Een goedemorgen dames, Als het even kan wil ik graag thuis bevallen. In mijn eigen vertrouwde omgeving. Borstvoeding: Ik wil het wel gaan proberen, vriendlief denkt dat hij er dan s'nachts niet uithoeft (hij moet nog veel leren!) Skyizthelimit: Ik hoop dat je misselijkheid snel wegzakken. Ik was zelf ook de hele dag misselijk en 4x daags overgeven. Gelukkig gegint de misselijkheid nu pas tegen een uur of 3. Hopelijk is het voor jou sneller weg, sterkte! Ook ik durf eigenlijk geen eetspraakjes te maken omdat ik in de avonden gewoon niets waard ben. Twijfel nog of ik morgenavond met een stel meiden ga eten. (Zij weten nog niet dat ik zwanger ben, dat wilde ik tijdens het etentje gaan vertellen) Heeft er iemand ervaring met het krijgen van grijze haren tijdens de zwangerschap? Het viel mijn vriend op dat ik ineens meerdere grijze haren kreeg. (altijd leuk om te horen maar niet heus!)
Hallo allemaal, vandaag is mijn zoontje jarig, is alweer 7 geworden. Soms zie ik wel tegen de drukte van de verjaardag vieren op, omdat ik zo moe en af en toe misselijk ben. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, na de miskraam ben ik een heel stuk voorzichtiger geworden, en vind dat in het ziekenhuis alles aanwezig is voor eventuele onvoorziene dingen tijdens een bevalling.. Sky, die ruggenprik krijg je tijdens je weeen, en zodra je volledige ontsluiting hebt, halen ze de prik weg, komt je gevoel weer terug, en dan mag je het laatste stukje klaren.. Ik heb zo'n prik gehad bij de bevalling van mijn dochter, stuitbevalling en zelf zware griep op dat moment.
snoesje...gijze haren????.......haha hou op heb nog een trauma van vorige week!m'n vriendin wilde mijn andere vriendin voordoen hoe je moet invlechten,met mijn haar,toen ik opeens hoor"hey zie jij dat ook?","wat?".vraag ik nog lief..."nou miek je heb een paar grijze haren".WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.......gelijk de volgende dag m'n haar geverft. en ps/;jeetje ziet nog geen 1 vriendin aan je buik dat er iets loos is?dat je het zo lang heb voor je kunnen houden.knap hoor!!hoop voor je dat het toch een gezellig etentje word dat je niet moe of misselijk ben! mvl...gefeliciteerd met je zoontje....hoop dat hij lekker verwend word,en dat je het rustig aan kan doen op die verjaardag! mykelti ...hoe was je echo???? sky ....idd net als wat mvl verteld...een ruggenprik krijg je,en dat blijft via een slangetje(infuus) aan je lijf steeds pijnstilling toe dienen.tot het moment dat de gyn zegt dat je ongeveer 8 a 9 cm ontsluiting heb,zetten ze die ruggeprik uit,zodat je weer je weeen terug krijgt,en voornamelik hopen ze ook op persweeen.zodat je het laaste stukje zelf je kind eruit perst! en weg misselijkheid van sky weg!!!!!! zoooo als dit niet helpt???haha doglover ...tja de 1 vind het heerlijk thuis en de ander niet.idd als je honden thuis heb is het idd regelen wie wanneer de honden neemt.hihi...hoop voor je dat er vele mensen zijn di ze voor je op willen vangen! schadow en kvinna hoe is het met julllie? alle andere meidens die ik vergeten ben...hoe is het met jullie?
Zo. Ben weer bijgelezen. Trouwens nog een leuke mededeling: sinds 3 dagen voel ik m'n kindje! Gaaaaaf vind ik het!!! Soort bubbly-gevoel en gisteren, echt waar, zag ik m'n buik bewegen. Jammer genoeg lag ik toen in een hotel in Groningen. Alleen. Maar toch blij. Lastig he: ziekenhuis of thuis? Ik denk dat heel veel mensen pas op het laatst beslissen. Als er ook maar iets van twijfel is, dan zou ik voor het zh gaan. Maar het is heel persoonlijk. Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!!
Oh en ik ben een beetje bang geworden van die grijze haren-verhalen van jullie....hihi Dacht dat ik het met die cellulitus bovenbenen en slagader in m'n knie wel gehad had.
ooooooooooow wat geweldig dat je het heb kunnen voelen.heerlijk en nu maar wachten dat het zo sterk is dat de afstand bediening van je buik afrold.haha
Hé allemaal, Heb nog niet alle berichtjes verder gelezen, maar zou even laten weten hoe de echo is gegaan vanmiddag. Positief en minder positief nieuws: er was een vruchtje te zien, maar helaas nog geen hartje, wat inhoud dat ik waarschijnlijk pas 5 weken en een paar dagen zwanger ben of dat het vruchtje niet goed groeit. We hadden erg gehoopt dat het al wel ruim 8 weken was, want mijn laatste menstruatie was 9 februari. Op 20 febr echter heb ik 5 dagen heel lichte uitvloeiing gehad, wat klaarblijkelijk toch stiekem een menstruatie is geweest. Over 3 weken weer terug, hopelijk met een mooi "gabbertje"... Zo weer weg, dus morgen weer even goed bijlezen. Fijne avond iedereen!
@Mykelti : nou maar hopen dat het vruchtje idd 5 weken en een paar dagen is, en dat die lichte vloeiing een stiekeme menstruatie is geweest. Ik duim voor je dat alles goed zit! @doglover : voor je honden is vast wel een oplossing te vinden als je in het zh wil bevallen . @Sky : pfff nou het zal mij benieuwen dan hoor, kan het me ook wel voorstellen haha als je die flessen opentrekt. Hoop dat ik er niet al te misselijk van word . Ook ik doe met alle liefde mee, omdat ik weet dat er ontzettend veel vrouwen moeite mee hebben en ik help graag waar ik kan. Plassen moet ik toch . @Snoesje79 : ha die lief van mij denkt ook dat ie er 's nachts niet uit zal gaan hoeven, nou ik ben dus echt niet van plan om dat helemaal alleen te gaan doen . Ahem grijze haren tijdens zwangerschap... die had ik al een hele hoop :x. Verf m'n haar al jaren dus zou niet weten hoeveel er nu zitten. Is me dus ook niet opgevallen of er meer zijn bijgekomen haha. @Mvl : gefeliciteerd met je zoontje!! Toch een leuke dag gehad ook al was het vermoeiend? @Miekie : hahahaha jaaa leuk zulke vriendinnen . Snap ik dat je gelijk volgende dag geverfd hebt hihi. Ik moet ook weer een afspraak gaan maken want de uitgroei begint weer aardig naar voren te komen. @Doosje77 : wat gaaf dat je je kindje voelde en zag bewegen! Moet echt een hele mooie ervaring zijn geweest, ook al was je alleen. Super . Hier is alles rustig, vanochtend eerste ochtendmisselijkheid en kotsen boven de plee gehad, maar de krampen zijn wel ver weg. Behalve als ik me lichamelijk wat meer inspan dan trekt m'n buik wel aan de bel van hallo mama doe eens wat rustiger aan . Ben er ook zo vandoor, lekker tv kijken met lief. Tot snel! @de rest die ik vergeten ben : sorry!
@mvl: ja dat is zeker gaaf! Een kleine alien! hihi. Ik hoor altijd dat als het je 2e kindje is, dat je het dan eerder voelt. Dus er zullen hier wel snel meer 'slachtoffers' vallen. @cygnet: hoe is het met je? We moeten toch wat extra aandacht besteden aan jou als 1e van de lijst..spannend!! @mykelti: dat is dubbel nieuws idd...maar het komt vast goed. Het vruchtje is gewoon nog te klein en volgens mij kan je het hartje ook pas na 6 of soms zelfs 7 weken zien kloppen. Wanneer heb je je volgende echo? @megamuts: hoe is het met je?? Kan je nog lopen?
mykelti...jetetje dat is balen zeg!!!!nou hopen dat je over drie weken je gabbertje goed mag bewonderen!man denk dat die 3 weken eeuwen duren....ik vind het wel raar dt ze dan bv niet volgende week een echo bij je doen...ik had bij de echo van 6 weken+ 5 dagen een hart actie,dus dan zou je niet zo lang hoeven wachten.dit is toch zenuw slopend???????????
Vind ik ook Miekieee. Als je zelf wilt kan je natuurlijk wel eerder een pretecho laten maken. Dit kost meestal rond de 30 of 35 euro...
Pff dan is het idd wel heel erg vermoeiend en moeilijk. Moet je toch doen alsof er niets aan de hand is, en dat is lastig als je je niet lekker voelt! Hoop dat je er snel vanaf bent van die misselijkheid. Gelukkig had ik er vandaag geen last van, ja wel misselijkheid toen ik wakker werd maar de wc heb ik vanochtend overgeslagen. Overdag gaat 't ook wel dan voel ik me eigenlijk prima, heb bijna geen klachten dan. 't Is vooral 's avonds, 's nachts en 's ochtends dat ik me beroerd voel.
Ik vind het eigenlijk ook wel raar dat ze niet volgende week idd al een nieuwe echo maken, je wilt toch weten waar je aan toe bent? Hoop ook dat je snel meer nieuws hebt!
Uitgerekende data: 11-05-10 Cygnet: 37 jaar, zwanger van 2e kindje 18-05-10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3de kindje 28-06-10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje .... Mari: 31 jaar, zwanger van eerste kindje, uitgerekend op .... 24-07-10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 07-09-10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje 22-09-10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 04-10-10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 16-10-10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 23-10-10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 24-10-10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 27-10-10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 09-11-10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje 11-11-10 Samba: 29 jaar (08-04-10 30 jaar), zwanger van 1e kindje 12-11-10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 12-11-10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 14-11-10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 15-11-10 Jacqueline125: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 15-11-10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 17-11-10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 19-11-10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 22-11-10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 27-11-10 MVL: 35 jaar, zwanger van 4e kindje 04-12-10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3de kindje 08-12-10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, jongetje (uitgerekend 20-03-10)
Shadow, Ik ben de hele dag door moe en moe en moe, en met vlagen misselijk. Nog niet hoeven overgeven, dat mag ook wel wegblijven. Ik mis gewoon erg veel energie, wat ik normaal wel heb. Maandag naar de VK, en dan een afspraak maken voor een vroege echo. Ik hoop diezelfde week nog. Mykelti, ik zou ook vragen om een echo over anderhalve week ofzo. Volgens mij moeten ze dan makkelijk wat kunnen zien, ik had namelijk ook 20-02 laatste ongi, en krijg hopelijk volgende week een echo.
Mykelti, dat is niet zo'n prettig gevoel nu. Ik hoop dat je de volgende keer gewoon een mooi gegroeid vruchtje ziet! Mijn Zwedenverhaal is niet echt spectaculair, hoor: we wilden een tijd naar het buitenland om te zien of het daar leuker was dan in NL, en Zweden is een mooi land, met zeer betaalbare huizen en vriendelijke mensen. Het nadeel is natuuriljk de taal: in een Engels-, Frans- of Duitstalig land kun je je met je op school geleerde kennis al wel redden, maar dit was echt vanaf het begin opbouwen. We hebben in NL al les genomen om ons hier al verstaanbaar te kunnen maken en hier zijn we naar de 'middelbare school' geweest, wordt uit belastinggeld betaald, dus daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Het is inderdaad een mooi land, maar na ruim twee jaar begin ik de nadelen ook wel te zien, en nu met een kindje op komst sluit ik niet uit dat we toch weer teruggaan naar NL. Het schoolsysteem is hier niet bijzonder goed en de gezondheidszorg is helemaal belabberd georganiseerd en dat vind ik toch essentiële zaken in je leven. Sky, Denemarken? Dat is een stukje dichter bij NL, dat is wel prettig met familie enzo, maar de taal is wel minder mooi dan Zweeds.
@snoesje: hahaha grijze haren, uhm, die heb ik ook al jaren, verf dus ook netjes m'n haar. En zie dat er al weer een cm-tje grijs tevoorschijn komt en dat na een kleine 4 weken alweer, haar groeit te vlot nu. @mvl: nog gefeliciteerd met je zoontje's verjaar! Oh en dames, bedankt voor de uitleg over de ruggenprik! Snapte het al niet helemaal, nu is het duidelijk en logisch. @Doosje: wat super dat je je kindje voelt!!!!!! Lijkt me zo bijzonder en apart om mee te maken. @mykelti: jammerrrr, maar het is dus wel ok verder? En dan nu nog een paar weekjes wachten. Komt goed! De tijd gaat best snel vind ik. @Shadowcat: Ik had dat ook al vrij snel en nu nog, dat als ik me inspan, m'n buik harder en gespannen en niet lekker aanvoelt. Dacht dat dat altijd pas was als je een dikke buik had. Maar dat was al heel snel! En ik zit morgen op 12 weken...ik hoop al weken dat het dan echt gaat afzwakken met de misselijkheid en het akelige lege maag gevoel...en die moeheid!!!! Niet normaal, zo verschrikkelijk moe en dat begint vroeg in de middag al. Pffff, ben normaal heel erg actief, mensen vinden me soms zelfs raar hoeveel energie ik heb, maar nu..!!!! Ben echt doodmoe, dat ik bijna instort gewoon. Ben gisteren ook een uurtje eerder naar huis gegaan van werk. Kon ECHT niet meer. Heel bizar om mee te maken. @kvinna: toch leuk dat jullie de stap gewoon hebben gezet. Je hebt het iig uitgeprobeerd. Wij hebben precies dezelfde motivaties om naar Denemarken te gaan. Maar moet me er nog wel meer in verdiepen. Zowel ik als mijn partner hebben al eens (afzonderlijk van elkaar) in het buitenland gewoond en verder beiden ook echt door heel NL. (inmiddels 18 keer verhuids in m'n leven) Hecht me niet zozeer aan plekken (en met de familie heb ik zo ongeveer geen contact, alleen een zus met dochters die ik met regelmaat zie) en ben dus vrij flexibel dus red me overal wel, gelukkig. Ok, ik ga nog ff terug naar de bank, nog wat hangen en hoogstwaarschijnlijk over een uurtje echt instorten en naar bed... *gaap*