Wat een sentiment hier allemaal hahahaha..veer bresjes-vlissingen... heb er zoveel herinneringen ook aan. Ik ben nl ook in Vlissingen geboren en heel mijn ma dr familie woont nog aan de "overkant" hahahaha. Maar ik moet zeggen nu met de tunnel is het ideaal!!! (maar het sentiment om het broodje kroket en de harde wind als ik ging logeren bij mijn nichtje is ook wel wat om te blijven onthouden!!!) Als harteman om zijn kindjes moet om het weekend (wonen in Biezelinge) dan is het toch wel makkelijk snel hier vanaf "den Oek" . Sky, volg je gevoel. Maar als de gyn. echt volhoudt op inleiden, heb je denk ik zelf weinig meer in te brengen. Maar als jouw gevoel zeg ks, hou daar dan heel lang aan vast! Het is een operatie en er kan idd altijd wat misgaan, maar dat kan met een gewone bevalling ook. En ik vind een kindje wat nu de grootte heeft van 40 wk toch ook wel iets om mee te nemen voor de overweging van ks of inleiden, zeker als ze je nog een week laten wachten. Ik ben vorige keer ingeleid, maar na drie dagen idd ook een ks, omdat het gewoon niet doorzette. Ik hoop dat ze snel gaan terugbellen en het voor jou een goede beslissing wordt! We duimen voor je. Doosje, wat een heerlijk vrolijk mannetje is Boaz!!! Ik heb zelf bij hartemannetje toen in zijn bedje zo'n rol gehad. Daar liggen ze dan in en die kan je omdraaien, zodat ze de ene keer in hun bedje naar links liggen met hun hoofdje en de andere keer naar rechts. Elke keer na een slaapje draai je dat om. Ik ga het dit keer zeker weer gebruiken! Shadow, wat een gedoe zeg met die verschillende meningen over je waardes om wel of niet te gaan prikken... lijkt wel een circus zeg..
Doosje, dat is hem!!! Ik heb hem toen van mijn zusje gekregen, maar vind het echt een ideaal ding. Ik legde hartemannetje dan niet helemaal op zijn zij hoor, maar wel met zijn rugje tegen het langste deel aan.
Sky, elke operatie geeft kans op complicaties, die moet een chirurg ook melden. Wat je nog zou kunnen doen is naar percentages vragen, maar dan moet je voor de eerlijkheid ook alle percentages weten van 'normale' bevallingen die uiteindelijk uitlopen in een ks, en de percentages ernstige complicaties (overvloedig bloeden, totaalruptuur etc) bij een normale bevalling. Ik vraag me af of die elkaar zoveel ontlopen. Ik zou zelf in jouw geval voor een keizersnee gaan, maar ik heb dan ook talloze keren in het ziekenhuis gelegen en heb voor een knieoperatie een ruggenprik gehad die me véél beter beviel dan algehele narcose, waar ik altijd heel veel last van heb. En de napijn, het is heel vreemd maar het zou misschien voor jou zelfs een opluchting kunnen zijn om ergens anders pijn te hebben dan in je bekken. Je vroeg om meningen, dus die heb ik vanuit mijn eigen ervaring gegeven. Doosje, Baby´s 1e jaar, die bedoelde ik. Ik ga gelijk kijken, bedankt!
Oh Sky wat een lastige keuze die je moet maken... En het is een keuze die je echt zelf moet maken. Tja iedereen heeft het al gezegt aan beide zitten voor en nadelen en een ks is gewoon een buikoperatie en da's niet niks. Maar wie zegt jouw hoe een gewone bevalling zal verlopen? Daar is ook niks van te zeggen. Heel veel succes met het maken van je keuze en een dikke knuffel!
sky...heb 2 vriendinnen(1 had zelf een hernia) die ze allebei hebben gehad...hebben dus 2 of meer kids..en als ze moeten kiezen tussen ks of inleiden...kiezen regelrecht allebei op inleiden! dit omdat toch die buikwond tegen viel..en je 6 weken bijna tot niets mag tillen.de maxi cosi was eigenlijk al te zwaar! die van die hernia was ook zo bang!! die stond ook eigenlijk ook op een ks..maar de dokters vertelde haar dat het echt wel zo kon.nou je begrijp onze reacties waren echt overdonderd!!ïs die dokter GEK geworden..een hernia en dan zo bevallen????". maar eigenlijk is alles goed gekomen....haar bekken en rug werkten eigenlijk zo erg mee met de bevalling......dat ze op de normale manier is bevallen. had dit niet zo geweest..hadden ze uit eindelijk alsnog een keizersnee gedaan,maar zij is blij dat ze dit niet meer hoefde mee te maken achteraf! kijk dit zijn 2 verhalen met een positieve kant..er zal er heus wel zijn met negatieve..... maar ik denk......dat de dokters toch niet onnodig in jou mooie buikkie willen snijden....als het miss ook op een andere manier kan!
Hallo Allemaal, Ik ben Jessie en bijna 20 weken zwanger van mijn 2e. Ik ben 34 en woonachtig in Noord-holland. Graag kom ik met jullie meekletsen. @Sky, ik ben ingeleid, alleen doordat de beeb eigenwijs was en niet na 2 uur persen eruit wilde, kreeg ik alsnog een ks. Die viel mij hartstikke mee, helemaal omdat ik blij was na de rugweeen een ruggeprik te krijgen, waardoor die erge rugpijn weg was. Tuurlijk is het een operatie en ben je langer aan het herstellen, maar ik voelde mij al heel snel goed en moest zelfs teruggefloten worden omdat ik teveel deed. In die periode kregen 4 vriendinnen een ks, waren er allemaal positief over. Maar het is vrij persoonlijk hoe je het ervaart en er mee omgaat. Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal had, wist ik niet wat ik kon verwachten en ik stond niet huiverig tegenover het bevallen. Vond het alleen vervelend dat ik door de hypertentie het thuisbevallen moest opgeven, ach vriend allang blij die wilde toch liever zh.
Dank je wel Jessie voor je reactie en welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Nou lieve lieve kletsvriendinnetjes....., aanstaande vrijdag ben ik mama!!!!!!!!! Ze gaan akkoord met een keizersnee omdat ze alles heel goed begrijpen en kunnen invoelen in onze situatie en ook zien dat we enkele risico's willen vermijden na zo'n lange weg. Dus morgen moeten we de hele middag komen voor alle voorbereidingen, laatste onderzoekjes, rondleiding op de kraamafdeling etc etc. En dan horen we het tijdstip van de keizersnee vrijdag. De gyn was heel lief aan de telefoon, niet snel afraffelen en vroeg of ik nog zeker was van alles en dat hij mij niet aan het twijfelen had gemaakt. Hij zei ook nog dat hij gewoon gisteren alle voors en tegens moest vertellen omdat hij dat nu eenmaal moet doen, dus ook de enge risico's, maar "alles komt helemaal goed" zei hij. Hij legde alles goed uit en vertelde wel 3 keer wat ik morgen allemaal moet doen. En dat is goed want geheugen werkt al zo waardeloos en ik was tijdens het telefoontje ook met m'n gedachten meteen bij m'n kindje. Was een fijn telefoontje. Hij zei dat ie er morgen niet was maar hij wenste me alle goed en veel succes vrijdag. Wauw.......zo snel!!!! Vind het heel erg spannend, maar vooral ook leuk spannend, vanochtend moest ik keihard janken van geluk na het telefoontje. Ik ga hem vrijdag zien en vasthouden!!!!!! Bijna nog onvoorstelbaar.... wauw..... Oh jongens, moet weer janken, na al die jaren.......en dan is ie er overmorgen gewoon...
och sky gefeliciteerd!!!!! wat ben ik blij voor je!!!! ik eet een extra gebakje vrijdag, zoon van vriendin wordt 3 dus dubbel feest fijn dat er serieus naar je geluisterd is en net als wat gyn zegt hij moet alle voors en tegens met je bespreken. WAUW vrijdag ben je mama! dan zal je na het weekend pas thuis komen met je zoon! (en willen wij weten hoe het met je gaat) ik kwam ff alleen online om jouw verhaal te checken. ik ga nu ff slapen jesse welkom trouwens!!!!
En heel veel dank voor alle reacties en meningen én knuffels . Dat vond ik echt erg fijn. @Doosje: wat een HEER-LUK kind heb je ook!!! @Jessie: fijn om een positief verhaal te horen. En weet je, ik heb echt velen in m'n omgeving die een ks hebben gehad en dat zijn eigenlijk allemáál positieve verhalen. Gelukkig maar natuurlijk. En dat terugfluiten...hmmm, hihi, ik denk dat dat ook heel goed op mij van toepassing is en zal zijn... Jeetje, en nu het zo snel al is.....manlief en ik zijn helemaal aan het zenuwen omdat we nog de laatste dingetjes moeten regelen, vooral manlief! Moeder en zus zijn vanochtend weer geweest voor het bijhouden van het huisje en de wieg is gepoetst en matrasje is gebracht. Maandag komen ze nog ff om te checken of manlief alles netjes heeft bijgehouden zodat ik en zoon (wat klinkt dat goed!) in een opgeruimd huis komen. Echt fijn.
Sky, gefeliciteerd! Fijn dat de beslissing nu definitief is en dat zelfs de gyn er volledig achterstaat, zonder voorbehoud! Bijna onvoorstelbaar dat het nu binnen twee dagen werkelijkheid gaat worden. Ik zal duimen vrijdag. Jessie, welkom! Lekker ver al, de spannende weken zijn gelukkig al voorbij. Er staat ergens (een paar blz. terug) een lijst met uitgerekende data en afspraken, daar kun je jezelf ook opzetten als je wilt.
@ Miekiee: Och, meis, wat een toestand, al die medicijnen en dat nieuws over een prematuur kindje... Wel goed dat je zo regelmatig onder controle staat. Het komt goed! Het komt goed! @ Snoet: Hm, dat er zomaar visite bij me op de stoep zou staan kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik maak me eerder zorgen over mijn ouders. Die zijn echt heel enthousiast over het feit dat ze opa & oma worden en ik kan me voorstellen dat zij er juist de oorzaak van zullen gaan zijn dat er allerlei familieleden willen komen, gewoon omdat m'n ouders dat graag willen. Ik moet ze vantevoren echt gaan instrueren, want anders gaan ze zo over mijn grenzen heen. @ Kvinna: Fijn om te horen dat je verder weinig klachten hebt, goed toch?! @ Hartedief: Onze voorkeur ging niet uit naar een Maxi Cosi, hoor, maar naar een Mutsy Slider. En daarvan staan er niet zo veel op Markplaats (met Maxi Cosi's wordt je juist doodgegooid, haha). Maar nu hebben m'n ouders alweer aangeboden dat ze dat ding nieuw voor ons willen kopen. Echt super van ze natuurlijk, maar ik begin me ook steeds vaker af te vragen of we nu wel zo'n supersonisch ding nodig hebben... Ik lees steeds dat je de reiswieg van zo'n wagen sowieso maar een paar maanden gebruikt en dat een kind zich daarna net zo lekker voelt in een 'simpele' buggy, die ook nog eens handiger is (omdat je het als een paraplu op kunt vouwen). Ik denk dan: is het dan wel nodig om 600-700 euro uit te geven aan zo'n combiwagen? Wat vinden jullie? (sorry, ik weet dat dit het minst urgente 'probleem' is wat in dit topic aan de orde komt, maar goed, tips zijn altijd welkom ). @ Citroen: Wat een knappe koppies!! @ Shadow: Ookal gaat het bij jou ook niet helemaal volgens plan, je klinkt al met al toch lekker positief. Fijn ook dat je waardes zo goed waren! Ook bij jou komt het goed! @ Brenda: GEFELICITEERD MET JASPER!!! Ben uiteraard ook erg benieuwd naar je verhaal! @ Sprokkel en Jessie: Welkom! Sprokkel, ik voel me ook nog steeds alsof ik 9 weken zwanger ben, haha, het gaat zo snel. Leuk dat je je er zo zeker over voelt, dat kan alleen maar goede invloeden hebben! En Jessie, ik ben ook bijna 20 weken (nou, ja 18, maar da's ook bijna 20, toch ). Weet je al wanneer je 20-weken echo is? (of heb ik daar overheen gelezen...?) En wil je dan weten of het een jongen of een meisje wordt? @ Doosje: WHAHAHA, Boaz heeft z'n vader ondergeplast . Sorry, ik zie het helemaal voor me! Wat een gein! @ Sky: WHAAAAH, overmorgen ben je moeder!!! Vrijdag gebeurt het!!! Jeetje, wat zul jij een spanning voelen nu dat zo vast gepland staat...! Maar... heerlijk toch?! En het klinkt alsof je een hele fijne, begripvolle arts hebt, zeker omdat je schrijft dat hij je zelfgeschreven papiertje meenam in het dossier. Fijn dat dat soort artsen ook nog bestaan. Succes met de voorbereidingen, meid!! Hier: nog steeds alles goed, ik heb echt níks te klagen . Voel me goed, blij, energiek; wat wil je nog meer? Behalve dan dat ik zou willen dat we al 2 weekjes verder waren, haha, maar dat is een luxe-probleem. Fijne dag nog iedereen!
WAUW Sky!!!! Vrijdag ben je gewoon mama wat fijn dat de gyn zich in je situatie wil verplaatsen!! Het wordt nu toch gewoon Breda toch? Wij zijn vanmorgen toch gaan peuterdansen (nouja Tim is gaan dansen en ik heb ff rondgelopen in het winkelcentrum) gister nl ff een gesprekje gehad met m'n mannetje omdat ik altijd alles alleen op mag knappen wat afspraken betreft (cb, huisarts, psz enz) want ja ik ben toch thuis... Dus Luc heeft vanmorgen thuis gewerkt (jaja dat kan hij nl gewoon regelen..) en zo kon ik Tim wegbrengen. Voor de volgende weken kan ik Stijn daar evt in een andere ruimte voeden dus het is gelukkig geregeld.
Hoi Fem, ja kan ik even klagen over misselijk zijn hier dan...haha. Vind ik in kippenhok lastig want wil niet ondankbaar overkomen! Natuurlijk ben ik vreselijk blij dat ik zo snel zwnager ben geworden, maar het overrompelt me allemaal ook wel een beetje. Moet echt even de weg zien te vinden. Daarom is het ook fijn om met jullie evraringsdeskundigen mee te lezen Ik heb in het middelbare onderwijs gewerkt en werk nu voor een evenementenorganisatie. Daarnaast doe ik nog wel eens educatieve projecten en creatieve projecten. Hoewel het nu alleen het organiseren van een evenement is...handen al aan vol Maar ik ben blij met de switch, het is zoveel rustiger werken dan voor de klas! Dat beseffen mensen zich vaak echt niet. Die vakanties heb je gewoon echt nodig in het onderwijs, kleine energiezuigers die kids..haha. Bedankt!! SUPER Gefeliciteerd!!!! Haha, das waar ook! Een mede-freggelfan! Ik vind Nijntje ook heel leuk overigens Ik heb nu even gereageerd op de berichtjes naar mij toe, maar zal snel ook reageren op jullie eigen verhalen. Ik probeer eerst me te lezen en iedereen uit elkaar te houden met al die bolle buiken, haha. Groetjes, en SUCCCCCCES!!!
Oh en natuurlijk welkom Jessie En wat een lachebek die Boaz! Knappe kerel ook! Stijn begint nu ook echt steeds meer te lachen en dat is zooooo mooi!!!
oh en nog wat....(afterzwangerschapsdementie ofzo..) we hebben ons 1e weekje weg met z'n 4en geboekt!!! We gaan een weekje naar buggyparcs zoals snoet het noemt..haha we gaan naar de huttenheugte. We wilden in 1e instantie naar de zon maar om echt zonzeker te zijn moeten we toch langer vliegen dan we willen. Dus maar besloten om in NL te blijven en dan gaan we in mei waarschijnlijk wel weer vliegen.
Hoi dames, heb nu echt even geen puf om alles terug te gaan lezen, ben net terug uit het ziekenhuis. Vertel zometeen wel hoe en wat, heb dus wel een stukje van deze pagina gelezen dus : @Sky, wat een geweldig nieuws vind ik dit! Ben zo blij voor je dat het eindelijk geregeld is! A.s. vrijdag al je lieve schat in je armen, heerlijk! En zo fijn dat je zo'n goed telefoongesprek hebt gehad met de gyn, wat een fijn persoon! Ik heb nu 2x een yay gevoel, eerst voor jou en ten tweede omdat ik weer thuis ben! Echt m'n dag is weer goed, super!!! De zenuwen zullen nu wel door je keel gieren! Maar echt hoor, heerlijk!! Nogmaals een hele dikke knuffel, die heb je wel verdiend hoor! @hier even een klein egootje, ik probeer vanavond anders morgen wel weer meer te posten, sorry! Ben weer thuis maarre het was op het nippertje hoor... M'n doppler was namelijk weer verslechterd . Ze heeft ook nog even snel de groei gemeten, was niet de bedoeling maar dat zag ze te laat . Gelukkig heeft ze het wel gedaan. Het hoofdje was niet zoveel gegroeid dus dat was niet zo goed, maar het buikje daarentegen had wel de curve gevolgd waar het in zit, dus die was wat meer gegroeid als het hoofdje en da's wel goed. Onze kleine weegt nu ong. 1662 gram, en vorige week 1395. Dus bijna 300 gram aangekomen. De groei zit nu aan de 30 weken ongeveer. Op het schema zat m'n doppler heel net boven de grens, dus dat zou betekenen weer opnemen met 2x per dag een CTG... dus ik zag 'm al zwaar hangen. De vk zei al wel, omdat ik vrijdag toch terug moet zit er een kans in dat de gyn zegt dat je naar huis mag met vrijdag nog een doppler extra. En dit was ook het geval gelukkig! Dus ik mag lekker thuis blijven, wel erg veel rust houden! En vrijdag naar de internist met aansluitend een CTG en doppler. Dus ik ben blij blij blij dat ik weer naar huis mocht! Zo, nu ga ik even de decembermama's op de hoogte stellen en dan ben ik er binnenkort weer, tot snel dames, dikke knuff!
Oh ja P.S. ik heb 't ook over m'n suikers gehad met de gyn, had m'n boekje meegenomen en die was zeer tevreden dus ze gaan het met de internist afstemmen. Gelukkig!
Sky, WAUW, wat een super nieuws!!!!! Wat een ongelofelijke lieve gyn heb jij. Zo rustig alles aan de telefoon uitleggen hoor je niet vaak. En wat super dat je vrijdag al je zoon in je armen hebt. Ik ben HEEL erg blij voor je dat ze je zo serieus hebben genomen, je hebt onderhand voor je zwangerschap en tijdens je zwangerschap al veels te veel voor je kiezen gekregen. Veel succes en sterkte vrijdag in het ziekenhuis, ook voor de aanstaande papa.....
Shadow, wat fijn dat je toch weer naar huis mocht. Kan me voorstellen dat het elke keer weer superspannend is... Citroen, heerlijk zo'n weekje "buggyparcs". Wij gaan eind februari nog even een weekje naar het Heijderbos. Maar dan nog zonder buggy, met de "grote" kinderen. Onze laatste vakantie met z'n 5-en. Nuk, ik heb zo'n combi-wagen altijd wel fijn gevonden om mee te wandelen. Een buggy is leuk voor de korte stukjes, maar echte wandelingen zijn fijner met zo'n wagen. Moeilijk kiezen is het wel, er is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet... Sprokkel, hier kunnen we inderdaad wat makkelijker over alle klachten en kwaaltjes schrijven...