30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Mooi gezegd, Miekiee! We hopen (en als je religieus bent vast ook bidden) dat iedereen hier een gezond kind krijgt.

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Heel mooi gezegd Miekiee, en heel waar. We staan niet in iemand anders zijn/haar schoenen en leiden niet het leven van die ander en hebben niet de ervaringen van een ander. Dus mag je in dit soort situaties nooit oordelen over iemands keuze.
    Je kan een andere keuze aanhangen maar dat hoeft niet iemand anders keuze te zijn.
    Idd allen vinden we dit moeilijk en laten we echt niet "zomaar" een kindje weghalen.
    Sorry maar hallo!! Hoe lang ben ik bezig? Hoe lang heb ik er over gedaan om zover te komen? Hoe veel heb ik er voor over gehad???
    Ik kan hier wel wat boos over worden. Menigeen in m'n omgeving zou dit allemaal niet gedaan hebben en zich hebben neergelegd bij de situatie zeggen er velen. En dan zou ik "zomaar" dit prachtige wondertje, waar ik heel veel pijn, verdriet, toestanden, operaties, een depressie etc voor over heb gehad, en met heel veel liefde hoor, weg laten halen??!!
    Men beseft niet hoe moeilijk dit is om te bedenken en te beslissen.
    Mijn man heeft er duidelijke ideeën over en ik ook en we moesten samen tot een besluit komen. Hij was wat makkelijker daarin (voor zijn eigen redenen die ik respecteer) en ik nog heel wat soepeler. Ik heb er verschrikkelijk om gehuild, ik heb heuse paniekaanvallen gehad, als ik dit nu schrijf springen de tranen weer in m'n ogen...
    Dus echt, dit besluit (die misschien nog niet eens 100% is...) is echt niet zomaar uit de lucht gegrepen.
    En zo geldt het voor iedereen hier.

Excuus maar moest dit wel echt even kwijt, want ik wil hier wel lekker m'n ding kunnen doen wat je op veel andere plekken niet kan.
    Dit is geen persoonlijke aanval naar iemand hier maar wel een passionele verdediging die soms toch hoog zit omdat, wat ik al eerder schreef, veel mensen niet beseffen hoe en wat maar wel oordelen. En dat is erg jammer en verdrietig.

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ben ik eigenlijk gelijk met iedereen eens, ieder z'n eigen keuze, moeilijk is en blijft de keuze wat je ook doet.

Ik vind het nu al moeilijk om een keuze te maken tussen wel of geen combi.test. Want een slechte uitkomst op deze test, zou mij de rest van de zwangerschap onzeker maken. Dus misschien laten we de test wel niet doen, alleen de echo's....

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dat was mijn (onze dan dus..) reden om geen combitest te doen een vervolgonderzoek zouden wij sowieso niet doen. Wel de 20 weken echo maar dan meer om voorbereid te zijn op wat komen gaat en tja als je een kindje verwacht dat niet levensvatbaar is zou ik het ook niet kunnen om dat kindje nog een hele tijd te moeten dragen om vervolgens alsnog afscheid te moeten nemen...wat we zouden doen bij een handicap weet ik niet...ik durf daar nu geen uitspraken over te doen omdat ik niet weet hoe ik op z´n moment zou reageren.

Ik vind dat iedereen (die z´n mening erover heeft gegeven) hier juist erg nadenkt over de moeilijke kwesties zoals combitest en vruchtwaterpunctie enz waar je tegenwoordig tijdens je zwangerschap voor komt te staan er zal niemand zijn die een beslissing om een zwangerschap af te breken makkelijk vind om te maken maar je kunt er wel je redenen voor hebben en zo lang je zelf achter je keuze kunt staan doe je wat het beste is voor je kindje.

EN dan nu nog ff iets anders...maandag hadden we de 20 wekenecho waarbij alles goed was behalve dan dat onze beeb erg eigenwijs was en dus in stuit en met de rug naar mijn buik lag waardoor het hartje niet te beoordelen was. Vandaag daarvoor terug geweest en alles zag er goed uit...dus ik ga m´n koffers verder inpakken en morgen op vakantie!! ik probeer wat mee te lezen tijdens de vakantie maar zal niet of heel weinig reageren......

5. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hoi meiden.

ik ben zoals jullie al misschien lazen 1 van die vrouwen die een combinatietest heeft gehad en een vruchtwaterpunctie.
    de reden daarvoor is eigenlijk niet aan de orde want dat is voor iedereen verschillend.
    wel wil ik jullie graag meegeven dat ik geen spijt heb van mijn keuzes.
    je zit inderdaad in spanning te wachten op de uitslag en dat is ook verschrikkelijk dat zal ik niet ontkennen. maar als je daarna het verlossende telefoontje krijgt dat je een gezonde dochter krijgt waar niks aan mankeert dan is dat de hemel op aarde waard. toen voor mij.
    en dan is het super genieten omdat je 100 procent weet dat je kindje geen chromosoomafwijkingen heeft. en genoten heb ik!!!!
    nu wordt mijn dochter bijna 2 maar het is als gister dat ik dat heb meegemaakt.
    mochten er vragen zijn van wie dan ook...jullie zijn allemaal welkom want ik zal ze allemaal beantwoorden in de mate dat ik kan.
    ik wil iedereen een hart onder de riem steken die dit ondergaat maar ook veel plezier wensen want daarna is het alleen maar genieten!!!
    ieder zijn eigen keuze en beweegredenen. daar geloof ik in...

6. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    @Sky: ik begrijp dat je dit moeilijk vind en dat je het gevoel hebt dat je jezelf moet rechtvaardigen. Het is nu in NL eenmaal zo dat mensen zelf die keus mogen maken. Mensen die een keuze voor abortus maken, hebben daar hun eigen redenen voor, die zeer divers kunnen zijn.

Ik persoonlijk kan wel iets begrijpen van jouw redenen, maar ik zou dan persoonlijk een andere keus hebben gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als mensen ook anti reageren, maar je kan toch ook niet verwachten dat iedereen het met je eens is? Dat zou ook niet eerlijk zijn.

Ik vind het wel heel verstandig dat je eerst die combitest doet, dan kun je in ieder geval weloverwogen de beslissing maken voor wel of geen vwp. Hebben jullie wel vantevoren bepaald welke grens jullie trekken voor wel of geen nader onderzoek?

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Super, dat is mooi nieuws..... En dan nu lekker genieten van jullie vakantie. veel plezier.........

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik kom ook met jullie meedoen!

Vandaag al een licht positieve test, maar zit nog 1 a 2 dagen voor mijn nod.

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow meiden:$ wat een discussie maar wat ik vooral goed vind is dat iedereen hier ruimte heeft om haar gedachtengang neer te zetten. kritisch zijn naar elkaar is niets mis mee. en idd iedereen kent persoonlijke redenen.

ik ben maandag bij de verlos geweest en mag 4 mei weer voor termijn echo. helaas ben ik nu beetje minnetjes ehb een grieperig gevoel. pijnlijke keel en als gevolg hiervan moet ik snel kokhalzen en stond ik bij het aanzicht van een boterham gepassioneeerd boven de wc:x

morgen wordt snoetekind 2 dus zou graag wat fitter willen zin...

dus voor iedereen dikke knuffel en tot gauw

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @Canna: wij doen dus geen combitest omdat, zoals ik eerder berichtte, onze kans minstens 1 op 100 zou zijn. De uitslag zou dus zowiezo negatief zijn. Vandaar een verder onderzoek. En ik vertelde al dat wij er lang en breed, lang geleden al, hier over gepraat en gedacht hebben. Zijn immers al ruim 5 jaar met deze zwangerschap bezig. Aanloopje is wat langer dan gemiddeld..;) Dus alles is al helemaal uitbedacht van naam tot babykamer tot opvoeding tot financieel tot voogdijschap tot ..... Gemiddeld heeft men hier 9 maanden voor, wij 5 jaar en 9 maanden.
    En uitgebreid gesprek met de gyn gehad afgelopen maandag toen dus het misverstand over de combitest was.

En ik heb ook nooit gezegd dat anderen het met me eens moeten zijn. Juist niet, dacht dat mijn lange bericht dát toch wel duidelijk maakte juist? Ik zei al dat iedereen een eigen keuze heeft, ook ik, dus elkaar nooit veroordelen, ook ik niet. :)
    Mijn eigen zus en 3 vriendinnen hebben, in de jaren waarin ik niet zwanger raakte maar wel heel graag wilde, een vroege abortus laten plegen omdat het niet uitwam in hun situatie (relatie onzeker, te druk met baan, een ongelukje, vreemd gaan). Dat was héél zuur, maar heb ze nooit veroordeeld en heb altijd gezegd dat ik achter hen stond wat hun beslissing ook was. Maar heb er echt wel een traantje soms om gelaten als wij weer de zoveelste teleurstelling hadden.
    Maar die dingen gebeuren en soms is dat even slikken.

Nu ik jouw bericht teruglees heb ik het idee dat je mij en iemand anders door elkaar haalt...kan dat? Je stelt vragen die niet op mij van toepassing zijn heb ik het idee...

@glimworm: hopelijk heel snel een vette positieve test en geen nod!! Alvast een voorzichtige felicitatie!

@citroentje: fijn dat je vandaag het hartje goed hebt gezien. Dat is prettig op vakantie gaan inderdaad! Veel plezier en een veilige reis!

Vandaag wel wat pijn links in m'n onderbuik. Nu kan dat het myoom (vleesboompje) zijn dat zit te drukken op m'n baarmoeder, maar hopelijk snel weer weg. Vind het altijd wat eng als ik pijn heb buiten de gewone pijntjes van de bandenpijn etc.

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ten eerste: complimenten voor de respectvolle discussie! Omdat ie zo persoonlijk is, is het best lastig om een ander standpunt te 'accepteren' als je hele hart iets anders zegt. Maar dat lukt goed zie ik, vind ik altijd bijzonder :)
    Grappig ook, want (en nu ga ik even zwaar de oude lul uithangen) ik heb deze discussie ook een keer bij een ander topic gezien, met heel veel 20-ers, en die was veel feller en bozer haha! ;)

@ Glimworm: hopelijk glim je snel wat feller, gefeliciteerd!!!!!!!
    @ Citroentje: fijne vakantie!!
    @ Snoet: beterschap! En natuurlijk gefeliciteerd met Snoetekind 1.
    @ Sky: no worries hoor, steekjes horen erbij. Gaat weer weg.

@ mezelf (want niemand heeft ernaar gevraagd.....:p): de groei-echo van vanochtend was goed! Qua buikje en hoofdje zit ie mooi op de curve (oke, wel de grootste curve, maar OP het lijntje) en qua benen blijft ie erboven. Conclusie: lange pa, dus lang kind :D Leuk!
    Oh ja en ik had ook even gevraagd of ik z'n pielie nog mocht zien....hihi, ik wilde gewoon even ZEKER weten dat het een jochie is! Maar duidelijk hoor. Ook z'n pa. 8)

Fijne avond!

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Gefeliciteerd!

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Prima dat je het zelf even meldt, want alles bijhouden lukt mij niet zo goed, moet ik zeggen.

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha no problem! Ik hang gewoon lekker de zeikende zwangere uit...word ik steeds beter in..

15. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @Doosje: :D man oh man, als ik dan jouw berichtje weer lees zit ik hier bijna in m'n broek te piesen van het lachen!! ;):D
    Maar heerlijk dat alles lekker groeit. Fijn dat je het even laat weten.;):p

@kvinna: inderdaad, ik mis soms ook net even wat. Maar dat wordt ons, denk ik, wel vergeven.

Oja en inderdaad @Snoetetoet: gefeliciteerd met Snoetekind 1!

16. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Doosje, super dat alles goed is..

Enne..ik heb hier hetzelfde, kan niet alles meer bijhouden...Heb er op een dag al genoeg aan om mezelf op de been te houden, lig om 1/2 9 in bed en snurk dan bijna direct....ben blij als ik mijn bedje zie, over een paar weken hoop ik dat dat anders is....

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

fijn dat de echo zo goed was, incl de piemel hahahah
    Wij hadden van sander er een foto van hahaha

alle nieuwe, gefelicteerd!

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hihi ja dat vroegen ze bij mij ook, maar ik durfde geen ja te zeggen. Nu wel spijt van! haha

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Hahaha van die piemel?? :D

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

jip, mijn vader grapte elke keer, straks is het een meisje....
    we gingen 4d echo maken en het was volledig in beeld....
    Dus ik zei mag ik daar een afdruk van, geen probleem.
    Het meest lache was dat we naar de 4d echo naar mijn broer gingen waar ook mijn vader was.
    Het duurde even voordat ze doorhadden wat het was hahahah
    En toen zeiden alle 3de mannen bijna tegelijk.... go lijkt sprekend op die van mij hahahaha
    Ik grapte toen, kom broek naar beneden en kunnen we vergelijken, maar daar werkte ze niet aan mee hahahaha

groeten, Brenda

Deel Deze Pagina