Haha Snoet goeie!!! @Miekie balen! Maar het voorwerk is allemaal mooi meegenomen straks als het echt begint!
Citroen, wat een heerlijke kereltjes!! Snoet, hahahaha, ja, dan weten ze niet waar ze moeten kijken. Ik kwam vorig weekend ook wel op een goeie. Ik zei nog tegen mijn man, als ze nu weer zeggen dat ik zo dik ben zeg ik gewoon: valt toch wel mee voor twee????? Miekie...ooooo, het voorwerk!!! Hopen dat het niet lang meer laat wachten zeg... maar snap dat je dan goed baalt als het afzwakt. Nuk, hoe is het???? Shadow, jee, wat eten jullie dan laat zeg...ik zou dan al over mijn honger heen zijn doordat ik weer wat kleine dingen zou gaan eten volgens mij. Pfff... ook al wordt hij er sjagie van, hij moet wel goed zorgen dat zijn meisje op tijd eet he!!!! Jij moet een hele dag rust houden, dat is pas een opgave. Dan kan dat douchen toch nog wel een half uurtje wachten???? (tja... dat zijn de hormonen die opspelen hier, kan snel ergens me druk om maken hahahahaha) Vandaag een heerlijk dagje. Hartemannetje is met zijn papa en oma gaan winkelen en is daar dan gisteravond al gaan slapen. Dus vanochtend heerlijk tot acht uur in bed gelegen. Toen boodschappen gedaan en wasjes gedraaid. En mijn mams is weer komen helpen met het poetsen. Ik heb hartemannetje zijn kledingkast eens goed uitgezocht en netjes gelegd, zodat straks zijn nieuwe spullen er ook netjes bijkunnen. Eten voor vanavond staat al op het fornuis, dus ik ben heel tevree!!!! Harteman liet net weten dat hij ook al bijna weekend mag houden, dus mijn dag is helemaal goed!!! Morgen gaan we nog een keer met de kindjes naar een subtropisch zwembad hier in de buurt, hartemannetje wilde zo graag nog van de blauwe glijbaan hahahaha... laatste weekend dat ze met zijn allen hier zijn voor ons kleintje geboren is. Zo gaat het toch stiekem wel heel erg opschieten!!!!! Volgende keer als het ons weekend is van de kids, ben ik als het goed is bevallen!!!!!
citroen wat een heerlijke foto! hoe vind Tim het eigenlijk dat ie grote broer is? hij is toch 3? ben wel benieuwd ik verwacht bij snoetekind wel wat moeilijke gevoelens hartediefje heerlijk zo'n dagje! en ook fijn voor jou kleine mannetje even quality time met papa en oma. pas je op dat je niet klem komt te zitten in de blauwe glijbaan weet je trouwens al wanneer je ingeleid gaat worden? het wordt een ware babyboom hier! 30+ zwanger gaat langzaam aan leeg stromen zo meteen. och miek, jammer zeg dat het niet door zet.... maar het goede voorwerk is het halve werk, kom op met de bitterlemon, tonic, ananas, en ..... ...! en anders maandag maar weer strippen.... ik wil inmiddels ook wel wat baby gerommel.... maar aan de andere kant vind ik nov nog steeds prima! (heb ik nog niets op de kalender staan!) maarja, eerste do-day was 12-11, toen 19-11 en laatste echo was 6-11. moet me dus niet te veel focussen op volgende week..... gewoon al m'n ongelezen boeken van zolder plukken.
Snoet, ik kom niet vast te zitten hoor hahahaha, ik ga nu echt niet meer van die glijbaan af, hartemannetje gaat lekker met zijn (stief)papa er vanaf!!!! En wij weten inderdaad een datum die nu in principe staat voor de keizersnede, ik mag niet meer gewoon bevallen, omdat ik al 2 keizersnedes heb gehad. Over 2 weken hoop ik dan ook nu ons mannetje naast ons te hebben zeg maar..... 's ochtends moet ik op het spreekuur van de gyn. komen en dan belt hij wanneer er plek is op de ok... dus voor hetzelfde geld lig ik er om half elf, maar als het tegenzit is het pas vijf uur s middags.... Maar goed...we wachten het af hoe ons mannetje het doet, ik hoop zelf dat ze het met 37wk 6dg willen halen.... We zeggen verder in onze omgeving de datum nog niet, anders is echt alles al bekend... Zou wel grappig zijn als er straks nog een paar babies op dezelfde dag geboren worden!!!
@Citroen: wat een heerlijke foto weer!!! @Snoet en andere bijna-bevallers: dat wachten is het ergste...sommigen hoeven nog niet persé maar toch, je houdt er wel rekening mee. Ik was zo jaloers op de dames die mij voor gingen en nu zo opgelucht dat ie er uit is. Ik heb m'n buik nog geen seconde gemist hoor! @Femke: Ja dat had ik ook maandenlang... Dat is inderdaad het Carpaal Tunnel syndroom dat je nu hebt door de zwangerschapshormonen. Bij mij is het nu ietsjes afgenomen maar nog steeds aanwezig. 's Ochtends wil mijn rechterhand nog niet zo goed en is helemaal stijf en pijnlijk. Eng met Chrisje oppakken enzo. Ik doe dan even vingeroefeningen en knak alle vingers even en hou m'n handen onder een warme kraan. Dat maakt het weer wat soepel en minder pijnlijk. Ik heb een paar maanden met stalen polsbraces geslapen dat de pijn verlichtte, nu niet meer, kan nu zonder. Sterkte ermee meis! Shadow, ik denk aan je meid. Hou vol en het aftellen is idd begonnen!!! Jahoe!! Ik vind je een kei hoe je dit allemaal doet. Hoop dat Nuk een goeie echo heeft gehad? @Chantal: gefeliciteerd meid! Ook al zo'n mooi wondertje! Super! Hier alles goed. Chrisje heeft wel soms erge last van krampjes (dat denk ik tenminste) en dat is zó zielig. Vannacht ook weer tot half 4 in de weer geweest met hem, daarna hebben we pas geslapen...pfffffff.....
oh sky dank je ook voor je uitleg. ik draag nu al een stalen brace om mijn rechterpols. maar sochtends trekt de pijn helemaal door naar de onderarm. moest vanmorgen even naar de badkamer uithuilen van de pijn zeg maar. ik denk dat ik maandag naar de HA ga voor een brace voor mijn linkerhand. goeie tip van dat warm water..volgens mij zei snoet dat ook... voor de rest alles goed met jou? kan je een beetje genieten meid?
Tim wordt in dec 3 jaar en hij vindt het nog steeds leuk om grote broer te zijn maar merk nu wel nu we dus meer tijd besteden aan Stijn dat hij af en toe zijn plekje wel terug eist door heel dwars te zijn. Hij krijgt soms echt wel heel weinig aandacht als Luc gewoon is werken en ik continu met Stijn bezig ben omdat die maar niet gaat slapen. Proberen dat in het weekend wel te compenseren en ook echt iets met Tim alleen te gaan doen al is het maar een worstebroodje eten bij de bakker of naar de speeltuin hier om de hoek ofzo. En 27 nov ga ik met hem naar het club van sinterklaasfeest, ben zo benieuwd hoe hij dat gaat vinden en heb er zelf ook heel veel zin om zoiets met hem alleen te ondernemen. Ik had trouwens bij Tim ook meer jaloezie ed verwacht maar het is me echt meegevallen.
Hallo allemaal, Even een echo berichtje, ik lees alles wel mee maar sla het op het moment niet zo goed op. Evelien is vorige week dinsdag geopereerd. De zondag ervoor en de dag na de operatie zijn behoorlijk kritiek geweest maar daarna is ze gelukkig weer stabiel geworden. Ze ligt nog wel op de intensive care aan veel infusen en aan de beademing en wordt nog een beetje in slaap gehouden. Heel af en toe hebben we open oogjes gezien. We hopen dat de beademing er snel af kan want ik wil eindelijk met mijn meisje kunnen knuffelen! Wij hebben een plekje in het Ronald Mc Donald huis vlak bij het ziekenhuis, dat is echt ideaal. Hieronder wat foto's. Dag 1
oooooh wat een mooie foto's meid. heftig hoor di tijd voor jullie.hopen dat ze gauw opknapt.....en dat jullie gauw naar huis mogen.
Ik wil ook wat foto;s plaatsen, maar geen idee hoe dit moet, kan iemand dit me even laten weten. We hebben van de week een duo kinderwagen gekocht, via mp. Ziet er nog supermooi uit. Sander wil op het plankje, maar heeft me 2x laten staan en dat hij niet meer wilde en ging huilen en op de grond liggen. Ik heb hem 2x moeten dragen... en dan is een klein stukje heeeeeeel ver met een niet meewerkend kind van 13 kilo. rood is zijn lievelingskleur, er was een mooie rode op mp. We hebben gekozen voor naast elkaar, omdat jasper al best groot is en straks niet meer achterin zou passen. Omdat die ruimte kleiner is. de wielen zijn maar 5cm breeder dan een quinny. Ik kan er goed meer door de deur en appie. Kruitvat is moeilijker. dit komt omdat de paden zo vol staan. maar had ik met de gewone kinderwagen ook al problemen mee. en wat superhandig is, er zitten 2 grote boodschappenruimtes onderop. heerlijk..... Ben er helemaal blij mee. Het is van het merk kees. Mijn vriendin vroeg of ik hem ook mee naar de beurs wil nemen, hiihih konden we hem lekker volladen hahaha gr brenda
@ Pacific: jeetje wat heftig allemaal zeg! Vooral toen ze kritiek was, het kippevel staat me op de armen...pfoei! Maar gelukkig gaat het nu wat beter en je oudste dochter staat er ook zo lief op. Het komt vast goed met jullie kleintje. Heel veel sterkte de komende tijd (ik heb echt aan je gedacht!) en plaats maar lekker veel ego-berichtjes, want dat is nu veel belangrijker dan alles blijven volgen hier. Dat doen wij wel. Succes he meid!! N.b.: en wat een prachtkind trouwens! @ Brenda: als je niet klikt op 'snel reageren', maar op 'Plaats reactie' (direct onder het laatste bericht links) dan kom je bij een invulveld met rechts smileys. Direct boven het invulveld zie je een tekentje van een paperclipje staan. Als je die aanklikt 1x dan verschijnt er een nieuwe schermpje. Hierin kan je op 'bladeren' klikken en vervolgens een foto uitkiezen die jij op je computer hebt staan. Wanneer je de foto hebt geselecteerd klik je in het schermpje op 'uploaden', je ziet dat dan ook met een balkje. Als dit gereed is sluit je het schermpje en kan je evt. nog tekst toevoegen in het invulveld. Klik onderaan op 'Reactie versturen' en je tekst en foto worden in het topic geplaatst. Let op: je ziet de foto niet verschijnen in het invulveld! Dat zie je pas wanneer alles is geplaatst. Ik hoop dat het zo duidelijk is! Boaz heeft er ook even over nagedacht.
och lieve pacific, hier iemand tot tranen geroerd!!!! heb veel aan je gedacht en tuurlijk logisch dat je nu hele andere zorgen hebt en even geen tijd hier besteed. ik hoop zo dat alles in voorspoed zal gaan verlopen en jij snel je meisje vast zal houden want wat is ze mooi!!!!! zijn de artsen positief over reslutaat van ok? of is het nog afwachten? jemig wat zullen jullie door een rollercoaster gaan heel veel liefs!
mmm goede tip! want snoetekind wil ook mee rijden op de maxiboard maar het is idd afwachten hoe het straks in echie zal gaan. snoietekind is echter wel gevoelig als ik roep daaaaaaaag mama gaat weg! vaak komt ze dan met een hoop gemopper en genuk (sorry nuk)
@Pacific: wat een beeldschoon meisje! Mag ik haar reserveren voor Chris? Ook ik ben geroerd door jullie hele situatie... Maar we moeten sterk en positief blijven. Gelukkig zit de operatie erop. Nu gaan we allemaal heel hard wensen dat ze er snel bovenop komt en je heel snel haar heerlijk in je armen kan houden. Kom op Evelientje! Je kán het! @Doosje: geweldige foto weer van Boaz. Hij kijkt heel guitig (oubollig woord maar kon geen hipper woord bedenken ) @Femke: succes met de polsen en armen. Niet leuk maar het gáát over! Hou je taai. En met mij gaat het naar omstandigheden goed. Rotbekken zijn zo vervelend en ben er nog behoorlijk immobiel door. Wond gaat goed alleen trekt het wel erg in m'n buik, net onder m'n navel, dat zijn neem ik aan de inwendige incisies en als ik iets te veel spanning zet op m'n buik dan doet dat best wel flink pijn. Gister dus weer iets te veel gedaan qua bewegingen en Chris tillen en dan heb ik dus meteen veel pijn. Maar goed, dat moet afnemen met de tijd. Verder zielsgelukkig nog steeds en elk moment nog helemaal verbijsterd dat ie er werkelijk is en dat ie van MIJ is!! Het is zo'n lieverdje en doe tzo z'n best met alles. I LOVE HIM! *diepe zucht*
he pacific! wat een prachtige foto van evelien. ze ziet er sterk uit! echt waar. oh wat goed dat ze zo flink door de operaties is gekomen. wow! het moet wel een sterke meid zijn he. en een leuke zus heb ik gezien. ik wens jullie het allerbeste! en een gezonde familie helemaal compleet! sky... oh wat erg met je bekken zeg. de pijn van je buikwond herken ik direct. ook keizersnede gehad bij mijn dochter. dat kan behoorlijk pijn doen he. ik bleek ook nog allergisch aan de hechtdraad dus bij mij ging ie helemaaal fout. maar ach... ik steun je heel hard met je pijn maar ik weet dat jij die overwint! zeker met zo een prachtzoon als chris! geniet. en tel samen nog een beetje met mij af....nog 6 weekjes... goed?
Hallo allemaal! Even geen tijd gehad om eerder te reageren, omdat ik direct na de 20-weken echo (die was helemaal aan het eind van de dag) naar mijn ouders ben gereden en daar tot gisteren ben gebleven. Lekker shoppen met m'n ma . Maar... alles zag er heel goed uit! Er is nog wat twijfel over de uitgerekende datum. Dat was in het begin al zo, en nu lijk ik aan de hand van de groeistatistieken een week minder ver te zijn dan gedacht. De verhoudingen van armpjes, beentjes, hoofdje etc. waren namelijk wel goed, dus het kon ook geen groeiachterstand zijn. Nu krijg ik over 4 weken een extra groei-echo, maar verder zag het er allemaal super goed uit, zie de echoscopist. En... we weten wat het wordt: een meisje!! Volgens mij was Nukkeman heeeeel diep vanbinnen een klein beetje "teleurgesteld" (tussen vette aanhalingstekens natuurlijk), want de echoscopist had ons enigszins op het verkeerde been gezet. Eerst had ze het de hele tijd over 'het' en ineens ging ze over op 'hij'. Dus toen dacht Nukkeman natuurlijk stiekem al dat ze vast al had gezien dat het een jongetje was. Maar het bleek uiteindelijk een meisje te zijn . Daarna dus met m'n ma de stad in geweest en omdat het nu wat concreter is geworden kon ik veel meer genieten van het kijken naar spulletjes en kleren etc. Want dat lukte daarvoor eigenlijk helemaal niet (alsof ik het nog niet helemaal kon bevatten ofzo). Inmiddels hebben we ook al een namen top-3, en ook dat maakt het een stuk concreter allemaal. @ Citroen: Wat een heerlijke foto's laat je ons toch steeds zien! @ Pacific: Ik moest even slikken toen ik je verhaal las, en toen ik de foto zag helemaal...! Maar ik lees dat Evelien stabiel is en daar ben ik zoooo blij om. Ik hoop vurig met je mee dat je haar heeeel snel in je armen kunt houden!!! @ Sky: Ook voor jou een hele dikke knuffel! En groeten aan iedereen die ik niet heb genoemd. Ik wil nog even benadrukken dat het echt heel fijn is om hier mee te mogen schrijven. Jullie bezorgdheid, richting wie dan ook, is echt hartverwarmend!