30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Mvl: Heel begrijpelijk dat het allemaal zo pijnlijk is voor je. Ik hoop alsnog dat die onderzoeken je misschien toch iets opleveren.

@ Snoet: Ook zo begrijpelijk dat je er helemaal emotioneel van wordt. Ik leef met je mee!

@ Doosje: Voor zover ik weet is een koortslip alleen gevaarlijk voor een baby als-ie al geboren is... dus niet voor een kindje dat nog in je buik zit. Ik heb het helemaal in het begin eens aan m'n verloskundige gevraagd (omdat ik wel vaker last heb van een koortslip als het buiten wat kouder wordt) en kreeg te horen dat ik het gewoon op de normale manier kon behandelen, met zo'n zalfje dus. Maar nu word ik toch weer ongerust... (*gaat even googelen*)

Edit: Bij herpes bestaat geen risico voor de ongeboren vrucht (lees ik op de site van het RIVM), dus pfew! :)

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Lieve meisjes, ik denk veel aan jullie. Maar nog geen goede structuur in de dag...best lastig toch en dan kraamvisite en huishouden en eindelijk weer wat meer kunnen bewegen etc (dus voor de oefening en training, wat ik nog niet actief mag, ga ik elke dag met de kinderwagen wandelen).
    Druk druk druk, maar genietend van alles hoor!
    Dus ben hier erg weinig en lees soms even snel alle berichten.

Snoet, denk veel aan je en hoop dat het nu toch echt eens mag gebeuren en dan ook een zeer goede bevalling!

Hartediefje!!! Ook aan jou denk ik veel. Je bent nu weer mama!!
    Kijk uit naar je berichtjes hier straks.

Verder weet ik het even niet meer.:)
    Erg....
    Als je dit vergelijkt met hoe ik tijdens m'n zwangerschap hier elke dag was en hoeveel ik ouwehoerde...pfffff.....;)

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha Sky dat komt vanzelf weer hoor! Dat duurt een paar weekjes (maandjes).

@ mvl: pfoei waar moet je allemaal doorheen zeg. Erg zwaar voor je. Ik lees ook in je berichten (door de regels heen) dat je veel pijn hebt en ik heb echt met je te doen. Ik hoop ook dat ze iets vinden en dat je er iets aan kunt doen.
    Hou je ons op de hoogte (als je dat trekt natuurlijk)?

@ Nuk: oh sorry dat had ik er idd bij moeten zetten, want ik bedoelde ook na de geboorte. Sorry sorry voor de ongerustheid! Maar ben blij dat het al besproken is, dan komt het vast goed.

Ben zo benieuwd naar mamaatje Hartediefje....

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hey sky! wat fijn om van jou te horen, ik dacht wel dat je hardstikke druk had om een goede mama voor chrisje te zijn, heerlijk! lekker genieten en weer langzaam op de been komen..... het conditie opbouwen is niet zomaar gebeurt en ritme? wellicht over nog eens 8 weken? een pasgeborene van 4 weken oud vraagt al je energie als je ook maar beetje voor jezelf zorgt!!!!

GENIET ER VAN MEID!

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ MVL: wat fijn weer wat van je te horen! Ik hoop dat ze bij jullie echt iets gaan vinden waarom het elke keer misgaat

@Snoet: wat balen zeg! Kan me voorstellen dat je daar even helemaal ontoepasselijk van word :(
    Hoe is het met snoetemeid? is ze al van die enge kriebelende bulten af?

@cm78: gefeliciteerd! heerlijk he zo'n goede echo, heb je nog teruggezwaaid naar je ukkie? :D

@hier: gisteren zijn we naar de info avond voor bevallen in het zkh geweest. was niet erg veel aan, maar vond de verloskamers er erg knus en huiselijk uitzien! als je dan zo'n rondleiding over de afdeling krijgt en in al die kamertjes mag kijken spoken er op zo'n moment dan ook weer allerlei momenten door mijn hoofd dat ik 4 jaar terug aan de andere kant van het gebouw mijn moeder in zo'n kamertje heb moeten verliezen. wat een contrast :(

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Mijn moeder is inderdaad vijf dagen geweest, maar die heeft zelf bijvoorbeeld geen borstvoeding gegeven, dus dat was zelf pielen. Gelukkig is dat super op gang gekomen, Noa was vorige week donderdag (dus na twee weken) 4030 gram en 2 centimeter gegroeid. Iets onder het geboortegewicht, maar het ging de goede kant op. Later las ik wel dat je de eerste dagen zo'n beetje elke twee uur moet voeden, omdat er maar zo weinig colostrum uit je borsten komt. Dat wist ik dus bijvoorbeeld niet: in het ziekenhuis hadden ze gezegd elke drie tot vier uur, maar dat is pas als de melk goed op gang is gekomen. Daarom huilde ze misschien zo verschrikkelijk veel de eerste dagen.
    Ze slaapt 's nachts eigenlijk heel erg goed: de avondvoeding is om elf uur, dan komt ze om drie uur (soms vier uur, dat is heerlijk:D:D) en dan om zes, zeven of acht uur. Vaak om zes uur:(.
    Overdag slaapt ze heel weinig, en ze valt eigenlijk alleen in slaap op de arm. Als ik haar in haar wiegje leg, dan gaat ze huilen, dat is direct over als ik haar sus of even oppak, maar zodra ze ligt is het weer raak. Ik laat haar nu maar even, ze is pas drie weken, ik ben al blij dat ze 's nachts niet huilt en (nog) geen last van krampjes heeft!
    Met mij gaat het een stuk beter, veel minder labiel. Ik ben nog wel wat slapjes, de borstvoeding vraagt wel veel, merk ik, ik zit al een week onder het gewicht van voor de zwangerschap en kan al mijn broeken alweer aan, dus het vraagt wel wat energie. Ik moet nog leren om wat meer te eten.

Ons huis is nog steeds niet verkocht. De mensen met wie we een prijs overeen waren gekomen hebben ineens hun eigen huis uit de verkoop gehaald en hoeven ons huis niet meer, maar er zijn wel anderen, die nog op bericht van de bank wachten. Maar dat duurt al een tijdje, dus ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Maar goed, totdat we naar NL komen heb ik lekker zwangerschapsverlof, maximaal 420 dagen, dus financieel is wel voordelig om hier nog even te zitten. Alleen de donkere winter nog even door (het is hier nu rond kwart over vier al donker en dat wordt alleen nog maar erger).

Zo, dat was een lang egobericht, sorry, maar ook heerlijk even!

7. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Kvinna: Jeetje, om kwart over vier al donker?! Ik vind het al erg om 's ochtends in het donker op te staan en 's avonds in de schemer naar huis te rijden, maar als ik dat zo lees mag ik helemaal niet klagen.
    Het klinkt wel logisch wat je schrijft, dat de melk eerst op gang moest komen. Zo zie je maar weer dat je toch al veel op gevoel doet. Fijn dat je je ook weer beter voelt!

@ Glimworm: Wat een contrast inderdaad, 4 jaar geleden een verlies en nu weer een nieuw begin...

@ Sky: Ik denk dat niemand het hier raar vindt dat jij nu ineens minder komt 'ouwehoeren', lijkt me heel erg logisch als je ineens een kindje hebt! Maar wel fijn om te lezen dat het goed met je gaat.

Hier: erge last van oncontroleerbare vreetbuien :( . Niet goed. Vanavond waren het (na de cake en de chips) de lekkere kaasjes en nu voelt m'n buik alsof-ie op ploffen staat...:) Ben ook 3 a 4 kilo aangekomen in vrij korte tijd en dat was wel even schrikken. Goed dat ik volgende week met die sportcursus start! :p

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Glimworm wel pittig, maar andere kant ook mooi om je kindje daar te krijgen!

Hier even snel berichtje van mij. Jasper begint dag en nachtritme door te krijgen.
    Sander spookt nog veel snachts, zodoende zijn we erg moe, gelukkig mocht sander bij mijn ouders slapen vannacht.
    dus we hebben er maar 1x uitgemoeten en jasper heeft tot 8 uur geslapen.
    nu gaan we snel schoonmaken en was opruimen.
    want huishouding met 2 kids is best heftig.

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kvinna, niks ego! vroeg er toch naar? was erg benieuwd! vind het knap hoor dat je het zo "op jezelf uitzoekt" zorg wel goed voor jezelf, zeker met bv! fruit(=vezels en eiwitten) en koolhydraten die ook ijzer bevatten heb je hard nodig hoor!!!

glim, die gedachten blijven denk ik altijd bij je. het is zo'contrast maar zo'n werkelijkheid dat geboren worden en sterven zo dicht bij elkaar liggen. het zijn dan ook de enige 2 zekerheden in het leven. ik heb 5 jaar geleden mijn vader verloren en zou zo nu af en toe wijze raad willen of denk ik: aha dat bedoel je zeker! heb zelfs het gevoel dat ie nog bij me is in bepaalde situaties

brenda ik geloof graag dat het pittig is met 2 kids, daar vrees ik ook wel beetje voor... kan ik dat straks wel allemaal zonder "labiel" te worden??? aan de andere kant, het komt zoals het komt maar de normale nuchtere snoet is aan het einde van de zwangerschap niet veel meer van over

nuk, die buien gaan weer over hoor!!! vaak toch een vraag van energie behoefte, niet te streng zijn voor jezelf! ik heb een chocolademelk tik, rolo tik, en minifriet met piccalilly tik gehad. in die periode ging het wel met de kilo's ben nu ineens op laatst flink aangekomen ondanks dat ik nu juist niet veel eet of snoep (ws van het niets doen) van 63 kg naar 80.9kg gegaan maar ik weet ook dat het er straks redelijk snel weer vanaf is.

hier: ik wordt scherp in de gaten gehouden door snoetekind zodra ik ergens niet mee naar toe ga wil zij ook niet, ze is snel van het pad, driftbuien en wil niet naar het kdv, eenmaal daar niet meer naar huis. ze huilt snel en het enige wat ik kan doen is beloven dat mama veel van haar houdt, haar helpen de boze buien door komen door haar veilig op schoot te laten huilen en benoemen wat ik bij haar zie. maar ze is net zo'n schelp als haar vader, de emotionele luiken vallen dicht en het doet mij weer verdriet. (lang leve de hormonsters!)en dan is het ook nog eens vreselijk spannende sint tijd
    het wordt echt tijd dat beeb komt!

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    :$ tishier stil..... iedereen naar de sint aan het kijken? snoetekind ligt net vanaf 11:15 te pitten maar als sint zichtbaar wordt mag ze bij mij op bed kijken....:)

11. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Snoet: Het wordt inderdaad tijd dat je kleintje komt. Misschien voelt Snoetekind onbewust jouw innerlijke onrust en reageert ze daarom zo.

Goed trouwens om te weten dat die vreetbuien tijdelijk zijn :) . Ik moet gewoon leren dat ik op dat soort momenten ook gewoon een wortel of een stuk fruit kan pakken. Ik heb vanochtend zelfs ontbeten met een (heel klein!) stukje chocoladecake... dat is helemaal niks voor mij! Samen met die 3 kilo is er ook ineens een echte buik ontstaan en verlies ik heel soms een druppeltje pies als ik heel hard moet niezen :) . Ik kan er letterlijk en figuurlijk niet meer omheen dat ik echt zwanger ben, haha.

Is de Sint vandaag op tv? Hm, ik denk dat ik de tv dan uit nostalgische overwegingen maar eens aanzet :D .

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hihi en was de cake lekker???? ik heb een keer om 4:00 sochtends m'n buikje vol gegeten met parika chips... maar dat was wel een zonde van me hoor....:D

ja en sint was op tv en daarna 30 jarig jubeleum van kinderen voor kinderen feest van herkenning voor mama en snoetekind brulde NEE mama jij NIET zingen hahahahaha

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hahaha zong je vals.

Mijn vader heeft een eigen wc, hij heeft namelijk darmproblemen.
    Sander sliep bij mijn ouders en opa zei ik ga naar beneden zeggen dat de hond stil moet zijn, zegt sander, nee opa, opa moet poepen hahahahahaha
    nog geen 2 jaar oud.....

14. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    snoet.....ben elke dag aan het spieken of je al bevallen ben....meid krijg nu gewoon medelij met je....het word tijd dat je je kleine wonder in je armen heb meissie.....

nou morgen spiek ik weer ff snel

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    das lief van je meid, ik heb me inmiddels anders ingesteld: dit was het laatste weekend met ons drieen.... uiterlijk volgende week heb ik een baby in mijn handen (daar ga ik gewoon van uit) alles wat deze knul eerder komt is mooi mee genomen. ik heb zijn geboortehoroscoop gelezen en het wordt een kind wat of wel wil of niet.... en in het laatste geval trek je aan het kortste eind. dat begint nu al....

maar ik ben dat zware lijf wat niet meer kan bukken laat staan een stukkie lopen wel beu hoor.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Sanne fijn dat alles goed was bij de vk!

@Nuk bij Tim kreeg ik pas de laatste weken last van harde buiken, bij Stijn al bij 20 weken.

@Snoet hmmm wij zijn ook wel van het reizen en de reisprogramma's maar heb het ook niet gezien. Oh wat balen dat het strippen niet gelukt is! Ja wij waren idd Sint aan het kijken...

@CM1978 goed nieuws dus bij de echo!

@Mvl succes met de afspraak in het zkh hopelijk komt er iets zinnigs uit.

@Sky groot gelijk dat je lekker aan het genieten bent, kletsen komt wel weer!

@Glimworm...pff kan me voorstellen dat contrast dat is ook 1 van de redenen waarom ik heel graag thuis wilde bevallen. En idd het leven en de dood staan zo dicht bij elkaar, mijn moeder is overleden toen Tim 8 weken oud was...blijft moeilijk zelfs al is het nog zo lang geleden mijn vader is 20 jaar geleden overleden maar ook dat blijft gewoon moeilijk.

@Kvinna fijn dat het de goede kant op gaat met jullie! Jeetje zo vroeg al donker...

@Brenda idd een huishouden met 2 kids is heftig....weet er alles van pfff

Wij hebben inmiddels weer andere voeding voor Stijn want de ka denkt toch dat het probleem zit in de reflux en niet in de koemelkallergie. Woensdag moeten we weer terug. Het gaat op zich goed met Stijn nu geen extra signalen van koemelkallergie gelukkig dus waarschijnlijk heeft de ka het bij het rechte eind.

Verder heb ik vandaag een taart gemaakt want morgen wordt Stijn gedoopt. Het is m'n 1e projectje en ik ben er gewoon trots op zo goed is hij gelukt!! Dus ff showen hoor!

17. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Jezus, Citroen, wat ben je mega-creatief! Als die taart net zo smaakt als hij eruit ziet, zit het wel goed!

@ Snoet: Ha! Kinderen Voor Kinderen... heeeel herkenbaar! Ik zapte er afgelopen week ook langs en heb even gekeken. Vind het toch wel heel anders dan in 'onze' tijd; die kids van tegenwoordig zijn al zo 'hip' en zelfbewust. Of lijkt dat maar zo? Ik vond destijds die verhaaltjes eromheen altijd zo leuk, met Edwin Rutten. Maar net als jij kan ik alle liedjes van tig jaar geleden nog helemaal meezingen :D !
    En de cake was heel lekker, daarnet ook weer een stukje op... maar ook een mandarijn ;) .

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    citroen wat maak jij mooie dingen!!!

ik wens jullie een mooie dienst en een hele fijne dag samen met al je geliefden. leuk dat stijn nog jong is... vind een echte babydoop leuker als een bijna dreumes

nuk ik vind het ook dat kinderen veel anders zijn. ook als je ze hoort zingen. vroeger klonk het als een kinderliedje tegenwoordig is het bijna x factor gehalte met beyonce snik in de stem.... en jaaa met edwin rutten was leuk! alle sketches die je dan met vriendinnetjes weer na speelde <zucht>

hier snoetekind beleefd sint echt bewust heel erg leuk!

en..... ik voel serieus gerommel dat ik denk oh ja! dat was het! zet nog niet door in een regelmaat maar had vanochtend om 5:00 een ongi gevoel en nu geven harde buiken een pijnlijke onderbuik. ook had ik een rozige afscheiding (sorry voor de onsmakelijke details) dus ik ga zo in bad en ben benieuwd of eea door zet want tja... kan altijd weer afzwakken of wishfull thinking zijn...

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Jaaa snoet zet hem op. Bij mij begon het ook zoals jij omschrijft..opstaan met zo'n gevoel van oja.....dus wie weet!!

En bedankt voor de complimenten, de taart is nog niet retestrak zeg maar maar voor een 1e keer vind ik hem al wel helemaal super. Ben wel benieuwd hoe hij smaakt want qua vulling had er meer in gemogen maar ik had niet meer..er zit trouwens marsmallow fluff en nutella in.
    En Nuk zo creatief ben ik normaal niet echt hoor, verder als een beetje knutselen met Tim kom ik niet maar had 2 weken terug ineens zoiets van ik ga het eens proberen voor de doop en volgende maand is Tim jarig dus dan ga ik weer knutselen ben benieuwd wat ik er dan van bak hahaha

20. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    You go Snoet, hoop voor je dat het nu echt begonnen is!

Deel Deze Pagina