30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

das wel heel toevallig dan ;):D

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    jeetje wat een heftig nieuws allemaal.

ten eerste mvl heeeeeeeeel veel sterkte meis....

en dan al dat baby nieuws...chris..anoek en evelien....welkom op deze wereld!

hier gaat het prima hoor...aftellen..het idee dat ik over 2 weken weer een baby in mijn armen heb,,,eeen heeeeeerijk idee.28 okt gaan ze beginnen met inleiden.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    miekie... haal je me nog in ook:$ maar alles voor jullie gezondheid! fijn dat je weet waar je aan toe bent!

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hè hè, lekker rustig weer op de bank. Vanochtend had ik mijn bloeddruk gemeten want ik had hoofdpijn en toen was de onderdruk 101, na tweeënhalf uur was de onderdruk gestegen naar 110, dus toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik mocht gelukkig meteen komen en gelukkig was na een kwartier liggen mijn bloeddruk 155-95 en na anderhalf uur 130-85. Urine was goed. Ook aan de ctg gelegen, hartslag van de kleine was helemaal goed, ze is ingedaald en ik had toch al wel voorweeën (mooi zo!). Ik moet dinsdag bij de vk zeker mijn urine nog een keer laten testen en als er in de tussentijd nog iets raars gebeurd kon ik te allen tijde bellen. Dat was dus een mooie generale repetitie: de afdeling gezien en de verloskamer, een heerlijk rustige sfeer op de afdeling en goede geluidsisolatie:p. Laat de kleine maar komen!

5. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    hey meiden
    ik was eens aan het rondsnuffelen op zp en kwam hier een aantal bekende tegen uit het kippenhok.......
    ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik hier ook zo nu en dan eens kom buurten...........
    (ter info, ben 36 jaar en nu 12 weken zwanger van ons derde kindje, we hebben een dochter van 4 en een zoontje van 2)

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hoi Saffron!
    Welkom in dit kippenhokkie! en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik kom niet zoveel meer in het zwanger worden kippenhok:)
    daar word echt teveel getokkeld dat ik het amper kan bijhouden, hier is het nog goed te doen:D

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom en gefeliciteerd Saffron!!

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    goedemorgen...

wat wordt slapen een crime he dames....
    maar deze week is mijn rustige weken aangebroken heb wel afspraken maar puur voor mezelf. moet vanmiddag nog een keer met snoetekind zwemmen en wij gaan samen vanmiddag naar de kapper (meiden uitje) woensdag pedicure, donderdag schoonheidsspeciliste.

heb nog (gratis) kaartjes voor stoomtrein, en snoetekind vind dat prachtig maar is enkel geldig volgende week maandagochtend weet nog niet of dat handig is met 38 weken. andere kant.... tis zitten en als er wat gebeurt is er zo iemand gebeld die me van 1 van de dorpen van de trein plukt hahahaha

Safron, gefeliciteerd welkom!!!

kvinna dat was even spannend maar misschien ook wel een teken dat je lichaam aan het einde van een zwangersschap is.....

9. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Dag dames
    Ben er een tijdje uit geweest maar ben weer helemaal trug ;)
    Ondertussen ben ik 15 weekjes en alles gaat prima.
    Morgen heb ik de vruchtwaterpunctie dus vind het best wel spannend.
    Is er iemand van jullie die al eens ooit een vwpunctie gehad heeft?
    Mijn moeder gaat mee maar ik zou het ook leuk vinden als ze mee binnen mocht. Dan kan ze het beebje ook eens zien :)
    En weet er iemand of je dan al meteen het geslacht van het kindje weet, of moet ik daar dan ook weer op wachten? (ben tikkie nieuwsgierig :D)
    Gisteren met de doppler voor het eerst het hartje gehoord! Wat een superervaring zeg! :):):)
    Maar ga er geen gewoonte van maken want heb gelezen dat het niet goed zou zijn voor beebs als je te vaak de doppler gebruikt.

Hopelijk raak ik hier een beetje bijgekletst ;)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hoi Mobius, Sky heeft een vwp gehad, maar die ligt nu in het ziekenhuis vanwege een geplande keizersnee afgelopen vrijdag. Ze was er erg zenuwachtig voor, niet voor de pijn, maar omdat er natuurlijk altijd een kans is dat er dan iets misgaat met de zwangerschap.
    Als je aangeeft dat je het geslacht wilt weten, krijg je dat ook te horen en dan ben je meteen 100% zeker, omdat ze dat uit het DNA aflezen.
    Veel succes en het lijkt me heel sterk dat je moeder niet mee mag om je te steunen!
    Hou je trouwens erg van wiskunde en kon je de umlaut op de o niet vinden:D?

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Mobius: gefeliciteerd en welkom hier! Kvinna heeft al je vragen al beantwoord zie ik. Idd, wacht even tot Sky weer terug is (of maak een apart onderwerp aan op het forum), volgens mij doet het niet veel pijn, want je wordt verdoofd. Ik heb nooit gehoord dat het veelvuldig gebruik van een doppler slecht is voor je kindje. De verloskundige deed het elke keer bij mij en in het ziekenhuis heb ik het ook gehad.

@ Glim: belangrijk nieuws! Bij Sky kan je een tripje naar Barcelona winnen als je Michael naar 4422 stuurt. Dacht ik meld het toch even aan je.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    #3092 snoetetoet, 18 okt 2010
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
    hoi mobius welkom!

hou je er wel rekening mee dat zo'n echo plaats vind omdat ze heel secuur de punctie moeten uitvoeren en het alles behalve "gezellig" is? er wordt wel eens aan voorbij gegaan dat echo's en onderzoeken een medische aangelegenheid zijn om uit te vinden of je kindje gezond is.(muv pretecho's maar dat woord zegt het al:)) maar ik denk wel dat je moeder mee naar binnen mag. anders zou je partner mee naar binnen gegaan zijn

van sky heb ik begrepen dat de plek van de punctie goed verdoofd wordt en de ingreep niet pijnlijk is maar daarna dien je rust te houden en kan je buik wat rommelen.

wat leuk al 15 weken, ben je verder niet ziek of kwaaltjes? je klinkt iig als dat je heel veel zin hebt in deze zwangerschap geniet er ook met volle teugen van!!

oh ja en wat doosje al zei: dopler voor eigen gebruik zoals de angel sound of de baylistner van alecto zijn niet gevaarlijk voor de baby hoor! hebben geen megastraling oid is op basis van microfoontje of geluidsgolven

13. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he mobius...

ik heb al twee keer een vruchtwaterpunctie gehad.
    bij mij was het zo goed als pijnloos dus dat hoop ik ook voor jou.
    het geslacht was de tweede keer bij mij al te zien , maar je moet een echoscopiste hebben die een beetje meewerkt hoor!
    ik heb de vwp in belgie gehad en hier zijn ze heel meegaand en super in opvang enzo. dus bij ons zou je mama zeker mee mogen. ik denk in NL ook wel.
    als je vragen hebt mag je me altijd een prive-bericht sturen hoor.

gefeliciteerd nog met je zwangerschap!!!

het wordt toch spannend he voor sommige meiden nu...
    wie bevalt er eerst ?
    zullen we een wedje gooien?hihihihihihih:D:D:D

14. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he snoet...

bij mij is de plek niet verdoofd hoor. is ook niet nodig want het is zo een fijn naaldje.
    en bij mij was het de tweede keer toch echt wel gezellig.:):)
    ja echt. de professor in de genetica die het deed was zo grappig en had zoveel humor dat het voorbij was voor ik het wist.
    dus het hoeft niet altijd gespannen en verdrietig te zijn hoor.
    maar het was ook bij mij de tweede keer dus ik snap dat ik er wat relaxter was.
    de eerste keer was ik ook gespannen hoor maar niet zo heel erg.

het is idd een medische aangelegenheid maar je mag toch best naar het geslacht kijken mocht je dat kunnen en willen zien?

maar ik snap dat je haar wil behoeden hoor. echt! en dat is op zich heel erg lief van je...

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik bedoel het niet als negatief, het is ook heerlijk als je iemand (en das gelukkig veelal) treft die er posi mee om gaat maar het valt me op dat veel vrouwen de reden voor zo'n onderzoek of een echo onderschatten.... ik heb van dichtbij mee gemaakt dat een onderzoek negatief was met alle gevolgen van dien en de 20 weken echo spreken sommige vrouwen al over de geslachtsbepalingsecho maar het is veel meer dan dat kan ook betekenen dat er minder goed nieuws naar voren komt. misschien komt een reactie op scherm scherper over dan mijn bedoeling is.... want dat is het niet.ik bedoel niet dat het onderzoek zelf strak en gespannen is. tuurlijk kan daar ondanks de serieuze bedoeling luchtig mee omgegaan worden maar je doet zo'n ondezoek niet voor niets.....

16. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he snoet..

dat klopt. zo een onderzoek doe je niet voor niks. en dat was best wel schrikken voor mij. tot twee keer toe dan.
    dus ik volg je helemaal.
    je komt niet negatief of scherp over hoor ..helemaal niet want jij ziet het ook uit een beter medisch perspectief he.
    en ik respecteer je mening. ik vind ook dat je gelijk hebt.
    ik wou alleen maar aanduiden dat het ook ok kan zijn zo een onderzoek.
    dat is alles.
    we bedoelen eigenlijk hetzelfde denk ik.
    maar idd..ik heb 2 keer een goeie uitslag gekregen....terwijl ik toch echt ook rekening hield met een negatieve en daar moeten vrouwen idd wel bij stil staan. dat de uitkomst ook negatief kan zijn.

ik had het er gister nog over met een collega...zwanger worden/zwanger zijn is toch echt niet meer vanzelfsprekend he.

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    he femke!:) das nou precies wat ik bedoel!!! zwanger mogen zijn is niet vanzelfsprekend zeker niet om dan nog eens een gezond kindje te mogen verwelkomen. gelukkig gebeurt dat wel vaak maar het verbaasd me dat in deze tijden waarin we toch heel veel kunnen en weten er nog zo veel gebeurt. en je moet ook niet bij ieder risico stil staan want dan wordt je ook gek.

maar dat neemt idd niet weg dat ik blij ben voor mobius hoor:p en tuurlijk leef ik met je mee en wens ik je heeeeel veeeeel succes!

18. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ben ik weer dames, had even een paar dagen rust nodig... ik ga eerst bijlezen en dan antwoorden!

19. shadowcat76

Allereerst MVL, weet niet of je dit nog leest maar wat afschuwelijk :(. Had zo gehoopt dat het dit keer goed zou zitten en ik gun het je ook zo erg!! En dan dit :(. Heel veel sterkte gewenst meis, en een hele dikke knuffel...

20. shadowcat76

@Citroentje : ja lekker zeg zo'n muts van het CB jullie door laten lopen met Stijn... hopelijk gaat het nu wat beter???

@Snoet : groot gelijk dat je je rust houdt hoor, laat idd de visite even voor wat het is, dat komt wel weer!!

@Hartediefje : gefeliciteerd nog met hartemannetje !!!! Fijne verjaardag gehad?

@Nuk : mooi buikje hoor ;)! En brr wat vervelend zeg van zulke buren :(.

@Jessie : gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom :).

@Pacific : ook jij van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Ook al zo'n mooie naam :).

@Kvinna : ohh 40 weken vandaag.. spannend!!!

@miekiee : voor jou komt het ook al dichterbij zeg! Binnen 2 weken mama...spannend!

@Saffron : YES!! Gefeliciteerd meid met je zwangerschap!! Wat leuk weer iemand uit het kippenhok :) :). Pff net als Glim kom ik daar eigenlijk niet tot heel weinig meer, ik kan dat gewoon niet bijhouden allemaal hoor :).

@Mobius : welkom terug :). Mocht ik dat nog niet gedaan hebben gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed te horen dat alles goed gaat! Ben benieuwd hoor, naar de uitslag van de vwpunctie.

@hier : verjaardag van mams was gezellig :). We waren rond kwart over 12 weer thuis en zijn toen gelijk bed in gedoken. Ben blij dat ik geweest ben :). Komende zaterdag viert m'n pa z'n verjaardag, denk wel dat ik dan ook ga want ik kan lekker onderuit gezakt zitten in een makkelijke tuinstoel en als ik wat wil drinken oid wordt dat allemaal voor me klaar gezet, makkelijk dus!

Verder heb ik vandaag de diabetesverpleegkundige moeten bellen om te overleggen. Ik spuit nu sinds vrijdagavond insuline 2x per dag. Ik heb alleen 't idee dat 't geen nut heeft aangezien ik dezelfde waardes zie als voordat ik dat deed...Dus dat heb ik ook gezegd. Met als gevolg dat ik nu 3x per dag moet spuiten :). Lekker dan! Gelukkig doet 't niet zoveel pijn alleen een klein prikje meestal. 't Gevoel achteraf is vervelender, die vloeistof brandt een beetje als het zich gaat verdelen.

Verder is de intake geweest van de kraamhulp, heb goed uitleg gehad, moet alleen nog een extra kruik en wat hydrofielluiers laten halen. De kruik omdat we een klein kindje hebben gaan ze 2 kruiken in 't bedje leggen.

Ben weer bijgekletst geloof ik, als ik wat vergeten ben, sorry!!

Deel Deze Pagina