30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ohhh en Elleke, ook spannend voor jou zeg! Ben benieuwd hoor, of het gaat werken de gel. Hou ons op de hoogte ook ;). Succes!!!

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@m'n vliezen : Doosje, 't was echt geen plassen want dat verschil merk ik wel :D.
    Ze zijn voor zover ik kan bepalen nog heel gelukkig. Heb daarna ook niets meer verloren m'n ondergoed is droog gebleven, en met de echo gisteren was er voldoende vruchtwater dus ik ben niet bang meer voor gebroken vliezen :).

@Nuk : hier hadden we het eigenlijk nog niet echt over gehad "wanneer we zouden gaan proberen voor kinderen", we waren tenslotte nog maar een jaartje samen. Toen op een gegeven moment december vorig jaar zaten we met 't eten tv te kijken en toen was er iets op tv ik weet niet meer wat, toen zei ik zo van ja ik wil eigenlijk ook wel graag kinderen maar ja we zijn nog maar redelijk kort samen. Toen zei hij ineens dat hij er ook wel aan toe was en dat we 't dan maar moesten gaan proberen :D. Prompt ben ik in tranen uitgebarsten haha. Heb de pil doorgeslikt tot 31 december, was ook precies de laatste pil van de strip net of het zo heeft moeten zijn, en vanaf 1 januari dit jaar heb ik niets meer geslikt. En nu word ik bijna mama :).

@Sky : aaaaaaaawww!!!!! Lief lief lief die foto van Chris, wat een mooi manneke is het toch ook he!!! *smelt*
    Heerlijk :).
    Enne ik heb echt geen maar dan ook totaal geen idee wat het geweest is.... joh ik sta nergens meer van te kijken m'n zwangerschap loopt de laatste weken al zo raar dus ja :) :D.

@Snoet : logisch dat je erg nieuwsgierig wordt wie daar nou in je groeit! Je komt ook wel erg dichtbij de bevalling nu he, al ruim 39 weken! Nog eventjes en dan wordt je nieuwsgierigheid bevredigd :). En natuurlijk kan je het allemaal!!! Ook voor jou geldt komt wel goed schatje :).

@Citroentje : heerlijk om te horen dat 't met Stijn langzaamaan weer beter gaat!!! Ben blij voor je hoor!

Verder lees en schrijf ik straks of morgen wel weer bij, m'n ouders zijn zo hier op visite en die kan ik niet laten zitten natuurlijk ;).

Tot snel dames! Knuff van mij.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke wat fijn dat er actie wordt ondernomen maar wat als het na 2 keer niet lukt? Dan moet je gewoon weer afwachten? Je bent toch al overtijd dus waarom weer naar huis?

@Miekie jeetje jouw geduld wordt ook op de proef gesteld zeg maar goed het begin is er nu hopen dat de weeen blijven en de cm's lekker gaan vlotten!

@Shadow wat balen weer in het zkh gelukkig kun je je een beetje vermaken met internet.

Nou wij zijn naar het consultatieburo geweest ook dat kan in het rijtje ergernissen van vandaag erbij....
    We hadden om 15.50 uur een afspraak dus ik zorg dat ik er optijd ben en rij dus om half 4 al weg, wordt ik om half 5 eens even binnen geroepen.
    Inmiddels Stijn helemaal over de rooie omdat het zo lang duurde en ook nog eens heel druk was met kindjes gaat het eenmaal binnen alleen maar over de hoeveelheid voeding die Stijn krijgt en dat hij wel erg veel gegroeit was dus of ik hem niet overvoed???
    Om 17 uur stonden we eindelijk weer buiten en nu ligt Stijn gelukkig lekker te slapen.
    Hij weegt nu 5770 gram en is 60 cm (hij is dus 900 gram aangekomen in een maand)

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

zuchttttttttttt ik krijg ook het heen en weer van het buro.
    ik heb ook wel eens bijna anderhalf uur gewacht, was iemand die zich vergist had in de afspraak, maar omdat ze er nu toch was, mocht ze wel. Ze had een baby en kindje bij zich en duurde lang...
    Ik dacht verdorie ik ben op tijd en op de juiste dag en ik moet wachten op iemand die zich vergist heeft, ik had goed de balen aangezien het al hardstikke uit was gelopen.
    Ik heb wel gezegd dat ik vond dat het heel lang uitliep, vooral met een kind die toen al strontvervelend was omdat het zijn slaaptijd was.
    grrrrrrrrrrr kook nog hiihhihi van woede.

En ach sander is altijd te klein te licht, zucht..... tja hij liep al vroeg, je kan toch niet en heel veel bewegen, groeien en aankomen.

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Brenda erg he als je een kindje hebt dat niet aan het modelkind voldoet..... zijn ze bij het cb meteen de weg kwijt.
    Bij Tim ook al zo en die ging echt wel 2 keer zo hard, die is van geboortegewicht 3120 naar 4885 bij 5 weken gegaan en was 6145 bij 10 weken.....(was dus bij geboorte al ruim een kilo lichter als Stijn) en daar is verder nooit wat van gezegt maar toen had ik een andere vpk maar die is helaas zelf langdurig ziek dus nu heb ik 2 verschillende vpk waarvan 1 ook een fijne is en die had ik dus vandaag niet

6. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh miekiee.....hou vol meid.
    het gaat gebeuren. ik vind het zoooo spannend voor je.
    kom op ik denk aan je en jij kan dit dat weet ik zeker!!!!!!
    straks je kindje in je armen....wow

doglover...ook jij veel succes morgen. ik hoop dat het helpt en dat ook jij je kindje in je armen mag houden!!!!

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    lieve shadow...lig je weer in het ziekenhuis..bah.
    maar uiteindelijk is het voor het goeie doel he. maar dat wil jij niet horen en dat snap ik helemaal.
    ik hoop dat je je daar wat kan vermaken want wat is dat saai he daar zo liggen.
    ik denk aan je en je kan hier altijd je ei kwijt he !
    hou vol meidje!

8. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Even snel onder het eten: Go Miekie!!! Hoop dat je bevalling goed verloopt.

Elleke: succes!! Hopelijk helpt de gel en mag je morgen je kleintje in je armen houden!

liefs Nienke

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, van hydrofioele luiers kan je er niet genoeg hebben snoetekind is 2,5 en ik gebruik ze nog. denk ook aan hydrofiele washandjes
    en rompers: koop geen maat 50 maar 56 (stuk of 10) 62 (stuk of 5) denk eraan je gaat in voorjaar bevallen dus je hoeft niet met lange mouw. zo ook mutsjes wel een paar maar je hebt in voorjaar al gauw teveel (is bedoeld om eerste weken koppie warm te houden)als je er een paar hebt die je makkelijk kan matchen is het goed. nu in de winter heb je die vooral nodig.luiertruitjes heb ik bijna niet gebruikt dat zijn van die omslag truitjes (een sh#! werk om dicht te maken) ik had gewoon zachte truitjes en broekjes liet snoetekind daar zelfs een nachtje in slapen en de volgende dag weer nieuw aan. let wel als je een spuger hebt of spuitluiers verschoon je vaker en maat 62 gewoon als kraamcadeautje vragen en zelf 2 of 3 sets kopen

karen mijn vriendin woont ook vlakbij terneuzen en heeft een hele drukke tijd gehad. dus het gaat op en af en van mvm zijn ze altijd enthousiast!

en de belastingdienst??? wacht maar tot het feest kinderopvang toeslag er bij komt:D

ooooh elleke spannend hoop dat de gel je over het randje helpt en je gaat bevallen!

miekie om de 5 min dat begint ergens op te lijken, wees jij maar lekker ego ik zit aan het beeldscherm gekluisterd!:D

shadow misschien toch te druk geweest het bezoek? tis balen maar wel voor je best wil meid, thuis krijg je toch niet voldoende rust.... en dat kraken/knakken: kan het je bekken of ander gerwicht niet geweest zijn? had ik ook van de week... en je kan echt heel veel afscheiding als water verliezen hoor! ik heb bij snoetekind op het laatst kleddernatte onderbroeken gehad en dat werd dan met een strip getest maar nega op vruchtwater... maar bizar is het wel
    hou vol meid gaat om jou en kindjes gezondheid!!!!!

citroen zoals ik zeg: consternatie bureau ik ben om die reden wel eens weg gegaan en wel later netjes gebeld voor nieuwe afspraak ik vraag m,e af of ze ooit vertellen als je kind het wel goed doet, ik ging het eerste half jaar onzeker naar binnen maar nu niet meer, pik mee wat ik handig vindt en verder roep ik ja en amen (en denk bij mezelf: gooi je pispot door de ramen!) ik ben trouwens enorm gescreend of ik gen risico mama was ivm mijn achtergrond, daar ben ik wel eens hels over geworden!!!! hadden ze 34 jaar geleden moeten doen hadden ze mij over kunnen slaan heb toen letterlijk gezegd dat ik geen heleen van rooyen heet en alle 100 op een rij heb. wel lastig als je dan zo emo bent van de hormonen en zo'n verpleegkundige ziet schrijven..... ook daar werd ik onzeker van

10. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden, ik ben 31 jaar en nu bijna 22 weken zwanger ben 10 maart uitgerekend, lijkt me leuk om dit forum te volgen.

11. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat zijn er een hoop meiden al ver in hun zwangerschap,fijn om dit mee te mogen maken. Suc6 met de bevalling

12. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mieke en Elleke, zet hem op! Kom je maar snel melden bij de 30+ mama's.

Shadow, sterkte in het ziekenhuis.

Snoet, die risico-check doen ze tegenwoordig bij iedereen, heb ik begrepen...

13. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

@ citroentje: weet ook niet waarom ik dan weer naar huis gestuurd wordt, misschien omdat het weekend er dan aan komt. Ik hoop dat het gaat werken, anders denk ik dat ik pas dinsdag terug wil... Ben maandag zelf jarig. Als het dan uit zichzelf komt is het zo, maar als het ingeleid moet worden,dan liever minstens 1 dag na mijn verjaardag.
    Ik merk het allemaal wel.
    Ik heb hier geen buddy, dus wordt het wat lastig om jullie op de hoogte te houden, tenzij er nog iemand is die mijn buddy wil worden.....?
    Ik kijk vanavond nog ff terug om nog ff op de hoogte te zijn. Heb geen internet op mijn telefoon, dus .....
    Groetjes,
    Elleke

14. angel2004

angel2004 Lid

7 jun 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook 30+ 33 om precies te zijn, voor de eerste keer zwanger en meteen van twee

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Wat is er veel bijgepraat..... kan het even niet meer bijhouden hahahaha.

Alle nieuwe welkom!!!

Karen, ik heb ook meegedaan voor MvM, heb het ook een keer in het ziekenhuis in terneuzen ingeleverd. (woon daar ook vlakbij)

Snoet, meid ik neem mijn petje voor je af!!!! Maar ik zeg zelf ook wel eens, je wordt door wat je meemaakt soms heel erg sterk! En dat ben je meis!!!!! Zo te lezen heb je zoveel liefde voor snoetekind en dit mannetje in je buik gaat ook al die liefde krijgen. En dat is het belangrijkste!!!!
    Mijn biologische vader was ook alcoholist, maar die wilde niets van mij weten, dus heb ik een hele goede band met mijn mams.

Elleke, ik ga voor je duimen dat het aanslaat!!! Maar idd..je bmm moet toch wel rijp zijn.... En op zich zou het natuurlijk wel het mooiste cadeau zijn wat je kan krijgen op je verjaardag!!! Je eigen beebje!!!! Maar snap dat je dat nu niet zo leuk vind.

Miekie...GOOOOO!!!! Ik ben benieuwd hoe snel je kleintje op je buik ligt!

Nuk, hydrofiele luiers zijn echt heel handig. Ik legde er ook altijd een op het aankleedkussenhoes, voor als er eens wat naast kwam met een overvolle luier. Dan gooi je die in de was en is je aankleedkussenhoes nog gewoon schoon. Rompertjes heb je ook van die handige waar je je kindje zeg maar op kan leggen en dan met drukknoopjes op elkaar kan vastmaken. Dus niet alleen met drukknoopjes vanonder, maar ook aan de zijkant en 1 onder het armpje. Dan moet je ze niet over het hoofdje aandoen. Die vond ik zelf echt ideaal, heb er nu ook een aantal al in mijn tas voor het ziekenhuis gestopt.

Femke, hoe voel jij je??

Hier gaat het goed hoor, morgen weer een ctg en gesprek met de gyneacoloog. Dus dat is weer een ochtendje ziekenhuis. 's middags dan lekker met hartemannetje naar een binnenspeeltuin. Kan hij lekker ravotten. Ga met 2 meiden van de zwangerschapsgym van zijn groep. Weer even lekker bijpraten, nog net voor de bevalling.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke als je wil mag je mij wel sms-en als je nieuws hebt dan post ik het hier wel voor je. Zal je iig via pb wel ff m'n nummer sturen dan kijk maar of je er gebruik van wil maken. En laat ook ff weten wat ik wel en niet mag posten...denk bv aan of je zelf de naam hier bekend wil maken oid.....

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartediefje veel plezier morgen in de speeltuin

@Angel gefeliciteerd..en wow meteen 2!! Dubbel pret!

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Elleke en Miekieie: succes meiden!!! Adem in, Adem uit en Pers! :D

Biancje en Angel: welkom en onwijs gefeliciteerd!! Gaat alles goed met jullie?

Ego: nou hier even een toestandje. Boaz was nog ziekjes en hoestte steeds meer. Op aanraden van m'n vriend toch even huisarts gebeld en ik moest weer langskomen (ik dacht zelf aan een verkoudheid). De arts in opleiding hoorde toen een licht ruisje in de linkerlong en hoppa doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar heeft de kinderarts 'm goed gecheckt en gelukkig was er niets aan de hand en hoorde ze ook het ruisje niet meer. Hij is dus idd gewoon niet zo lekker en verkouden en we houden het in de gaten (hij heeft ook geen koorts en is niet suf - zodra dat wel is ren ik natuurlijk wel naar de dokter).
    Wel heel schattig: zowel bij de arts in opleiding als bij de verplegers als bij de kinderarts was Boaz aan het lachen en brabbelen. Stonden wij daar als trotse ouders naast. Hij moest zelfs een zakje om z'n piemeltje (om de plas op te vangen - bleek gelukkig niet nodig later omdat er geen koorts was) en moest nog lachen op de behandeltafel. Daar hebben we ook een hele coole foto van (maar m'n vriend vindt die iets te persoonlijk om te plaatsen - kan ik inkomen), heel aandoenlijk.

Achteraf mocht ik nog een fijn formulier invullen over kindermishandeling. Beetje vaag, maar ik werk altijd maar mee met dat soort dingen.

En dan ga ik nu...naar bed. :)

19. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh miekieee elleke.....ik kom speciaal kijken of er al nieuws is...
    en? en? en?
    ik vind het zo spannend. ik hoop van harte dat jullie allebei jullie baby vast hebben. ( heb nog niet terug gelezen...)
    of dat het bijna zover is.
    veel succes meisjes.

20. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    doosje..ben blij dat alles ok is met boaz. is toch schrikken he met je kleintje altijd.

hartediefje....ik moet deze namiddag naar het ziekenhuis voor een EMG gaan ze naalden in mijnarmen steken. kijken welke zenuwen gekneld zitten.
    handen en armen doen bizar pijn....

shadow...hou je het nog een beetje vol in het ziekenhuis?

Deel Deze Pagina