30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Nuk hoort er idd bij helaas maar alles voor het goede doel he!! Maar soms valt het idd gewoon niet mee, sterkte!

@glim goed dat je gestopt bent, lekker genieten nu van je tijd en aftellen!!! Wanneer weet je nu eigenlijk hoe en wat qua bevalling? Of is dat echt pas last minute werk? Lijkt me erg vervelend om nergens vanuit te kunnen gaan.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wil hier ook nog wel ff pronken met m'n mannetje.
    Ik had Stijn op z'n buik gelegd op het kleed en was aan het luisteren naar Luc. Ineens zie ik in m'n ooghoek Stijn een rare beweging maken en hoor boink...dus ik schrik ineens en zie Stijn dus op z'n rug liggen...haha we wisten alle 2 niet wat ons overkwam eigenlijk dus meteen nog een keer op z'n buik en hoppa daar ging hij weer!!
    YouTube - Snelle Jelle...oh nee snelle Stijn

3. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

dank je wel lieverds!

Het gaat vandaag gelukkig al een heel stuk beter met Valerie, gisteravond eigenlijk wel maar vandaag nog meer. Ze heeft weer kleur, en is al weer een stuk meer haar zelf! Wat een opluchting, de antibiotica werkt gewoon super bij haar, echt fijn.
    Ze belden vanmiddag tijdens het rustuurtje zelfs naar boven of ik naar beneden wilde komen want madam had honger haha. Kom ik beneden, zie ik daar een hele wakkere Valerie me aan liggen kijken zo van hallo mama! Wat heerlijk was dat zeg. Ze is nog wel sneller moe als anders maar ze is alweer een heel stuk zichzelf en dat doet me erg goed!
    Borstvoeden gaat helaas nog niet zoals ik dat wil, heb daar echt hulp bij nodig want ze heeft moeite om m'n tepel te pakken, met kolven komt die wel naar buiten maar omdat haar start niet is geweest zoals het zou moeten kan ze 'm niet goed pakken. Vanavond is het wel wat gelukt met een tepelhoedje, anders lukt het gewoon niet. Toen heeft ze ook wat bij me gedronken. Morgen is de lactatiedeskundige er weer en dan kan zij me hopelijk helpen met het aanleggen.

Heb vanmiddag ook nog eventjes de kinderarts gesproken, en alles gevraagd wat ik wilde weten, dus dat bultje (blijkt gewoon een botje te zijn, ja weet ik veel haha), de bultjes op haar arm zijn hormonale bultjes en zijn normaal, die trekken vanzelf weer weg. Het piepen wat je hoort als ze ademt, blijkt aan haar luchtpijp te liggen. Ze is niet benauwd, maar volgens de KA wat je vaker ziet is dat het bovenste gedeelte van de luchtpijp wat slapper is, wat bij het inademen dat piepen veroorzaakt. Kan geen kwaad, ze krijgt voldoende lucht (ze ligt ook aan de monitor) en groeit hier vanzelf overheen.

Wat jullie zeggen doe ik ook, aangeven wat ik zie bij de verpleging en de KA en dit nemen ze gelukkig serieus. Ze zeggen ook wat mama ziet en aangeeft dat nemen we serieus want die zien het nog vaak het beste. Ben daar echt blij mee ze hadden het ook al gezegd tegen de KA wat ik aangegeven had dus kwam ze vanmiddag expres nog wat langer bij me zitten zodat ik alles met haar kon bespreken, en dat was erg fijn.

Maar het is echt een meisje met pit hoor jemig haha. Als haar iets niet lukt (bijv. aanhappen met bv) dan wordt ze erg driftig, gaat ze keihard huilen en loopt ze helemaal rood aan en gaat ze zich overstrekken. 't Is me een ding hoor! Van wie zou ze dat nou hebben :D.

Ben zo blij dat het beter met haar gaat! Ik hoorde zelfs vanavond dat ze waarschijnlijk binnenkort over mag naar het warmtebedje, ze vroeg of ik morgen haar tas met kleertjes mee naar beneden wilde nemen. Alweer een overwinning!!

We gaan de goede kant op :).

Is idd wel een erg goede tip om alles op te schrijven, heb hier geen schrijfpapier (lig idd nog in 't zkh, ik mag wel naar huis hoor maar Marcel werkt deze week nog dus is het makkelijker als ik hier ben vlakbij haar, zaterdag ga ik naar huis en hij is dan vrij de rest van de maand) dus maak wel een word-documentje ;).

Trouwens sorry hoor dames dat ik vrij weinig antwoord op jullie allemaal, dat komt wel weer!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb nu as woensdag een afspraak op het verpleegkundig spreekuur, ik heb geen flauw idee wat ze dan gaan doen of bespreken, maar ik heb al een hele waslijst met vragen klaar staan :D
    en ik ga het voorstellen of ik op voorhand al mag beslissen of het een keizersnede word, als ik dat zelf mag aangeven dan wordt het dus zeker een ks, ik wil echt geen enkel risico lopen dat er toch nog iets verkeerd kan gaan op moment surpreme en iedereen in paniek raakt en ik alsnog met spoed opengesneden moet worden, brr dan kun je me gelijk opbergen.:$

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, hou jij je bekken en heup klachten in de gaten!? komt door verweking van je botten en oprekken van de banden maar...... met oefeningen kan je sterk blijven en dat is nodig geloof me!!! kom net weer terug van therapie en ga de goede kant op volgens theraput omdat ik graag wil en fanatiek ben maar voorkomen is beter als genezen......

en jij moet nog bevallen eventueel kan je al in het voor traject oefeningen of therapie doen...

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Shadow: Wat een goed nieuws! Ik vind het zo fijn voor jullie dat alles de goede kant op gaat, de opluchting straalt aan alle kanten van je verhaal af. Valerie is duidelijk aan het aansterken, ik ben echt heel blij voor jullie!

@ Citroen: Wat is Snelle Stijn een schatje! Die geluidjes er ook bij, heerlijk :D !

@ Glimworm: Je hebt gelijk, meid, alles op papier zetten en vragen. En inderdaad, het is een stuk prettiger als je vantevoren weet wat je te wachten staat.

@ Snoet: Ja, dat van die bekkenpijn ga ik volgende week tijdens de sportcursus maar even aanspreken, misschien dat ze me een paar goede oefeningen kunnen meegeven.

Hier: ik maak me een beetje zorgen... Waarschijnlijk verklaren jullie me voor gek en haal ik me dingen in m'n hoofd, maar ik vraag me af of de heftige beweeglijkheid van mijn kleintje 'normaal' is. Mijn buik is soms net een, tja, een grote luchtbel die met veel kracht aan de oppervlakte komt... hm, ik vind het moeilijk om dat gevoel te omschrijven, maar ik doe een poging:
    Soms 'blobt' m'n hele buik, het zijn hele korte, hevige schokken, waarbij het lijkt alsof m'n complete buik kort naar buiten wordt gedrukt. Het is een heel ander gevoel dat wanneer ik een voet, beentje of arm voel; die stompjes kan ik namelijk wel plaatsen. Bij die heftige bewegingen kan ik echter niet vaststellen waar het vandaan komt; dan beweegt gewoon alles. Ik kan me er geen voorstelling bij maken welke beweging zo'n kleintje moet maken om zulke hevige schokken te veroorzaken... Het ergste is dat mijn hoofd op een bepaald moment op hol is geslagen en ik ging bedenken wat het zou kunnen betekenen: heeft ze pijn en maakt ze daarom stuiptrekkende bewegingen? Of zet ze zich met haar beentjes ergens tegen af, zodat ze met haar hele lijfje tegen mijn binnenkant aanbonkt? Ik heb nog niemand om me heen gesproken die dit herkent en nu haal ik me in m'n hoofd dat het niet normaal is. Herkent iemand van jullie het misschien? Of laat ik mezelf meeslepen door te veel zorgen?
    Sorry als ik overdreven overkom... :(:(

7. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    is het niet dat jou kindje z'n hele lichaampje draait??als je je zorgen maakt kan je altijd de verloskundige bellen.

zo ook hier even een foto showen

8. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Jeetje, Miekiee, wat een knap kind!

Ik weet het niet... allereerst zou ze dan wel heel vaak en heel snel haar hele lichaam draaien. Het zijn echt van die schokken...

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nuk, mijn buik ging ook helemaal tekeer, Senne en Esmee* gingen ook echt door mijn buik heen.. echt van die ritmische bewegingen van mijn buik voelde ik dan... zelfs toen senne al ruim vier kilo was in mijn buik, draaide hij nog helemaal...
    Uit je gevoelens en je zorgen echt bij de verloskundige! Dat is het enige wat je kunt doen. Je moet echt aangeven waar je mee zit, ze zitten ervoor. Ik kom mss ook wat overdreven over, maar je kan jezelf helemaal gek maken, of het aangeven waar je je zorgen over maakt! (ik heb heel veel gevraagd deze zwangerschap) Je zorgen blijven maken is helemaal niet goed voor de kleine, dus gewoon navragen meis!!!!

Miekie, jeeeeee, wat een supermooi meisje is Romee zeg! Echt super lief gezichtje. En wat is ze helder zeg! Ik heb echt het idee dat Sven alleen maar wakker is voor zijn eten of als hij niet helemaal goed zijn eten kan verteren zeg maar.
    Wij gaan 15 januari nog een foto reportage laten maken van Sven. Waar we ook de buikfoto's gemaakt hebben, daar konden we dan voor 50 euro van de baby een reportage laten maken, dus dat vind ik wel leuk.

Shadow, meid, wat ben ik blij voor jullie zeg!!!! Valerie knapt echt snel op dan. En ik zou ook nog in het zkh blijven als mijn kleintje daar lag en manlief nog moest werken. Je bent dan toch het dichtsbij.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ Miekie: wat een moppie!

@ Nuk: heel herkenbaar die luchtbellen die knappen!
    zou het niet van het vruchtwater kunnen zijn (ik zeg ook maar wat:() dat door de bewegingen van beebje ook alles in en uitelkaar drukt?

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekieie, Boaz vraagt of Romee al bezet is? Hij vindt d'r heel knap! :D
    Trouwens, in de Bijbel blijkt Boaz een rijke boer te zijn geweest die veel knappe vrouwen aantrok en de armen hielp. Dus als er andere meiden zich aan willen melden, dan vindt mama dat ook goed natuurlijk. :p hihi

@ Nuk: ik denk dat het volkomen normaal is. Soms zie je op YouTube ook wel eens van die filmpjes. Maarrrrrr ik ben het met de rest eens: bij twijfel altijd even je verloskundige bellen. Je hebt je intuitie niet voor niets gekregen en aangezien je dat nu extra ontwikkeld als moeder in spe, gewoon even laten checken.

@ Shadow: wat fijn dat het beter gaat!!!!!!! Zo te lezen doe je het hardstikke goed en ben je heel helder. Complimenten hoor!!

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    n.b.: Miekieie: is dat ook het gratis mutsje van Simply Colors? Leuk zijn die he! En heel fijn, best dik e.d.

13. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    jaaaaaaaaaa klopt doosie van die mutsjes..erg leuk..ben er ook erg blij mee:D

en op jou vraag terug te komen....coen....die hadden we al gereserveerd...haha...maar goed wil coen niet...zal ik wel zeggen dat die boaz ook een heel lekker ding is;)

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekiee... ik heb een heel rustig mannetje die netjes aansluit in de rij hahahahaha!!!!! Het is echt een knapperd, jouw meisje!

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha romee heeft nu al sjans! Maar ja, op een oude fiets moet je het leren he....hihi

16. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hee, een gratis mutsje met naam, daar ga ik ook even op googlen!

@ Doosje: Ik heb over anderhalve week sowieso weer een controleafspraak staan, dus ik wacht het gewoon even af. Een vriendin van me zei dat het misschien kon komen doordat het kleintje de hik heeft. Maar ik kan er ook niet echt een regelmatig ritme in ontdekken...
    Is het normaal dat je in de laatste 3 maanden geen enkele echo meer krijgt? Je zou zeggen dat ze juist dan heel goed kunnen zien of alles in orde is, toch?

17. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

hoi dames, dankjewel :)

We zijn vandaag weer bij ons meiske geweest, ik ben zelf vrijdagavond naar huis gegaan ik had echt geen zin meer in 't ziekenhuis haha.

Met Valerie gaat 't echt goed nu, ze ligt sinds gisteren zelfs in een gewoon wiegje! Eergisteren hadden ze haar in een warmtebedje gelegd maar madam kreeg het daar veels te warm in dus over naar een wiegje. En ze doet het goed! Haar infuus zit er nu nog wel in, althans toen wij daarstraks weggingen wel. Hij is in de tussentijd helaas al wel voor de 4e keer gesneuveld weer maar goed. Ze moet nu nog in principe 1x antibiotica hebben en dan mag het infuus eraf. Maar de KA heeft al wel gezegd dat als het vanmiddag zou sneuvelen het er ook niet meer op hoeft, want haar bloeduitslagen zijn allemaal goed! Ze is ook erg levendig! Haar voedingen zijn vandaag ook weer aangepast, 8x 50 krijgt ze nu. Dus iedere 3 uur 50 ml. borstvoeding normaal gezien uit de sonde, aangevuld met wat ze bij mij drinkt. Vanochtend dronk ze goed bij mij! Ze heeft ong. 15ml. gedronken bij mij (ze wegen ze voor en na 't drinken), en toen ze daarna bij papa lag, lag ze weer te zoeken en toen hebben we het met verse mamamelk uit een flesje geprobeerd, en toen heeft ze zelf nog 20 ml. gedronken! Ben zo blij ze doet 't echt goed! En vanavond gaan we zeuren wanneer ze mee mag, infuus er af en madam drinkt goed (evt. uit de fles), het blijft er ook allemaal in, haar bloed is goed (geen infectie of wat dan ook) dus wat ons betreft gaat ze zo snel mogelijk mee! Ben zo blij :).

We gaan zo weer naar haar toe, ben benieuwd of het infuus er al af is!!

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    wat fijn dat het zo goed gaat met valerie,nou zo te lezen,mag jou meisje deze week naar huis hoor shadow...dat zou natuurlijk he-le-maal TOP zijn.!!

ja romée ligt erin hoor.haha ...pffff wacht maar over 16 jaar..pffff moet er niet aan denken dat ze dan al komt "mam..dit is m'n vriendje".hahah.....mijn man zegt ook...."wat..alle mannuh moeten later van d'r afblijven...hihi

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Shadow wat fijn dat het beter gaat met Valerie! Oh wauw al in een gewoon wiegje!! Goed zeg!!

@Glim spannend woensdag dus, idd gewoon al je vragen stellen hoor!

@Nuk als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen! Ik klinkt alsof je kleintje zich omdraaid oid maar goed niemand die je daar echt een antwoord op kan geven denk ik. Het is natuurlijk wel zo dat ze nog alle kanten op kunnen nu. Stijn is zelfs na de 36 weken nog helemaal omgedraaid. Hier is het na de 20 weken echo met 36 weken nog een liggingsecho...verder niks idd
    Wauw knappe Romée

@mutsjes idd hier ook 1 van simply colors maar ook van rainbowbabies net zo fijn en ook met naam!
    Oh en een rompertje van kleertjes.com

Wij hebben van het weekend feest gehad, morgen wordt Tim 3 jaar en dat hebben we dit weekend gevierd. Was gezellig! en Tim is weer goed verwend!

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Nuk: klopt van die echo's, dat heb ik ook niet gehad. Ik heb met 36 weken wel nog mee gedaan aan een onderzoek, zodat ik nog even kon kijken. Vond ik zelf wel erg fijn. Maar de verloskundige kan tegen die tijd al heel goed voelen aan je buik hoe je kindje ligt (en naar het hartje luisteren), vandaar dat ze denk ik geen echo's meer doen.
    Echter, als je het fijn vindt om rond de 36 weken ofzo nog eentje te doen, kan je altijd een pretecho bij bijv. echobureau Utrecht doen. Is sowieso leuk!
    En de hik kan idd heel goed. Dat voelde ik vooral onderin en dan schokt de boel wel. Dat hoeft niet regelmatig te zijn, kan ook makkelijk onregelmatig.

Wie is er nu eigenlijk de eerste die moet bevallen??? Glimmie?

Deel Deze Pagina