30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kvinna, moet zeggen dat ik er nu aardig doorheen zit...Mijn schatje was ook pas om half 8 thuis van zijn werk. Hij had een vreselijke dag, omdat er op zijn bedrijf vandaag een massa-ontslag heeft plaatsgevonden. Hij heeft gelukkig zijn baan mogen behouden, maar een paar van "zijn" medewerkers helaas niet. Ook veel emotie en drama op zijn werk dus. Arme schat van me heeft het ook behoorlijk pittig. De backpacks staan boven helemaal ingepakt klaar. Morgen weg van alles! Wat zal ons dat goed doen... Hoe gaat het met je zwangerschap?Wanneer eerste echo??
    @Sky, wat een supernieuws!!! En een opluchting. Heerlijk genieten!!

Goed meiden, dat zal mijn laatste berichtje zijn voor de komende 3 weken. Dus als ik terugben heb ik denk ik wel even genoeg te lezen en ik hoop alleen maar goede verhalen natuurlijk!!! :)
    Veel plezier, geniet van jullie zwangerschap, ook al hang je kotsend boven de wc ;) en tot snel!!! Liefs Jeanine

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    fijne vakantie meid!

en sky wat lekker dat je echo goed was zeg!zag dat jij al 5 jaar bezig was...jeetje tis jou nu echt gegund hoor!

ahum snoet????was je moe?hahahahahah

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

@Sky: wat fijn dat je echo goed was, dan kun je weer een paar weekjes vooruit, denk ik.

@Jeanine: ik kan het me vreselijk goed voorstellen, de klap komt altijd iets later. Wat erg ook van je vriend zijn werk, ook al is hij zijn baan niet kwijt, een reorganisatie geeft zoveel onzekerheid en stress, dat zouden jullie er nu eigenlijk niet bij moeten hebben. Godzijdank is deze ronde wel gebeurd voordat jullie weggaan. Probeer lekker uit te rusten, fijn dat jullie nu heel veel tijd samen hebben, dat lijkt me erg goed.

Wanneer ik een echo krijg: ik heb geen idee. Ik woon dus in Zweden en alles loopt hier anders dan in Nederland. Afgelopen maandag moest ik bij de verloskundige komen, dacht ik dat het een intakegesprek was, was het een zgn. 'gezondheidsgesprek': rook je, drink je, welke medicijnen gebruik je? Goed, dan zie ik je over twee weken terug voor de intake. Huh?
    Over één medicijn was ze niet helemaal zeker, dus daarvoor moest ik gisteren speciaal terugkomen bij een gynaecoloog. Die is er namelijk alleen maar op woensdagochtend. Medicijn bleek geen probleem, dus ik stond weer met tien minuten buiten.
    Verder woon ik gelukkig in een 'vooruitstrevende provincie': hier doen ze tussen de 10 en 12 weken een echo en een bloedonderzoek. Er zijn provincies waar je de hele zwangerschap maar één echo krijgt, met zestien weken. Voordat ik die echo krijg, moet ik vrijdag wel weer op speciaal gesprek bij een andere verloskundige, die me gaat wijzen op de mogelijke uitkomsten van een nekplooimeting (daar zijn ze ook erg trots op, dat ze die hier doen, een héél nieuwe techniek volgens de infofolder). Daarover moet ik dan goed gaan nadenken en dan kan er een afspraak voor een echo gepland worden. Gezien mijn vorige twee afspraken heb ik geen idee of dat misschien vrijdag al meteen gepland kan worden, of dat ik eerst nog bedenktijd krijg en pas volgende week iets kan gaan afspreken.

Nou goed, ik ben allang blij dat ik in deze provincie woon, waar ze op uitdrukkelijk verzoek ook genegen zijn om je het geslacht van de baby te vertellen. Dat is namelijk ook nog niet overal gemeengoed.

Nog zoiets: als je de verloskundige wilt bellen, kun je dat doen tussen 7 en 12 uur 's ochtends. Dan kom je in een automatisch menu waar je je telefoonnummer moet achterlaten. Als er dan die dag nog tijd is, word je teruggebeld. Zo niet, dan kun je je nummer niet achterlaten en moet je het de dag erna nog eens proberen. Bij een bloeding of iets dergelijks kun je de vk dus niet bereiken en moet je rechtstreeks naar de spoedeisende hulp. Nee, Zweden is lang niet zo vooruitstrevend als in het buitenland nog weleens gedacht wordt.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo,

Ik kom mij hier voor het eerst melden, vanochtend een positieve test (2 testen eigenlijk; sensitest en kruidvat) en kon er niet omheen, 2 streepjes. Uitgerekend 27-11 of 28-11.

Het voelt nog een beetje onwerkelijk. Eerst weer even met beide beentjes op de grond, en nu maar hopen dat deze kleine wil blijven zitten na een miskraam in november.

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en welkom MVL!! Hij/zij blijft vast heel goed zitten hoor!

Ik heb vandaag 20-weken-echo gehad en alles was goed! Behalve dan dat ie behoorlijk groeit, maar dat zal ik even bij 'echo's' neerzetten zo.

Iedereen ok verder?

6. jacqueline125

21 nov 2009
    53
    0
    0
    doktersassistente
    Gelderland
    hoi hoi,

Moet even wat kwijt, wat me niet lekker zit.
    Sinds gister verlies ik bloed, Alleen als ik naar de wc ben geweest en afveeg, dan roze bloed op wc papier. En af en toe een drupje op inlegkruisje. Gisteravond 1x rood op inlegkruisje(sorry voor de details)met een stolsel. Ik heb verder geen buikpijn of wat dan ook. Maar het zit me niet helemaal lekker. Kennen jullie dit? Heeft iemand dit al eerder gehad? is dit de voorbode van een miskraam?
    Ik was al onzeker, maar dit maakt alleen nog maar onzekerder.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jacqueline,

Ik snap dat je daar heel ongerust van wordt. Echter, het hoeft helemaal niets te betekenen. Er zijn heel veel vrouwen die wat bloedverlies hebben (vooral ook in het begin). Ik had het zelf rond m'n NOD, toen kwam het 2 keer een heel klein beetje en daarna hield het op. Een stolseltje wil ook niets zeggen.
    Je baarmoedermond is vooral bij een zwangerschap goed doorbloed en dan kan er zomaar een vaatje o.i.d. beschadigen en wat bloed geven. Het kan ook zijn dat dit gebeurt wanneer je bijv. sex hebt gehad.

Mocht het nou aanhouden en vooral: meer worden (niet meer ophouden) en je buikkrampen krijgen, dan zou ik de verloskundige bellen. Maar als je nu ook ongerust blijft, moet je ook gewoon bellen hoor. Dat vinden ze niet erg en daar zijn ze voor.

Check ook even bij 'vraag de verloskundige', daar staat deze vraag wel vaker en eigenlijk geeft ze altijd een geruststellend antwoord..

Het komt vast goed! Heel veel succes meid.

8. jacqueline125

21 nov 2009
    53
    0
    0
    doktersassistente
    Gelderland
    Hoi Doosje,

Ik denk dat ik maandag ook wel even bel als het nog niet over is. Het is ook wel gekomen nadat ik sex heb gehad, maar dat was de avond ervoor en gisterochtend kreeg ik voor het eerst wat bloedverlies. En tot nu toe is dat nog steeds zo. Ik hoop echt dat het niks is.
    Ik heb de vraag ook bij het forum "vraag de verloskundige" neergezet,dus hoop ook op een antwoord van hun nog.

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben i.i.g. voor je aan het duimen!

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    #310 Skyizthelimit, 20 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
    @Jacqueline: Sterkte meid, ik duim mee!
    Meestal heeft het inderdaad niets te betekenen. En je hebt geen buikkrampen en maar een paar druppeltjes. Komt vast helemaal goed! Zou maandag wel ff bellen voor je eigen geruststelling.

@mvl: Gefeliciteerd!! En nu moet het beebje lekker blijven plakken! :) Gaat vast lukken! Houd moed. ;)

@Doosje: fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo! Heerlijk!
    En een grote baby dus met lange benen! :D
    Ik heb je topic ff gelezen en zie dat er meerdere dames met flink groeiende beebjes hebben en hadden. Ik was zelf ook zo'n grote baby met lange benen. Als je mijn babyfoto's ziet lijk ik bijna geen baby meer maar een dreumes al! En dan nog bijna 9 pond!
    Ben nu niet extreem groot 1.74 cm (was dit al wel al in de 6e klas - groep 8 v/d lagere school) maar als kind was ik wel altijd 1 van de grootste van de klas. De latere generaties zijn nog veel groter dan wij toen waren.

Verder gaat alles hier nog zoals het hoort. Kotsmisselijk en hondsmoe! :D:p;) Niet fijn en heb het soms er ook echt wel mee gehad. Dan jank ik ff en vind ik mezelf echt heel zielig. Maar goed, het gaat ooit over en kan er tenslotte weinig aan doen. Maar leuk is anders.
    Hahah, kijk nu al uit naar het moment dat alle hormonen weer normaal zijn (straks na de kraamperiode - ik hoop zo om dat mee te maken!!!) en ik m'n eigen lijf weer terug onder controle heb. Ik gebruik natuurlijk al bijna 5 jaar hormonen en nu dan de bevallingshormonen. Dus wil na straks bijna 6 jaar continu rondrazende hormonen wel weer m'n eigen lichaam met rust terug! ;)

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    he mvl! welkom:)

sky wat fantastisch dat je zo'n goede echo hebt gehad!

@jaqueline, kan heel goed door de vrijpartij komen... maar het gebeurt wel vaker idd dat je wat bloed verliest, belangrijk is dat het geen grote hoeveelheden worden en dat je geen krampen gaat krijgen..... ik zou sowieso de verlos bellen en als je het niet vertrouwd mag je ook altijd de weekdn dienst van de verlos bellen hoor! zou ik wel doen als het heel erg vervelend wordt.... veel sterkte meis....

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    jageline,,,,

ik sluit me bij de rest aan,kan iidd voorkomen na een vrijparty...en zou gewoon voor je eigen geruststellen direct maandag bellen!

13. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Hallo 30 plussers!

Ik kom mij hier ook even melden. Ik ben 33 en had vanochtend voor het eerst van mijn leven een zwangerschapstest in handen.....en die is positief!!

Het is eigenlijk te bizar voor woorden....eerste kindje, eerste ronde...

Het nieuws moet hier dus ook nog wel even een beetje landen in huize Mick76.

groetjes!

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mick, geweldig toch dat het zo snel is gelukt? Gefeliciteerd!!!

@Jacqueline: hoe is het met je?

15. ger29

ger29 Actief lid

10 feb 2009
    162
    0
    0
    hay dames,

ik ben 33 en zwanger van ons derde kindje (laatste keer is alweer bijna 13 jaar geleden) na 2 jaar .
    heb al een zoon en een dochter en in mei
    krijgen we er nog een zoontje bij.

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Hallo Mick en Ger: gefeliciteerd dames!

En Mick, je bent gewoon een bofkont dat het meteen raak is!! helemaal super joh! :D

Nieuwe dames, zetten jullie je ook op de lijst?
    Ik moet mezelf nog ff aanpassen trouwens....

17. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Megamuts: 32 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 20-03-10
    Cygnet: 37 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 11-05-10
    Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 28-06-10
    Mari: 31 jaar, zwanger van eerste kindje, uitgerekend op ....
    Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-07-10

Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 11-08-10
    Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 03-09-10
    Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-09-10
    Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 04-10-10
    Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend op 16-10-10
    Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend op 23-10-10
    Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-10-10
    Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje, uitegrekend 22-10-10
    Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-10-10
    Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 27-10-10
    Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 30-10-2010
    Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje, uitgerekend 09-11-10
    Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 12-11-10
    Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 12-11-10
    Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 14-11-10
    Jacqueline125: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 15-11-10
    Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 17-11-10
    Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje, uitgerekend 21-11-10

18. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Megamuts: 32 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 20-03-10
    Cygnet: 37 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 11-05-10
    Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 28-06-10
    Mari: 31 jaar, zwanger van eerste kindje, uitgerekend op ....
    Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-07-10

Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 11-08-10
    Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 03-09-10
    Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-09-10
    Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 04-10-10
    Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend op 16-10-10
    Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend op 23-10-10
    Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-10-10
    Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje, uitegrekend 22-10-10
    Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-10-10
    Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 27-10-10
    Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 30-10-2010
    Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje, uitgerekend 09-11-10
    Samba: 29 jaar (08-04-10 30 jaar) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 11-11-10
    Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 12-11-10
    Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 12-11-10
    Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 14-11-10
    Jacqueline125: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 15-11-10
    Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 17-11-10
    Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje, uitgerekend 21-11-10

Hallo ik kom ook langzaam eens met jullie mee lezen.

19. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Flinke lijst leuk!!!

Hier helaas nog steeds niks :(

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd geniet er van..

20. jacqueline125

21 nov 2009
    53
    0
    0
    doktersassistente
    Gelderland
    hoi hoi,

Denk dat het wel voorbij is. Heb gister veel stolsels verloren en menstruatiekrampen gehad. Ik heb ook geen pijn meer in mijn borsten en ben niet meer misselijk. Ik heb nog niet gebeld naar de verloskundige. Dat ga ik morgen doen. Denk niet dat ze nog veel voor me kunnen doen.
    Krijg je altijd nog wel een echo? weet iemand dit?

Deel Deze Pagina