30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi

Ik heb beide keren ook meegedaan voor mvm.
    Hier kwamen ze het gelukkig wel halen.

Even helemaal trots, gisteren ging sander en mijn man douchen, toen stond sander een beetje met zijn beentjes bij elkaar.... en hij weet naar zijn piemeltje en zei kijk eens.
    Toen zei Ron, moetje plassen.... Sander zei Ja.... Ron zei toen wil je dan op de wc....toen zei hij ook Ja.
    Dus ron zet hem op de wc. En hij plast.........
    We hebben de hemel in geprezen en hij mocht de knip van pa plunderen. (hij vind geweldig centjes in zijn spaarpot te doen).

We zijn benieuwd hoe het verder gaat, we hebben namelijk nooit iets nog van training gedaan.
    gr brenda

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    dit is DE manier, als hij het zelf aan geeft!!! alleen kan je ook stickers gaan gebruiken voor het geval je anders failliet gaat hihi en nog een tip laat oma's en andere opassen dezelfde beloning hanteren!

goed hoor!!! heerlijk gevoel he, maar wat wordt ie groot!!!

snoetekind staakt op het moment en ik laat het.... er gebeurt al genoeg, komt vanzelf wel (laat consternatie bureau het maar niet horen hihi)

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik heb ook mee gedaan, de volle mep vanaf 5 weken. ook ik moest weg brengen (in zeeland komen ze ook niet halen) maar er was een drop off op mijn werk dus iedere dinsdag reed ik met 2 klotsende kratten naar mijn werk hahaha maar er waren toen heel veel zwangeren met gevolg dat het zelfs naast de kist gezet moet worden. het verschilt enorm en niet iedereen denkt er aan, zeker niet bij eerste zwangerschap. maar als je zo veel moiete voor zo'n godsgeschenk hebt moeten doen dan wil je dat heel graag delen denk ik.

4. brenda1976

Sander is gek op centjes (lijkt op zijn moeder volgens opa hahah)
    En het gebeurde spontaan, dus we waren totaal niet voorbereid... en eigelijk niet eens over nagedacht hiihih en ach als we de volgende keer paar 5 cent munten geven is hij ook dolblij hiiih voordeel van een kind.

Ach je kindje moet het willen en het buro, ach wat ik kan gebruiken gebruik ik en verder niet.
    Sander was altijd te mager en te klein, tja hij liep al met 8 mnd. Hij kan niet en veel energie verbruiken, groot worden en aankomen toch?
    ik lig daar dan ook niet wakker van.
    gr brenda

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    miek hoe is het? hopelijk vordert het zodanig dat je het pas leest als je een mooi meisje in je armen hebt....

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Even een vraagje aan alle moeders (of misschien weten de bijna-moeders het ook wel ;) ): ik heb zo'n babyuitzet-lijst gekregen. Daar staat op dat ik 24 hydrofiele luiers en 12 katoenen luiers in huis moet hebben. Er staan ook gewoon wegwerpluiers op. Is dat niet een beetje veel? Ik ben niet van plan om uitwasbare luiers te gaan gebruiken, maar ik hoorde wel dat hydrofiele luiers worden gebruikt om je kindje af te drogen. Kan iemand hier iets over zeggen?
    En dan de lijst met rompertjes en luiertruitjes. Hoeveel zou ik er aan moeten schaffen? Begrijp me niet verkeerd, ik zou alle babywinkels wel leeg willen kopen, haha :D, maar het zou zonde zijn als ik bergen en bergen met rompertjes in huis haal, terwijl een stuk of (hoeveel?) genoeg zijn.

Hm, sorry, het lijkt wel alsog ik volgende maand al ga bevallen ofzo... Ben toevallig deze week in een regelbui, dus vandaar dat ik er zo mee bezig ben :) .

7. 72karen

72karen Lid

31 okt 2010
    42
    0
    0
    hondentrimster
    zeeuws-vlaanderen

haha ja zeeland vertel mij wat, ik woon op zeeuws vlaanderen en drop het nu iedere woensdag bij het ziekenhuis in terneuzen.
    en ja ik ook de volle 10 weken met 5 weken meteen aangemeld en paar dagen later kon ik de eerste krat al halen.
    misschien was het vrouwtje van MvM daarom wel zo enthousiast dat er eindelijk nog iemand aan dacht.
    precies voor die 10wkn is toch een kleine moeite, piesen moet ik toch en niet zo'n beetje ook :D

8. 72karen

72karen Lid

31 okt 2010
    42
    0
    0
    hondentrimster
    zeeuws-vlaanderen
    hoi NUK.

ik zou het niet weten eigenlijk, ik hoorde laatst iemand zeggen, dat je nooit genoeg hebt die wil ieder uur iets anders zeker;) ligt er ook aan hoe snel het vies wordt toch.
    ik krijg de complete begin uitzet van mijn broertje hun kindje komt in dec. en dan vul ik wel wat leuke kleurtjes aan na de geboorte
    koop gewoon wat er standaard voor staat en de rest komt wel na de geboorte zet je dat op je wensenlijstje voor het kraambezoek;)

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Brenda balen dat je niet naar de beurs kunt nu.
    Knap van Sander hoor, Tim is er zo nu en dan ook mee bezig maar het wil nog niet echt....maar ook wij doen er verder niet echt wat aan alleen als Tim zelf signalen geeft dan ga ik er wel op in en zo gebeurt het soms 4 x per dag dat hij op de wc plast en zo weken weer niet...ach hij heeft nog een jaar de tijd en als hij van de zomer nog niet echt zelf er mee bezig is ga ik wel wat meer stimuleren door hem in z'n blote billen te laten lopen (trouwens van de zomer ook al gedaan) met het potje binnen handbereik
    Haha Snoet idd laat het consternatieburo het maar niet horen. toen ik er met Tim was net na z'n 2e verjaardag werd al gezegt oh hij heeft nog een luier aan? ja die heeft ie nog ja! En nu wordt hij over 1,5 maand 3 en hij heeft hem nog steeds aan haha

@Elleke succes bij de gyn vandaag. En ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, weet wel van verhalen dat het idd wel ff kan duren voordat je bmm rijp is en ze verder kunnen met het "echte" inleiden.
    @Karen gefeliciteerd!

@Sky wat een slimme kerel heb je!

@Miekie pfff wat vervelend dat het nu toch niet doorzet (maar goed dit was een reactie op je post van gisteravond dus ik hoop echt dat je nu wel het echte werk hebt)

@Nuk je hoeft idd echt niet alles te hebben wat op de lijstjes staat hoor. Ik heb zelf geloof ik 15 hydrofiele luiers die ik gebruik om Stijn (en Tim ook nog) mee af te drogen en onder het hoofdje te leggen in het bedje (dan hoef je niet meteen het onderlaken te verschonen als er nog wat melk terug zou komen) verder een stuk of 6 rompers in maat 56 (50 en 62 had ik nieteens is zo gehaald als je het toch nodig blijkt te hebben) we hebben gewoon wat vaker gewassen. Stijn zit nu al in maat 62 (ff voor je beeldvorming hoe lang je baby straks een bepaalde maat zal dragen...uitgezonderd uitzonderingen natuurlijk) Luiertruitjes is net wat je zelf handig vind en hoe vaak je wast, hou er wel rekening mee dat je misschien wel meerdere keren op een dag zou moeten verschonen als je baby wat melk teruggeeft oid. Ik vind persoonlijk de omslagtruitjes voor de 1e dagen / weken wel handig dan hoef je niet steeds over het hoofdje heen, navelbandjes meot je NIET kopen, worden niet gebruikt.
    Als ik nog wat bedenk laat ik het je weten! (of als je zelf twijfels hebt over iets van de uitzetlijst)

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Ehhhh hangt ervan af................hydrofiele luiers kan je nooit genoeg hebben gebruik je overal voor, ik had in het begin echt niet genoeg.....heb denk ik iid iets van 24......als ik de stapeltjes zo door neem......en rompertjes, mijn zoontje lekte regelmatig door vanwege de BV........dus die kan je nooooooit genoeg hebben geloof me en wat is veel???? Hema zijn trouwens geweldig.....en afh van de mt moet je denk ik zeker 2 rompertjes per dag tellen....

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @MIEKIEEEEEE..................hoe is het nu???? Ben je nog in het zkh??????????Jeeeeee ik weet nog dat je pos testte meid......
    SNOET jij erachte aaannnn.......

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Enne........overslag rompertjes zijn heerlijk de eerste dagen, kleintjes hebben in het begin een hekel om dingen over hun hoofd te krijgen, die van ons wel iig. En als je niet genoeg hebt zijn de rest van de rompertjes toch ook zo gehaald......

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    GRRRRRRR een blauwe brief......

Belastingdienst...... ...na bijna 3 jaar moet ik ALWEER bewijzen dat wij de erfgenamen zijn van ons pap en mam??????????????? Tja je zou eens moe worden van een dossier uit de kast trekken om te zien dat er 3!!! keer bewijs is opgestuurd maar goed dat dossier zal wel te dik en te zwaar zijn intussen dus duik ik maar weer eens in mijn dossier...
    Je wordt er toch gek van!!!! Sorry moest ik ff kwijt....

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Nuk: ja die katoenen luiers kan je laten zitten hoor, net als de navelbandjes. 24 hydrofiele is best veel, maar van de andere kant kan je die niet genoeg hebben. Van pampers kan je bijvoorbeeld de 1 kopen (elk pak heeft een nummer). Daar zit ook een streep op aan de voorkant, waarmee je kunt zien of je baby heeft geplast. En aangezien je dat de eerste week in de gaten moet houden is dat heel handig!
    Rompertjes: maat 56 kopen idd. Boaz vond over z'n hoofd niet erg, maar misschien sommige baby's wel. Een stuk of 8 is handig, want dan was je lekker in het weekend..
    Wat ik ook fijn vind zijn de sokbroekjes van de Hema. Die kan je prima aantrekken als ze gaan slapen (of overdag) en dat zijn de voetjes ook meteen warm en ben je geen sokjes kwijt. Bovendien vallen ze groot, dus je doet er lang mee. De Hema heeft ook witte shirtjes, daar zou ik er ook een stuk of 3 van kopen. Handig als reserve of om in te slapen (overdag wil je toch dat ie een vrolijk leuk truitje aan heeft...tenminste hier wel haha!).
    Een paar hydrofiele washandjes zijn ook handig voor het gezichtje of voor als ze moeten plassen terwijl je verschoont.

@ Sky: idd verbazend dat ie dat al zo goed kan!! En wat een dropje zeg!

@ Miekieieie: puf je al?

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: ik HAAT de BD! Stelletje amateurs. Je moest eens weten hoe vaak ik m'n zorgtoeslag en huurtoeslag stop heb moeten zetten. Uiteindelijk zat ik aan de telefoon te smeken of ze wilde stoppen!

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Doosje, hihihihi iid handig als ze moeten plassen, hier een wildplasser gehad, heel lang, spuugdoekjes doen dan ook goede dienst trouwens.

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ff heel kort:
    Ik mag me morgen om half 8 melden op de afdeling. Ze gaan max. 2 keer proberen met gel wat te doen, als dat niet werkt, wordt ik weer naar huis gestuurd.
    Ik zal proberen vanavond nog ff terug te komen, maar moet nu eerst ff alles inpakken voor K. om naar mijn ouders te gaan.
    Groetjes,
    Elleke

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    weer ff ego....2 a 3 cm.......vliezen zijn gebroken.....om de 5 min weeen

19. brenda1976

HE het wordt hier spannend, succes dames.

hydrofiele luiers heb je nooit genoeg! ik had er 25, maar als je niet elke dag wil wassen zou ik royaal nemen, ik heb er vorige week nog eens 6 bijgehaald.
    ik gebruik ze voor het spugen, onder zijn hoofdje, als ik borstvoeding geef liggend onder het hoofd van jasper en een tegen een lekkende borst, om af te drogen en die gaan elke dag in de was! Dus met 24 greep ik mis. Met sander had ik daar genoeg aan, maar jasper spuugt wat meer.
    Dus je hebt ze nooit genoeg, of je moet elke dag witte was wassen.
    kartoenen luiers gebruik ik niet, maar is meer als je geen winkelluiers gebruikt.
    zelf vind ik die van pampers erg fijn de eerste weken, ondanks ik huggiesfan ben, maar ons manneke is lang en slank en pas de pampers fijner.
    Rompers, ik vind van de prenatal met mouwen erg fijn, heel fijn stofje, ik heb er best veel, maar gebruik elke keer de zelfde.
    De eerste weken is overslagrompers erg fijn.
    kleertjes, tja moeilijk...ik zou beetje wachten met veel kopen hoe groot je kindje is. nr 2 was 55 cm. Binnen 3 dagen lagen alle sokjes en kleertjes al in de box, maat 50-56... ook de nieuwe.
    Gaan zo mp op.
    gr brenda

20. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ohhhh Miekiee spannend :$ :$ :$!!! Hou ons op de hoogte, als het gaat natuurlijk. Denk dat jij zeer snel je kindje in je armen gaat hebben :). Succes met bevallen!!!

@hier : ik lig dus weer in 't ziekenhuis sinds gisteren... m'n doppler was weer verslechterd helaas.. Mocht niet eens meer spullen halen en moest gelijk blijven :(.

En nu ga ik even bijlezen en op iedereen antwoorden.

Deel Deze Pagina