het al 2 keer uitgesteld en zou morgen de groep beginnen maar nu zit ik met Stijn sinds een aantal dagen net met een flesje als Tim zou gaan dansen en daar kan ik geen fles geven want het is een muziekschool aan huis zeg maar en het duurt maar 45 minuten dus voordat ik ergens ben waar ik een fles kan geven kan ik alweer bijna terug......heb net al gebeld maar degene die erover gaat is er nu niet....wordt straks teruggebeld dus of Tim kan niet meedoen of ze kunnen mij ergens een plekje geven waar ik Stijn een fles kan geven....
oh balen citroen! wat een geregel he? ja ik ben van de C of K wat uiteindelijk C wordt ik denk ook dat jij het weet.... zoveel namen zijn er niet met dit onderwerp hihi
Ok, geweest: hij gaat het morgenochtend vroeg met zijn team van andere gynaecologen bespreken en belt vóór 12 uur mij op. Hij heeft alles genoteerd en een heel dossier aangemaakt en onze verhalen en redenen aangehoord. Mijn geschreven stukkie wilde hij ook graag in het dossier doen! Hij heeft nog uitgelegd wat de mogelijkheden zijn (hoe het inldeiden gaat ook) en met de echo gekeken naar ons kind (zag geen extreme groottes en m'n vruchtwater leek ook normaal, kindje liep wel voor, was nu grootte van ruim 40 weken) en ook mij getoucheerd (wat héél veel pijn deed). Helaas kon ie er niet bij dus heeft niet gevoeld of ik al misschien wat ontsluiting had. Hij gaf de risico's aan van een ks en dat er niets gegearandeerd kon worden, hoe dan ook. Gaf nog we aan dat een ks mee risico geeft op ernstige complicaties (trombose met evt overlijden als gevolg) dan een natuurlijke bevalling. Maar begreep onze redenen goed. Morgen het telefoontje afwachten dus..... Maar hij had het wel over een termijn van binnen een week mij helpen. Heb nog een receptje voor slaappilletjes meegekregen. Hij en de co-assistent waren wel aardig en behulpzaam want hoe ik moest gaan liggen op dat bed en mezelf moest uitkleden was natuurlijk een acrobatiektoestand, want ik kon weinig zelf...pffff Wat nou als ze inleiden voorstellen en geen ks? Moet ik met hun keuze meegaan? Hoe zit dat eigenlijk? Hij vertelde ook nog dat als gel smeren om de boel te verweken, niet afdoende werkt ze alsnog vaak op een ks overgaan.. Ik vind het moeilijk. Ik gaf aan dat voor mij belangrijk was dat ik de minste risico's als eerste voor het kindje wil en daarnaast voor mezelf qua bekken en banden en dat het op korte termijn moet. Pffff, wat een gedoe, ik vind het echt moeilijk om beslissingen te nemen nu. Graag hoor ik jullie reacties.
@Femke : dankjewel . Ja weet je ik word niet goed van al die verschillende ziekenhuismedewerkers, de ene zegt dit de andere dat, nou ik ga m'n gyn morgen aan d'r oren trekken dat ze het maar uitvecht met de internist :x. Iedereen zegt dat ik het erg goed doe met m'n suikerwaardes en m'n dieet maar het zou me niets verbazen als die gozer vrijdag zegt dat ik moet gaan spuiten, nou me hoela :x! En jij, neem je rust wat je kan meissie, die vermoeidheid herkennen we idd allemaal wel denk ik.. verwen jezelf maar zoveel mogelijk! @Hartediefje : oh wat heerlijk dat je beeb 't zo goed doet en 't zo goed naar de zin heeft joh! Ben echt blij voor je! En ook je placenta en navelstreng goed, heerlijk! En prima hoor dat je die afspraak van de lijst hebt gehaald . @snoet : zal best dat het je een lieve duit gekost heeft je ogen laseren, maar dan heb je ook wat! Komt vast wel goed met de afwijking hoor. Ik vind mezelf met bril ook helemaal niet leuk maar gelukkig kan ik wel lenzen dragen, anders had ik 't waarschijnlijk ook allang laten doen. Vervelend zeg zo lang hangen achter een tractor oid, zit je daar ook nog maar eens 10 min. binnen mag je dat hele eind weer terug... Hmm.. O burg? Oostburg misschien? Ben jaren met m'n ouders op vakantie geweest in Zeeland, Zeeuws Vlaanderen dus ken daar wel wat plaatsen! Wij stonden altijd in Nieuwvliet Bad, regelmatig fietsen naar Cadzand, shoppen in Sluis enzo. Of lekker naar Het Zwin . Heerlijke herinneringen heb ik aan de vakanties! Ergens vind ik het jammer dat ze de pont Vlissingen - Breskens hebben opgeruimd behalve voor fietsers / voetgangers, was echt een stukje van m'n jeugd! Oh en ik weet nog ooit stonden daar ook van die 2 lange schoorstenen, en als ik die zag wist ik dat we vlakbij de pont waren . @Citroentje : dank je . Ja ik hoop 't ook hoor, maar we wachten geduldig af! Fijn dat het met Stijn z'n armpje zo goed gaat! Balen zeg van dat dansen, hoop dat ze een oplossing voor je hebben dat je Stijn de fles kan geven, is ook niet leuk dat je het al 2x uit hebt moeten stellen . @Sky : Nou er is in ieder geval meer actie ondernomen dan anders lijkt het wel! Ja tuurlijk heeft een ks risico's dat is ook zo, maar je wilt er toch geen bekken aan overhouden waar je de rest van je leven niets meer aan hebt... Vind het wel raar dat hij geen extreme groottes zag, terwijl het kindje dus wel met jouw termijn, 38+5, een grootte heeft van ruim 40 weken. Eerlijk gezegd vind ik dit wel extreem hoor! Wel goed dat je binnen een week nu echt meer weet maar 't was mooier geweest nog voor 't weekeind... Ook al stellen ze inleiden voor, dan nog moet je doen waar jij je goed bij voelt, het gaat om jouw lichaam en jouw bekken, jouw kindje. En er worden zoveel keizersnedes uitgevoerd.. tuurlijk iedere operatie kan complicaties geven. Weet eerlijk gezegd niet of als ze inleiden zeggen, of je dan wel nog een keuze hebt, snap je? Schrijf 't anders weer even op dat als ze morgen bellen dat je 't dan vraagt of je dan alsnog voor ks kan kiezen ook al zeggen ze inleiden. Maar echt, doen waar jij je goed bij voelt! Hoop zo dat je een goede beslissing kan maken lieverd, het is voor jou gewoon belangrijk nu dat beebje er gezond uit komt en jij gezond overblijft... Dikke knuffel voor je! @hier : beeb lag vanochtend letterlijk overdwars! Ging naar de wc en had een hele uitstulping aan de rechterkant. Ik duwde er zachtjes op en kreeg een trapje links . Ik weer naar boven en ik zei tegen lief moet je nou kijken, die uk ligt helemaal onderin m'n buik! Boven m'n navel was 't leeg en onder m'n navel over de hele breedte was 't opgevuld met baby haha. En zodra ik weer zachtjes daar duwde kreeg ik weer reactie hihi. Ook wat, lig je lekker overdwars te slapen port mama je wakker . @voedingskussen : heb m'n kussen! Hoezen zijn met schoonma mee, kussen is nog hier. Er stond op dat ik 'm op 30 graden kan wassen dus ik dacht mooi in de machine met dat ding! Ja niet dus he, krijg die stomme worst er niet in gepropt, ja 3/4 en dan zit dat ding zo vol met bolletjes aan de kant die er nog uitsteekt dat ik de rest er niet in krijg :x. Zit je dan met je grote wasmachine... Nou mag lief 'm met de hand uitwassen deze week .
@ Sky: gelukkig dat die gyn je goed serieus nam. Ik vind het erg moeilijk om er iets over te zeggen.....ik weet niet zo goed wat misschien beter zou zijn, want ik heb nooit een ks gehad en ben ook niet ingeleid. Ik denk dat je dicht bij je hart moet blijven en wellicht eerst de 'lichte' vorm kan proberen, omdat ze toch nog daarna kunnen overgaan op iets zwaarders. Hoe dan ook: lastig hoor meid. Ben benieuwd wat de rest te zeggen heeft (in een vrij rap tempo, want zo lang heb je niet meer...hihi). @ Hartediefje: wat fijn dat het er nu zo goed uit ziet!! @ Kvinna: klopt van dat boekje. Ik heb het gehad over het boekje 'Baby's 1e jaar' van Pauline Oudt en over het Werkboek Oei ik Groei. Is dat wat je bedoelde? Het 1e is een boekje die je zelf bij kan houden en waar je fotootjes enzo in kan zetten. Het 2e is een informatief boekje over de ontwikkeling en het spelen van je baby. @ Citroen: wat fijn dat alles goed blijkt te zijn met Stijn!! Ik heb vandaag een nieuw Nijntje-kleed gekocht en Boaz ligt er lekker op te slapen met z'n nekje naar links. Dus we zijn hard aan het trainen (z'n voorkeurshouding is naar rechts). Ik zal nog maar even een fotootje plaatsen, want ook die zijn weg.
sky ben ik blij dat je een serieus goed gesprek hebt gehad!!! heb echt aan je gedacht vanmiddag. niemand kan vertellen wat jij moet doen. ik kan je wel adviseren om angst niet de regie te laten nemen. (zeer slechte raadgever maar ook zooooo makkelijk gezegd van iemand) een gyn is verplicht om alle voors en tegens met je af te wegen en niet over een nacht ijs te gaan maar ik bergijp dat hij niet afwijzend is. het laatste wat hij wil is je onnodig opereren want laten we wel wezen het is een heavy buikoperatie. andere kant is er je bekken wat niet enkel door je zwangersschap instabiel is maar sowieso al. ook dit kan complicaties geven tijdens een natuurlijke bevalling.... en eventuele rest gevolgen. schrijf voor jezelf eens alle voors en tegens op (die van jezelf niet die van anderen) dan ontstaan vanzelf de vragen en je afweging je weet nu iig hoe je gyn er in staat. die vragen kan je hem eventueel. je hebt toch ook een geboorteplan gemaakt? ga nog eens na wat je daarin hebt afgesproken. meid ik wens je alle sterkte van de wereld en trouwens jouw mannetje ook! want die vergeten we even voor het gemak....... terwijl die net zo in de penarie zit...
tja veerpont vlissingen - "bresjes" das voor mij ook jeugdsentiment ik ben nl een vlissingse (woon er niet meer) heb dus vaak op die boot gezeten voor het leuke en voor het moeten (op de middelbare school verplicht op de fiets naar het zwin) doosje wat heb je toch een lekkere lachebek!