hallo meiden, citroen, misschien heeft niemand er aandacht aan besteed omdat het niet in de weg zit voor stijn en het simpelweg geen medische vraagstelling is op dat moment (je hebt toch maar 2 echo's gehad? 12 weken en 20 weken) dan richten ze zich op de baby. shadow denk dat het idd beste is om er rekening mee te houden dat je het ziekenhuis niet gaat verlaten muv je weekend verlof. kan mams niet oohje in zeil houden dat huis alles klaar en netjes is? (weet niet in hoever jouw mannetje een poetser en wasser is? en als je je zo instelt valt het enkel alleen maar mee (wil niet zeggen dat het leuk is he? want het blijft gewoon balen!!!) femke bedankt voor je vertrouwen. naarmate de dag vordert ik meer en meer wens dat er zich eindelijk een beeb gaat aandienen. mijn lijf wil ook niet meer..... het schiet in mijn bekken uitstralend naar bil en been kan niet meer op of neer en juist nu besluit snoetekind eerst per ongeluk een beker sap om te gooien en daarna haar knijpfruitje over de vloer uit te knijpen. gevolg: overdone reactie van mij, huilen en boos worden, pure onmacht en kind kan er helemaal niets mee. hup! schuld gevoel! bel de jeugdzorg!!! er is hier een ontaarde moeder die labiel is!!!! inmiddels maar dikke knuffels en uitgelegd dat mama niet zo veel meer kan en daarom verdrietig is. dacht zelfs even GOH waar ben iktoch aan begonnen..... starks kan ik het helemaal niet. maar ik weet ook dat dit flauwekul is en die emo's? zijn natuurlijk ook hormonen.
Nou ik heb wel meer echo's gehad hoor. Idd met 10 en 20 weken waarbij ze echt naar de baby kijken. Maar daarna nog met 36 weken een liggingsecho waarbij bleek dat Stijn in stuit lag dus doorverwezen naar de gyn en daar ook nog 3x een echo gehad. Aangezien een afwijking in de bm een reden voor stuitligging kan zijn lijkt me wel dat ze daar naar gekeken hebben vandaar dat ik het toch vreemd vind.
he snoet.. het is toch normaal dat je even overdreven reageert. ach meiske toch. niet schuldig voelen hoor. dat is snoetekind al lang weer vergeten. je hoeft ook niet perfect te zijn he. dat vergeten wij vrouwen wel eens. dat het ok is om niet alles even goed te doen. mannen hebben daar veeeeeel minder last van. maar we zijn woensdag en vrijdag wordt er toch gestript niet? gaan ze het niet in gang zetten? inleiden? of heb ik dat gemist. ik vind dat jij nu te ver overtijd gaat hoor meid...dat maakt het alleen maar moeilijker dus op tafel slaan met die vuist!
zaterdag ben ik 41 weken en eigenlijk ging het tot dusver prima! maar ineens lijkt m'n lijf niet meer mee te werken. ik had natuurlijk afgelopen maandag al gestript kunnen worden maar omdat ik me nog goed voelde en snoetekind ziek was zelf besloten dat nog niet te doen. vrijdag gaat het dus (als bmm rijp is) wel gebeuren want de vk zegt ook, daarna het weekend en dan zit je maandag al op 41+3 dus ik hoop dat er of wat vanzelf gaat gebeuren of dat vrijdag strippen gaat lukken en dat de nodige prikkel geeft. ik heb het idee dat ik beeb nog wel voel maar minder vaak en intens dus dat is ook alle reden om het goed in de smiezen te houden maar dat doen ze wel hoor!!!
@Jessie : welkom terug. Fijn dat alles goed was bij de vk! @Snoet : Idd het blijft balen natuurlijk dat ik hier moet blijven (weet nog niets van gyn overigens), maar het einde is in zicht! M'n schoonma houdt ons huis bij met poetsen dus daar maak ik me geen zorgen over. Lief doet de was wassen en ophangen, en zij ruimt 'm op in de kasten. Hij doet zelf vaak 's weekends wel wat hoor als ik het niet kan dus komt helemaal goed! Och en lieve Snoet tuurlijk red je het allemaal wel straks! Logisch toch dat het je allemaal even niet zo makkelijk meer meezit, je loopt toch alweer wat overtijd. Hopelijk kunnen ze je vrijdag strippen en zet de bevalling daarna snel door... @Citroentje : heel veel succes bij de HA morgen!!! @hier : pff heb lekker 3 dagen alleen gelegen op m'n kamer maar heb nu weer een nieuwe buuf, is niet zo erg maar ze kletst werkelijk de oren van m'n hoofd ! Ook al krijgt ze geen reactie omdat ik zit te lezen oid gaat ze gewoon door haha. Misschien ook zenuwen want gebroken vliezen (2e kindje) en in afwachting bevalling. Maar m'n oren tuten nu al en ze ligt er net 2 uurtjes lol. Ook nog geen antwoord van de gyn overigens, verwacht niet dat ik naar huis mag maar ja je weet nooit. Baal d'r alleen van dat ik altijd zo lang moet wachten tot ik wat hoor van ze .
Ha meiden, het is een beetje druk hier, maar ik lees zeker nog mee om alles te volgen hoor!! Snoet en Hartediefje: succes!!
Shadow, wat kunnen ze je toch lang laten wachten he ik heb soms het idee dat de artsen geen idee hebben hoe belangrijk die kleine dingen zijn voor iemand die op antwoord zit te wachten. Want je wilt gewoon weten of je nog moet blijven of dat je toch naar huis mag. Snoet, laat ze je maar mooi strippen hoor vrijdag als de beeb nog niet zelf besloten heeft om te komen! En goed opletten op de bewegingen he!!! Oooo je kunt je soms zo schuldig voelen als je een beetje uitvliegt tegen de kleine maar soms zit het gewoon heel erg hoog en dan kun je niets hebben. Had het vanavond ook met hartemannetje als we aan tafel zitten, hangt hij altijd half op mijn been dus ik schoot een beetje uit dat hij nu eens op zijn eigen stoel moest zitten nou, hij draaide zijn hoofdje weg heel beteuterd en kroop op mijn schoot. Mama, ik wil alleen maar even knuffelen met je hoor!!! OOOOOO, heb hem toen ook maar even goed vastgepakt en gezegd dat hij heel erg lief is. Wat ook zo is, alleen kan ik het soms even niet hebben door de vermoeidheid. Dus, niet schuldig voelen!!! Je bent een topmama hoor. En je gaat het straks ook gewoon goed doen met je kleine mannetje erbij. Citroen, goed dat je naar de huisarts gaat hoor. Want een vleesboom is niet lekker, kan heel veel vervelende klachten geven. Jessie, fijn te horen dat het goed gaat!!!! En heerlijk op vakantie geweest, lekker hoor. De CTG was vanochtend weer uitstekend. Morgen om half vier nog een keer, dan gaat harteman en kleine hartemannetje ook mee en dan is het een lange nacht voor de vrijdag!!! OOOOOO, ben zo zenuwachtig. Maar wat is de verpleging toch lief krijg daar echt tranen van in mijn ogen hoor. En ook de gyneacoloog die stond aan de balie toen ik de afspraak maakte voor morgenmiddag ctg en die kwam naar me toe, sloeg zijn arm om me heen en vroeg, was het weer goed???? En op mijn antwoord ja, klopte hij op mijn schouder en lachte even naar me. Vrijdag half twee zei hij!! OOOO zon goed gevoel dat je dan geen nummer bent, maar hij ook er voor gaat om een gezond en levend kindje op de wereld te helpen.
@Doosje : ik spiek wel mee in 't babytopic hoor @Hartediefje : sja als die artsen het druk hebben denken ze waarschijnlijk niet aan iemand die op antwoord ligt te wachten ofzo :x. En ik wil d'r ook niet om vragen want dat heeft toch geen nut hier. Ik hoor 't morgen wel met de visite op de kamers... zal wel niet naar huis mogen ben ik bang. Fijn trouwens zeg zo'n gyn! Dan ben je idd geen nummer voor hem maar hij gaat je gewoon erg goed helpen, fijn!! Heerlijk dat de ctg weer goed was, morgen nog eentje! Ben trouwens hier wel benieuwd hoor, of onze beeb op zich laat wachten tot ze me gaan inleiden of hij / zij zichzelf eerder aan gaat dienen. Krijg steeds meer als ik naar de wc ga een drukkend gevoel onderin, net of de hele boel verzakt en naar buiten komt zeg maar . Beetje zo'n gevoel of ik moet persen ofzo. Maar zodra ik van de wc opsta is dat weer weg. Iemand ervaring hiermee, moet ik dit melden?
shadow, lijkt alsof je kindje verder in je bekkenbodem zakt daar is het ook tijd voor, zal het wel even melden kwaad kan het niet! hou vol hoor meid! komt allemaal goed! hartediefje wat spannend!!!! en wat fijn dat iedereen zo met je mee leeft hier ben zo emo wordt er niet goed van, kan om alles brullen.... snoetekind had het ook wel even met me gehad, mocht geen verhaal meer lezen en een kus kon er ook niet vanaf. en ze is nog meer in de contramine ik laat haar maar... en ik krijg net een mail van snoeteman of hij morgen mee zal gaan, heel stom maar dat had ik echt niet aan gedacht..... bij deze zwangerschap is hij enkel naar de eerste controle en de echo's mee geweest hij werkt nl in zeeuwsch vlaanderen dus even op en neer is niet zo makkelijk qua tijd en kosten tunnel maar ik denk dat dat wel goed zal zijn, ten eerste kan hij dan helpen met snoetekind en ik weet natuurlijk niet hoe ik op het strippen reageer. vorige bevalling duurde van eerste wee (en die kwam 7 uur na spontaan breken van vliezen) tot snoetkind er was 16 uur maar een tweede kan natuurlijk anders gaan. buitn het feit dat ik nu om alles loop te brullen en stel dat er verder beleid afgesproken moet worden... ik heb geen idee... das ook zoiets mijn hele besluitvormingszin is verdwenen..... BABY KOM ER MAAR UIT!!!!!!
he meiden... snoet het is misschien maar goed dat je man meekomt. geeft jou wat rust en het is ook gewoon fijn dat hij erbij is. idd baby kom er nu maar uit. de wereld is klaar voor je! hihihi shadow....oh vresellijk zo een kletskous naast je. en dan moet ze nog gaan bevallen ook . heb je geen koptelefoon of zo ...of oortjes hihihih nog even volhouden meid...ik hoop dat je snel naar huis kan. of spontaan gaat bevallen of zo hartedief...ben blij dat je ctg weer goed was. en vrijdag komt nu echt dichtbij he. oh meid ik zal aan je denken. kaarsje branden. nog even meisje en je kindje ligt in je armen. citroentje en doosje...leuk dat jullie hier nog kletsen hoor en brenda ook!! hier gaat het redelijk,. kan wel niet meer slapen van de pijn in de handjes en mijn heupen willen ook niet echt meer mee. maar het hoort er allemaal bij. ach ja....
haha Shadow mooi zo! Zeg en is die vrouw naast je al bevallen?? @ Hartediefje: ik wil je graag heel heel veel succes wensen voor morgen!!! Ik zal zeker even aan je denken hoor om 13.30 uur!!! Toi toi toi
@Snoet ik denk idd ook dat het fijn is als je man met je mee gaat morgen. Heel veel succes iig, ik hoop dat je beeb nu snel komt! Hoe is het met je meisje en met de waterpokken? @Hartediefje voor ik het vergeet heel veel succes morgen en ik denk aan je om 13.30! Ik ben vanmorgen naar de ha geweest en heb een echoformulier meegekregen. Nog even over gehad wat voor echo, uitwendig wordt nl door de echoscopiste gedaan en als de aanvraag is voor een inwendige echo dan maakt de gyn deze dus dan ben je meteen op je plek zeg maar en hij mag meteen zeggen wat hij ziet en evt al verdere afspraken maken dus toch maar gekozen voor inwendig anders moet dat misschien toch als nog. Kan de 25e terecht. Volgens de ha klonken mij klachten idd wel als een vleesboom nu dus ff afwachten op de echo en wat de gyn zegt.
iig fijn dat je serieus genomen wordt en verstandig dat je naar de gyn gaat! geeft wellicht rust nu je weet dat je in de molen zit? alleen is die ongi pijn nu nkiet fijn natuurlijk want je kan er echt beroerd van zijn.... anders advies om even standaard ibuprofen in te nemen afhankelijk van de sterkte die je neemt kan je er standaard bij de maaltijd nemen (zie bijsluiter) niet op nuchtere maag wat das niet goed voor je. maar om even de scherpe randen er af te halen...
Vandaag bij de VK geweest en met beeb is alles goed. Ze zette de doptone erop en zei nog waarschijnlijk moet ik even zoeken, maar nee hoor daar was boontje meteen! Hele stevige snelle hartslag. Boontje zit wel al hoog, net iets onder mijn navel, dus ze was benieuwd of ik al wat voelde. Bloeddruk was goed en zelfs lager dan de vorige keer. Ijzer en hemoglobine waardes waren ook perfect zei ze. Dus ik ben helemaal blij. Morgen even bellen voor de 20 weken echo...
Jee, wat een spannende ontwikkelingen hier allemaal weer, binnen nu en een week hebben we er dus weer babies bij!! @ Doosje: Hebben we een borstvoedingscafe hier in Utrecht?!?! Waar dan?? Haha, ik geloof niet dat ik daar ooit heen zou gaan, maar de kans dat je daar met andere mama's in gesprek komt is wel groot ja ("Wie het eerst z'n borst leeg heeft, klaar voor de start..." ) Ik ga hier nu waarschijnlijk zo'n zwangerschaps-fitness cursus doen, die wordt gecombineerd met informatie over de bevalling en met ontspanningsoefeningen. Begint over anderhalve week. Jammer dat je al bevallen bent, Doosje, anders had ik je uitgenodigd om mee te gaan . O, en ik heb nog een vraagje aan iedereen: wanneer kregen jullie voor het eerst last van harde buiken? Of is dat meer iets wat je pas in een later stadium krijgt? Niet dat ik er last van heb, hoor, ik vroeg het me gewoon even af. Sorry dat ik niet op iedereen in ga, moet nog even bijkomen van een zware werkdag. Ben er dit weekend weer!