oooooooooooooh skyyyyyyyyyyyyyy.......jeetje morgen ben je mama! wow! geniet ervan meis..we horen snel van je
Sky, nogmaals succes morgen. Nog minder dan 24 uur en je kunt van je mannetje gaan genieten! Monica, wat fijn dat alles ondanks de bloedingen toch goed blijkt te zijn. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe stressvol dat geweest moet zijn. Leuk dat je je even meldt. Misschien heb je nu wat meer vertrouwen en energie om hier wat vaker te komen!
Sky heel veel succes morgen!!! Echt te gek dat je morgen mama bent! Heb vandaag de echo bij de VK gehad en alles is goed. Beeb was lekker druk aan het bewegen en armpjes en beentjes zitten er aan. Hartje klopte goed en ook het vruchtwater was voldoende. Aangezien beeb bijna 6 cm was ben ik wel vooruit gezet. Dus ga zo even de lijst aanpassen...
16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 13-04-'11 MVL 36 jaar, zwanger van 4e kindje 19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje 27-04-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje 02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje 05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 19-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 23-05-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10) Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10) Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10 Belangrijke data: 15 okt: Sprokkel afspraak vk- 10 weken 15 okt: Shadowcat afspraak internist ivm zw-suiker 15 okt: Shadowcat afspraak diabetesverpleegkundige 15 okt: MVL afspraak vk / 14 weken 15 okt: Hartediefje met verlof 18 okt: Kristel79 1ste echo 9wkn 18 okt: Sanne combitest echo 19 okt: Hartediefje ctg + controle vk 20 okt: snoetetoet controle vk 25 okt: Shadowcat met verlof 25 okt: Hartediefje ctg + groeiecho gyn 28 okt: Glimworm controle vk 03 nov: Hartediefje groeiecho gyn 11 nov: Sanne controle VK 12 nov: Hartediefje groeiecho gyn 25 nov:Glimworm echo mbt placenta en ligging
Sky, weet niet of je dit nog leest, heel veel sterkte morgen. Zal aan je denken om half 11... En dat uurtje is zo voorbij, als je ligt bij te komen. Papa zal vast goed op z'n zoon passen....Geniet ervan dat je hem morgen in je armen hebt.
Fijn dat alles goed was, en iets vooruit gezet is ook fijn. Heerlijk als op de 12 weken.....Geniet ervan...
@Sky ik weet niet of het iets is wat je wil maar je kunt wat dingen afspreken zodat het als jij terug komt op je kamer net is alsof je zoon net geboren is...weet niet of dit wel zo duidelijk omschreven is maar wat ik bedoel is... - papa met blote zoon op blote borst (lekker warm ingepakt) op jouw laten wachten en daarna "samen" aankleden - navelstreng wat langer laten zodat papa (of mama) die nog symbolisch door kan knippen - idd veel foto's en video maken
Sky, meid, morgen ben je mama!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OOOO , spannend hoor. En die tijd dat je op de verkoever ligt, heb je echt genoeg aan jezelf even hoor...de tijd gaat op zich best snel. En ik mocht na een klein half uurtje volgens mij al terug naar de kamer, ook al kon ik niets bewegen, want mijn ruggenprik heeft nog wel een paar uur daarna ervoor gezorgd geen gevoel in mijn benen te hebben. Je kunt wel wat gaan "shaken" van de narcose, maar schijnbaar kan dat ook na een gewone bevalling van de adrenaline. Maar daar krijg je dan wat voor hoor! En je kunt idd zoals citroen zegt, vragen of ze je mannetje pas aan willen kleden als jij erbij bent, zodat je hem evt ook nog op je borst kan laten liggen. Gewoon je wensen kenbaar maken!!! Ik hoop dat je het nog leest en ik ben heel erg benieuwd hoe je mannetje er uit ziet! Hoop snel wat nieuws te lezen, want dan ben je lekker snel weer thuis!
Dank voor de reacties dames . @Snoet : Idd goed dat ze me zo goed in de smiezen houden! Die groeiachterstand komt omdat m'n placenta niet goed genoeg werkt, daardoor heb ik ook heel weinig vruchtwater. Er zit wel genoeg om baby te laten drinken e.d. maar het is echt aan de lage kant. @Femke : rust houden thuis gaat zelfs beter dan in 't ziekenhuis, hier lig ik tenslotte op m'n gemak lekker privé kan doen en laten wat ik wil, kan de tv zenders bekijken wat ik wil etc. En eigen bed ligt altijd beter dan z'huis . @mvl : tuurlijk heb jij morgen een mooi kloppend hartje!! Ik had dit ook iedere keer maar 't komt echt goed!! Vervelend zeg die migraine, hoop dat je er binnenkort vanaf bent. @Sky : heel erg veel succes morgen met je bevalling!!!! Die zenuwen gaan vanzelf komen morgen hoor . En komt helemaal goed morgen, dan heb je een gezonde zoon in je armen!! Pff een uur niet zien las ik ... da's toch wel jammer . Wel goed dat je man bij hem is maar toch he. Goed je best doen met je voeten, ik hoop voor je dat het echt geen uur duurt hoor voor je hem weer in je armen mag houden! Ik duim voor je en zal aan je denken morgenochtend!! Heel veel succes meis!! @Doosje : ik doe niet anders dan rustig (ja met hoofdletters). Ja ik hou de spanning erin, anders wordt 't zo saai he! Ze houden me zeker goed in de gaten, wordt aan alle kanten gemonitord . Goed zeg dat de fysio helpt bij Boaz, komt helemaal goed!! @de lijst : hmm er zijn nogal wat jongetjes geboren al he! @monica : blij te horen dat alles goed gaat! De eerste kritieke 12 weken heb je achter de rug . @Citroentje : wat fijn zeg zo'n vk, geeft een hoop rust he! Goed gevoel zoiets. @Sanne : heerlijk dat je echo goed was, en dat je vooruit bent gezet! @hier : grrr lief is nog steeds niet thuis . Had 'm om 7 uur al gebeld dat ik honger had, krijg ik een chagerijnige lief aan de telefoon dat ie nog op een project in Zeeland zit en 't allemaal niet mee zit . Hij zou 't proberen asap in elkaar te flansen en dan naar huis komen maar ondertussen zijn we 2 uur verder.... heb al wel paar dikke stukken peperkoek met boter op maar ja m'n maag vraagt om meer . Denk dat ik 'm maar bel offie grieks meeneemt ofzo... Want koken zal ie wel geen zin in hebben nu wat logisch is! Verder ben ik een klein beetje zenuwachtig voor de doppler morgen, gelukkig is lief erbij en die trekt z'n mond wel open, ik lig tenslotte hier rustiger en lekkerder dan in 't z'huis...
Pff... heb net lief gebeld hoe het daar gaat, het is af maar nu werkt de meldkamer weer niet mee :x . M'n voorstel om grieks of iets te halen vond ie een goed idee, hij zei wel hoop dat ze nog open zijn tegen de tijd dat ik weer thuis ben en anders verzin ik wel wat. Dus ben benieuwd hoe lang 't nog gaat duren.... denk dat ik maar vast wat druifjes of een schaaltje vanille yoghurt achterover sla... ja ik moet toch wat he.
@de lijst : hmm er zijn nogal wat jongetjes geboren al he! haha ik zeg maar niks *fluit nonchalant om zich heen* @ Jessie: Welkom en gefeliciteerd! @ Brenda: wat heerlijk dat alles goed gaat en ook een leuke naam! Die hadden wiij voor een jochie ook in ons hoofd, maar is uiteindelijk toch afgevallen @ Sky: wat spannend! morgen ben je al mama! en inderdaad mama en zoon klinkt al zoveel completer, ik duim voor je dat alles morgen voorspoedig verloopt!
hoihoi Even een update! Leuk dat jullie de naam leuk vinden. Hier is het erg hectische geweest. Dus schrijf nu even korte versie Bij het inleiden kon gelijk de vliezen gebroken worden en had ik al 2 cm ontsluiting. Omdat de weeen niet op gang kwamen hebben ze me heel voorzichtig aan een weeenopwekker gelegd, dit leidde gelijk tot de ene heftige wee naar de andere. Dus ze hebben die gelijk uitgezet. Maar het sloeg wel aan en de weeen gingen verder. Gelukkig geen stortbevalling, maar wel weeenstormen. Deze waren erg pittig en zeer pijnlijk. Ik kon al vrij snel persen. Ze zeiden nog een keer en hij is er. Maar toen zat zijn schouder vast (heb ik weer). Dus met veel geweld is hij eruit gehaald. Ron was wel even ontdaan, die had zoiets gaat dit wel goed. We zijn echt supergoed begeleid in het ziekenhuis en de kraamsuite was geweldig. Helaas wilde deze spruit ook niet direct drinken aan de borst. Thuis ging het wel, maar met veel moeite. Echt erinproppen enz. De kraam had elke keer aangegeven dat ze jasper te geel vonden. Maar de verloskunidge vonden het allemaal meevallen. De 8e dag had hij al 3 dagen niet gepoept en te weinig plasluiers. De kraam heeft gelijk gebeld naar de verloskundige voor extra uren. Toen deze verloskundige kwam vond ze hem te geel en moest gelijk bloed getest worden. Weer direct paniek in de tent. Gelukkig zat hij net tegen de grens dat hij thuis mag blijven. Hij staat wel extra onder controle en volgende week komt deze verloskundige nog even kijken. We zijn gaan bijvoeden en bleek dat hij niet meer krachtig dronk. Ik denk dat het en het geelzien was, hierdoor is hij duffer en ik zat tegen beginnende borstontsteking. Dus hierdoor ook wat terugloop. Daarbij blijk hij een stille hongeraar te zijn, zoals ze dit noemen. Ik heb gelijk lactatiekundige gebeld, ik moest nu elk anderhalf uur kolven en jasper bijvoeden. Dit was wel even 2 hele heftige dagen met zere (.)(.) Gelukkig was jasper de volgende dag 90 gram aangekomen! Alleen we gaven een gewone fles en meneer wilde dus niet meer aan de borst. We hebben een habermanspeen gekocht en die beviel meneer zo slecht dat hij vannacht al weer aan de borst wilde drinken hahahahaha Nou dit is een verkorte snelle versie. Sorry dat ik jullie even niet kan bijhouden. Wie bevallen is, van harte gefeliciteerd en die gaat bevallen veel succes. Brenda
as we speak is sky mama aan het worden.... goh wat moet ik aan haar denken brenda das een pitiige start voor jullie beiden meid! je klinkt ondanks het gestress adequaat en toch relaxed je weet goed wat je moet doen en fijn dat je kraam zo alert was! och shadow, wat lastig voor je mannetje! maar ook voor jouw om zo laat te eten... heb je dan geen buuv, vriendin of anderen die je als hulptroep kan inschakelen? erg lang wachten met eten is niet goed voor je (want dan ga je extraatjes nemen) en je kan het je man niet kwalijk nemen (en dat doe je ook niet) hopelijk heb je nog wat lekkers gegeten
Jeetje Brenda wat een verhaal, gelukkig mocht Jasper wel lekker thuis blijven. Oh ook al een schoudertje vast....pff heftig is dat idd! Oh Sky ik denk aan je hoor.....
Hallo allemaal! Ik moest ineens aan Sky denken! Als alles goed is gegaan heeft ze haar zoon nu misschien al wel in de armen gehad!! Al is een minuutje inderdaad maar heeeel erg kort. Pffff, ik ben zo benieuwd. Heb haar laatste post van gisteren met tranen in m'n ogen zitten lezen, ik gun het haar ZO dat het allemaal goed gaat!! Na zo'n lange weg heb je niets anders verdiend!! Sky, ik hoop dat je ons snel komt vertellen hoe gelukkig je bent! @ Citroen: De Huttenheugte is leuk, ik ben er als kind een paar keer geweest (in het Heiderbos trouwens ook). Echt een kinderparadijs inderdaad! @ Shadow: Fijn dat je weer thuis bent, zeg! Doe maar lekker rustig aan! @ Snoet: Dank voor de combiwagentip, daar heb ik echt wel iets aan gehad. Inmiddels zijn we er wel uit, geloof ik. Mijn ouders (die niet meer te houden zijn van enthousiasme ) hebben nu aangeboden dat ze de wagen nieuw voor ons willen kopen. Ik heb meerdere keren gezegd dat ze dat niet moeten doen, maar ze vinden dat hun eerste kleinkind een goede kinderwagen verdient. Tja, wat moet je daar nog op zeggen...? @ Glimworm: Ah, dus jij krijgt een meisje? Zelf kan ik ook niet wachten totdat het eindelijk 28 oktober is (20-weken echo). Verder gaat alles gewoon heel goed. Vannacht heb ik voor het eerst sinds we hier wonen (dat is nu iets meer dan een jaar) midden in de nacht op de muur richting de buren staan bonzen. Ik was dat gekrijs van hun kinderen ineens zó zat!! Ik bedoel, ik kan m'n nachtrust goed genoeg gebruiken, maar hoe vaak ik niet midden in de nacht wakker wordt van die brulblagen... of in het weekend, als ik eindelijk eens een uurtje langer kan blijven liggen. Vannacht stond één van die schreeuwlelijkerds direct aan de andere kant van onze slaapkamermuur, én maar schreeuwen, én maar krijsen. Nadat ik op de muur had gebondsd hield het na een paar tellen op, gelukkig. Ik zei al tegen Nukkeman: als ik over een paar maanden merk dat mijn eigen kindje midden in de nacht uit zijn/haar slaap wordt gehouden door die buurkinderen, dan sta ik binnen no-time bij de buren voor de deur, echt! En even voor de duidelijkheid (dat jullie niet denken dat ik zwaar intolerant ben naar kinderen toe ofzo): die kinderen blèren echt de hele dag en avond door en ik weet zeker dat ze dat als wapen gebruiken. Voorbeeldje: gisteren stonden de deuren bij de buren open en hoorden we één van die kids tegen z'n moeder zeggen: "Mama, ik wil nóg een koekje, en als ik dat niet krijg ga ik huilen!" En de moeder antwoordt: "Ok, nou hier dan. Goed zo!" Grr, dan heb je het wat mij betreft in opvoedkundig opzicht écht niet begrepen!! Maar... verder ben ik helemaal zen, hoor .
hihi die nuk!!!! gestuurd door hormonen kan je het ECHT NIET hebben! maar wel zielig voor die kinderen dat ouders zo met ze omgaan. je zal zien trouwens dat baby's overal door heen slapen. zo heb ik de overbuurjongen bijna wat aangedaan omdat hij strijkers gooide in onze tuin onder raam van snoetekind die lag te slapen. nou kind sliep rustig door ook toen "de hel" losbrak om 24:00 en wij zaten nagelbijtend op het puntje van de bank hahahaha wat betreft jullie wandelwagen cadeau, weet je dat het voor veel ouders traditie is om een wandelwagen cadeau te doen? gun die mensen ook hun plezier! zij blij en jullie blij met een mooie nieuwe! van waar die drang om alles-selluf-te-doen en je heel bescheiden op te stellen? er is nog genoeg wat je zelf mag aanschaffen. en..... zaken die je niet direct nodig hebt maar wel nodig gaat krijgen zoals een wipper, boxkleed (want je kan ook de wandelwagen bak eerste 2 weken gebruiken ipv box) kan je als kraamcadeau vragen aan directe familie is voor zussen en broers leuk om te geven (spreek uit ervaring)
de box gebruiken wij vanaf dag 1. Vooral met een 2e kind vind ik dat veiliger. Ik weet niet hoe snoetepoets is. Maar Sander die ga rustig aan de wagenbak hangen hihihihi maar een reserve boxkleed is nooit weg! bij ons staat de kinderwagen in de garage, jasper ligt vooral in box, maar meest in zijn bedje. tja bij sander en bij jasper kan ik stofzuigen en worden nog niet wakker. (bij sander is dat nu voorbij hoor hahah)
Oh oh Sky is al mama....hoop dat ze snel tijd heeft om te posten, zo spannend!! Ik heb ook een extra boxkleed. Die leg ik op de grond om op te spelen en dat vindt ie echt heerlijk. Glim: wie is nou je idool??? Brenda: wat heftig weer allemaal! Maar ik ben blij dat het toch echt de goede kant op gaat, dat is super natuurlijk! Geniet van je mannetje he (en thanx voor je verhaaltje hihi).