Nuk, wat een verhaal. Blijf je klachten aangeven bij de vk en volg idd de adviezen op van de anderen. Zelf ben ik altijd heel goed in adviezen geven en anderen te coachen, maar zelf blijf ik altijd maar doorgaan. Ik heb nu eindelijk aangeven dat ik wat middagen vrij wil zijn, omdat ik de rust nodig heb. Het was toch wel een soort overwinning. Ook dat je persoonlijkheid verandert is zo iets vreemds (had ik bij de eerste niet veel last van), maar nu tieren de hormonen weelderig. Dus Nuk klagerige muts of niet, hier kan je het lekker eruit gooien, altijd beter dan het binnen houden (ook zo een advies die ik misschien zelf vaker moet opvolgen). Verder alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
De laatste week heb ik het heel erg druk gehad. Sorry, ik maak het snel weer goed. Heb nu eigenlijk ook geen tijd want we gaan zo op visite, maar wilde even laten weten dat alles hier goed gaat. Ik heb gisteren voor de zekerheid nog eens getest en die knalde er binnen 10 sec uit! Ik ben dus echt zwanger! Al lijkt het soms niet zo. Veel plezier vanavond allemaal en kijk uit met vuurwerk he
Beste wensen voor iedereen en natuurlijk een wolk van een baby voor de zwangeren!!!! Nuk, hoe is het nu met je? Glimmie, hoe gaat het met jou?
@ Hartediefje: Met mij gaat het beter. Maar hoe is het met jou? Hoe 'bevalt' Sven ? @ Glimworm: Hm, da's misschien best een goede tip, draaien via m'n buik. Ben dan toch al behoorlijk wakker, dus effe op de knietjes kan dan ook wel even . @ Snoet: De afspraak met de bekkenfysio staat gepland, dat moet inderdaad even. @ Jessie: Ow, wat heb je gelijk, maar ow wat is het soms moeilijk om voor jezelf op te komen . Ik herken het heel erg, maar goed, daar moet ik dan ook doorheen. En ik ben zelf ook heel goed in adviezen aan anderen, maar als het om mezelf gaat... @ Twijfel: nogmaals (officieel) gefeliciteerd dan, meid. Nu kun je je nickname inderdaad wel aanpassen . Hier: het gaat dus een stuk beter nu. Wordt nog wel regelmatig wakker van die harde buiken, maar ze komen nu tenminste niet meer om de paar minuten. Heb de afgelopen week ook ontzettend veel geslapen ('s middags een paar uur en dan 's avonds ook weer op tijd naar bed) en daardoor voel ik me ook al een stuk fitter. Hopelijk blijft het zo!
Nuk: goed om te lezen dat het weer beter met je gaat. Tot nu toe heb ik nog helemaal geen klachten; ik hoop dat het zo blijft! Bij de 2e en 3e hoefde ik eigenlijk niet eens te testen, zo misselijk en moe was ik. Vandaag alvast de vk maar gebeld en ik heb een afspraak kunnen maken voor eind jan. Ik moet wel eerst even overleggen of ik daar wel naartoe mag of toch weer naar de gyn moet, maar kan het altijd nog afzeggen. De ha is er vandaag niet en ik wilde nu actie Misschien moet ik mn naam gaan veranderen in Ongeduld
@Twijfel: haha onze blije wuppie! geweldig hoe verzin je het? @hier: slaat de opruimstress/ nesteldrang enorm toe vanacht lichte krampjes gehad en zag al een heel rampscenario voor me dat ik gelijk weg moest naar het zh en thuis nog helemaal niet klaar is (ook nog geen volledige vluchttas klaarstaan) Dus hier even flink aan het huishouden...pff
Glim, al 36 weken, wat gaat dat ineens snel.....Dan toch maar gaan beginnen aan je vluchtkoffertje......
ben nog het 1 en ander aan het wegwassen moet daar effe op wachten tot ik 'm kan vullen glimmies tas is wel al helemaal klaar gelukkig
als ik jullie vehalen lees heb ik bijna heimwee naar het zwanger zijn.... maar de gebroken nachten kijk ik weg hihi hou het rustig glim! fijn nuk dat je een afspraak hebt gemaakt je moet tenslotte nog langer mee... ik ben echt in de baby perikelen, bv afbouwen (schuldgevoel) boos worden op oudste peuter uit pure vermoeidheid (schuldgevoel) me afvragen of ik coen wel genoeg aandacht geef (schuldgevoel) of ik nog wel een leuke vriendin ben voor snoeteman gezien ik savonds om 20:00 op apegapen lig (schuldgevoel) oooh helemaal geen tijd voor vriendinnen die willen wnkelen (schuldgevoel) zo zie je maar, twijfel en onzekerheid blijft wordt enkel maar aangevoeld door (schuldgevoel) en dan bedenk ik me: wat een zegn 2 kindjes!
Snoetetoet, nog even je draai vinden dan? Nuk, fijn dat het iets beter gaat! Glim, ik moet ook nog mijn tas inpakken, maar jij bent ietsjes verder. Ik ga dat ook deze week doen. Twijfel, proficiat! Wat fijn dat de test duidelijk is!
Met hoeveel weken voelden jullie de beeb voor het eerst? Ik voel nog niks en dan lees ik verhalen dat bij sommigen de partner het nu al voelt, raak een beetje onzeker van ...
Bij een eerste kindje voel je dat wat later, maar dat zal binnenkort echt wel komen...Eerst voel je het misschien al wel, maar heb je het nog niet zo in de gaten....Het zijn een soort vlinders die door je buik schieten....
@ Twijfel: Haha, heel herkenbaar, direct actie willen ondernemen. Dus ik ben het wel eens met je nieuwe naam . @ Glim: Hee, rustig aan he?! Niet dat je door je te haastig ingepakte vluchttas eerder naar het zh moet . @ Snoet: O jee, wat een boel schuldgevoel, zet dat eens even heel snel van je af!! @ CM: Geen zorgen inderdaad, het zegt niets dat je je kindje nog niet voelt. Ik begon haar zo rond de 20 weken te voelen (dacht ik, want in het begin weet je ook niet zeker of dat het nu is!) en het voelde alsof er een spiertje in m'n buik trilde (zoals je dat weleens met je ooglid hebt bijvoorbeeld). Of het kan voelen als belletjes in je darmen. En bovendien ligt het er ook aan of je een voor- of achterliggende placenta hebt, en of je veel/weinig vet op je buik hebt zitten. Ik ben vrij dun en heb een achterliggende placenta, dus ik voel nu echt elke beweging. Maar ik ken ook mede-zwangeren die even ver zijn als ik en nog steeds niet heel veel voelen. Dus maak je vooral geen zorgen! Zo, nu weer even een lekker stuk chocoladecake eten !
glim: mijn man verzon het, toen hij het beestje zag wat aan de sleutelhanger hing die ik hem samen met de test gaf Gelukkig zijn de meeste dromen bedrog, maar kan me voorstellen dat je alles nog even snel op orde wilt hebben. snoet: geen schuldgevoelens hoor. Da's nergens voor nodig. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles voor iedereen zijn. Als je je schuldgevoel laat gaan, zal het enorm opluchten en energie geven. Nuk: als ik snoets verhaal zo lees, blijft die Twijfel me voorlopig ook nog lastig vallen, maar dan op een andere manier CM: ik voelde onze oudste idd pas bij 20 weken heel zachtjes "fladderen" in mn buik.
CM: ik voelde met week 16 en 17 al iets kriebelen in mijn buik, maar twijfelde nog of ik wel echt iets voelde, of het misschien niet zelf 'bedacht'. Toen nog even 2,5 week weer niks gevoelt. En toen ik dacht 'ik ga nooit meer iets voelen', toen in een keer met 20 weken en 5 dagen een kei harde trap waarover niet te twijfelen was, haha. Vanaf toen dagelijks en heeeeel duidelijk. Alsof ze even heeft gewacht. Had zelf meer gedacht dat het geleidelijk zou gaan, maar dat was bij mij dus niet zo. Je postuur heeft niks te maken met wanneer JIJ het voelt, maar wel voor je partner. De bewegingen voel je namelijk van binnen, aan je baarmoeder. Neem aan dat het dan niet uitmaakt of je buikvet hebt. Maar door de buik heen voelen denk ik wel. Mijn man voelde het pas toen ik 23 weken was, ik heb zelf ook buikvet.
Ik voelde boontje met 17,5 week, maar ik heb ook heel erg gelet op ieder dingetje dat ik in mijn buik voelde. Sanneman heeft gisteravond voor het eerst de kleine gevoeld.