Tot heeeeeel snel weer mvl en mykelti!!! Thumbs are crossed and up! Nog even in de herhaling: Belangrijke data: 03 mei: Hartediefje echo 10w 3d 04 mei: snoetetoet 12 weken echo 04 mei: Pio nekplooimeting. 10 mei: snoetetoet vk controle 11 mei: Sky vwp; 12 mei: Doosje 3D-echo 17 mei: Hellie groeiecho 20 mei: Pio VK Aanvullen mag! 8)
hey shit,toch jammer he dat ze weg gaan,had het ze zo gegunt!nou hopen dat ze er snel weer bij zijn! snoet.....hihi meis waar denk je allemaal nu aan! ik doe een wiegje in het hele begin....maar ik vind het zelf niks,want op elk zuchtje en kuchje word ik wakker..dus zodra het kind maar 1 keer of door slaapt,gaat het direct naar het eigen kamertje! commode....ik haal zo'n witte ladekastje van ikea kosten 129 euro....het is dus geen commode.maar kan je dus later heel goed gebruiken in het gewone kinderkamertje!er kan gewoon een aankleedkussen op en je heb daarnaast nog war ruimte! mijn kids tijdens de bevalling.....tja ik beval helaas nooit binnen acht uur,dus weet gauw genoeg waar ik ze op dat moment kwijt kan!begint het sna'chts..laat ik mijn moeder of m'n hulpje (die 1 keer per week voor kelly zorgt) komen,zodat wij rustig naar het ziekenhuis kunnen gaan!die jongste ben ik zo kwijt,,,m'n zus..schoonmoeder....die vind het nog wel gezellig ook,maar hoop dat ik beval als m'n oudste een week in het logeerhuis zit...dan is dat een zorg minder,want er zijn er maar weinig die haar kunnen verzorgen.ivm een peg-sonde enz! wagen kiddybord?tja ik heb geen kleine kids meer,dus deze zorg heb ik nu niet....maar als deze frummel in m'n buik wat groter is,dan wil ik zo'n fiets die je aan de wagen lees rolstoel kan vastmaken!ik vind mensen zo breoerd lopen die zo'n kiddyboard hebben.typ maar op google buggypod in...ook leuk! of deze http://www.babygadget.net/pics/strolli.jpg
MVL en Mykelti, sterkte meiden en hoop jullie hier weer snel terug te mogen zien!!!! Dikke knuffel Wij gaan een nieuw kamertje bestellen bij babydump. Ik heb nog de meubeltjes van mijn zoontje, maar die hadden mijn ex en ik uitgezocht en toen het mis was gegaan met Esmee*, had ik echt meteen zoiets...volgende keer gaan mijn man en ik een nieuw kamertje uitkiezen wat wij allebei samen mooi vinden...ook om het positief door te kunnen komen. Door weer te gaan shoppen, hoop ik toch ook wat positiever tegen de zwangerschap aan te kijken en te genieten van het wondertje in mijn buik. We hebben van mijn moeder en dr man een heel mooi wiegje gekregen, die had ze zien staan op het prikbord. Dus over een paar maandjes gaan we die schuren en verven en dan mooie bekleding maken. Ik zet het wiegje wel gewoon op het eigen kamertje...anders doe ik helemaal geen oog dicht en ik ben nogal van meteen op het eigen kamertje...meteen aanwennen... (ja hahahaha, dat is echt nog steeds het enige waarbij ik volhoud...geen kindje bij ons in bed snachts...) Snoet, het komt vast allemaal wel vanzelf goed, het wijst zichzelf vast wel als de kleine er is. Maandag weer een echo, op 10wk 3dg...ben best wel zenuwachtig. Vanochtend stond ik ook op en had zoiets..stel dat het nu toch weer fout is????? Maar dat moet ik maar snel opzij zetten...positief denken..is me de afgelopen week verder ook gelukt, maar de zenuwen gaan toch wel weer even opspelen hoor...
Wij zitten met het probleem dat Sander wel nog erg klein is voor een grote kamer. We mogen een babykamer van een vriendin van mij lenen. Tegen de tijd dat sander naar een grote kamer kan, kan mini naar de babykamer van sander en kan de slaapkamer van mijn vriendin terug. Ik vind de overstap net wat groot, maar had ik dit kamertje niet aangeboden gekregen, had ik de gok genomen en een grote kamer voor sander besteld en het geprobeerd, was het niet gegaan had ik een babybedje erbij kunnen kopen. gr brenda
Even snel tussendoor: hartediefje, veel succes dadelijk. Lees vanavond wel even terug, ga zo eerst shoppen met mijn moeder...
@Hartediefje, Veel succes straks bij de echo. Hopelijk is alles goed. Wij mogen morgen ook weer naar de beeb kijken. Er wordt dan ook wat bloed van mij afgenomen e.d. Spannend. Nu lees ik ook vanalles over babykamertjes, maar wij hebben nog geen leuke gezien. We zijn al in verschillende winkels geweest, maar we vinden veel kamertjes saai. Veel witte meubeltjes. En we willen ook geen drukke, felle kleuren, want als het kind zijn ogen open doet weet hij/zij niet wat hij/zij ziet. Het moet wel rustig blijven. De witte meubels waren er 30 jaar geleden ook al. 8) We zien wel wat het gaat worden. We hebben nog tijd zat. Toch . Hier al wel 3 à 4 kilo aangekomen sinds de laatste controle. Ben benieuwd hoeveel het nu is.
je hebt nog wel even de tijd. Wij hebben wit met bruin hout, modern, massief (vond mijn man belangrijk). Het voordeel van neutrale meubels, (vind ik dan) dat je de rest kan aanpassen. We hadden voor Sander een babykamer, rustig maar wel schattig, aangezien meneer al liep met 8 maand en met 10 maanden compleet los, vond ik zijn kamer al snel kinderachtig. Erg he. voordeel van neutrale meubels is dat wij nu complete jungle kamer hebben gemaakt, met een muur compleet met junglebehang, een muur een tak met beesten eraan en kleurrijk schilderij op een kleurrijke muur. Sander vind geweldig. Dus ja je kan ook met de omgeving veel doen. Denk dat er wel topics zijn met voorbeelden, gr brenda
Massieve meubels vinden wij ook wel belangrijk. Dat hebben wij in de rest van het huis ook. Dus zou het wel leuk zijn als dit op de babykamer ook zo is. En dat wit met bruin spreekt ons wel aan, maar we hebben het nog nergens mogen zien. En we hebben al wat babywinkels bezocht. Pfff!!! Qua muren en kleuren, willen we het rustig houden. Alles is gestuct in het huis, dus er komt geen behang. We zouden een muur een kleurtje kunnen geven. Maar zijn er misschien ideeen voor winkels. Prenatal en babydump zijn al afgeschreven bij ons.
wij hebben kamer quadro. Tja wij hebben een muur glad gemaakt voor het behang. Hij heeft wel compleet afrika op de muur hahaha Mijn man is losgeslagen hahaha hij is interieurbouwer oorspronkelijk, dus ja ... daarom ook alles massief hier! Sander heeft aan zijn bedje gekauwd, voor nr 2 wordt het bedje weer geschuurd en geschilderd en is weer als nieuw. wij hebben in begin ook rustig gehouden, wit met bruin tinten en klein beetje blauw. We hadden oa een sticker op de muur met tekst, zijn namelijk makkelijk weer te verwijderen.
De echo was goed!!!!!!!!! Pffff...wat een opluchting weer, na de nare berichten van MVL en Mykelti was ik toch wel een beetje benauwd hoor... wat was ik zenuwachtig, maar er was een mooi wondertje te zien van 3.5 cm en een kloppend hartje. Hij zei ook dat hij bijna geen nekplooi kon zien, dus dat dat ook een goed teken is. (in ieder geval verkleint dat de kans op het syndroom van Down) We willen verder geen onderzoeken laten doen, maar vond het wel fijn om te horen. Ik mag nu bij de verloskundige op 20weken een hele uitgebreide echo waarbij ze echt ook heel veel controleren bij de organen en de hersentjes en dan ook nog bij de gyneacoloog. Dus ik ga proberen het op 1 dag te zetten, zodat mijn man er bij allebei bij kan zijn. Yes, ik ga weer even met een gerust hart genieten van het mooie wondertje wat in me groeit! Fijne dag, ik zal blij zijn als de werkdag er weer op zit hahahahaha, sleep me echt door de dagen heen.
He hartedief, Wat fijn dat je echo goed was. Eindelijk goed bericht. Na de verhalen van MVL en Mykelti kan ik me voorstellen dat je een beetje onzeker/benauwd wordt. Het blijft gewoon spannend. Ook als de 12 weken voorbij zijn, denk ik. Wij mogen morgen weer. En ook wij vinden het spannend. We krijgen morgen een nekplooimeting. Dus we zijn benieuwd. Geniet ervan. Op naar de volgende controle/echo.
och harte diefje..... wat heerlijk!!! een goede echo!!! gefeliciteerd meid ga jij nu maar lekker floaten op je wolk! ik mag morgen voor echo droomde zo idioot vannacht, nu zijn mijn dromen toch veel gekker als niet zwanger maar vanacht spande de kroon: ik kreeg een mk met 12 weken maar die baby leefde. was een jongen en had nageltjes (laatst ergens gelezen dat de baby nu nageltjes krijgt...)omdat ik niet wist of het een ledikant of wieg ging worden stopte ik hem in een lucifer doosje zodat hij mee kon naar mijn werk. daar werd me verteld dat ik veel te veel er mee bezig was en de baby voortaan thuis moest laten. toen ging de baby dood.... en was ik ernstig bedroefd en kwaad en wilde ik dat ik de echo eerder had gehad hoezo er mee bezig.....
@miekie ik had de hemnes ladenkast ook al gespot en daar past ook een mooie meiden spiegel op, we gaan die kopen tzt voor snoetekind zodat de babycommode die past bij ledikant mee kan naar babysnoet. en inmiddels hebben we van vriendin een wiegje te leen gekregen... de buggy pod past niet op de quinny dus denk dat ik voor de buggy board ga. maar ALLE MEIDEN bedankt voor het mee denken.
@Hartediefje: heerlijk!!!! super dat het een goeie echo was!! @Pio: succes morgen! Spannend... @Snoet: jeetje, wat een droom!! Ik droom altijd al raar maar gelukkig nog geen rare babydromen geloof ik. Ik wil ook zo graag gaan kijken voor kamertjes en kleertjes kopen etc, maar durf het nog niet... Even volgende week afwachten. Maar als alles goed gaat en is denk ik dat ik helemaal los ga!!!!! About me: Sinds gisteravond hevigere bekkenpijn, SI gewricht zit weer geblokkeerd en scheef, heb ik al 12 jaar geleden gehad maar is gelukkig toen goed verholpen, met blijvend onderhoud dat wel. Sindsdien is alles ook wel heel erg uitgerekt (en ben hypermobiel) en ik kan dus ook vooral dat linkerbeen helemaal achterstevoren in m'n nek leggen zeg maar..(ben zowiezo heel lenig maar dit..!) Maar nu is alles weer weker natuurlijk dus met een kleine verkeerde beweging oid is ie weer verkeerd geschoten en loop dus met scheven bekken rond. Heb vandaag gewerkt en oei....dat was érg pijnlijk en loop nu als een oud kreupel omaatje met serieus veel pijn! Morgen om 12 uur naar m'n manueel therapeut en ik hoop dat ie me weer goed kan helpen, want dit is hel zeg! Pfffff!!! Misselijkheid ging vandaag overdag redelijk goed (vanochtend nog wel spugen), nu vanavond ff aankijken... Ik ben er wel achter dat een bepaalde kauwgum me helpt bij het misselijk zijn! Stimorol ice green ofzoiets. Die is normaal voor mij te heftig maar nu neutraliseert ie de misselijkheid een beetje. Bij toeval ontdekt toen een collega me er 1 aanbood. Grappig wel zoiets.
sky, kan een ostheopaat je niet helpen? ik heb erg veel baat bij de behandelingen (ik heb een bekken wat neigt naar scheefstand) en bij mijn vorige zwangersschap heb ik echt goede oefeningen gehad waar ik zelfs bij bevalling profijt van heb gehad.... fijn dat je misselijkheid iets minder is, jij krijgt echt wel een meid! ik merk ook dat vermoeidheid op mijn vrije dagen beter te handelen is maar als ik werk kap ik nog om (maar heb ook best een stressvolle baan)
@ Hartediefje: wat ben ik blij voor je!!! Heerlijk meid, super om te horen, geniet ze!! @ Snoet: succes morgen!! @ Pio: succes morgen!! (laten jullie nog even weten hoe het ging?) @ Sky: ik denk ook een meisje! Heb je de thee en biscuitjes 's ochtends al geprobeerd? Hier vandaag in Antwerpen geweest. Het wordt wel een beetje zwaar nu zo'n dagje shoppen, maar ja, als je dan in zo'n shop-walhalla als de New Look midden tussen de schoenen staat......ik kon niet meer stoppen. En voor de geinteresseerden: er is nu ook een COS daar! Superrrrrrmooie kleren! Zo lekker oppervlakkig, dus ik ga m'n bedje weer in...hihi. Truste!
pio en snoet heel veel s6 met jullie echo vandaag!ben benieuwd! hartedief wat fijn dat jou echo er ook zo goed uit zag! hier nog steeds misselijk,'t word eigenlijk alleen maar erger...het begin rond 11 s'morgens,tot de volgende ochtend(zelfs s'nachts lig ik er wakker van)zit nu de hele dag aan de vla,dat kan ik het beste verdragen...drinken ?bah als ik er al aan denk..pffff heel af en toe drink ik wat thee,en de rest dus vla!raar he?bij mij begon het pas rond de 9 a 10 weken,en word dus alleen maar erger.....ach zo val je wel af.....kan ik wel hebben.haha maar goed helaas zit ik niet op die rose wolk,,,was het maar zover.....
Dag meiden, Nou de echo hebben we gehad vanmorgen. We zijn twee uur in het ziekenhuis geweest. 8) De baby wilde zich niet van zijn goede kant laten zien, waardoor ze de nekplooimeting niet konden doen. Hierdoor wel extra lang naar de baby kunnen kijken. Het hartje gehoord en naar de bewegingen kunnen kijken. Het blijft mooi. Kan er wel de hele dag naar kijken als het moet. Omat de eerste keer niet lukte moest ik maar een half uurtje gaan lopen en daarna terugkomen. Misschien was de baby wel gedraaid. En dat was hij/zij. Hij/zij stond recht op zijn kop met de benen in de lucht. Vraagt vriendlief: "Kan dat geen kwaad dan, dat hij nu zo staat?" Ik moest er wel om lachen. Om zijn "bezorgdheid". Ik zei: "Lief, als hij/zij er straks uit moet dan komt toch ook eerst het hoofdje, dus staat hij toch ook op zijn kop." Toen snapte hij het wel. Maar het was wel grappig. De tweede keer dus ook niet gelukt. Nieuwe afspraak moeten maken. De uitteldatum is bijgesteld van 20 november naar 17 november. Drie dagen eerder dus. De beeb groeit dus goed. Nu maar op de andere echo verhalen wachten. Wie moesten er nog meer vandaag op controle?
Hee Pio balen dat ze het nog niet goed konden zien, maar gelukkig was alles goed en heb je lekker lang kunnen genieten!! Plus natuurlijk dat je een extra bonusronde krijgt, altijd leuk!