30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier maar weer een klein update'je vanuit mijn buik;

ik was vanmorgen naar de vk voor een echo van de ligging van de placenta en dat ziet er niet heel erg voordelig uit
    het is niks ernstigs hoor, maar de placenta ligt te dicht bij de baarmoedermond.
    ik ben toen gelijk naar de gyn doorverwezen en die heeft me het 1 en ander uitgelegd;
    als de placenta zich netjes gedraagt en dus op zijn plek blijft liggen of nog beter naar boven verhuist, is de kans om natuurlijk te bevallen nog gewoon vrij groot.
    mocht de placenta zich gaan gedragen als een voorliggende placenta, dan ligt ie dus echt in de weg, dan word het zoiezo een keizersnede

nu krijg ik volgende week bij de gyn een echo, daar gaan ze hem helemaal onderzoeken, hoe hij echt ligt en hoe hij verdeeld is
    als hij namelijk verdeeld is in meerdere delen en de bloedvaten lopen net even op de verkeerde plaats dan is natuurlijk bevallen ook een erg groot risico voor glimmie

na die echo kunnen ze ook zeggen of ik onder controle van de vk blijf of dat ik onder toezicht van de gyn ben.

Een keizersnede is zeker niet het einde van de wereld, ik heb al heel wat mooie wonders van jullie gezien die ook met een ks eruit zijn gekomen maar het blijft nog wel eventjes door mijn hoofd spoken hoor!:$
    ik zou het (waarschijnlijk net als alle mama's) best wel jammer vinden als ik niet op een natuurlijke manier kan bevallen, maarja dat kan ik niet van te voren al afspreken.
    :)

2. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Djieezzz Shadow, het zit je niet mee zeg! Ik hoop dat de boel snel op gang komt en dat je lekker kunt gaan genieten van je kleintje, want dit is gewoon niet leuk meer zo.

Glim, er zijn inderdaad ergere dingen dan een ks, maar ja, het liefst wil je toch gewoon bevallen he. Hoop voor je dat dat kan!

Even ego: hier gaat alles goed: Anouk is al weer 6 weekjes oud en 'doet' het super. Groeit en eet goed en ze is natuurlijk het mooiste en liefste meisje van heel Barneveld ;)

groetjes Nienke

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow! shadow!!! misschien ook slijmprop? kan ook gepaard gaan met bloedverlies.... hopelijk ben je nu aan het bevallen......

glim wat spannend!!! fijn dat je in de gaten gehouden wordt! en ks, tuurlijk zou dat een teleurstelling zijn, maar zie het niet als minder jouw lijf heeft gewoon een giga prestatie geleverd, je bent een kindje aan het voorzien in al zijn behoeften!!! en jij draagt het voedt het en koestert het!!!! daar kan niets tegen op! maar als je nu al rekening houdt met de mogelijkheid van ks dan valt het verder altijd mee.

4. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he meiden,

ik ga woensdag bevallen met een keizersnede.
    goed nagedacht alle voor en tegens en dit is toch het beste voor ons kindje. en daar gaat het om
    dus duimen jullie mee voor een goed herstel want zoals jullie weten ben ik allergisch voor hechtdraad. daar gaan ze wel iets mee doen maar ik weet niet of dat genoeg zal zijn.

shadow...je maakt het wel heel spannend nu he.
    heb je je kindje al in je armen? oh ik hoop zo van wel!!!!

hartediefje..dank je voor je uitleg na de ks.
    ik hoop dat ik ook zo een redelijk ok herstel mag hebben.
    ik vind dat jij dat goed doet hoor!!!!

snoet....ja woensdag dus he. pffff wordt wel beetje zenuwachtig als ik eraan denk omdat ik weet wat er me te wachten staat ...

5. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@glim : hoop het voor je dat je placenta zich goed gaat gedragen en naar boven verhuist hoor! Dan kan je tenminste lekker natuurlijk bevallen. Wel goed dat ze het zo goed onderzoeken. Ik duim voor je dat hij naar boven groeit :).

@nienkuh : heerlijk zeg dat Anouk 't zo goed doet!! Haha en natuurlijk is ze 't mooiste en liefste :).

@Snoet : denk niet dat 't m'n slijmprop is, ze zei dat 't echt m'n bmm is die nu aan 't bloeden is omdat hij zo geirriteerd is door al 't gefrunnik er aan. En tijdens zw is hij natuurlijk zowieso beter doorbloed.

@Femke : woensdag, spannend!! Idd als dit het beste is voor het kindje gewoon doen. Hoop dat het goed gaat daarna ivm je allergie, hebben ze wel draad hiervoor dan?

@hier : ukkepuk zit d'r nog steeds in :(. Vanochtend controle gehad maar de boel zit nog stijf dicht. M'n bmm is nog compleet, nog geen spoortje te bekennen van enige verstrijking en dus ook nog geen ontsluiting. Heb net doppler gehad, deze was een heeeeel klein beetje verslechterd ten opzichte van vorige week maar niet veel. Ze laten 't ding er nog in zitten tot morgenochtend, dan weer controle en dan gaat dat ding d'r uit. Zet 't totaal niet door dan mag ik morgen naar huis, thuismonitoring en dan worden er ook nieuwe afspraken gemaakt wat er verder gaat gebeuren. Zie je wel Femke dat jij straks nog voor mij bevallen gaat zijn ;). Lach me dood als beeb op uitgerekende datum komt, volgende week zondag 5 december haha. Maar frustrerend is 't wel hoor dat 't niet wil!
    Heb ook in 't decembermama topic gezegd dat ik even daar niet post, want de ene na de andere bevalt daar "zomaar" tussendoor terwijl er nog niets gaande was, terwijl ze bij mij ondertussen al 5 dagen bezig zijn om te proberen de boel op gang te brengen... kan 't er f niet bij hebben ;).

6. shadowcat76

Ik heb je KS even bij de belangrijke data gezet Femke, hoop niet dat je 't erg vindt ;).

05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje

11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje
    03-03-'11 Jessie: 34 jaar, zwanger 2e kindje
    22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-04-'11 Monica076: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    27-04-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje
    02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje
    05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    16-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!)
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)
    Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07)
    Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10)
    Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10)
    Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10
    Skyizthelimit: 40 jaar, 1e kindje Chris 15-10-'10 (KS uitgerekend 21-10-'10)
    nienkuh: 30 jaar 2e kindje Anouk, 13-10-'10
    Pacific: 34 jaar, 2e kindje Evelien, 13-10-'10 (22-10-'10)
    Kvinna: 34 jaar, 1e kindje Noa 21-10-'10 (18-10-'10)
    Miekie: 33 jaar, 3e kindje Romee, 2-11-10 (19-11-'10)
    Doglover76: 33 jaar, 1e kindje Caitlynn Jami 4-11-'10 (30-10-'10)
    Hartedief: 34 jaar, 3e kindje Sven, 12-11-10 (26-11-10)
    Snoetetoet: 34 jaar, 2e kindje Coen, 14-11-10 (06-11-10)

Belangrijke data:
    1 dec: Femke KS

7. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  8. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    lieve shadow

ongelofelijk zeg. blijkbaar heeft je kindje het veeeeels te goed in je buik,
    maar wat frustrerend zeg.
    tuurlijk wil je nu ook wel
    lekker niet meer meelezen met december mama's.
    daar zit ik al lang niet meer want het is niet bij te houden hier in dit forum
    maar eh
    waarom geen keizersnede dan? dan is het toch gewoon klaar?
    of wil jij dat niet?
    de regels in Nederland zijn zo anders he. in Belgie zou dit niet gebeuren maar goed...daar heb jij niks aan he.
    ik denk aan je en wens je je kindje snel in je armen.
    komaan shadow-baby.....kom nou toeeeeee!!!

een hele dikke knuffel voor jou!

9. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Hartediefje: Jee, wat geweldig dat de naam van je kind zo'n betekenis heeft! Echt heel bijzonder.

@ Doosje: Fijn dat je iets van Pacific hebt gehoord! En dank je wel voor de tip over het Diac. Over een kraamhotel ga ik ook eens info inwinnen, ben benieuwd!

@ Citroentje: Haha, ja, mannen zijn soms niet de meest empathische wezens op deze aardbol ;) .

@ Femke: Woensdag!! Hoera! Jee, wat lijkt me dat spannend, dat je gewoon de dag al weet!

@ Shadow: Nog nieuws meid? Wat een toestand, zeker in combinatie met dat bloedverlies, dan schrik je je toch gewoon helemaal kapot?! Ik hoop dat er schot in de zaak zit...

Hier niet veel nieuws. BabyNuk gaat wel steeds harder trappen en drukker bewegen. Had niet gedacht dat het bij 24 weken al zo heftig zou zijn.
    Heb wel een vraagje: ik heb sinds een aantal weken af en toe opgezette (lymfe?)klieren onder m'n oksels, ik voel echt van die bolletjes. Soms is het dan weer een paar dagen minder, maar sinds gisteren doet het echt pijn, ook als ik er niet op druk. Herkent iemand dit als zwangerschapskwaaltje (heeft het bijv. met m'n borsten te maken)?

Fijn weekend iedereen, en Shadow: ik duim voor je dat jij de nieuwe week als versgebakken moeder begint!! :)

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Femke, spannend!!!! Dan wordt het net een decemberkindje. Leuk hoor! Hoop dat je geen allergische reacties gaat krijgen en dat je ook snel weer opgeknapt bent.

Glim, hopelijk trekt de placenta nog iets naar boven als je baarmoeder verder groeit en kun je toch gewoon bevallen. Ik kan me voorstellen dat je toch liever natuurlijk wil dan met een keizersnee.

Nuk, volgens mij zetten je lymfeklieren ook wat op tijdens een zwangerschap, maar anders even vragen bij de controle volgende keer.

Shadow, jee, die beeb van jou zit echt goed!!!! Waarom overwegen ze dan idd geen keizersnee? omdat de kleine het toch nog goed doet in je buik en ze het liefst willen dat je normaal bevalt? Jee, is wel een lange zwangerschap zo voor je zeg met al dat gerust en dan de blijdschap dat je eerder ingeleid wordt en nu nog steeds de beeb in je buik hebt.... pfff, dikke knuffel ook van mij hoor!!!

Hier gaat het drinken steeds beter! Heb een ander fles nu voor Sven gekocht en die drinkt hij op een kleine twintig minuten leeg nu. Jee, wat een verschil kan een speen of fles uitmaken dan zeg... Ben vanmiddag lekker even op stap geweest met hem om een paar extra difrax flessen en spenen. Oudste hartemannetje was met oma meegegaan en blijft daar eten!

Snoet, hoe gaat het eigenlijk met jou????

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh Shadow wat spannend en frustrerend allemaal zeg!! Ik ben heel hard voor je aan het duimen. Hoop dat het snel begint.

En Femke: over 2 dagen ben je mamaaaaa!!!!!!!!! Succes meisje, ik hoop dat alles heel goed gaat en dat je geen last krijgt van de hechtingen.

Hartediefje: idd heel mooi die betekenis!

Nuk: ja heb ik ook. Dat komt volgens mij omdat ik borstvoeding geef. Dus het zouden bij jou ook je klieren kunnen zijn. Check het wel even hoor, je weet nooit.

12. shadowcat76

@miekiee : dank je je bent lief :). Kan ik idd wel even gebruiken.

@Femke : KS doen ze hier niet zomaar, alleen als er echt medische redenen voor zijn, en aangezien baby 't goed doet op de groei na en met mij op de suiker na ook alles goed is, krijg ik er geen. Op zich is het de laatste tijd wel bij te houden bij de dec.mama's want er is een splitsing geweest met een nieuw forum, ze zitten nu ook op een privéforum maar daar zit ik al een tijdje niet meer op want da's echt niet bij te houden! En buiten dat ik vind het ook niet leuk, ik vind ZP veel te leuk.
    En baby denkt volgens mij zoiets van hmm lekker hotel hier .
    thx voor de knuffel ook, eentje voor jou terug!!

@Nuk : nope nog steeds geen nieuws :(. Hoop 't ook dat ik de nieuwe week begin als mama maar ik zie het nog niet gebeuren.. Gelukkig is het bloedverlies al een heel stuk minder, gisteren was het echt drama! Nu al bijna niets meer gelukkig.
    Heerlijk dat je babynuk zo goed voelt bewegen :). Kan daar echt van genieten ook van dat getrappel in m'n buik nog steeds :).
    Geen idee wat dat kan zijn van je lymfeklieren, heb daar zelf geen last van gehad? Anders even navragen bij je vk of ha voor alle zekerheid? Zeker als 't pijnlijk is, dan wil je toch 't zekere voor 't onzekere. Succes hoor!

@Hartediefje : Beeb zit rotsvast :D. Idd omdat het zo goed met die uk gaat doen ze geen KS en willen ze dat ik natuurlijk beval, voor zover dat mogelijk is met een kunstingreep als inleiden maar goed. Pas als 't echt slechter gaat met baby doen ze een KS eerder niet. Ben daar ergens wel blij mee want ik wil dat liever niet, maar ja als 't met baby niet goed zou gaan dan wel natuurlijk! Is idd wel een hele lange zw zo.. Ook voor jou een dikke knuffel terug, dank je :).

@Doosje : ik geloof dat er meerdere mensen ondertussen een ernstige vorm van rsi aan 't ontwikkelen zijn met al 't geduim voor mij :D. Als 't nou zou helpen om die kleine bengel d'r uit te krijgen pfff...Ik heb ook echt nog totaal geen teken whatsoever dat kleine d'r uit wil, ik voel helemaal geen krampen niets...

Ik wil ook even zeggen dat jullie allemaal echt ontzettend lief zijn, al die knuffels doen me erg goed, jullie zijn schatten :) :) :).
    En natuurlijk voor allemaal een dikke knuff terug!

13. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    waaaaa dank je wel iedereen om zo mee te leven.
    ja spannend is het zeker.
    en ik kijk er super naar uit.
    straks heb ik hier 2 meiden rond lopen!!!
    oh wat gaaf....

kan niet wachten om ons tweede dochtertje te zien!!!

dank jullie allemaal!

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja ik hou het zeker in mijn achterhoofd, en net wat ik al eerder zei, een ks is echt niet het eind van de wereld.;)
    ik heb nog ruim 9 weken dus er kan nog vanalles gebeuren
    Zelfs kleine Glimmie (die nu nog netjes in hoofdligging ligt) is al zo eigenwijs als ie groot is en zou ook nog zomaar dwars kunnen gaan liggen ;):D

Ik ga er zoiezo vanuit dat hoe ik ook zal bevallen, het allemaal helemaal goed zal komen.

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Shadowcat, wat balen zeg! Ik zei nog wel zo optimistisch dat je dinsdag mama zou zijn:(. Sterkte!

Glimworm, ik hoop voor je dat je placenta zich een beetje gaat gedragen en dat je een natuurlijke bevalling kan meemaken.

16. shadowcat76

@Femke : nog een paar daagjes meis :) :)

@Glim : haha laten we hopen dat kleine Glim niet dwars gaat liggen :D.

@Kvinna : 't duurt helaas langer dan verwacht :(.

@hier : ben zojuist getoucheerd en heb wel 1!!!! cm ontsluiting woohaa! M'n bmm is ook bijna helemaal verstreken nu. Ze konden m'n vliezen nog niet breken, dat doen ze pas bij 2-3 cm. Dus ik mag naar huis. Heb lief al wakker gebeld :D dus die zal hier hopelijk zo zijn. Woensdag moet ik weer terug komen en dan gaan ze verder kijken hoeveel cm e.d. het is, en weer opnieuw inleiden. Maar aangezien het begin d'r is zal het hopelijk dan wel meer effect hebben :).

17. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    wow shadow!
    het is een lange weg voor jou meid. ongelofelijk.
    gaan we dan toch nog samen bevallen?
    ik hoop voor jou dat het eerder komt meid.
    oh komaan zeg.

het mag nu afgelopen zijn hoor lief kindje van shadow...je mag nu echt naar buiten komen want je hebt een hele lieve mama die op je wacht.

hou vol shadow!!!

18. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Doosje: Ah, nou, dan ben ik toch weer een beetje gerustgesteld. Maar uiteraard kaart ik het binnenkort voor de zekerheid even aan.

@ Shadow: Woensdag pas? Jeetje, ik leer hier elke dag weer iets nieuws. Wist niet dat je met een kleine ontsluiting alsnog zo lang rond mag lopen. Maar wel fijn dat je naar huis mag, toch?

Wij hebben inmiddels een naam voor ons dochtertje in gedachten. Het is een naam die ik een paar jaar geleden al eens ergens ben tegengekomen en toen vond ik 'em al mooi. En Nukkeman kwam er een paar weekjes geleden vanzelf mee, dus dat vond ik helemaal super! Nu blijkt echter dat hij in de top 20 van meest voorkomende namen voorkomt :( . Dat vind ik dan weer minder leuk, maar ja, om het daar nou vanaf te laten hangen...

Verder alles goed, mega zin in zoet (gelukkig hebben we sinds gisteren tompoucen in huis :D ).

19. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dat zou ik ook niet doen. Tegenwoordig wordt dat allemaal bijgehouden, en Noa staat erg hoog in de top tien zelfs. Maar als ik bij het Meertens instituut naar die namenlijst kijk, dan kregen in mijn geboortejaar en de jaren eromheen véél meer meisjes dezelfde naam als ik dan dat er nu meisjes Noa genoemd worden.
    Ik kende maar één meisje (dat vijf jaar ouder was) met dezelfde naam als ik en toevallig zit hier op het forum ook iemand die zo heet, verder zie ik de naam eigenlijk helemaal niet vaak.
    Mijn mans naam is veel ongewoner en die zat zes jaar lang met een jongen met dezelfde voornaam in de klas! Je kunt het dus niet uitkienen en ik denk dat je een kind gelukkiger maakt met een 'veel voorkomende' naam, die dus niet opvalt, dan met een naam die je voortdurend moet spellen omdat je ouders zo vreselijk creatief wilden zijn:D.

20. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    shadow ik denk dat jij morgen avond je kleintje in je armen heb!let maar op!!!

hihi spannend

Deel Deze Pagina