30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Shadow, gelukkig dat de keizersnee je meegevallen is. Het is alleen goed opletten met opknappen hoor!!! Je doet snel teveel zeg maar... (hahahaha..hier een ervaringsdeskundige die na de 1e ks na tien dagen al een dagje ging winkelen!!!!) Met de pijnstilling is het wel goed te doen he, je mag het thuis ook nog een poosje pakken hoor, paracetamol.

Je hebt trouwens een heel mooi en sterk meisje op de wereld gezet!!!!

2. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Mijn hemel wat een verhaal Shadow.....Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je lieve meisje. Maar met al die goede zorgen en haar sterke wil gaat dat vast helemaal goed komen. Zorg je ook goed voor jezelf?

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    gefeliciteerd shadow ik heb je een pbtje gestuurd...

wist je dat je door hormoon verandering ook misselijk wordt tijdens bevalling? het zorgt er voor dat je maagdarm stelsel leeg gaat in voorbereiding op het zware werk

bij mij brak vruchtwater en moest ik tegelijkertijd overgeven, kwam er aan twee kanten uit zeg maar.....:) had ik bij snoetekind ook
    affijn het is gelukkig voor je achter de rug en hopelijk wordt je meisje snel sterkt zodat ze lekker uit de couveuse kan.

4. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Hartediefje : dankjewel :) :). Ben zo verliefd op haar! Wat, 10 dagen na je eerste ks al gaan shoppen whaha ben je gek haha omg wat snel! Maar idd net wat je zegt je moet ontzettend oppassen, ik merk als ik weinig pijn heb loop ik meer, en lopen is wel goed maar teveel nog even niet! Het is tenslotte net 3 dagen en 8 uur geleden en het is toch een flinke operatie hoor.

@Sanne : ja hoor ik zorg goed voor mezelf ;). Weet ook dat het goed komt maar toch he daar zien liggen.. 't arme ding! Gelukkig is ze sterk!

@Snoet : dank je en ik heb je er ook al eentje terug gestuurd hij was erg lief :).
    Nee dat wist ik niet, op dat moment had ik zo'n behoefte er aan om te kauwen ik moest daar aan voldoen en ja ook al had ik 't wel geweten dan had ik 't waarschijnlijk nog genomen hihi. Oh man da's helemaal wat als 't er aan 2 kanten tegelijk uit komt, dan ben je helemaal een zeef :).
    Ben ook zeer blij dat het achter de rug is, nu m'n kleine meisje nog goed aansterken dan komt alles goed!

5. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ja eindelijk is ze er valerie!!!!

sorry voor mijn late reactie. maar ik heb wel super veel pijn van mijn ks. maar ik ben blij te horen jij niet.
    wat een schattig beebje! en amai wat een verhaal zeg meid.
    bah bah...dus toch een ks.
    dat gevoel kreeg ik al zo een beetje omdat het allemaal zo lang duurde he.
    ik ben blij dat ze er is en dat alles goed is met haar na een niet zo een fijne start.
    och meid wat zal jij blij en opgelucht zijn.
    dikke zoen voor jou en je gezinnetje hoor meid. het is niet niks zo een keizersnede!!!

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey Shadow,

Gefeliciteerd met je dochter!
    Wat een verhaal, ben blij dat je je nu goed voelt.

@ hier: Het gaat hier niet helemaal goed. Caitlynn doet het prima, maar met mama gaat het wat minder..... Dat is ook de reden dat ik al een tijdje niet gereageerd heb, wel meegelezen.

Ik blijf meelezen, maar reageren houd ik ff een beetje op een laag pitje.

Groetjes,
    Elleke

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha elleke,
    wat vervelend dat het zo shit met je gaat zeg! Je was natuurlijk al best depressief en dan nu met al die hormonen en kraamtranen en nog meer...pfoei kan me voorstellen dat het heel zwaar voor je is!
    Probeer echt je eigen rust te zoeken. Bijv. lekker naar de sauna en een oppas regelen. Dat is echt niet egoistisch ofzo hoor.

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    och elleke tis niet niks...... blijf praten meid en trek aan de bel als je het even niet meer ziet zitten.... is heel normaal(en helaas nog steeds taboe) een dikke knuffel meis

10. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Femke : geeft helemaal niet dat je wat later reageert! Vervelend zeg dat het bij jou niet lekker gaat met je ks en veel pijn hebt :(.

Het gaat helaas niet zo lekker nu met Valerie :(.

Vanochtend toen ik beneden kwam zeiden ze dat Valerie wat verhoging had vannacht, en dat haar infuusje weer gesneuveld was (verstopt) :(. Ze waren bezig haar in badje te doen toen ik bij haar kwam en ik had echt zoiets van ze klinkt niet lekker, ze klonk hetzelfde als ik als ik het benauwd heb (heb astma). Ze moest ook huilen.
    Ze had geen infuus toen ik daar kwam omdat ze dat nog opnieuw moesten zetten. Toen hebben ze haar bij mij gelegd lekker warm huid tegen huid maar ik merkte dat ze niet lekker was. Ze was zichzelf echt niet. Toen ze uit badje kwam was ze wakker maar ze viel bijna gelijk in slaap toen ze haar bij mij hadden gelegd, en normaal als ze wakker is gaat ze zoeken en proberen te happen naar m'n borst en dat deed ze nu niet.
    De kinderarts is ook nog even geweest, en heeft haar verder nagekeken. Ze hebben met het zetten van het infuusje ook bloed afgenomen, en nu blijkt dat ze een infectie heeft en krijgt ze 2x per dag antibiotica :(. Arm klein ding, ze heeft al zoveel meegemaakt de afgelopen dagen, maagje paar keer gespoeld, eten wat niet altijd lekker blijft zitten waardoor ze zich verslikt (ze krijgt sondevoeding), steeds dat infuus wat nu al 2x gesneuveld is :(. Ze is net 4 dagen en heeft al veel voor haar kiezen gehad.
    Ze ziet ook wat bleekjes en slaapt nu veel. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en knapt ze snel op. Maak me gewoon erg zorgen om haar, valt niet mee om haar zo te zien liggen :(.
    Wat me ook opviel, ze had haar rechterhandje een beetje achterover en toen voelde ik een hard knobbeltje aan de buitenkant van haar polsje. Heb dit ook gemeld en gevraagd of ze hier eens extra op willen letten. De kinderarts wil ik hier ook over spreken. En bij haar rechterarmpje heeft ze in de elleboogplooi wat puistjes zitten, van die etterbultjes. Of dat nou van die infectie is geen idee. Over een paar dagen weten we wat het is want we moeten wachten op de uitslagen van het bloed.

Bah ik voel me echt niet happy, ik wil dat m'n kleine meisje weer opknapt :(. Heb ook al 't bezoek voorlopig afgeblazen, ik wil f niemand zien behalve Marcel. En ik wil ook niemand behalve wij 2 bij haar hebben anders krijgt ze teveel prikkels en ze moet aansterken eerst. Zien en bezoeken komt wel als ze weer thuis is.

Al met al gaat 't niet echt lekker hier :(. Het enige positieve is dat m'n bv op gang is gekomen met het kolven, dus krijgt ze volledig bv en geen fv meer via de sonde. Dat kan ik in ieder geval doen voor m'n meisje..

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    lieve shadow tis niet niks, je meidje maakt het zwaar.... bobbeltje kan misschien van infuusje komen??? ik snap heel goed dat je zorgen hebt, het zou zorgelijk zijn als je die niet had op dit moment. heel wijs dat je bezoek even hebt afgeblazen zo feestelijk is het niet als je pasgeboren kindje het zwaar heeft en ziek is. je bent wel een goede alerte mama hoor!!! je kent haar al goed. ik vond dat juist zo moeilijk bij de eerste maar je komt heel zeker over, blijf je intuitie ook volgen hoor! wat anderen ook zeggen. en hier lekker van je afschrijven. tip: (of misschien doe je het al) houdt een dagboekje bij waarin je alles opschrijft wat er gebeurt hoe je je voelt etc ook wat valerie al kan, net als de bv die je nu geeft via kolven (fantastisch trouwens!)voor jezelf fijn om af te schrijven maar ook voor valerie later goed om terug te lezen hoe haar eerste dagen waren en wat mama ervan vond.....

sterkte meis!

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    ooh shadow...wat een zorgen meis..en dat terwijl je eigenlijk heerlijk met een blijde gezicht in je bed moet liggen met valerie in je armen.

meid..ik zeg je 1 ding...volg je moeder instinct.....als jij iets niet vertrouwd....zorg echt dat ze er na kijken..en laat je niet af wimpelen....dat heb ik wel geleerd met m'n oudste dochter na al die jaren..en weet dat m'n gevoel meestal gelijk had.

hoop zo dat je meissie gauw opknapt....

ben jij al uit het ziekenhuis ontslagen??of race je nu elke dag heen en weer van huis naar daar?

zorg ook goed voor jezelf.....weet dat ze in goeie handen is...rust ook goed uit..heb je nodig meid!en vergeet je man niet...meestal vragen de mensen alleen naar vallerie en jou....maar voor een man is het ook een heel inpact.

nou heeeeeeeeeeeeel veel sterkte..hoop gauw weer goed nieuws van jou kant te horen

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hoe is het trouwens met de zwangere dames????? nieuwtjes????? ben beneiuwd hopelijk alles goed met jullie!

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, meis volg je gevoel. Eerst voor jezelf zorgen, reageren kan hier altijd nog! Fijn te horen dat het met je meisje wel goed gaat. Hoop dat het snel beter met je gaat!

Shadow, o meid, wat heb ik met je te doen. Al zo'n nare zwangerschap achter de rug en nu ook nog moeten toekijken hoe je meisje moet aansterken... En idd, wat snoet ook zegt, wat ken jij je meisje al goed zeg. Je merkt echt veel dingen op!!! Je moedergevoel is helemaal top! Nu hopen dat Valerie snel opknapt van de antibiotica. Wat kun je je dan beroerd voelen als je je kleintje zo ellendig ziet.
    Ik heb toen Senne anderhalve maand was een dag of vijf in het ziekenhuis gezeten omdat hij opgenomen moest worden ivm huid wat losliet en als je dan zo je kleintje ziet liggen en al die onderzoeken... Zeker als je dan net bevallen bent. Meid, gooi alles er maar uit hier als je daar behoefte aan hebt. En opschrijven werkt idd ook heel goed voor jezelf, zeker omdat je nu toch zo geleefd wordt. Goed van je dat je bezoek even hebt afgeblazen, je hebt genoeg aan jezelf nu.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke fijn dat het met Caitlynn goed gaat. Zorg goed voor jezelf en reageren komt wel weer hoor! Sterkte en dikke knuffel.

Oh Shadow wat een vervelend verhaal zeg. Blijf je gevoel volgen hoor dat zit bij jouw echt wel goed! Heel veel beterschap voor Valerie en hopelijk knapt ze snel op. Dikke knuffel voor jullie!

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

@Shadow: he bah wat een narigheid allemaal :(
    zoals eerder is gezegd, wat goed dat je zo alert bent en blijf ook zeker op je gevoel vertrouwen.
    ik duim voor je dat je meisje snel van die nare infectie af is en jullie snel naar huis mogen

@hier: ik ben sinds dinsdag gestopt met werken.
    Ik zou officieel nog tot de 17e door blijven werken maar ben nu emotioneel zo'n wrak en werd er steeds humeuriger op om te werken zo erg zelfs dat ik echt misselijk van mijn eigen sjagerijnige kop werd :) ook merkte ik dat het daardoor ook fysiek niet meer ging.
    En echt vanaf dag 1 dat ik thuis ben merk ik al zoveel verschil, mijn hoofd heeft nu al veel meer rust.

17. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    @hier: ik ben sinds dinsdag gestopt met werken.
    Ik zou officieel nog tot de 17e door blijven werken maar ben nu emotioneel zo'n wrak en werd er steeds humeuriger op om te werken zo erg zelfs dat ik echt misselijk van mijn eigen sjagerijnige kop werd :) ook merkte ik dat het daardoor ook fysiek niet meer ging.
    En echt vanaf dag 1 dat ik thuis ben merk ik al zoveel verschil, mijn hoofd heeft nu al veel meer rust.[/QUOTE]

wat fijn....nu lekker genieten van je verlof...

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Glimworm, geniet van je verlof meis. Goed dat je naar je lichaam luistert hoor. Soms is het gewoon ineens op... En het is voor jezelf soms gewoon beter om even een stap terug te doen. Die rust die je dan voelt, is heerlijK!!!

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    Glim wat gaat het hard!!!! en groot gelijk dat je gestopt bent!!! lekker tijd voor jezelf nemen nu het nog kan! (en poetsen en wassen en huis opruimen:D)

20. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Shadow: Wat een zorgen, meid, maar ja, wat wil je? Het is je kindje en ze heeft wat hulp nodig bij het opstarten, maar jij kunt haar niet heel direct helpen. Logisch dat je je zorgen maakt, toch?! Maar het komt vast allemaal goed, ze heeft blijkbaar inderdaad jouw vechtersmentaliteit :D .

@ Glimworm: Goed dat je naar jezelf (en je lichaam) hebt geluisterd en nu lekker met verlof gaat. Geniet ervan!

Hier alles goed, heb alleen nog steeds behoorlijke last van slaapproblemen. Word vaak wakker van een stompend kind in m'n buik :) en heb bij het draaien vaak last van heup- of bekkenpijn. Maar dat hoort er blijkbaar ook bij.

Alle anderen: *zwaai* (ik ben op m'n werk en kan het niet te lang maken ;) ).

Deel Deze Pagina