30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Femke... meer dan ons best kunnen we niet doen he hahahaha. Vervelend zeg van die pijn in je handen. Maar fijn dat je even hulp had van je moeder. Ik zou ook niet weten wat ik zonder dr hulp zou moeten hoor. Zo kostbaar hoe ze dan altijd voor je klaar staan.

Ik zal de lijst ook weer eens naar boven halen!

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    06-11-'10 Snoetetoet: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    04-01-'11 Danielle2911: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    03-03-'11 Jessie: 34 jaar, zwanger 2e kindje
    22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-04-'11 monica076:33 jaar zwanger van 1e kindje
    27-04-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje
    02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje
    05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    16-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    23-05-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2de kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!)
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)
    Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10)
    Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10)
    Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10
    Skyizthelimit: 40 jaar, 1e kindje Chris 15-10-'10 (KS uitgerekend 21-10-'10)
    nienkuh: 30 jaar 2e kindje Anouk, 13-10-'10
    Pacific: 34 jaar, 2e kindje Evelien, 13-10-'10 (22-10-'10)
    Kvinna: 34 jaar, 1e kindje Noa 21-10-'10 (18-10-'10)
    Miekie: 33 jaar, 3e kindje Romee, 2-11-10 (19-11-'10)
    Doglover76: 33 jaar, 1e kindje caitlynn Jami 4-11-'10 (30-10-'10)

Belangrijke data:

08 nov: snoet controle vk
    08 nov: hartediefje ctg + controle gyn
    10 nov: Jessie controle VK
    11 nov: Sanne controle VK
    12 nov: Hartediefje ctg + gyn --> de vraag wanneer o.k. vrij is
    15 nov: Sprokkel 2e controle VK (14wkn)
    25 nov:Glimworm echo mbt placenta en ligging

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Shadow, meis, hoe is het???? Volgens mij al even een aantal dagen niets gehoord toch???

4. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ik ken de spullen van Tea Tree ook (ze hebben ook reinigingslotion en maskertjes tegen pukkeltjes bij jezelf :p ) en ik haal het altijd bij De Tuinen.

Gisteren bedacht ik me dat ik misschien wel zin heb in een fitnesscursus speciaal voor zwangeren. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Beetje rondgeneusd op internet, maar kwam er al snel achter dat die cursussen al maanden vantevoren vol zitten, dus ik ben er weer veeeeel te laat mee... :(
    Vond het wel een mooie aanleiding om eens wat te gaan bewegen, want dat heb ik al maanden niet meer gedaan (ook voor de zwschap niet :) ).
    Ik ga vandaag maar eens langs 2 fitness-studio's hier in de buurt om te vragen of ik ook zonder lidmaatschap (met een zoveel-ritten-kaart ofzo) aan zo'n cursus deel kan nemen.

Verder niet veel nieuws, behalve dan dat de kinderen van de buren al sinds vanochtend weer heel HARD aan het schreeuwen en krijsen zijn. Daarnet had ik er ineens ZO genoeg van, dat ik - toen 1 van die kids al meer dan 10 minuten MAAAMAAAAAA aan het krijsen was - keihard JAAAHAAAAAAA!! terug heb geschreeuwd en daarna de muziek vol open heb gedraaid :):) . Ik weet het, dat is geen volwassen manier om ermee om te gaan, maar het gebeurde in een impuls... *bloos*.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, ik zou gewoon eens informeren, de bedrijven roepen ook dat het al maanden vol is om juist te zorgen dat mensen vroeg aanmelden. als je sporten leuk vind is zwangertotaal cursus zeker iets voor je. lekker blijven sporten en voorbereiden op bevalling, daarna sporten en ontzwangeren. dure cursus maar de meeste zorgverzekeraars vergoeden doit (tot in tegenstelling van yoga) je sport samen met andere zwangeren maar wel met individueel programma.

ook zwangerschaps zwem is leuk iets minder fanatiek qua sport en de zwangerschaps gym die door de wijkcentra gehouden wordt of de thuiszorgorganisatie is klassiek, niet sportief maar wel goede basis voorbereiding

voor de meeste cursussen geld voor 4-5 maanden aan melden

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en hier niets geen tekenen van beeb die anstalten maakt maar nu mkoet het ook maar even wachten vannacht een ramp nacht gehad met snoetekind en ze is er nu echt ziekies van grote ronde bolle blaasjes dus we zijn nu op hoogte punt zou balen als de baby naar waar ze zolang naar uit kijkt bij haar weg gehouden wordt ivm infectie gevaar.

en toruwens 12-11-10 is voor mij de officiele datum ik geloof de echo gewoon niet! (zeker niet door de 3 verschillende data dus het wordt as woensdag 10-11-10! :D alsof ik het voor het zeggen heb.....

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha Snoet, je kan maar proberen he...wie weet luistert de kleine man er wel naar!!!!!
    O, zo zielig als die kleintjes zo´n jeuk hebben he.... je kunt zo weinig doen en als ze dan zo huilen heb je zo´n medelij met ze...

Nuk, jammer dat het vol zat! Even kijken of er idd iets anders is, schijnbaar is zwangerschapszwemmen ook heerlijk.

Hier een hele drukke beeb....volgens mij luistert hij naar me hoor...heb een paar keer gezegd dat ik hoop dat hij in de laatste week maar wat meer gaat bewegen. Nou, ik voel het overal!!!! En zodra ik ga liggen is hij helemaal disco aan het houden.

Heeft iemand anders nog iets van shadow gehoord??? Heb nog even teruggezocht, maar de laatste keer dat ze wat geschreven heeft was woensdag....

8. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he nee hartediefje...

niks van shadow gehoord....hoop dat alles goed is.
    het laatste wat ik weet dat ze weer in het ziekenhuis lag.
    oh ik hoop zo dat alles ok met haar is!!!

lieve snoet...
    ik zal je baby eens wat strenger toespreken en zeggen dat het nu echt wel tijd is om op de wereld te komen.
    dat de wereld helemaal ok is en dat jij een geweldige mama bent.
    dus kom maar snoetekind.....het is tijd!

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

vervelend hoor buren die zoveel herrie maken....

nou dames, wordt spannend.

ik vind dat we de data mooi hebben uitgemikt
    Sander 12-12-08 23.53
    Jasper 05-10-10 14.31

10. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    goeiemorgen,

tijd niet geschreven......hier gaat het goed....romée doet het goed...aleen heeft ze buikpijn..en heeft zij al 4 dagen niet gepoept.echt zielig.

tís echt wel weer wennen in huis hoor met zo'n kleine uk in huis.kan er echt de hele dag naar kijken.
    verder ben ik goed aan het aansterken.....heb nog wel regelmatig last van buikpijn...en m'n borsten beginnen nu ook minder pijn te doen.men! voelde me net pamela (.) (.)

..had wel verwacht dat jij snoetje wel bevallen was van je grote knul!!!!jeetje...je maakt het veelste lekker voor hem in je buikkie!

pfff over buik gesproken...flubberbuik hier..maarrrr je ziet hem per dag slanker worden....die zwanger buikkie mis ik niet hoor!

nou dames tot gauw weer.

11. brenda1976

fijn dat het goed gaat.
    Zijn er nog meiden die tips hebbben. Onze kleine grote man spook veel snachts en wil om de 2 uur drinken pffffffff Dus hij heeft naar 5 weken nog geen goed dag en nacht ritme.
    We hebben gisterenavond al bewust gedouched en aangekleed, maar helaas zonder resultaat.

12. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ja, ben ook benieuwd hoe het met Shadow gaat...

@ Miekiee: Of, ehm... Pamela :D ;) , fijn dat Romee het zo goed doet, hopelijk gaat ze snel poepen!

@ Snoet/Hartediefje: Ja, ik hoop ook echt wat van die fitnesscentra te horen. Zw-zwemmen lijkt me echt niks :) . Ik ben een tijdje geleden eens gaan zwemmen en zag toen zo'n clubje in een ander bad ronddobberen. Ze moesten zich ook aan elkaar vasthouden en dan ademhalingsoefeningen doen. Dat is echt niks voor mij! Ik wil gewoon lekker sportief bezig zijn (zonder lichaamscontact met vreemden) zodat m'n werkeloze spiertjes er ook echt iets aan hebben :) . Ik denk dat ik vandaag gewoon eens bel of na m'n werk in die studio's langsga. Weet ik meteen een beetje hoe de sfeer daar is.

En dan nog iets: loont het nou echt om op een 'pufcursus' te gaan? Begrijp me niet verkeerd, ik wil het allemaal niet belachelijk maken ofzo, maar ik ben gewoon heel nuchter ingesteld en wil niet op een cursus terechtkomen die te zweverig of te soft is... :)

13. brenda1976

tja ik heb niks aan de pufclub gehad.
    Ik had alles braaf geleerd en ik kreeg een stortbevalling.
    We waren zo verdonderd dat ik totaal vergeten was te puffen en in het ziekenhuis hebben ze me proberen te helpen om de ademhaling te puffen, want ja ik had weer iets aparts.
    Op de zwangerschapsclub was alles behandeld,behalve stortbevalling.
    Dus ik schrok me kapot, dacht goed voorbereid te zijn en niks aan gehad, behalve leuke contacten.
    ik heb overwogen voor de contacten nog een keer naar een zwangerschapsclub te gaan, alleen was het 2x zo duur geworden en de helft minder lessen. Tja vond dat echt te duur voor de contacten hihihi
    bouw die ook zo wel op in onze nieuwe wijk waar bijna elk huis wel kleine kinderen heeft.
    gr brenda

14. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

pfff lieve schatten sorry hoor dat ik al een tijdje niet gepost heb! Heb gelezen dat jullie bezorgd waren om me ;). Gaat op zich wel z'n gangetje, lig nog steeds in het ziekenhuis :(. Zometeen om kwart voor 12 heb ik weer een doppler, ik hoop dat deze goed is en dat ik weer in de thuismonitoring mag... Gisteren mocht ik een paar uurtjes naar huis en dat was heerlijk! Heb lekker even op bed gelegen terwijl lief met de cv in de slaapkamer bezig was en daarna heb ik heerlijk in z'n armen genesteld gelegen en hebben we samen een film gekeken. Heb er van genoten. Wilde helemaal niet terug naar zkh... Viel even niet mee! Nu is het dus even afwachten wat de controle doet zometeen. Ik lees en post straks wel bij na de doppler, ben aardig gaar van dat ziekenhuisbed!

Tot straks lieverds!

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, puf cursus is voor velen ook een kletsgroepje maar het is wat je er uit pakt. ik ben ook vrij nuchter maar wat echt handig is is om ademhalingstechnieken te leren althans iets van mee te pakken ook worden onderwerpen rond om bevalling en kraamtijd meestal besproken en das echt wel zin vol. ik kon me wel eens ergeren aan "klagende" zeurende zwangeren alsof er niets anders in de wereld meer toe doet "werk jij nog 36 uur?" ik ben de ziektewet in hoor!" maargoed.... je hoeft geen vriendinnen te worden he... zwangersschaps cursus wordt ook vergoed

shadow fijn dat je samen met je mannetje even tijd hebt gehad...

miekie nee hoor. zie mijn eerdere theorieen hierover, romee d'r verloofde laat op zich wachten hahaha

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    vanochtend bij vk geweest, ze vroeg of ik wilde dat ze me ging strippen, heb nog even bedankt ondanks beeb soms wel wat in de weg zit en ik snel moe ben, ben ik het nog niet helemaal spuugbeu, en ik wil dat snoetekind niet meer besmettelijk is dus heb nu afspraak voor vrijdag ze adviseerde me om dan wel te laten strippen omdat ik dan officieel 41 weken ben. heb haar mijn theorie voorgelegd over de verschillende echo's en data en zij zegt dat het heel goed kan dat er dus een te vroege a terme datum is. dus echt meiden einde deze week ben ik mama hoor!!!! en anders eet ik een ananas met 1 liter bitterlemon :D

17. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he snoet...
    denk dat je een goede keuze gemaakt hebt i.v.m. met je kindje die pokken heeft he. maar ja je kan er zo weinig aan doen he.
    dus vrijdag word je sowieso gestript en dan kan en zal het gebeuren toch?
    anders loop je zover over tijd niet?
    ik hoop dat je kindje snel beter is of dat het niet meer besmettelijk is als de blaasjes droog zijn en wens je nog steeds een vlotte bevalling toe meid!

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    dank je wel lieve femke!
    als ik vrijdag nog gestript moet worden moeten ze eerst toucheren of er al een cm open staat. als dat het geval is kunnen ze de vliezen lospeuteren. als mijn lijf er klaar voor is kunnen er weeen van komen maar het kan net zo goed weer afzakken. omdat ik 41 weken ben (officieel) zullen ze het bij geen succes later nog een proberen want als je OVER de 42 weken (das bij mij officieel 20-11) gaat wordt je over gedragen aan de gyn.en dan wordt je meestal eerst weer onderzocht, ctg en dan mogelijkheid op inleiden. maar zover komt het niet hoor! let maar op!!!

ik heb meer dan genoeg vruchtwater bloeddruk is prachtig (117/70)en beeb heeft een fantastische hartslag van een voldragen kind geen klachten verder behalve me savonds ongemakkelijk voelen. dus ik ben niet bezorgd. bij snoetekind had ik hoge bloeddruk, zag sterretjes, band gevoel, hoofdpijn en heel veel oedeem en was totaal niet in orde met 37 weken dat was een heel ander verhaal....

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Nuk: ik vond de cursus wel handig. Idd vanwege de ademhalingstechnieken en alle informatie over de bevalling. Aan het deel na de bevalling doe ik nu alleen niet meer mee omdat ik weer 2 keer in de week training van basketbal heb (op dezelfde dag). Best jammer, maar van de andere kant was er ook niet zo heel veel contact onderling.
    Soms mis ik dat wel eens. Ik zou best wat meer contact willen hebben met andere moeders (die dichtbij wonen). Misschien moet ik toch eens naar het borstvoedingscafe hier in Utrecht.

@ Snoet: ik zit er klaar voor hoor. Ik check elke dag even of er al nieuws is en ik duim voor je!

20. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Pfff zit nog steeds te wachten op de uitslag van de gyn... de doppler was weer een stuk verbeterd, dat wel. Maar dat wachten gaat me nu wel opbreken :(. Lig al vanaf vorige week maandag hier en wil onderhand wel eens naar huis ...
    Baal d'r van dat ie niet even 5 minuutjes de tijd heeft genomen om naar m'n doppler al te kijken daarstraks :(.

Nou ja, ik hou jullie op de hoogte.
    Nu ga ik eens even kijken om bij te lezen!

Deel Deze Pagina