Zo ik kom me hier ook weer een keer melden, sinds 2 dagen begin ik weer een klein beetje energie te krijgen. Hopen dat dit zich doorzet, ik ben die moeheid zo zat. Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo, ik kan niet wachten! @Jacqueline, strekte en ik hoop dat we je hier snel weer mogen begroeten. @Alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd! @Megamuts ik ben voor je aan het duimen dat het gaat beginnnen. @Miekiee beterschap
Hoi meiden, Ik heb me ook al een tijdje stil gehouden hier. Kijk wel regelmatig ffies, maar gewoon geen tijd om te schrijven. Hier gaat het goed. Vorige week intakte gehad bij de VK. En as zaterdag de 1e echo en daar ben ik zo benieuwd naar. Dan kan ik eindelijk zien hoe het is in mijn buik. Je merkt natuurlijk wel aan je lichaam dat je zwanger bent, maar ja....... Energielevel is eigenlijk wel goed. 's Avonds wel moe hoor, maar het is absoluut goed te doen. Mijn vorige zwangerschap was ik zelfs te moe om hele dagen te werken en dan kan nu gelukkig wel zo. En toen was ik ook misselijk en spugen. Nu nauwelijks. Das wel erg fijn hoor, zeker als je er al eentje heb rond hobbelen. Laat jullie weten hoe de echo was. Kijken of ik qua datum goed zit
@ Jacqueline: @ Megamuts: wat is 'strippen'?? Ik had vandaag toch iets ranzigs hee...Vanochtend stond ik onder de douche, ffe wassen en wat voel ik?? Een puist!! Ja eh en die zat zeg maar op m'n naam (doordenkertje). Nou jaaa dat heb ik echt nog nooit gehad! Maar nu komt het vieze gedeelte: op een gegeven moment ga ik naar het toilet (deze middag) en ik denk 'he? bloed in m'n onderbroek??'....was die puist gewoon geknapt toen ik ben gaan zitten. Gatverdamme!! hahaha (ik hoop niet dat jullie nog moeten eten)
Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling. Het kan de bevalling dus op gang brengen maar dat hoeft niet.. Maar dat doen ze pas na 41 weken bij ons bij de VK want dan heeft het meer kans van slagen..
Megamuts, Bij mijn vorige zwangerschap deed ze dat al een paar dagen voor mijn uitgerekende datum. ik was de 10e uitgerekend en ben de 7e gestripd. 8e kindje geboren. Elke VK denkt kennelijk weer anders. Maar nog steeds niets aan de hand?? Hopelijk vannacht voor je...
Miekiee, beterschap. Vervelend hoor.. Doosje, wat een verhaal, moest er wel heel erg om lachen... wat gebeurd er toch allemaal met je als je zwanger bent, vind je niet??
@ Megamuts: thanx, dat wist ik helemaal niet! Dat het idd ook zo verschillend is per verloskundigepraktijk. Maar ja, dat merk je met echo's ook wel vind ik. De 1 doet het sneller en vaker dan de ander. Ik heb trouwens net bij de slager gegrillde kippepootjes gehaald (waren dus al gaar) en daarna heb ik ze nog 20 minuten op 175 graden in de over gedaan. Maar toen ik ze op had dacht ik: is dat wel oke? Met velletje?
he miekie niet te lang door modderen hoor! dan moet ha maar op visite komen! je klinkt serieus ziek!!! voor hetzelfde geld heb je een ontsteking onder de leden..... kippenpootjes met vel kan geen kwaad als vleesje maar niet rose is doosje ik dacht al: tis net of ik iets hoor knappe hahahaha maar dat was jij megamuts ik hoop voor je dat het door zet! hoe is de maanstand? wellicht gunstig? en snoetetoet? die is gewoon hondsmoe en prikkelbaar ik heb vandaag de assistente van dermatologie nog net niet uitgescholden die belde voor een van onze patienten maar ik ben messcherp en bedenk achteraf dat het niet zo handig is..... ook snoeteman moet het ontgelden en vanochtend lag ons nieuwe konijntje dood in haar hok goed voor een potje brullen en ellende de enige voor wie ik nog geduld heb is (gelukkig) onze snoetepeuter want ook zij weet tomeloos van het beetje energie wat ik heb het oneindige te vragen, maar zij weet nog niet beter ik heb op mijn werk verteld want ik plas voor moeders voor moeder en het inzamelpunt is op mijn werk (in zeeland word niet opgehaald aan de deur) dus als ze me zien sjouwen met die kratjes..... krijg wel lieve en leuke reacties!
@Miekie: vervelend zeg dat het niet op knapt! Niet te lang mee door blijven lopen hoor! @Snoet: dat konijntje hadden jullie toch nog maar net opgehaald? Wat zielig voor jullie. Sterkte, ook met je enorme energie level
@Doosje: GATVER!!!!! Hihi, nee hoor Maar er gebeuren gekke dingen idd met je lichaam. En van mij mag je alles delen hoor. Ik ben ook een open boek voor mijn omgeving, altijd al. Handig als je weinig tot geen last hebt van gêne en verlegenheid. En die kippenpootjes zijn helemaal prima (en lekker!), als ze goed gegaard zijn. Dus geen zorgen. @Snoet: Aaahh, wat zielig....arm konijntje en vooral arme jij. @Miekiee: idd, dan moet die ha maar gewoon een visite doen hoor. Zo ziek zijn terwijl je zwanger bent...is nie goe. @Linny: fijn dat je je nu best goed voelt. Houden zo! @Pacific: ja gek he die moeheid. Ik ben van nature een energiek persoon die echt niet stil kan zitten (ook door RLS maar goed) en nu zo snel moe. Maar ik merk wel dat als ik toch door ga ik wel meer pijn in m'n buik krijg. Een soort gespannen pijn. Dus toch gewoon maar ff aan toegeven. Gelukkig werk ik nu andere uren dan voorheen en kan ik wat uitslapen, heerlijk!! Maar hopen dat we in het 2e trimester fitter voelen en echt kunnen genieten! Nu dus al de 4e dag minder misselijk. Nog lang niet weg maar echt een verschil met de heftigheid. Het lege maag gevoel heb ik nog wel bijna de hele dag. Kan nu toch niet al minder worden, das toch pas na 12 weken meestal? De piek moet nu komen (de 10e week zeg men altijd). Wel al 3 dagen dus met veel lopen en bewegen flinke steken in het schaambeen (das toch dat bot boven je muts?). En meer bekken- en lage rugpijn. Ik ben zelf al een rug- en bekken patiënt (heb al BI van mezelf zonder ooit zwanger te zijn geweest..) maar merk nu verschil in pijn en op welke momenten het is zeg maar. Misschien toch maar ff m'n fysio bellen voor advies. Toen ik ooit Mensendieck deed zei zij al dat ik wel onder behandeling zou moeten zijn tijdens een zwangerschap. Er werd zelfs gezegd dat een bekkenband nodig zou zijn en misschien wel platliggen.... Dat hoop ik dan ook weer niet, maar goed. Als het zo is, dan moet dat maar. Alles voor een beeb, krijg het echt niet voor niets blijkt! Ik heb nog niets gekocht zelf, iets van een babyding, nog zo eng, dat blijft.... Maar ik kwam gisteravond uit m'n werk en had post uit Congo Afrika waar mijn lievelingsoom en -tante wonen. Zijn op momenten soms een beetje surrogaatouders omdat ik geen contact met m'n eigen ouders heb. En er zaten verschrikkelijk lieve sokjes in!!! Geel en wit met Nijntje erop! Zo schattig! Moest meteen janken hahahah!!
Ik ga me hier dan ook weer melden!!!!!! Vanochtend mijn bloeduitslag gehad van de hcg en was nu 885!!!! (vorige keer 208) Ik ben helemaal hyper.... jee..nu moet ik de angst even loslaten, maar ik weet nog even niet hoe... Bang om weer blij te zijn en dan straks weer een teleurstelling moeten verwerken... de wens is zo groot, maar hoe hou je het vol he??? Ik ga binnenkort snel bijlezen hier, nu eerst even snel wat eten en dan met de kleine boef een leuke middag er van maken. Liefsss
wekom hartedief,blijft onzeker he?probeer er maar zoveel mogelijk er van te genieten meid,het begin is er weer!
hier nog steeds ziek,heb enorme zere keel(vooral m'n klieren in mijn nek)maaaaaaaaaar......de koorts is gelukkig gezakt!
Fijn te horen dat de koorts in ieder geval wat minder wordt. Had je nog contact ehad met de huisarts?
nee......ben wel nu enorm onzeker....qua zwangerschap...las ergens dat hoge koorts in de zwangerschap een vroege miskraam kan veroorzaken,maar ivm met die hoge koorts heb ik zeker 3 keer per dag paracetemol zetpil in moeten nemen van 1000 mg!TJA EN DAT LIJKT ME OOK NIET ECHT GOED VOOR HET KIND! ach we wachten het maar af,meer kan ik niet doen
Paracetamol zou volgens de geleerden geen probleem op moeten leveren. Dat is een van de weinige medicijnen die je "gewoon" mag gebruiken tijdens een zwangerschap. Dat zou dus geen probleem op moeten leveren. Succes verder met uitzieken!
Yes Hartediefje!!! Supergefeliciteerd!! Ik snap je angst natuurlijk heel goed...neem het daarom maar lekker dagje voor dagje of weekje voor weekje..
Miekiee, heel erg veel beterschap. Het lijkt me heel naar om zo ziek te zijn als je net zwanger bent. Niet alleen voel je je rot, maar je maakt je ook nog eens enorm veel zorgen. En wat die paracetamol betreft: volgens mij is 3000 milligram (zes tabletten van 500 mg) toegestaan, hoor.