@ Hartedief: Aha, dus toch de fotograaf! Ik vond jullie al zo mega-creatief, haha. Maar dat neemt niet weg dat de foto's super zijn natuurlijk! Ik lees dat nu trouwens voor het eerst, dat je ex je heeft verlaten toen Hartekind pas 9 maanden oud was. Heftig! Hebben jullie nu nog goed contact? (als je er verder niks over kwijt wilt snap ik dat ook, hoor). @ Femke: Tja, die neusperikelen. Als ik 's nachts wakker word kan ik gewoon niet meer slapen omdat het zo irriteert, maar ook op m'n werk is het heel lastig. Als ik in een belangrijke vergadering zit, of een presentatie moet houden voor een kamer vol bobo's en ik begin ineens als een gek te tranen, te niezen en te snotteren (en dat houdt dan een minuut of 10 aan), dan is dat echt niet fijn. Maar je hebt natuurlijk gelijk: uiteraard zijn er ergere dingen. Ik wil ook absoluut niet kleinzerig overkomen ofzo! @ Shadow: Meid, zit je je nu te verontschuldigen voor je klaagmodus?! Het zit je toch ook niet mee, dus het mag! @ Snoet: Heel raar dat mijn huisarts daar niet opkomt dat dat gesnotter met doorbloede slijmvliezen te maken heeft. Helaas helpt een neusspray niet, want dit heb ik al twee maanden gebruikt. Volgende week naar de KNO-arts, misschien heeft die een goede tip. En een 16 kg.-kind... ik hoop het niet voor je . @ Doosje: Leuk idee, dat nieuwe topic! Het klinkt een beetje als "30+ mama's, The Movie." En wat borstvoeding betreft: dat moet je toch lekker zelf weten?! Tuurlijk is het gezond en goed, maar wel zolang je je er zelf lekker bij voelt. Mijn moeder begon zich deze week ook al met dat soort beslissingen te bemoeien ("iedereen zegt dat..."). Toen heb ik haar even gewezen op het feit dat het geen reet uitmaakt wat iedereen zegt, want dat je dat toch helemaal zelf moet voelen en beslissen. Ik ben zelf trouwens zonder borstvoeding groot geworden en ik was ook gewoon kerngezond (lichamelijk dan... mijn geestelijke toestand kan ik niet objectief beoordelen ). @ Kvinna: Jeetje, wat een bijzonder verhaal! Ik zag het helemaal in Zweedse filmbeelden voor me, hoe jullie daar rondjes rond het ziekenhuis reden totdat het tijd was om naar binnen te gaan, haha. Wel geweldig dat het allemaal zo snel ging, wie wil dat nou niet?! @ Citroen: Lastig hoor, met Stijn. Hopelijk slaat de nieuwe voeding snel aan. Hier verder geen noemenswaardig nieuws, behalve dan dat mijn eerste 'zwangerschapsspijkerbroek' een feit is . Mijn broeken begonnen nu toch wel erg strak te zitten aan de bovenkant en zeker als ik de hele dag op m'n werk achter de pc zit is dat helemaal geen lekker gevoel. En dus even naar de H&M gegaan en zo'n broek gekocht. En wat zit ie heerlijk! Letterlijk en figuurlijk een verademing! Nog 4 dagen, dames, en dan weten wat het wordt (hopelijk)!
Sorry dat ik nergens op reageer, maar ik ben echt helemaal kapot. Zodra ik Noa wegleg, gaat ze huilen en 's nachts is ze helemaal niet stil te krijgen. Voeg daar nog bij stuwing, hormonen die alle kanten opschieten en geen kraamhulp, en je kunt je voorstellen hoe ik me voel. Ik heb nog bij niemand van jullie gelezen dat de baby zo verschrikkelijk huilde, ze moet zich na de geboorte natuurlijk aanpassen, maar nog geen uur alleen in bedje/de kinderwagenbak kunnen liggen, hoe lang kan dat duren? Omdat het bij 'De baby's' nog zo stil is, post ik het maar hier.
Oh Kvinna da's op z'n zachts gezegt erg vervelend.... De enige die ik ken waarbij het kindje ook dag en nacht huilde is m'n broer en schoonzus...uiteindelijk bleek hun zoontje reflux en koemelkallergie te hebben. Ik kan je weinig echt nuttige tips geven behalve een draagdoek / draagzak zodat je toch ff je handen vrij hebt, sommige kindjes vallen daarin wel ff in slaap. En verder ga naar je huisarts of vraag een verwijzing naar de kinderarts als je het niet vertrouwd, een kindje hoort niet de hele dag te huilen. Heel veel sterkte en trek op tijd aan de bel!! (Stijn is de laatste week dus ook erg onrustig -ook huilen ed- en mijn gevoel zegt ook dat er wat aan de hand is dus ik zit achter iedereen aan om te zorgen dat er iig actie is en wij hebben echt het geluk dat Stijn 's nachts wel slaapt)
Dank je, Citroentje. Ik heb inderdaad een draagzak en daarin slaapt ze inderdaad wel. Ik ben gisteren en vandaag wel gebeld door de kinderafdeling om even te checken hoe het gaat, maar er werd niet op mijn verhaal gereageerd. Morgen komt de vk thuis om een hielprik (hier in het handje) te doen, ik ga het nog even melden.
Slecht dat ze daar niet op in gaan dan. Bespreek het idd morgen met je vk en vraag welke stappen je nog meer kan ondernemen. Ik werd door het cb ook weggestuurd met het zullen wel darmkrampjes zijn dus wacht maar af.....Je weet als moeder echt wel of er iets meer aan de hand is dan het 'gewone huilen' dus volg echt je gevoel hierin!
Kvinna, ik pb je even want ik heb dat ook met mijn zoontje gehad. Heel verhaal dames, dus wil jullie er niet mee lastig vallen
He wat shit Kvinna.. Misschien is een ostheopaat een oplossing? Soms hebben ze bij de geboorte klem gezeten (hoef je niet altijd gemerkt te hebben) en zit er een spiertje of botje verkeerd. Een ostheopaat kan dan wel eens helpen om het weer recht te zetten. Ik heb daar al verschillende succesverhalen over gehoord. Ik hoop dat er snel iets helpt voor je..
hoihoi We zijn ook bij beide jongens naar een babychiropractor geweest in wijchen. Zeer goede ervaring mee! groeten en veel sterkte Brenda
Brenda hoe is het met je?? En Pacific: gaat alles goed??? Ik ben heel erg aan het duimen voor je, want volgens mij is het geen makkelijke tijd...
Dat vroeg ik me ook net af, hoe is het met Pacific? Weet doordat we met Robin ook zoveel in het ziekenhuis gezeten hebben dat het echt niet leuk is. Kraamtijd heb je niet, roze wolk ook niet, maar wel veel zorgen...Ik hoop dat alles goed is Pacific, denk aan jullie. groetjes Nienke
dacht ik ook toen ik het las... kennen ze dat fenomeen in zweden? osteopathie bij baby's? en wat zei diegene die kwam voor de hielprik (die in handje gedaan wordt...)
dank je, met mij gaat het goed. ik heb helaas het hier niet goed bij gehouden. dus probeer er weer in te springen. Nu wou ik dat mijn man vandaag nog thuis was, jasper heeft de hele nacht gespookt en ik dacht leuk met de jongens te wandelen en voor sander de speeltuin, helaas wilde hij niet mee naar huis, ik heb echt een breuk gedragen..... ben nu helemaal gebroken, behalve sander, die wil nog niet naar bed. pffff gr brenda
Dank jullie wel voor al jullie berichtjes, hier lijkt het ineens een stuk beter te gaan: nadat ik Noa gisteren de hele dag gedragen had sliep ze wonder boven wonder 's avonds voor het eerst alleen in de kinderwagenbak. Vannacht heeft ze in haar eigen bedje naast ons bed geslapen en is maar één keer wakker geweest. Ik heb het er vanochtend dus niet over gehad, want ik wilde eerst nog wat hulp bij de borstvoeding. Ik kijk het even aan en anders kan ik sowieso contact met haar opnemen. Het bleek wel een hielprik te zijn, hebben ze me verkeerd voorgelicht in het ziekenhuis. Ze heeft niet eens zo erg gebruld, maar ze ligt nu weer lekker in de draagzak, want het was toch wel heel inspannend. Ik hoop dat dit zich een beetje gaat doorzetten, mijn moeder komt vanavond en blijft dan een tijdje, dus de ergste crisis is misschien wel achter de rug. Ik ga proberen vanaf morgen weer een beetje bij te lezen en wat foto's te plaatsen.
he kvinna... het is ook niet niks he ineens een baby in je armen. oh ik herinner me zo goed hoe jij je voelt hier ook hoor een dochter die heel hard huilde, en dan voel je je zo klein en onzeker he. want niks helpt. ik herken dat zo. ik kan alleen maar zeggen dat wanneer het niks medisch is, dit ook weer overgaat. uiteraard kun je eerst alles laten checken of alles ok is natuurlijk. maar vinden ze niks..vertrouw er dan op dat het goed komt. echt.... gewoon bellen en vragen aan je verloskundige hoor. morgen komt je mams...dat zal goed zijn. kan zij je wat bij staan. het is heftig he ineens mama zijn!! succes meid!
kvinna: gefeliciteerd met Noa!!! Schitterende foto's allemaal!! Wat een heerrrrrrrlijke baby's! @gewicht:Ben alweer 10 kilo kwijt! Dus nog 1 kilo en weer op startgewicht....geef mij nog een paar keer zo'n dieet! Na de keizersnee was ik al ruim 6 kilo kwijt trouwens, had erg veel vruchtwater en dan kindje van bijna 4 kilo en flinke placenta etc... Dat wil wel natuurlijk. Een gekke bizarre emotionele heftige ervaring een keizersnee, maar ze maakten er echt een feestje van en het was echt leuk gewoon. Het moment dat ie aan me getoond werd over het schotje heen was erg grappig.... Hij pieste zo over m'n gezicht heen!! Iedereen lag in een deuk. Met Chris gaat alles heel goed. Drinkt uitstekend, het geweldige kind zoog meteen al flink aan de borst net na de ks! Zo knap! Met een ks komt de bv meestal minder snel op gang. Nou, meneer en ik hebben het voor elkaar gekregen om op dag 3 al genoeg melk te produceren en dag 4 was er volop! Zo trots! Hij poept en plast lekker, is heel alert, slaapt goed en is verschrikkelijk lief en leuk. Vandaag heeft ie denk ik een regeldag. wil minder slapen, meer drinken en is wat uit z'n hum. Zo zielig. Ik voed op verzoek dus ben de hele dag ermee bezig vandaag geweest. Nu ligt ie eindelijk even te slapen, het kind zal wel uitgeput zijn! Oja en zijn namen zijn: Chris Axel. Axel is Hebreeuws en betekent goddelijke beloning..., en dát is ie!! We wilden korte krachtige namen die we internationaal kunnen uitspreken. @Citroen: die foto van Stijn als Guido Wijers is super! @all: bedankt voor de fijne woorden en jullie complimentjes voor Chris. Hahaha, ik moet van manlief zeggen dat hij heel erg z'n best heeft gedaan.... Ok, ik heb alles even snel gelezen, het was zó veel! Dus excuses als ik wat oversla.... . Chrisje wordt wakker dus moet met de tieten bloot.... Zal dit ook even plaatsen in het nieuwe babytopic!
he sky.... wat een super nieuws. wat goed dat je ks zo goed verlopen is. dat was die van mij ook en dat is toch een goed gevoel he! dus chris drinkt goed...daar ben ik heel blij om want inderdaad bij een ks is dat niet zo evident. oh gefeliciteerd meid en ik lees dat je heel erg geniet. super meid!!!
Hoi allemaal, hier een nieuwe 30+, wij gaan voor ons eerste kindje. Gewoonweg omdat wij, nu iets meer dan 1,5 jaar geleden, elkaar pas hebben gevonden. Hiervoor was ik nooit de juiste tegen gekomen met wie ik dat had gewild. Dus ja best laat voor een eerste, maar je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen Ben in augustus gestopt, 2x regelmatige cyclus (28 dagen) dus dat zit wel goed denk ik en nu serieus aan het klussen maar er vooral ook van genieten. Ik ben heel benieuwd of het allemaal mag lukken, het lijkt me echt geweldig.
sky wat ben je toch een heerlijk mens! ik wordt helemaal vrolijk van je, je lijkt wel een verliefde puber... ik heb je wel eens geschreven hoe ik van je intense belevingen tijdens zwanger zijn geniet en nu trakteer je ons weer op zo'n goed verhaal! tja en je boobies zijn voorlopig niet meer van jou.... ik heb met snoetekind ook dagen gehad dat ik alleen maar aan het voeden was, opgegeven moment ging de deurbel en dacht ik laat maar waaien tot dat ik besefte dat de vk op de stoep stond voor eind gesprekje, helemaal shameless hang ik (incl blote boobies) uit het raam JOEHOE!!!!!! BEN WEL THUIS HOOR!!!! verschrikkelijk!!!! gelukkig was het na 9en op een werkdag voordat ik overburen een trauma aan deed
zeg en femke hoe is het nu eigenlijk met jou en poezewoefke want in al jou bescheidenheid reageer jij heel lief op iedereen maar wil ook wel weten hoe het met jou is hoor!!!!!!