30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

balen he en zo schiet de tijd niet op he.
    sterkte! en hoop dat je veilig naar huis mag!
    gr brenda

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartediefje die pads werken idd niet bij Stijn, daar zijn we al 2 weken mee bezig en het lijkt soms alleen maar erger te worden. Het is bij Stijn ook een combi van berg en eczeem dus ook lastig.

@Femke fijn dat je even bij je moeder terecht kon ivm je handen.

@Nuk balen van je buurkinderen wel een goede actie trouwens! Ik heb trouwens bij de zw van Tim zw zwemmen gedaan en dat was gewoon puur conditie behouden en lekker bezig zijn idd, op het eind even ontspannen met van die tubes onder je knieen en in je nek maar verder niks aparts... Wij hebben verder de cursus samen bevallen gedaan ter voorbereiding op de bevalling. Niet zweverig maar gewoon recht voor z'n raap hoe het is. Het voordeel vond ik dat je het samen met je man/vriend doet dus die is ook meteen op de hoogte van hoe een bevalling gaat. Tuurlijk zit er wel een stukje puffen bij en voel je je behoorlijk voor schut als je dat daar droog zit te oefenen maar ik moet zeggen dat ik er wel wat aan gehad heb al heb ik er tijdens de bevalling van Stijn wel m'n eigen draai aan gegeven maar dat kwam waarschijnlijk ook door de heftigheid en snelheid van bevalling.

@Snoet ik hoop voor je dat je gelijk krijgt met je bevaldatum as woensdag, mooie datum hoor!

@Shadow wat fijn dat je ff naar huis mocht.

Hier gaat het weer wat minder, stijn is weer onrustiger en heeft vandaag in totaal nog maar 3 uurtjes geslapen (vanaf 5 uur vannacht dan...) dus ik ben kapot!! Ga hem nu weer eens in bed leggen en dan maar ff koken want over een dik half uur staat er weer iemand op de stoep die eten wil.....(en het af en toe niet snapt hoe druk het kan zijn met 2 kindjes laat staan met 2 kindjes waarvan er 1 continu aandacht nodig heeft)

3. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Miekiee : VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTERTJE !!! Mooie naam hoor :). Pff heftige bevalling heb je wel gehad zeg, maar ben blij voor je dat ze er gezond en wel is en dat je op de natuurlijke manier bent bevallen :). Geniet van je kleine spruit! Mooi kindje trouwens hoor!!!!

@Snoet : pfff spannend bij jou zeg... nog steeds niets te bekennen??
    En och arme, Snoetekind de pokken? Arm ding!!! Beterschap met haar!

@Doosje : hoe is het nu met Boaz ? Arme kleine vent ziekjes na 't eten... hopelijk gaat 't snel beter!

@Sky : och arme, Chrisje ook al krampjes.. helpt de Infacol?

@Femke : pff toch carpaal tunnel syndroom? balen zeg!!

@Elleke : ook jij VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!! Ook al zo'n mooie naam :). Blij dat alles goed is gegaan!!!

@Nuk : haha ja ik stond er ook van te kijken dat ie in ene ja zei :D. Had dat echt niet verwacht! Die lieve schat van me maakt me altijd zo gelukkig he... hou echt onwijs veel van 'm :). Oh en hoe herkenbaar dat baby stil is als man de hand op de buik legt, was hier ook altijd zo! Idd ook flink trappen e.d. en zodra hij z'n hand op m'n buik legde floep, baby stil :D. Heerlijk he die eigenwijsjes ;).

En nu ga ik even eten ik ga zometeen verder!

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nuk, anders gewoon baantjes zwemmen met iemand die daar ook zin in heeft. Dat deed ik toen bij mijn eerste zwangerschap met mijn ma en dat was ook heel erg lekker. Je voelt door het water het gewicht van je buik niet en je bent toch sportief bezig!!! Zou het ook niet zo nodig vinden om anderen een hand te moeten geven en in een kringetje te gaan ademhalen hahahaha.
    Een pufcursus vond ik zelf wel fijn van Mensendieck. Daar kreeg je ook ontspanningsoefeningen die ik nu nog wel eens gebruik als ik slecht in slaap kom zeg maar. Tja, aan het gepuf (wat overigens niet overdreven vaak aan bod kwam) had ik dan niets omdat ik elke keer een keizersnee kreeg, maar gewoon even een uurtje voor mezelf en de baby vond ik wel lekker. En nu heb ik met de twee meiden van de eerste cursus nog steeds contact. Dan gaan we een keer in het kwartaal of half jaar met de mannetjes iets leuks doen en kunnen wij lekker bijkletsen.

Miekie, wat zielig voor Romee zeg…. En die buik die trekt ook wel weer bij. Je hebt er iets moois voor terug!!

Snoet, oooo, wat zou ik zelf in de verleiding zijn gekomen, maar idd misschien nu beter de natuur even gewoon zelf zijn werk laten doen nu snoetekind nog besmettelijk is. Hopelijk is snoetekind snel opgeknapt en begint het woensdag of donderdag gewoon vanzelf! En anders vrijdag toch laten strippen he!!!!

Citroen, wat een ellende zo zeg…. En wat breken die nachten je dan ook op. En dan moet alles overdag ook nog gewoon doorgaan…. Hoop zo dat Stijn snel wat rustiger wordt, maar het is zo moeilijk bij die kleintjes om te achterhalen waar het aan ligt en aan alles moeten ze dan weer zo’n lange tijd wennen voor je weer iets anders kan proberen…..

Shadow, fijn wat van je te horen meis!! Lekker om even thuis te zijn en met je mannetje een eigen moment te hebben thuis. Maar is zo verschrikkelijk om te moeten wachten op zo’n gyneacoloog he…. Hoop zo voor je dat je gewoon weer lekker naar huis mag, ondanks dat je daar dan ook weer je rust moet houden, maar kan me voorstellen dat je het ziekenhuis nu wel weer gezien hebt.

Hier vandaag gelukkig weer een hele goede ctg en bij de controle bij de gyn zag hij dat ik genoeg vruchtwater had, wat betekende dat er een goede circulatie was binnen mijn baarmoeder. Mijn mannetje doet het dus hartstikke goed en is een heel gezonde baby zei de gyn. Hij zei ook dat hij daarom voor de 38 wk geen keizersnee zou doen, omdat het voor het mannetje beter is om binnen de baarmoeder door te groeien dan nu geboren te worden. Hij heeft wel gebeld naar de operatiekamers en ik sta nu ingeroosterd op het schema voor vrijdag…dan ben ik precies 38 wk. Wel spannend hoor…net de ouders weten het en jullie dan!!! Maar vrijdagmiddag om half twee zou ik op de ok tafel moeten liggen. OOOOOO…de zenuwen gieren al door mijn keel. Nog even vier dagen volhouden!!! Woensdag nog voor een ctg en ik mocht donderdag ook nog komen als ik dat fijn vond.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ga bayzwemmen en babymassage doen moeders zijn ook daar dol op kwekken! ik heb er 1 beste vriendin aan overgehouden en wat kennisjes (verdere vrienden kring is redelijk kinderloos)

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    met een beetje mazzel voor jou en pech voor mij hoor ik wat aankomen "VROEEEEEEEEM" Ik wordt ingehaald vanuit de tunnel...";)

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh hartediefje... je maakt het weer spannend he meid.
    ik heb ook mijn keizersnede op 38 weken gehad. ik wens je alvast heel veel succes.
    binnen het halfuur heb je je baby das het voordeel van een ks!
    er zijn uiteraard ook een boel nadelen maar laten we nu even positief kijken he :D
    ik duim alvast voor je!

lieve snoet...
    oh ik hoop zo dat jij eerder gaat bevallen.
    maar tegelijkertijd hoop ik ook dat snoetekind snel beter wordt dan voel jij je ook beter bij het bevallen.
    het word je niet makkelijk gemaakt he.
    ik denk aan je!!!

8. shadowcat76

@Sky : wat een verhaal zeg van je bevalling! Krijg er gewoon tranen van in m'n ogen zo ontroerend... Ik zou dat niet kunnen zien hoor als m'n buik gehecht zou worden haha. Denk dat ik ter plekke alsnog knockout gegaan zou zijn :D. Geweldig ook dat je maar 20 min. op de verkoever hebt gelegen en zo lekker snel kon genieten van je kleine mannetje! Dikke knuff :).

@Brenda / Snoet : pff lekker ja zeg op dat consternatiebureau, moeders die voor piepen of willen piepen :x. Denk dat ik daar ook zo mee klaar zou zijn en pleite zou gaan of op z'n minst er wat van gezegd zou hebben :x. Bah. Heb nou al een hekel aan dat bureau hehe.

@Snoet : pfff lekker ja zo'n schoonzus... oh trouwens ik wist niet dat een week 9 dagen had haha. Je banner zegt dat je 40 weken en 9 dagen bent :). En ja ik heb genoten thuis gisteren! Spannend hoor dat ze je eind deze week gaan strippen. Ben benieuwd!

@Citroentje : Ach arme Stijn toch... gaat nog niet echt lekker met 'm he. Hoop dat het binnenkort toch beter met 'm gaat worden. Arm ding!

@Doosje : lees dat jij de Jonge Gezinnen Beurs wel leuk vond. Vriendlief vond 'm tegenvallen.. hij is met z'n ma geweest omdat ik niet kon, waar ik overigens stevig van baalde (van beide feiten, ik niet meekunnen en z'n ma wel) maar hij vond er niks aan, er waren maar 2 kleine zaaltjes zei hij. Na 1,5 uur waren ze weer pleite want toen hadden ze alles al gezien :). Wel heeft hij een hele leuke mobiel voor de box gekocht met 3 liedjes en licht erin. Ben daar erg blij mee! Van schoonma een badstoffen doek van Snoopy gekregen die je eigenlijk voor van alles kunt gebruiken en een speeltje voor op de kinderstoel te plakken met een zuignap :).

@Hartediefje : heerlijk he zo'n opruiming in je kast ;). Hebben wij pas ook gedaan, kleding die we niet meer aan deden hop in een zak en weg d'r mee! Lekker is dat geeft zo'n opgeruimd gevoel. Gewoon aan je nesteldrang toegeven hoor! En oohhhhh spannend a.s. vrijdag ben jij mama!!! Fijn dat alles goed is. 't Gaat nu wel snel he, morgen alweer dinsdag en dan nog maar 3 daagjes en dan mag jij je kleintje in je armen houden.... nog eventjes!

@Nuk : whahaha 't zijn vast je hormonen die je die impuls hebben gegeven :D. Ik zou ook gek worden van zulke kinderen bij de buren pffffffff!

@hier : ik baal als een stekker! Ik moet zowieso deze week nog blijven :(. De doppler was wel weer verbeterd maar hij vond 'm nog niet genoeg verbeterd om naar huis te gaan... bah :(. Woensdag krijg ik er nog eentje. Misschien als die verbeterd is maar ik denk van niet. Zolang 't niet beter wordt wil de gyn wel kijken om mij 's weekends wat vaker naar huis te laten gaan, bijv. dan zaterdag naar huis en lekker thuis slapen, en zondagavond weer terug naar het zkh. Dan heb ik iig toch wat momentjes thuis. Heb nu echt een dubbel gevoel, aan de ene kant mag beeb zich aandienen van me maar aan de andere kant die uk moet nog zoveel groeien... en in m'n buik is 't nu nog veel beter als daarbuiten. En dan zie je de ene na de andere zwangere vrouw hier binnenkomen en met weeën naar de verloskamers gereden worden... pffff....
    Van mij mogen de weken sneller gaan nu hoor. Ben het hele ziekenhuis nu echt wel heel erg beu!
    Tuurlijk als ik zeg ik ben naar huis dan houden ze me niet tegen, maar ik wil absoluut niet dat beeb iets overkomt natuurlijk! De kleine moet gewoon gezond ter wereld komen en als dat inhoudt dat ik hier nog een tijd moet blijven... ja dan is dat helaas zo :(. Maar wil niet zeggen dat ik er niet van baal natuurlijk.

9. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh lieve shadow

das echt niet leuk he.
    nog even volhouden hoor. je hebt ook geen keus he meid.
    ach voor jou is het ook niet makkelijk he.
    ik hoop dat je snel naar huis mag en dat je lekker thuis mag blijven maar tegelijkertijd mocht er iets gebeuren ben je wel direct op de juiste plek he.
    maar dat wil niet zeggen dat je het leuk vindt he.
    kop op meid...nog even en dan heb je je kindje in je armen....

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Shadow: potverdorie, je blijft aan de gang zo hee! Ja tuurlijk is het beter voor je kindje, maar ik kan me zo voorstellen dat je het zat bent. En als je hoogzwanger bent wil je ook lekker in je eigen bed slapen en thuis nestelen.
    Hou vol meid...nog even!

@ Hartediefje (en Snoet natuurlijk): spannend!!!!!!!!

Ik zeg dat Snoet toch eerder is! (ffe een wedje leggen hier).

11. shadowcat76

@Femke / Doosje : het valt echt idd niet mee hoor, zo lang in 't zkh moeten blijven... Idd ik ben op de juiste plek hier mocht er iets gebeuren maar m'n eigen bed slaapt zo oneindig veel lekkerder! Net wat Doosje zegt hoogzwanger wil je je gewoon lekker thuis nestelen. Leuk is anders!
    MAARRRRR..... ik heb 1 lichtpuntje :). Vanochtend is de gyn langs geweest, en omdat ik zw-diabetes heb gaan ze me met 38 weken inleiden :$! Dus binnen 3 weken ben ik mama... Normaal gezien wachten ze tot de weeën spontaan op gang komen, maar met de suiker wachten ze niet tot 40 weken. Gewoon, zomaar, binnen 3 weken papa en mama :$ :$! Volgende week zondag ben ik 38 weken en als dan de bevalling nog niet spontaan op gang is gekomen gaan ze de maandag daarop bespreken wanneer ik word ingeleid. Ik voel me gelijk stukken beter weet je dat! Eindelijk is er een einde in zicht, normaal gezien dan, aan het verblijf in het zkh... ik kan niet anders dan alleen maar :$ denken nu :$ :$ :$!!

12. shadowcat76

Oh en ik wed mee!!
    We maken gewoon een lijstje :D.

Ik zeg ook dat Snoet eerder gaat zijn, dus :

Wie denk jij dat er eerder gaat bevallen?

Snoet - 2 stemmen
    Hartediefje - 1 stem

Nu niet allemaal tegelijk de lijst aan gaan passen svp, als je je stem uit wil brengen pb me maar ;). Tenminste, als jullie dit willen doen dan en 't goed vinden dat ik de lijst bij hou?

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden!

hier geen beeb hoor! heb nu wel 2 flessen bitterlemon gekocht en ga vanmiddag maar eens langdurig relaxen in bad. had vanochtend wel gevoel dat buik anders van vorm is en ik voel beeb minder(nog wel maar minder "fel") en lopen is niet fijn maarja ik roep inmiddels 1,5 week dat ik van alles voel....

heb snoetekind naar kdv gebracht, ook een beetje ego hoor maar ik kan haar niet meer entertainen! en ze voelt het aan dus ze vraagt (logischerwijs) veel aandacht, ook fysiek. ze is nu koortsvrij, pukjes zijn opgedroogd en ze was monter. eenmaaal aangekomen leek het alsof de drukte van alle kindjes haar wat aanvlogen. voelde me beetje schuldig, maar heb echt even rust voor mezelf nodig en wil orde houden in de tent. heb wel tegen de leidsters gezegd dat mocht ze toch hangerig worden dat ze me bellen dan kan ik haar halen...

whahahaha shadow, ik zie je wedlijstje, ik ga hardwerken aan een punt voor snoet hihihi laten we het arbeidstherapie voor je noemen:D moet wel aan je denken hoor! ik heb met snoetekind 3 weken aan een stuk in zh gelegen en ik voelde me zo kl#$@ en alleen de wereld draait door en het lijkt alsof je er zelf geen deel aan hebt. maargoed, wij proberen je op te fleuren!!!

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Femke, dit is mijn derde keizersnee..die van mijn zoontje was met ruggenprik en van mijn dochtertje hebben ze onder algehele narcose gedaan ivm het overlijden in mijn buik. Nu gaan ze weer een ruggenprik doen. En op zich ben ik blij dat mijn man er nu bij kan zijn, maar ik zie wel heel erg op tegen het alleen liggen op de verkoeverkamer... hoop dat ik ook weer redelijk snel naar de kamer mag. En daar ligt mijn mannetje dan te wachten tot we aan het "koester" uurtje mogen beginnen. Nu met de kraamsuites in het zkh, heb je gewoon echt een uur wat je krijgt met de baby en je man. Dan kan hij nog lekker bloot tegen me aan liggen (met een luiertje dan he hahaha, anders ben ik straks ook onder gepiest) en dan wordt hij gewogen en gemeten en dan kan manlief zijn kleertjes aandoen. Daar kijk ik wel naar uit hoor!!!

Snoet, effe flink aan de ananas en wat bedsport hahahaha!!!

Shadow, balen dat je nog in het zkh moet blijven zeg...maar wat een fijn nieuws om te horen dat ze je toch eerder gaan helpen! Heerlijk gevoel moet het geven om niet nog 2 weken extra in het zkh te moeten liggen. En ik hoop dat je lekker het weekend naar huis mag, niets beters dan je eigen omgeving!!! Maar je wilt ook het beste voor je kleintje. Nog even volhouden meis.

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, we kruisten elkaar. Relax ze vanmiddag in bad! Kan je nog wel lekker liggen dan? Ik krijg zo'n pijn in mijn buik als ik in bad lig nu. En heerlijk even een dagje voor jezelf. Fijn dat snoetekind weer opgeknapt is. Soms is het gewoon even lekker om je handen een dagje vrij te hebben hoor!!!!
    Enne zet hem op hahahaha, van mij mag je winnen hoor!!!!!!

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    pfoeh! bedsport..... moet er niet aan DENKEN zei gister nog tegen snoeteman dat ik over een maand 2 wel weer verkering kom vragen zelfs omdraaien voor een nachtkus is me al teveel... (maargoed die komt ie me dan wel lief geven hoor...) snoeteman is soms meer mijn bliksemaflijder (en ik kies bewust voor de lange ij!) maar ik heb een kei van man!!!!

tja en het bad? ik ben helemaal geen badmens maar ik ga het toch proberen..... voor hetzelfde geld denk ik na 3 min ERUIT! of misschien werkt het ontspannend met het wat activiteit tot gevolg.
    lekker glaasje bitterlemon mee hmmmmmmmm:D

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha Snoet, hier ook hoor...mijn man is ook zo'n lieverd...die heeft alle begrip. ALs ik me moet omdraaien, lijk ik net zo'n olifantje hahahaha, laat staan dat er nog gesport moet worden...
    Hoop dat je bad ontspannend werkt en het toch stiekem wat gaat aanwakkeren!!!

Ik was van plan om vandaag nog wat dingen te doen, maar ik heb zo'n pijn in mijn rechter onderbuik. Denk dat de kleine gisteren op een zenuw is gaan liggen en ik kan bijna niet lopen... dus ik ga me maar vermaken met de laptop en lekker op de bank nog even liggen. (tussendoor hartemannetje van school halen en weer wegbrengen, op de fiets!!!! dat gaat nog het makkelijkst)

18. shadowcat76

@Snoet : gelijk heb je hoor dat je Snoetekind naar het kdv hebt gebracht, voel je niet schuldig, gewoon even lekker een moment voor jezelf heb je wel nodig! Geniet van je bad :). Haha ik hoop dat het gaat helpen die bitter lemon :D. Blij dat kleine Snoet zich weer beter begint te voelen hoor. Zo zielig he als die kleintjes ziek zijn..
    Hihi die lijst ja ik moet me ergens mee bezig houden :D. Zet 'm op Snoetje :) :)!!! Haha bedsport, zei zondag nog tegen m'n lief dat ik 'm wel erg mis hoor op dat gebied, maar helaas moet dat nog wel even wachten! We zien er beiden naar uit dat 't weer kan en mag haha.

@Hartediefje : gewoon je benen e.d. flink bewegen op de verkoeverkamer, hopelijk mag je dan snel naar je mannetje!!! Hahah idd schiet 'm maar een luier aan onderpiesen zal nog wel meer gebeuren denk hihi. En is idd balen dat ik nog in 't zkh moet blijven maar 't einde is in zicht !!! En daar ben ik wel erg blij mee hoor!! Ben onderhand wel heel erg nieuwsgierig nu naar wat 't gaat zijn en hoe 't eruit ziet :).
    En lekker rustig aan doen vandaag, is niet fijn zo'n pijn in je buik! Die dingen doen komen later wel weer :). Beterschap!!

19. shadowcat76

Wie denk jij dat er eerder gaat bevallen?

Snoet - 3 stemmen
    Hartediefje - 1 stem

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kom ik net in de garage om iets in de vriezer te doen.....

:$:$:$:x:x:x:x:x:x

EEN KLEREZOOI!!!!!!

manlief probeert al weken op te ruimen maar hij verplaatst alleen maar 3 zakken friet open in de vriezer, aanrecht blok zie je niet meer overal ligt echte troep.... hij is inmiddels al 11 weken aan het "opruimen" als ik me niet beperkt zou voelen zou de zwarte kliko naar binnen gereden worden en alle gebruikte kwasten, potjes, troepjes ed weg gooien maar ik mocht hem niet helepn.... maar dit gaat ie vanvond goed maken schaam me dood als straks een kraamhulp brood uit de vries moet pakken.... nu snap ik waarom hij steeds lief boterhammen klaar legt sochtends

en ik was toch al minder amused. mijn schoonzus belt in order van oudste schoonzus het sint feest maar af, want tja zo'n gedoe en de baby heeft er niets aan... nee maar haar kleuter en mijn peuter wel!!!!:x:x:x mijn oudste schoonzus heeft geen kids en weet ieder jaar weer haar zin door te drammen of te bepalen ben het zo beu!!!!! ga dus echt geen kerst vieren bij wie dan ook!!! want tja die baby heeft daar ook niks aan!!!! ben echt pissig merk ik! en wedden dat opa en oma naar schoonzus gaan?! (das nl dicht naast huis, wij wonen 15 km verder!)

Deel Deze Pagina