@Nuk: Skyman hier was ook degene die het de eerste paar jaar tegenhield met dezelfde argumenten. Toen het bleek voor ons niet zomaar weggelegd te zijn had ie daar zo'n ontzettende spijt van... Arme, kon ie natuurlijk ook niet van te voren weten. @Brenda: wat een heerlijke mooie mannen! Prachtig, 2 van zulke echte wondertjes. Enne, 2 is toch hartstikke goed? Ik heb er nu 1 mogen krijgen, maar ben helemaal tevreden! Voor mij ook genoeg zooi in en aan m'n lijf gehad! @Shadow: das schrikken zo'n knak-en-flots-gevoel! Maar wat is het dan wel geweest? Toch bizar. Oh en nog @Femke: Dank je wel voor je lieve woorden en ik tel zeker met je mee af! Hou je taai en nog heel ff....
daar ben ik dan weer..... ben de heldt alweer vergeten ik ben echt heel erg als een zeef op het moment.... dus als ik iemand of iets vergeet SORRY sky een tip voor je huid: ga in een bad van zemelen liggen! de velletjes van de zemelen maken de huid zacht en is enorm goed voor eczeem het wordt ook aangeraden bij kindjes door dermatologen of zwangeren die niets mogen smeren door het ontzwangeren veranderd je huid enorm, net als je haar maar.... komt wel goed schatje brenda idd mooie mannen hoor! je oudste zoon lijkt veel op je! en mooie wagen, je bent natuurlijk wel herkenbaar voor ons die naar de beurs gaan he? vind het zo jammer.... ik vind de beurs hardstikke leuk, 2 jaar geleden geweest, vorig jaar kaarten maar belandde toen behoorlijk ziek van dubbele longontsteking in zh en nu op alle dag vergaat het plezier me ook wel... nuk en doosje, bij mij was het juist andersom, snoeteman stond te trappelen om papa te worden maar ik niet, wilde wel maar twijfelde ook wilde heel graag nog reizen en was net manager geworden. daarnaast speelde voor mij mee dat ik bang was om te falen, wilde wel heel graag kinderen maar door een niet al te warme en zeker geen geborgen jeugd was ik erg bang dat ik geen goede mama zou zijn (mijn moeder is drugsverslaafd en alcoholiste) maar tegenstelling is gebleken op het moment dat snoetekind geboren werd ontstond er een oermoeder die het wel en wee van alle kinderen in de wereld aan trekt. mijn carierre is mijn tricker/uitdaging voor mezelf maar kan me gestolen worden als het om m'n gezin gaat... betreft m'n moeder heeft het me wel in een rollercoaster gebracht heb nu nog meer van: hoe kun je je moedergevoel zo wegdrukken en negeren en een kind onder die omstandigheden op de wereld laten komen. daar ben ik nog wel eens boos of verdrietig over..... maargoed iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf in dit leven en heeft keuzes. voel me achteraf wel eens "schuldig" dat ik zo getwijfeld heb, want waar hebben we het over? je "neemt" tenslotte geen kinderen het is een geschenk als ze in je leven mogen komen...... maargoed... genoeg gefilosofeerd! vooralsnog ben ik nu beetje chago omdat rechter kant rug en ribben zo'n zeer gaan doen, positiekleding zelfs te klein wordt en ik ook wel erg nieuwsgierig ben wie daar in mij groeit, hoe de bevalling zal aanvangen.... of ik het allemaal wel kan en..... of het allemaal goed gaat met snoetekind! <zucht>
@Pacific jeetje wat een heftige tijd maken jullie mee zeg! Maar wat een schatje is Evelien en wat een trotse grote zus! Heel veel sterkte nog voor de komende tijd! @Brenda goede koop dus die duowagen! Wat een mooie foto's van jullie gezinnetje @Doosje knappe kerel hoor Boaz @Sky wat een liefde kun je voelen he voor je eigen mannetje! Lekker van genieten en zorg ook goed voor jezelf, is niet niks hoor een ks! Wauw wat een mooi kereltje is Chris! @Nuk wat fijn dat de echo goed was en leuk een meisje!! heerlijk shoppen dan he! Jullie hebben dus ook zo'n tijd meegemaakt van praten en praten en praten over kindjes wel of niet willen...pff hier ook...ik wist al heel lang dat ik kinderen zou willen maar toen begon Luc tijdens een strandwandeling ineens een heel serieus gesprek dat hij geen kinderen wilde..jeetje wat was ik van m'n stuk gebracht zeg, voor mij kwamen er meteen vragen naar boven als wat wil ik dan en welke keuze ga ik dan maken...gelukkig zijn we er na een aantal goede gesprekken tussen ons en een aantal goede gesprekken tussen Luc en een oude schoolvriendin van hem toch uitgekomen, hij was bang veel te moeten inleveren maar is nu zo blij met z'n mannen!! @Shadow pff schrikken zeg die knak....gelukkig niks aan de hand! @Snoet jeetje wat een verhaal van je moeder. Hier gaat het weer de goede kant op met Stijn, langzaamaan zien we weer de Stijn die we gewend waren. Hij slaapt nog steeds maar kort tussen de voedingen maar goed hij gaat natuurlijk ook minder slapen overdag en meer wakker zijn. We zijn vanmiddag naar de verjaardag van het neefje van Tim en Stijn geweest, hij wordt woensdag 1 jaar en dat werd vanmiddag gevierd. Stijn heeft zelfs in de drukte nog een uurtje geslapen in de wagen! Woensdag moeten we weer naar de kinderarts dus ik ben benieuwd. Dinsdag moeten we naar het cb en dan krijgt hij z'n 1e prikken
zo even snel berichtje, 2 kraamfeestjes gehad, ben doodmoe, maar blij dat we zo gedaan hebben! duik zo bedje in.... heerlijk he de beurs, verheug me er echt op. Is niet erg hoor dat ik herkenbaar ben..... ik heb de rode wandelwagen bij me. Kan namelijk veel in hiihihihih
Sky, wat een schitterend mannetje zeg!!! *smelt, smelt* Nuk, plankenkoorts kunnen de mannen hebben he hahahaha, maar volgens mij krijgt nukkeman nu echt zijn papa gevoel hoor als je nu schrijft over de echo. Snoet, vergeetachtigheid...echt zo'n kwaal he hahahaha, je vergeet na een minuut al wat je dacht.. Je bent al 39 wk, ooo, gaat toch hard zo stiekem. Ben zo benieuwd naar jullie mannetje. En je redt het echt hoor, komt allemaal goed. Maar ik ben ook zo benieuwd hoe de oudste erop gaat reageren. Is toch ineens een broertje bij die aandacht opeist die normaal voor hun alleen is geweest... Hier vandaag heel veel harde buiken gehad... beebje was ook vrij rustig. Maar ik denk dat het door mijn darmen komt, door die ijzertabletten (ik moest bruistabletten losferron erbij nemen, omdat mijn ijzer toch weer gezakt was) kan ik echt totaal niet naar de wc....voel me echt zo'n opgeblazen ballon....
Brenda, fijn dat de kraamfeesten leuk zijn geweest, kan me voorstellen dat het vermoeiend is, maar je bent er nu wel vanaf in 1 keer van een boel visite!!! En trouwens wat een heerlijke foto van jullie gezinnetje, daar smelt ik ook van hoor! Trouwens net de kids van harteman weggebracht en het is best een gek idee dat de volgende keer als ze komen, we ons mannetje in onze armen hebben. Dan wordt het tijd voor een foto inderdaad ook met zijn zessen!!!
@ Hartediefje: nou ik weet het zo net nog niet hoor....ik had dat gevoel ook de dag voordat ik moest bevallen!! Maar van de andere kant heb ik eigenlijk nog geen 1 bevalling hiero goed voorspeld haha! @ Kvinna: hoe is het met jou en met je meisje? @ Sky: wat een heerlijk joch! En wat een prachtige doordringende ogen...ik kon er niet meteen van wegkijken. Dat wordt nog wel een wijsneus later hoor haha! @ Citroen: Eh...wie is wie? haha @ Brenda: bedoel je de Jonge Gezinnen Beurs? Daar ga ik ook heen dit weekend! Gaat er nog iemand? Ik ga met m'n zusje lekker struinen....(maar jou zou ik idd herkennen nu Brenda als je met de wagen komt). @ Snoet: wat heftig van je moeder! Ik snap je boosheid en onbegrip (van nu en toen). Waar was jouw vader toen dit allemaal aan de gang was? (als ik vragen mag hoor..).
Trouwens als iemand nog gaaf en goedkoop naar Marokko wil: Amassakoul. Die site kwam ik net tegen via het programma Grenzeloos Verliefd. Superleuke reizen (niet allemaal kindvriendelijk hoor, maar je kunt ook een paar daagjes met z'n 2-en bijv) voor echt weinig geld.
Doosje, zou het op zich niet erg vinden als er iets vanzelf zou beginnen hoor.... maar ik verwacht het niet hahaha. De zemelen zijn eindelijk hun werk gaan doen en voel me meteen opgelucht! Citroen, jee, wat een gelijkenis. Echt heel erg leuk! Mooie jongen hoor!!!
30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 03-03-'11 Jessie: 34 jaar, zwanger 2e kindje 22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje 27-04-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje 02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje 05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 16-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 23-05-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10) Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10) Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10 Skyizthelimit: 40 jaar, 1e kindje Chris 15-10-'10 (KS uitgerekend 21-10-'10) nienkuh: 30 jaar 2e kindje Anouk, 13-10-'10 Pacific: 34 jaar, 2e kindje Evelien, 13-10-'10 (22-10-'10) Kvinna: 34 jaar, 1e kindje Noa Sofie 21-10-'10 (18-10-'10) Belangrijke data: 03 nov: Hartediefje groeiecho gyn 03 nov: snoet controle vk 10 nov: Jessie controle VK 11 nov: Sanne controle VK 12 nov: Hartediefje groeiecho gyn 15 nov: Sprokkel 2e controle VK (14wkn) 25 nov:Glimworm echo mbt placenta en ligging Zo, even de lijst weer naar voren gehaald. Sprokkel en glimworm, hoe waren de echo en controle????? Doglover, hoe is het???? Gisteren DE uitgerekende datum, ben benieuwd hoe het met je gaat en of je al wat voelt dat het aan het rommelen is.
Hey meiden, Ik lees al een hele tijd alleen maar mee, heb niet veel puf om veel te reageren en af en toe kan ik het niet bijhouden. Reageer wel op een ander topic, maar das een tijdje echt max geweest. Gister (of vandaag, meningen verschillen) uitgerekend, maar eigenlijk gebeurt er niet veel meer dan de afgelopen 4 weken. Loop al 4 weken met voorbereidende krampen/weeën.... Wordt er niet vrolijk van. Slaap ook heel slecht, omdat ik steeds tussendoor wakker wordt. Als er echt iets gaat gebeuren/gebeurd is, laat ik het jullie wel weten hoor..... Groetjes, Elleke
Hier nog een 30+. Ik 37 jaar, mijn man 43 jaar. We zijn na 2 jaar vechten zwanger van 2e ICSI behandeling. Van 1 toekomstig wondertje. We zijn 21-03-2011 uitgeteld. Morgen 20 weken zwanger. we wensen alle stellen succes met zwanger worden en de zwangerschap. Groetjes, Tamara
ff ego (heb een slaappil ingenomen zodat ik vannacht eens goed ga slapen en morgen uitgerust in het ziekenhuis kom) hier helaas nog niks aan de hand. ben wederom gister gestrip..maar niets geholpen...ze zeiden zelf dat het nog totaal niet rijp genoeg voelde. nu morgen om 06:30 bellen om te vragen of er plek is op de verlkoskamers.....zo ja...bivakeer ik er vanaf morgen 07:00 totdat de beeb er is.(dit kan wel 4 dagen duren zeiden ze) krijg 3 keer per dag een gel ingebracht...totdat ik uiteindelijk 2 cm heb,en dan pas breken ze mijn vliezen. dus laptop mee...hopen da ze internet hebben....en dus hou ik jullie vanaf morgen op de hoogte vanuit het ziekenhuis. ps:snoet wat heftig van je moeder.....nou jij heb dubbel en dwars nu al aan ons laten zien/lezen...dat jij totaal een heeeeeeeeeele goeie moeder bent..en ook veel aan andere denkt. tja tís eigenlijk gewoon een ziekte ...drugsverslaafd en alcoholisme....mensen komen er moelijk vanaf....jammer genoeg ....ten nadelen van familie die meestal te duppe zijn.
ehm mijn echo en controle zijn pas over 25 dagen dus nog effe wachten Glimmie heeft donderdag wel genoten van het concert van Meneer Bublé, er werd hier binnen lekker mee op los gedrumd en nu de hele dag al zo actief aan het bewegen dat ik echt denk: ga es slapen ofzo?" LOL
citroentje, wat een gelijkenis! doglover ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten Tamara welkom! Wat een wonder he, onze eerste zoon is een ivfkindje en onze 2e zoon een cryo! We zijn ook een van de gelukkige! Van harte gefeliciteerd!
dat mag hoor, ben er heel open over. tis beetje bouqet reeks verhaal: mijjn vader (psychiater) ontmoet mijn moeder (patient), 2 worden knalverliefd mijn moeder was toen 29 en vanaf haar 16e al aan het drinken en experimenteren. het zag er naar uit dat mijn moeder ook daadwerkelijk d'r leven ging beteren. na 4 jaar werd ze zwanger van mij en verviel in haar oude patronen, liep weg, gebruikte zowel alcohol als drugs (een wonder dat ik normaal geboren ben kan je wel zeggen) na mijn geboorte is zij weg gelopen en na een jaar stond ze op de stoep om mij weer terug te eisen. mijn ouders waren niet getrouwd en hierdoor was ik niet erkend (daar was vroeger minder bekend over als nu en in de jaren 70 was positie van moeder erg sterk) mijn moeder heeft me mee gnomen naar zeeland en mij altijd verteld dat ik geen vader had. mijn vader was toen al bezig met procederen over voogdij etc maar zijn positie was door het feit ik niet erkend was nihil ook al gedroeg mijn moeder zich niet als een goede moeder. tot mijn 4e ging het redelijk maar toen ik eenmaal naar de kleuterschool ging en mijn moeder tijd over had ging het finaal mis. mama in de kroeg en ik ben daar ook opgegroeid met alle gevolgen van dien die een verslaving met zich mee brengen (agressie geen gevoel voor realiteit geen zorg gevoel (dus ook geen eten in de pan en brood op de plank etc) maar ik ben altijd een eigenwijze snoet geweest en ben op mijn 9e naar politiebureau getsapt dat ik niet meer bij mijn moeder wilde wonen. ik ben toen in een pleeggezin geplaatst waar het niet echt een warm nest was.... maar nooit heeft iemand gedacht aan mijn vader. op 18e ben ik verhaal gaan halen bij zowel raad van kindermishandeling (zo noem ik ze) en stichting pleegzorg. een jaar later had ik contact met mijn vader. dat heeft zoveel erkenning en herkenning gegeven dat ik enorm boos was dat heel veel mensen dat van mij hadden afgenomen. (school heeft bijv ook altijd geweten maar nooit gehandeld) dat heb ik samen met de juiste mensen op een rijtje weten te zetten (mijn rugzak opgeruimd zoals ik hetzelf noem) niets is in te halen maar wel in kwaliteit voort te zetten. ik ben een enorm vader kind en lijk vreselijk veel op hem. ik heb toen ook gekozen om alsnog erkenning af te dwingen (want tja moeders moest daar toestemming voor geven en deed dat niet) ik heb voor mijn moeder altijd gezorgd totdat bij mij het besef kwam dat ze niet te helpen was omdat ze het simpelweg niet toestond, weg van de minste weerstand was te groot. heb toen gekozen voor eigen leven en afstand van haar gedaan. ze leeft nog steeds en ik hou het via via een beetje in de gaten (heb connecties) maar het is eigenlijk vreselijk tragisch dat iemand zo'n hel op aarde weet te creeeren! mijn vader is overleden toen ik 28 was het heeft me veel verdriet gedaan dat hij overleed en mijn moeder door gaat maar alles heeft een reden. als ik nu naar snoetekind kijk zie ik heel veel terug van mijn vader, zelfs de manier waarop ze haar vingertje omhoog doet en zegt : "even luisteren mama!!" en ik? ben er alleen maar een sterker en beter mens van geworden in ieder geval niet verbitterd zelfs naar mijn moeder kan ik nu een aantal zaken relativeren maakt niet dat ik het goed vind welke keuzes zij gemaakt heeft maar ik houd voor eigen belang en dat van mijn gezin afstand. maar als je zelf moeder wordt of in dit geval al bent en weer wordt zijn er momenten dat je even flink aan het denken gezet wordt.... maar ik kan iedereen met een recht gezicht aan kijken en mag best trots zijn! en ja miekie, het is echt een ziekte en een onvermogen!
RESPECT SNOET kan het niet beter zeggen. heel veel respect voor jou. sterk krachtig en kordaat...heerlijke mensen vind ik! ben blij dat je je vader toch nog goed hebt leren kennen ondanks hij er nu niet meer is. respect meid!