Shadowcat gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. en wat een mooie naam. Met mij gaat het nu prima. Ik verlies sinds gister niks meer. Morgen heb ik de intake bij de verloskundige. Ben benieuwd of ik weer een echo krijg. Iedereen bedankt voor jullie reactie's en ervaringen. Liefs sannie.
Zoow dan, weer 2 mooie meiden erbij!! Lucy en Valerie, welkom op de wereld! en mama femke en mama shadow natuurlijk gefeliciteerd met jullie moppies! @Hier: ik sta vanaf nu onder controle van de gyn, heb vorige week een extra echo gehad in het zh en daaruit bleek dat de placenta 7 mm van de uitgang vandaan lag, dat moet minstens 2 cm zijn en ik zie het echt nog niet gebeuren dat mijn baarmoeder zo ver door zal groeien dat de placenta hoog genoeg zou komen dus de kans op een ks wordt steeds groter. (heb mezelf daar ook al helemaal op ingesteld al eigenlijk) Het is alleen nu hopen dat Glimmie nog wel even mag blijven zitten en er verder niks met de placenta gebeurt (bloeding ofzo) anders wordt ik gelijk opgenomen. daar heb ik nu nog niet zo'n zin in
GEFELICITEERD SHADOW!!!!! Lekker genieten, ondanks de kleine nog even bij moet komen in de couveuse.......laat je lekker verwennen.
29-12-'10 Goofychick 35 jaar ,zwanger van 2e kindje 30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje 03-03-'11 Jessie: 34 jaar, zwanger 2e kindje 22-03-'11 Nukje: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 08-04-'11 Loepie 34 jaar, zwanger van 1e kindje 19-04-'11 Monica076: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 27-04-'11 Sanne1975: 35 jaar, zwanger van 1e kindje 02-05-'11 Rieanne 33 jaar zwanger van 2e kindje 05-05-'11 Jeanine1976: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 10-05-'11 Sanny76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 16-05-'11 Sprokkel: 34 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje Zoey, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5-'10) Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6) Hellie: 31 jaar, 2e kindje Finn 28-07-'10 (uitgerekend 24-07) Doosje: 32 jaar, 1e kindje Boaz 15-08-'10 (uitgerekend 11-08-'10) Citroentje: 33 jaar, 2e kindje Stijn 02-09-'10 (uitgerekend 03-09-'10) Brenda1976: 33 jaar, 2e kindje Jasper 05-10-'10 Skyizthelimit: 40 jaar, 1e kindje Chris 15-10-'10 (KS uitgerekend 21-10-'10) nienkuh: 30 jaar 2e kindje Anouk, 13-10-'10 Pacific: 34 jaar, 2e kindje Evelien, 13-10-'10 (22-10-'10) Kvinna: 34 jaar, 1e kindje Noa 21-10-'10 (18-10-'10) Miekie: 33 jaar, 3e kindje Romée, 2-11-10 (19-11-'10) Doglover76: 33 jaar, 1e kindje Caitlynn Jami 4-11-'10 (30-10-'10) Hartedief: 34 jaar, 3e kindje Sven, 12-11-10 (26-11-10) Snoetetoet: 34 jaar, 2e kindje Coen, 14-11-10 (06-11-10) Femke32: 34 jaar, 2e kindje Lucy 01-12-'10 (11-12-'10) Shadowcat76: 34 jaar, 1e kindje Valerie 04-12-'10 (05-12-'10) zo heb de lijst weer bijgewerkt..en goofy jou bovenaan gezet
och shadow wat een kleine puk, maar van hartegefeliciteerd met je dochter valerie, je hebt het zwaar voor de kiezen gehad zeg........ en je hebt nu werkelijk alles doorstaan. hopelijk knap je snel op en ga je je beter voelen nogmaals van harte met jullie valerie!!!!! dikke kus!
Dankjewel dames . Voel me op dit moment beetje klote, maak me gewoon zorgen om onze kleine meid.. Ik zal even vertellen waarom, alles is wel goed met haar hoor. Na de bevalling heeft ze een erg moeilijke start gehad, ze hebben echt haar ademhaling en hartje goed op gang moeten brengen maar gelukkig ging dit binnen 10 minuten al goed. Ik zal ook vertellen hoe mijn dag en bevalling waren en waarom dat ze het waarschijnlijk moeilijk had. Zaterdagochtend had ik 3-4 cm ontsluiting dankzij de ballon. Om half 11 hebben ze m'n vliezen gebroken en hebben ze gewacht of de weeën uit zichzelf op gang zouden komen. Dit was niet het geval dus kreeg ik om half 12 een infuus met wee-opwekkers. Vanaf die tijd kreeg ik weeën, in het begin ging het goed en kon ik ze vrij gemakkelijk wegpuffen en opvangen. Na verloop van tijd werden ze echter steeds heftiger en zwaarder. Tussen de weeën door had ik steeds het gevoel dat ik iets te kauwen en te eten moest hebben dus heb ik 2 evergreens en een aantal dextro's gegeten tussen de weeën door. Alleen op een gegeven moment waren de weeën zo heftig dat ik ze niet meer op kon vangen. Ik ben samen met Marcel toen onder de douche gaan zitten in de hoop dat dit beter ging maar dat was niet zo. Uiteindelijk heb ik een ruggeprik gehad, en daarna werd het wat beter. Alleen die pomp moest steeds hoger omdat de pijn steeds heftiger werd. De weeën kwamen gewoon boven de ruggeprik uit. Om half 9 's avonds heb ik een extra prik erbij gehad, weet niet hoe het heet, in de hoop dat de pijn dan draaglijker werd. Hoe vaak ik niet geroepen heb in die tussentijd dat infuus moet er uit dat infuus moet er uit geef me een keizersnee! maar ja dat doen ze niet zomaar natuurlijk. De pijn werd wel wat minder dankzij die prik maar ik kon het gewoon echt niet volhouden. Daarna ben ik weer getoucheerd maar bleek ik nog steeds maar 7 cm ontsluiting te hebben en daarvoor ook al, en aangezien ik daarop bleef hangen hebben ze besloten om me een keizersnee te geven, want meer ontsluiting kreeg ik niet. Ik lag om 22.48u. op de operatietafel en Valerie is om 23.06u. geboren. Alleen het punt is omdat ik om half 9 die extra prik heb gehad, daarom had ze het moeilijk. Die heeft namelijk invloed op het kindje, binnen een uur na de prik is er niets aan de hand omdat hij nog niet bij het kindje komt maar 1-4 uur daarna wel. En omdat ik natuurlijk pas om half 9 die prik heb gehad, had zij daar last van. Daarom had ze zo'n moeilijke start. Gelukkig is het snel goed gekomen, maar toch. De nacht daarna heeft ze last gehad van de suikers die kwamen te laag en heeft ze dus een infuus gehad. Gisteren overdag ging het wel goed met haar, alleen vannacht heeft ze behoorlijk gespuugd, want met de bevalling heeft ze vruchtwater binnen gehad, daarom was ze ook misselijk. Ze hebben dit wel gelijk uit haar maagje gehaald en maagje gespoeld maar toch. Vannacht heeft ze daar weer last van gehad, ze hebben haar maagje gespoeld weer toen kwam er nog wat uit en ook wat oud bloed van mij tijdens de bevalling. Geen wonder dat die uk misselijk was zeg . Nu gaat het wel weer goed hoor maar je maakt je zo zorgen he. Ze moest ook een nieuw infuus want de andere was verstopt geraakt. Ook nog eens. Dus vanochtend met 't nieuwe infuus hebben ze ook gelijk bloed afgenomen om dit goed te controleren. Het zit m'n schatje allemaal niet mee even, ik ben zo ongelooflijk bang om haar te verliezen... dit zal niet gebeuren maar toch he ik kan haast niet anders dan janken en me zorgen maken om haar.. gelukkig staat ze goed onder controle. Ze weten ook nog niet wanneer ze uit de couveuse mag, dat ligt er echt aan hoe het met haar gaat. Het is beter dat ze daar nog even blijft dat ze haar extra controleren. Arm ding... het zit haar eventjes niet mee. Gelukkig reageert ze goed op papa en mama, je kan echt aan haar merken dat ze het fijn vindt om bij hem of mij te liggen, dan komt ze wel tot rust. Het is zo'n lief klein mooi schatje... Sorry voor het lange verhaal, ik moest het even kwijt..
Oh ja haar geboortegewicht, ik had begrepen 2490 gram, gisteren in 't voedingsboekje stond 2690 gram en vanochtend zag ik op het kaartje bij haar bedje weer 2490 staan dus ik weet het niet.. straks nog maar eens navragen!
Jeetje meid wat een schrik! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar ze is in goede handen en ze is echt een schatje om te zien, ze ziet er sterk uit ondanks haar geboortegewicht! Als je het idee hebt iets kwijt te moeten doe het dan, dan kun je het iig proberen een plekje te geven al zal het misschien nog wel ff duren voordat dat echt het geval is. En ik weet dat meerdere mensen het tegen je zullen zeggen en dat je vast zult denken maak het zelf maar eens mee maar probeer ook te genieten van de fijne momenten met Valerie! Heel veel sterkte de komende tijd!
Shadow, jee...wat een bevalling zeg. En heel logisch dat je zo reageert hoor, het is wel je meisje wat daar ligt in de couveuse en het is zo normaal dat er zulke gevoelens naar boven komen. Wat zul je geschrokken zijn met de moeilijke start van haar. Dan ben je zo bang wat er kan gebeuren met zo'n kleintje. Die moedergevoelens zijn er gelijk en dat maakt het voor jezelf niet altijd even makkelijk. Hopelijk gaat het snel helemaal goed met Valerie en mag je haar lekker mee naar huis nemen! Goed voor jezelf laten zorgen meis en alles aangeven wat je zelf wilt.
O Shadowcat, wat een vreselijk verhaal! Wat een sterke meid heb je gekregen (dat heeft ze waarschijnlijk van haar moeder). Gefeliciteerd met je kleine schat en heel veel sterkte, fijn dat ze in zulke goede handen is.
jeetje shadow toch...meid lochie dat je van je af wil schrijven.....wat heb jij het moeilijk gehad.hoop dat jij en valerie snel opknapt.geniet lekker van je meissie
Jeetje wat een verhaal joh!! Oh ik kan me die zorgen zo goed voorstellen! Doe rustig aan en geniet idd ook. Het komt wel goed hoor, voor je het weet is ze lekker thuis.
Shadow wat een verhaal, maar wat een prachtig meisje. Inderdaad is het heel normaal dat je je zorgen maakt. Vaak blijkt dat wanneer je je verhaal schrijft over de bevalling , maar ook nu wat er gebeurt na de bevalling, je kan helpen. Blijf er in ieder geval niet mee lopen en schrijf het desnoods hier van je af. Het is ook zoals citroentje zegt probeer ook te genieten van de mooie momenten. Zorg ook goef voor jezelf en hopelijk mag je je kleine meid snel naar huis meenemen
dankjewel . Ik geniet ook absoluut van haar hoor, het is zo'n lieve sterke meid (zou je denken Kvinna dat ze dat van mij heeft hihi ), maar het valt idd niet mee om haar daar te zien liggen. Gelukkig gaat het dag met dag beter met haar, de temperatuur in de couveuse hebben ze al regelmatig lager kunnen zetten omdat ze zichzelf goed warm kan houden, ze werd te warm, dus da's ook heel erg positief. Ik heb trouwens toen de weeën heel heftig waren alles d'r uit gegooid zeg pff.. die evergreens en dextro's bleven niet zitten . Na de keizersnee kreeg ik een doekje met water wat ik uit kon zuigen omdat ik een afschuwelijk droge keel had, eerste keer ging dit goed maar de 2e keer hop daar ging ik weer he... ach ja bakjes zat zullen we maar zeggen haha. Heb trouwens met de 1e ruggeprik de hele operatiekamer bij elkaar gekwekt zeg, zegt die anesthesist nadat ie m'n huid verdoofd had je kunt een klein stroompje voelen ja hallo! Ik weet niet wat ie onder klein verstaat hoor maarre man man dat deed zeer ! Zegt ie nou nou mevrouw, u bent 1 van de weinigen die zo'n reactie geeft op een ruggeprik, dus ik ja sorry hoor maar dat deed gewoon heel erg zeer en ik ben erg bang.. (ondertussen helemaal in tranen).. Da's leuk hoor een prik in je rug midden in een wee . Toen met de keizersnee ik wist dat ik een andere ruggeprik zou krijgen dus ik zag 'm al hangen. Kom ik daar in die operatiekamer, zelfde anesthesist, zeg ik "hoi, daar ben ik weer, ik zal nu niet gillen " moest ie lachen haha. Gelukkig viel deze me 100% mee. Bleek dus ook dat de eerste z'n werk niet goed had gedaan, die weeën kwamen d'r niet alleen bovenuit, maar ze vroegen of ik zelf op het operatiebed kon met de keizersnee, dus ik ja dat lukt wel, de anesthesist vroeg hoeveel gevoel ik in m'n benen had dus ik zeg ja die voel ik gewoon helemaal, nou zegt ie dat wil zeggen als je dit nog zo goed kunt (overklimmen) dat wil zeggen dat de verdoving z'n werk niet goed gedaan heeft. Ja geen wonder dat ik zo ontzettend veel pijn had van die weeën! Wat was die 2e ruggeprik een ontzettende opluchting zeg... net of ik in een warm bad ging zitten, heerlijk. Geen pijn meer niets.. Moet zeggen dat het met de keizersnee ook wonderbaarlijk goed gaat, gisteren was echt een hel om uit bed te komen. Maar nu ik eenmaal uit bed ben en redelijk gemobiliseerd ben heb ik redelijk weinig pijn gelukkig. Krijg 4x per dag paracetamol en 3x per dag diclofenac tegen de pijn dus dat scheelt wel natuurlijk. Vloeien doe ik gelukkig ook niet veel da's ook prettig. En kan aardig makkelijk zelf naar de wc. Al met al valt de ks me echt 100% mee. Nu m'n lieve schatje nog goed aansterken des te eerder mag ze mee naar huis!