30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi, ik ben 31 en 17 weken zwanger van mijn tweede. Mijn oudste zoontje is al 5.

Ik heb de eerste echo gehad met 8+3wk zwanger, dit om de termijn te bepalen. Met 12+4 heb ik er nog een gehad omdat de vk tijdens de controle de wek ervoor het hartje niet kon vinden. Dat was op zich niet erg, omdat ik toen pas 11 wk was en dat dan wel vaker voorkomt, maar daarom mocht ik ter geruststelling nog een echo.

De combinatietest heb ik niet laten doen en 10 maart krijgen we de 20wk echo.

Gaat het met jullie allemaal goed? Nergens last van?

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Hoi ik ben Jootje, bijna 37 jaar en bijna 6 weken zwanger van ons 2e kindje.

3. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hier een 35+
    1e dochter op 35 jarige leeftijd
    2e dochter op 37 jarige leeftijd
    3e kindje komt dit jaar op nog net 38 jarige leeftijd

Tja, de "ware" laat tegen gekomen.

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hier nog een 30+-er. Al had ik mijn eerste wel nog net voor mijn 30e ;) Maar nu zwanger van de 3e. Ben nu 32 en 33 als ik beval van mijn 3e en laatste (dat zei ik vorige keer ook :)) kind.

Ohja ik woon nu in Frankrijk en verhuis over 3 weken naar het MiddenOosten.

Liefs Elea

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ook een 30 plusser! Ben 34 jaar en in verwachting van ons eerste kindje. Twee zwangerschappen hiervoor zijn misgelopen, maar nu gaat het tot op heden helemaal goed :). Als het goed is ben ik of net 35 of nog 34 als ons jochie geboren wordt. Ik ben 5 dagen na verjaardag uitgerekend :D.

6. snoesje79

snoesje79 Lid

18 jan 2010
    16
    0
    0
    Zuid holland
    Hallo,

Ik ook mag me hier melden. Ik ben 31 en zwanger van ons eerste kindje. As donderdag voor het eerst naar de verloskundige. Ik hoop zo dat alles goed is. Ben nu anderhalve week erg beroerd en misselijk en kan niets (totaal geen energie) Sinds 5 dagen ook dagelijks overgeven. Herkend iemand dit?

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eh nee Snoesje, daar heb ik nog nooit van gehoord. Vreemd.

:D *lol*

8. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    @ Snoezje79: Heel herkenbaar! De eerste periode vanaf 7 weken was ik compleet uitgeput en heb ik veel overgegeven en ben eigenlijk wel continu misselijk geweest. Heeft ongeveer tot een 16-17 weken geduurd, daarna was het over. Bij mij hielp er niet veel tegen, heb allerlei tips en middeltjes wel geprobeerd. Ja, eten waar je op dat moment trek in hebt, gewoon doen! Alles wat erin blijft is meegenomen.

9. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi 30 plussers!!!

Hier nog een aanmelder hoor!!!
    Ik ben 31 jaar en zwanger van mn 3e kindje.
    Nog maar net hoor. 26 februari n eerste echo, omdat ik iets meer kans heb op een bbz door een hersteloperatie aan beide eileiders.
    Duimen dan maar!
    Mn kwaaltjes zijn (nog) niet erg aanwezig.

*paar keer per dag opvliegers
    *vooral 's avonds pijnlijke borsten

Vorige week veel geplast en vermoeid, maar dat valt nu weer erg mee!

Succes allemaal meiden!

Groetjes Claire

10. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Hallo allemaal, wat leuk deze groep want ik voelde me al een beetje eenzaam.
    Ik ben 35 en vandaag 10 weken zwanger van mijn eerste via IVF na 3 jaar proberen. Mijn beebje is voorzien voor september de 13e dus gelukkig ben ik dan nog net 35.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd allemaal! Had dit topic ook wel willen hebben toen ik zwanger was....;)
    Ik was nl. net 33 toen de 1e geboren werd en 35 bij de 2e.....'oudere' mama's zijn wel iets in de minderheid hier!
    Veel plezier met kletsen en geniet van jullie zwangerschappen!

12. Sunny76

Sunny76 Lid

16 sep 2009
    43
    0
    0
    hoi allemaal, leuk zeg al die reacties... valt dan toch nog wel mee om als 30-er zwanger te zijn.

Ik zit nu op 5,5 week.... Ik zal me eens gaan focussen op een banner hihi, wel zo makkelijk.

Is weer iets voor morgen... ga zo slapen.

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben zo onzeker... ik denk dat het niet goed zit... mijn "kwaaltjes" zijn minder, ben minder moe en mijn hoofdpijn is minder, ook mijn borsten zijn minder gevoelig... De bloedwaardes waren verder wel goed, alleen het belangrijkste..HCG (zwangerschapshormoon) was vrij laag volgens de huisarts... pfff... ik hoop zo dat het kleintje zich goed heeft vastgezet en groeit..maar ik heb zelf een heel raar gevoel.. ik weet wel dat ik positief moet blijven, maar na het verlies van mijn meisje merk ik wel dat ik vanaf de eerste test heel erg angstig ben. Maar vaak is je gevoel wel zoals het is.... meer dan afwachten en hopen dat het goed gaat kunnen we niet doen..

Waarom kunnen we niet altijd een seintje krijgen dat het gewoon goed zit..of binnenin kijken hoe het gaat????? hahaha, ik ben iemand die alles onder controle wil hebben en hier kun je niets aan doen... dus deze miep ongeduld zal ook gewoon moeten wachten...

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik kan me de onzekerheid goed voorstellen hoor, vooral na je eerdere ervaring. Wat erg! Hierdoor zal je je hele zwangerschap wel extra zorgen hebben, of was het een duidelijk aanwijsbare reden waarom het zo laat mis is gegaan? Hou de moed erin en ik duim voor je dat deze zwangerschap helemaal goed gaat!

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad logisch hoor, dat je je zorgen maakt. Kun je geen contact opnemen met een verloskundige, misschien kunnen ze wel een echo maken of zo? Gezien je historie zullen ze hier waarschijnlijk niet moeilijk over doen.

Sterkte iig en ik hoop voor je dat het allemaal goed komt..

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb gebeld naar de verloskundige, maar ik sta normaal onder de gyn. voor controle..maar ze doen het wel eens in overleg gecombineerd. Maar omdat ze voor de acht weken heel weinig kunnen zeggen (want als ze met 6 wk nog geen hartje zien, wil dat niet zeggen dat het niet goed zou zijn..dus weet je nog niets...) Ze adviseerde me wel om nog een keer bloed te laten prikken op hcg waarde en die zou dan nu gestegen moeten zijn, zeker tot de 800 of 1000. Dus ga ik vanmiddag de verwijsbrief ophalen bij de huisarts en morgenochtend laten prikken. Dan heb ik hopelijk donderdag een positieve bevestiging...
    Maar ook hier kreeg ik het niet voor elkaar om eerder een echo te krijgen, ondanks het verleden... Maar ze hebben wel gelijk..ze kunnen nu toch niets doen in het begin... het is en blijft de natuur, een kindje krijgen... totaal niet meer vanzelfsprekend, maar het grootste wonder wat er is!

Ik hou jullie wel op de hoogte.
    Hoe is het verder met jullie?

17. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    hallo, ik zit net op de grens, ben nl 30! Nu ruim 7 weken zwanger van de derde (plus een mk). Heb vandaag een echo gehad, vanwege flinke buikpijn sinds gisteravond. Maar alles lijkt goed te zijn!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een verademing om meer 'ouwe' mama's tegen te komen... Ik kan me zelf helemaal niets voorstellen bij het krijgen van een kind als je begin 20 bent (IK was er in ieder geval absoluut niet aan toe). Had zelf wel graag iets eerder gewild (begin 30 ipv bijna 36) maar ja, als je de ware pas laat tegen komt... :D

19. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Wat leuk een 30+ topic!

Ik ben 32 en in verwachting van ons eerste kindje. Hiervoor zijn we bij ronde 2 wel zwanger geraakt, maar helaas werd dat een miskraam op 7,5 week. Nu in rond 5 zwanger geworden en inmiddels alweer ruim 21 weken!

@hartediefje: ik heb van heel dichtbij meegemaakt wat jij hebt meegemaakt. Mijn zus is tijdens haar bevalling op 38 wkn haar zoon verloren. Ze is alleenstaand en ik was erg nauw bij dit kindje betrokken. Ik wist de namen enzo en ik was ook bij de bevalling aanwezig.

Het heeft de manier waarop ik deze zwangerschap beleef verschrikkelijk beinvloedt. Ook al zeiden we vantevoren: we genieten van elke dag, heb ik de eerste 10 wkn alleen maar zitten wachten tot het mis zou gaan. Ik had ook veel buikpijn en steeds kleine bloedingen en dat maakte me zo onzeker. Ik wist ook wel dat ze niets zouden kunnen doen, maar het was de onzekerheid die ik niet trok. Ik vond het heel erg dat bij mijn eerste zwangerschap waarschijnlijk al twee weken eerder het vruchtje was overleden, dat wilde ik niet nog een keer.

Ik heb uiteindelijk een echo gehad op 7 weken, waarop precies het hartje te zien was, met 8 weken, met 10 weken, met 12 weken, 15 weken en vorige week dan de 20 weken-echo. Gelukkig is met de baby tot nog toe alles goed en eigenlijk vanaf week 10 kan ik er meer en meer vertrouwen in hebben dat de baby "gewoon" komt. Maar het blijft fragiel: pas een enorme steek in mn buik gehad en dan ben ik toch wel gelijk weer bang... Dus je gevoelens zijn voor mij herkenbaar.

Helaas voel ik me door ernstige vermoeidheid ook alles behalve fit. Vanaf week 10 ongeveer werkte ik halve dagen, maar zit inmiddels hele dagen thuis. Mijn longfunctie is ook niet goed en eind februari moeten we naar de longarts. Toch wel een beetje spannend, maar zolang het met de kleine goed gaat, heb ik ook thuis zitten er wel voor over. Ik ben al over de helft gelukkig :)

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Jeetje hartendiefje, kan me maar al te goed voorstellen dat je toch behoorlijk in de zenuwen zit. Het is echt ontzettend heftig en verdrietig wat je hebt meegemaakt en natuurlijk draag je dat daarna altijd met je mee. Helemaal nu je zwanger bent. Balen dat je niet gelijk een echo kunt krijgen, maar ze hebben idd ergens wel gelijk. Wanneer krijg je hem nu? Toch wel een beetje vroeg hoop ik, gewoon voor je gemoedsrust.

Liefs Elea

Deel Deze Pagina