Tja we weten het nog niet! Maar mijn man had met Sander het geslacht goed en geboortedatum. Dus hij zegt dat het een meisje wordt. Dus? En ik weet het niet, maar bij mijn man in de fam kunnen ze helemaal geen meisjes maken, dus tja ik denk een jongen. We wachten af! Ik dacht volgende week een echo te hebben, moet ik nog week wachten, voel me even heel onzeker! gr brenda
@Doosje: WOW!! Wat een pracht van een buik! En leuk juist dat je het nu al ziet. Maar kan me voorstellen dat je denkt van: hoe groot gaat ie worden?! @Hellie: Ook al een schitterende buik!!!! Wil er ook zo 1!!!! Ik ben zelf ook goed gevuld van mezelf dus ik heb zowiezo al een dikke buik!! En nu helemaal met die flinke darmenbuik waar ik nog steeds last van heb, echt keihard en bol. Dus die zwangerschapsbuik...., geen idee wanneer die net zo mooi is als die van jullie. En het 1e kindje dus misschien duurt dat nog wel ff. Maar als ik lig en staand mezelf strek, vooral 's avonds, dan voel je wel een heerlijk klein richeltje boven m'n schaambot en dat vind ik al zó super!!! @mvl: ik heb ook medicijnen gekregen. Heb er 3 gebruikt in het begin maar het hielp niets! Dus die gebruik ik alllang niet meer. En over een uitwendige of inwendige echo, bij 10,5 week was ie bij mij nog inwendig, pas bij 12,5 week uitwendig voor het eerst. Wat was ik blij daarmee!!!! Sinds ik bezig ben met alles (nu dus ruim 5 jaar), is er al héél wat gewroet van binnen (kun je je voorstellen), door een héleboel verschillende mensen. Ik zei laatst nog tegen m'n collega's dat mijn vagina zo'n beetje gemeengoed was geworden en dat ik uitkijk naar het moment dat ie alleen nog maar van mijzelf en manlief is!! Miekiee: ik ben aan het duimen voor je echo vandaag!! Ik moet nu toch weer 3 weken wachten! Wil vaker!! Ik heb echt geen idee wat het is qua geslacht.. Heb ook echt geen voorkeur. Heel erg veel mensen uit m'n omgeving zeggen een jongetje, ook manlief. Maar ook een paar zijn heel zeker dat het een meisje is.Mijn intuïtie is niet zo denderend dus ik denk soms een jongen en dan weer een gevoel van een meisje. Ik zie wel!! Vind beiden echt heel erg leuk. Cliché, maar als het maar gezond is... @Brenda: beterschap met de keelontsteking! Ik heb vanaf vanochtend rare steken rechts onderaan bij de baarmoederbobbel zeg maar. Niet fijn. Niet heel de tijd maar soms wel flink aanwezig. En vannacht een paar keer flinke steken in m'n vagina...Toch altijd vervelend van die vage pijntjes... hmmmm....
tja kijkdoos, ben ik ook jaren geweest, zucht. mijn vriendin ook in mmm die zei altijd, als ik een arts zie trek ik al bijna mijn broek uit hahaha Ik krijg antibiotica codiene neusspray.... voel me er niet fijn onder, maar ja wil ook graag beter worden.
@Sky: Het is/was een rare gedachte dat het er twee zijn geweest. Maar voordat we wisten dat het er twee waren, was het er nog maar 1. Ik ben wel benieuwd of het beebje van hetzelfde geslacht was en of ze toch wel op elkaar leken ondanks dat het twee-eiig was. Maar we zijn des te blijer met deze ene en genieten er echt van. @ MLV: Ik heb afgelopen dinsdag dan een echo gehad met 9w3d. Deze was uitwendig. Ze vroeg of ik wel een volle blaas had en helaas, ik was net voordat we weggingen naar het toilet geweest, dus mijn blaas was leeg. Maar ze hoefde niet te zoeken of harder op mijn buik te drukken, want de kleine liet zich goed zien. Echt heel mooi. Met al armpjes en beentjes. En alles bewoog ook. Ze heeft zeker 10 min. tot een kwartier die echo uitgevoerd. Dus ik hoop voor jou dat ze het nu ook via de buik doen. Is toch altijd wat fijner dan inwendig. Ik ben benieuwd. Zal in ieder geval voor je duimen. @Miek: Duim duim duim voor een mooie echo vanmiddag. Hoop dat jullie net zo mogen genieten als ons. Dan nog even over de buiken. Die van mij begint ook al te groeien. Ik heb het dus om die reden gisteren op het werk vertelt. Het begint op te vallen, vandaar. Gelukkig waren ze allemaal enthousiast. Ben ook al 3 a 4 kilo aangekomen. En dit komt niet door het eten, want ik eet niet meer dan normaal. Misschien zelfs wat minder. Het avondeten zo wie zo.
miek laat je weten hoe de echo was? sky, wel gek idee he, ik ben op die manier ook van een 2ling. De andere baby is ook gestorven in de buik van mijn moeder.
Pio, mijn buik groeit ook al, ook al zijn het dan alleen mijn darmen die plaatsmaken, maar je ziet het wel al.. wij hebben het nog aan niemand verteld, hopelijk houden we dit vol tot ongeveer 4 mei, dan heb ik echo met 10 weken en als die goed is, kunnen we het langzamerhand gaan vertellen.. wij hebben grotere kinderen 12.10 en 7 jaar en we willen het graag aan hen als eerste vertellen, maar wel pas als de kans groot is, dat het niet meer fout gaat. Vorige keer hebben ze zo enorm het verdriet meegemaakt en dat vond ik heel moeilijk voor ze...en we zijn bang dat opa's/oma's etc toch hun mond voorbij praten tegen de kinderen, dus die moeten ook maar even wachten...
Hallo allemaal, mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik weet net dat ik weer zwanger ben na mijn vmk in januari. We hopen uiteraard dat dit een plakbeeb is en dat alles goed mag gaan. Groetjes Wendy
hey dames, ben vanmiddag ook voor het eerst bij de verloskundige geweest.had om 13/:30 een afspraak en was pas om 15:45 thuis! we hebben het over vele dingen gehad.....combinatietest doe ik ook niet,maar ik krijg wel veel controle's!zo en zo om de drie weken totdat ik de baby gevoeld heb,dan ben ik ook wat zekerder! het hartje klopte netjes...en alleen de data veranderen ...maar ik hou het maar op 19 november...nu stond er weer 17 november...nou dat zou al 4 dagen vroeger zijn dan ik dacht!dus hou het dan maar op die oude! zoooo ben weer helemaal opgelucht! en welkom wen! bedankt dat jullie allemal zo met mij mee leefde!
@Wen: Welkom. Natuurlijk mag je bij de club. @Miek: Wat fijn dat alles goed is. Het was dus een hele zit bij de VK. Wat vond je kindje ervan om de beeb te zien? Ze was toch ook meegegaan, samen met je man? Leuk hoor. Fijn dat je ook wat vaker op controle mag komen. Dat zal je zeker gerust stellen. Om heel eerlijk te zeggen, ben ik ook al een aantal keren op controle geweest. Bij de 6 en 8 weken in het ziekenhuis. Afgelopen dinsdag bij de VK, dat was met 9 weken. 4 Mei weer, dat is bij de 11 weken. En dan 20 mei weer bij de VK. Dat is tot dan toe ook om de twee weken. Vind het niet erg hoor, alleen maar fijn. Kun je er wel van genieten? Ook al blijft het nog een beetje spannend? Gezien je geschiedenis.
neee nu ga ik er wel een beetje van genieten,mijn "oudste: miskraam was 9 weken oud!en daar ben ik nu wel aardig overheen.natuurlijk weet ik dat het alsnog fout kan gaan,maar daar ga ik nu maar niet vanuit! mijn meissie snapte er niks van...ik kreeg hem ook uitwendig en zelfs voor mij was het allemaal lastig om te zien!wel jammer...maar goed zij was trots ,want ze had haar broer of zus gezien .hahaha dus jij had ook al veel controle's gehad...nou top toch?ik vind dat bv een 1e echo rond 12 weken wat je ook wel eens hoort,belachelijk!maar goed ze moeten vast bezuinigen
Je hoort inderdaad wel eens dat de eerste echo pas rond de 12 weken is. Ik vind dat best lang. Waarom ik/wij nu eigenlijk al best vaak controles hebben gehad weet ik ook niet. We hebben geen medische achtergrond. Het enige was dat het bij ons wat langer had geduurd dan gemiddeld. Zo'n 1,5 jaar en dan ben je al voor allerlei onderzoeken onder behandeling in het ziekenhuis. Dat zou voor mij de enige reden zijn. Weet het verder ook niet. Maar vind het absoluut niet erg. Iedere keer een echo. Leuk hoor! De echo was trouwens wel goed te zien bij mij. Via de buik. Maar dat verschilt ook weer per persoon. Grappig he, die kleine kinderen. Snappen er helemaal niks van. De jongste van mijn broer (5) snapt ook niks van de foto's, zoals hij ze noemt. En vindt het maar een gek idee dat ie in de buik zit. En het aller verveelenste vindt hij dat ie wel 100 dagen moet wachten voordat de baby er is. Grappig. Ze hebben geen benul van tijd. Maar dat maakt het des te mooier allemaal.
Doosje: krijg je mooie buiken van he, van zoons Miekiee, ik ben bij de eerste ook maar 8 kilo aangekomen en zit nu bij deze op 3, dus ben benieuwd hoeveel het er gaan worden. Fijn dat de echo goed was, geeft toch weer wat geruststelling he. Mvl, ik had deze keer ook al bij 8 weken positiebroeken aan hoor, mijn gewone broeken zaten voor geen meter meer.. Sky, kan me voorstellen dat je wel klaar bent met die inwendige onderzoeken. Wel fijn he, als je begint te voelen dat je baarmoeder en je kindje aan het groeien zijn. Brenda, beterschap. Pio, idd fijn dat je zoveel controles krijgt, wel raar hoor dat het eigenlijk 2 beebjes waren, maar gelukkig is met dit babietje alles goed... Wendy, welkom, sta je al op de lijst? Wij hadden ons zoontje van 5 meegenomen naar de 3d echo, hij vond het de eerste 10 minuten heel leuk, maar daarna had hij het wel gezien. Hij had wel door dat het dus zijn broertje in de buik was wat hij op het scherm zag. Vandaag is hij mee geweest naar Prenatal (mazzeldagen), want ik had beloofd dat hij het eerste pakje uit mocht zoeken. Dat heeft ie gedaan en ook een knuffeltje, zo schattig van hem...
Ik heb nu ook mijn positiekleren aan hoor...en jurken met een zwangerschapslegging. Het zit gewoon allemaal veel lekkerder en dan valt het ook niet zo op dat er een "zwembad" over je broek hangt hahahaha... En je hebt geen pijn van je buik inhouden
hartedief ..ik heb ook al lekkere ruime kleding aan hoor....bij mij weet de omgeving het al,dus dat scheelt ...ze mogen nu zien dat ik steeds dikker word.... en pio wel 100 dagen?hahaha zelfs 200 dagen.... ik heb hier op forem een tip gelezen...en dat ga ik ook doen bij mijn jongste dochter....als ik ongeveer nog 100 dagen moet koop ik een centimeter ,waar ze dan elke dag 1 centimeter mag afknippen!dit maakt het voor haar wat duidelijker hoe lang ik nog moet,en voor haar maakt dit het ook leuk!
Zeg Miek, Wat een goed idee van die centimeter. Ik denk dat ik dat voor mijn neefje ook ga doen. Aangezien hij nu al ongeduldig is en 100 dagen wel heel erg veel vind. Maar goed dat hij niet weet dat het nog ruim 200 dagen zijn.
ik volg ook het tonen van zwangerschaptesten deel 3 ...men! er is daar een discussie gaande????ach wat kunnen mensen op elkaar in gaan zeg...zonde van je tijd!