och brenda wat een eng gevoel....... wel fijn dat je vanmiddag al naar zh mag sterkte meid! mening over wanneer echo/onderzoek: ik snap dat als je veel mee heb gemaakt om zwanger te worden laat staan om zwanger te blijven dat je vind dat er meer onderzoeken plaats moeten vinden. ik was ook erg blij met mijn 7 weken echo maar bij mijn eerste was er niets aan de hand geen gekke voorgeschiedenis en kon ik prima snappen dat het pas bij 12 weken is als je te vroeg gaat onderzoeken kan je ook extra ongerust worden en er is gewoon een kans dat het mis kan gaan en daar heb je geen invloed op. ook als het een slechte echo is... das hetzelfde met al die vroegtetsten als die niet bestonden wist de helft niet dat ze zanger is geweest en had dan enkel gedacht wat later ongesteld te worden ik vind het een valse honger naar zekerheid gezien je er niets op kan beinvloeden. maar in enkele situaties wel noodzakelijk
dat gaat inderdaad geleidelijk, bij snoetekind bemerkte ik pas met 17 weken dat het minder wordt. nu merk ik met 11 weken dat mijn energie steeds beter wordt muv als ik gewerkt heb... maar op vrije dagen hoef ik niet perse mee te slapen met snoetekind en ga ik ook al weer iets aletr naar bed s'avonds
@Snoetetoet: helemaal eens! En mooi tactisch geformuleerd . De zorg kost al klauwen met geld en medische handelingen uitvoeren puur en alleen om iemand gerust te stellen zonder goede reden (terwijl daar ook paniek mee gezaaid wordt, al die echo's met vijf of zes weken met lege vruchtzakjes...) vind ik ook een aanslag op het gemeenschapsgevoel. Prima als je extra echo's wilt, maar dan kun je ook naar een echobureau.
Brenda, wat een onzeker gevoel. Gelukkig mag je vandaag al naar het ziekenhuis. Hopelijk heeft je gevoel je dit keer in de steek gelaten. Ook is was heel blij met mijn echo met ruim 7 weken, eerder heeft inderdaad niet heel veel zin, en kan je alleen maar ongeruster maken. Nu mag ik woensdag nog een keer en dan volgende week in het ziekenhuis. Ik merk namelijk wel dat het een hele tijd goed ging, maar nu kom ik rondom de aantal weken waar het vorige keer misging, en nu ben ik wel heel onzeker. Dus heel erg blij met een VK die dit inziet en nog even kort een extra keertje gaat "gluren" voor ons. Als allebei de echo's goed zijn, gaan we met moederdag ons geheimpje aan de heel wereld vertellen, ik ben dan 11 weken. Dochterlief van 10 jaar had trouwens gisteren ons geheimpje door, had iets gezien op google (mam, dan moet je maar je geschiedenis wissen) en zag dat ik een zwangerschapsbroek aan deed. Ze heeft beloofd ons geheimpje te bewaren tot moederdag, ben benieuwd of dit gaat lukken..
ik ben het niet helemaal eens met een vroege echo, vooral mensen die in mmm zwanger zijn geworden. je hebt namelijk een grotere kans op een buitenbaarmoedelijke (typte buitenechtelijke hahaha) zwangerschap. zodoende wordt er in ons geval en ik denk bij vele in mmm een vroege echo gemaakt, zodat een buitenbaarmoedelijke zwangerschap uitgesloten kan worden. Hierdoor kan je namelijk een eileider verliezen. gelukkig heb ik dit nooit gehad. gr brenda
@Brenda: heel veel succes in het zkh. Komt vast goed. Waarom zou het niet goed zijn? Die steken? Ik lees hier soms de meest bizarre verhalen en toch gaan die zwangerschappen gewoon door. Hou je taai meid! En laat wat weten! Inderdaad is het met, wat betreft een vroege en meer frequente echo, het verschil of de zwangerschap met de mmm is gebeurd of er een voorgeschiedenis is. Maar als dit niet is en de zwangerschap "gewoon" spontaan is en geen gekke dingen aan de hand zijn horen de echo's volgens de richtlijnen te zijn. Het geeft idd alleen maar meer onzekerheden vaak als er (nog) niets te zien of te horen is. Daar ben ik het zeker mee eens. Bij mij blijkt nu dat alles prima verloopt dus krijg ik geen extra echo's meer en ga ik gewoon mee in het standaard proces. @mvl: hopelijk an je dochter het geheim houden. Best moeilijk voor haar hoor. Ik werk met kinderen en 2 meiden hebben door dat ik zwanger ben. Ze zijn 8 jaar. Ik vertelde dat het nog maar héél klein is en dat ik het nog even een geheimpje wil houden. Dat begrepen ze en ze doen het heel goed, gelukkig. Van één van hen is de moeder onze bedrijfsarts waar ik een goeie band mee heb, dus die heeft ook aan haar uitgelegd dat het nog pril is met een heel mooi boek voor kinderen over de ontwikkeling van een baby. @Snoet: En als ik dan joúw berichtje weer lees dat je mee snikt met mijn berichtje moet IK weer snikken!!!! Hahahaah! Ik heb dat ook regelmatig met jullie berichtjes. Dan moet ik regelmatig een traantje wegpinken... Pfffff, die emohormonen!!!
Even over die vroege echo's. Ik ben blij dat ik ze heb gehad. Bij ons heeft het 1,5 jaar geduurd dat het raak was en liepen dus al voor behandeling in het ziekenhuis. Ik heb trouwens niet om die echo's gevraagd, maar als ik iedere keer op controle moest om de twee weken, kreeg ik ook een echo. En dan zeg je geen nee, want het is gewoon leuk om te zien hoe snel zoiets groeit. Nu ik onder controle sta bij de VK zullen de echo's ook wel minder worden. En dat vind ik niet erg. Als alles goed is, dan is het goed en kan ik wel tot de volgende wachten. Maar om voor iedere scheet een echo aan te vragen vind ik ook wel erg ver gaan. Het is voor iedereen spannend en eng de eerste weken.
ik heb het ook over een "gewone" zwangere zonder medische voorgeschiedenis. laten we daar even het onderscheid in houden.en besluit mijn mening dan ook met "uitzonderingen daar gelaten" niemand maar dan ook niemand hier op dit topic heeft onterecht een echo gehad, maar om nu te zeggen dat iedere niet medisch geindiceerde zwangere maar standaard een vroege echo moet krijgen.... alhoewel ik mijn posting lees dat ik het over een vrouw die zanger is hahah maar uiteraard zWanger
by the way ben niet van plan om olie op het vuur te gooien maar vind het wel leuk om met meningen te stoeien en wat te debateren (misschien de politiek als ik het als hoofdzuster niet meer trek?) maar laat ik wel wezen ik respecteer ieders mening hier en dat vind ik leuk aan het topic voor 30+ers er wordt volwassen over dingen gesproken zonder dat er met modder gegooid wordt omdat het niet past in de groepsovertuiging. als je in sommige onderwerpen ziet hoe het er aan toe gaat........
Om die reden ben ik het ergens wel met je eens. Maar je hoort van veel mensen dat ze inderdaad al een vroege echo krijgen. Misschien doen ze dat tegenwoordig gewoon sneller.
Over modder gooien gesproken. Er was een topic over zwangerschapstesten deel 3??? Daar schijnt het er nogal aan toe te gaan. Ik heb hem helaas niet kunnen vinden. Weet iemand misschien waar deze staat? Ben wel benieuwd:
http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/201086-fotos-plaatsen-vage-duidelijke-zwangerschapstesten-ovulatie-testen-deel-3-a.html
ha miekie had hem ook gevonden, eerste deel is wat kattig maar ik had geen zin om 129 pagina's door te crossen en weet je? iedereen moet het ook eigenlijk voor zich weten en ben ik net zo erg als ik met mijn neus er boven op zit zo... dat was het engeltje op mijn schouder die sprak... ik ga weer stoppen voor vandaag tot gauw!
pagina 112 daar begint die heftige discussie! het is nu al wel weer goed hoor,las ik ps :haha kijken of je het nu kan weer staan...engeltje spreek snoet weer toe!!!
de echo;s waren goed, gelukkig, een pak van mijn hart. We hebben maar gebak gehaald. Er is voor de zekerheid wel bloed geprikt. Mijn zoon heeft 2 hele harde koopstoten gegeven..... ik heb er 2 dagen heel erg last van gehad, zins dien had ik steken en hoefde ik snachts niet meer te plassen. Ik werd hier toch erg onzeker over en ik heb gebeld...... gelukkig is alles goed. We hopen alleen dat het bloed ook goed is, ze kijken of bij de kopstoten geen bloed van de beeb bij mij is gekomen. gr brenda
Fijn Brenda, dat alles goed is. Gebak is dan ook wel op z'n plaats... Ik vind die verschillende meningen hier ook wel leuk om te lezen en een discussie ergens over ga ik ook nooit uit de weg, en nu met die hormonen in mijn lijf al helemaal niet....En inderdaad, hier op dit topic gaat dat allemaal lekker beschaafd. Ieder z'n mening...
Brenda, wat fijn te horen dat het goed is!!!! Nu genieten meis Tja..de vroege echo's...ik snap het dat ze bij een "normale" zwangerschap niet elke keer de vroege echo's kunnen geven en ik weet uit ervaring dat je met een echo van tien weken veel mooier beeld hebt dan eentje met zes of acht weken. (mijn zoontje is via icsi en daar had ik toen in Gent 6 en 8 wk) en bij mijn vorige zwangerschap had ik er eentje met 8 wk (omdat ik toen wilde weten of het goed zat en niet wilde wachten tot de 10 wk) en daarna pas met 20 wk weer. Nu na het verlies van ons meisje en de miskraam was ik echt zo'n vreselijk zenuwpees.... ik kan niet beschrijven wat het doet met je..maar je bent zo bang...je moet omschakelen, denken dat het dit keer WEL goed gaat en juist door een paar echo's krijg ik dat vertrouwen. Ik vond het zelf heel fijn dat ik nu afgelopen zaterdag zelf naar een echopraktijk ben geweest, omdat de vk geen echo wilde doen. (had er een met 7 wk ivm bezorgdheid) en ik krijg bij de gyn. nu 3 mei eentje met 10 wk. Maar ik vind ook dat iedereen zijn mening mag geven en idd met TE vroeg een echo kun je ook jezelf onnodig ongerust maken... Maar zaterdag was het een hele mooie dag!!! Bijna 3 cm groot en ons wondertje was al helemaal aan het bewegen, we zagen mooi een heel klein wit streepje (het beentje) heen en weer gaan en het mooist van al!!!! EEN KLOPPEND HARTJE!!!! Maar we schrokken wel eventjes toen ze zei dat ze nog een holte zag hoor.... blijkt dat ik dus twee bevruchtingen heb gehad, waarvan er eentje heel vroeg gestopt is met delen... anders was het ook een tweeling geweest. Nu ben ik al heel blij met dit mooie wondertje wat nu doorgroeit in mijn buik, we waren ons de koning te rijk zaterdag!!! En door deze echo, durf ik nu weer vertrouwen te krijgen, ik fantaseer nu weer over dingen en het komt dit keer vast helemaal goed! Fijne dag allemaal!