30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Jacqueline, wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent geworden. En ook nog gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk!

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank jullie wel voor het duimen en het denken aan ons.:)

@Jacqueline: gefeliciteerd!!! Dubbel! :D

@Jel: ik duim voor je meis. Dat alles maar lekker goed mag zijn!

Oja @Hartediefje: ik vind het ook helemáál niet erg als je over je meisje praat. Juist niet! Ze is toch gewoon jullie meisje.
    Een stukje uit een lied (Testament) van Bram Vermeulen waar ik altijd veel troost in vond en kracht uit putte als ik iemand verloor waar ik van hield:
    "En als ik doodga, huil maar niet
    Ik ben niet echt dood
    Moet je weten
    't Is maar een lichaam
    Dat ik achterliet
    Dood ben ik pas
    Als jij me bent vergeten
    .........................."
    Dus blíjven praten!! :)

Over mij: Vandaag weer wat meer bewegen. Dat liggen gisteren was nodig maar niet fijn. De bekkeninstabiliteit en mijn rug gingen flink protesteren dus heb flink pijn gehad. Moést af en toe een stukje lopen, wel héél voorzichtig.

En ben dus echt flink verkouden, holtes zitten vol en flinke keelpijn. Voel me allerbelabberdst. Nies, snuit en hoest me dus suf... Probeer niet te hard maar soms heb je dat niet in de hand. Buik voelt nog raar. En met hoesten is dat niet fijn. Heb wel gisteren en vanochtend geluisterd naar het hartje en dat klopt nog heerlijk en hoor het beebje lekker bewegen.
    Heb tot op heden nog geen vruchtwater of bloed gevonden dus dat is alvast een goed teken lijkt me.
    Nu is het een klein weekje afwachten of er dus geen infectie, bloed- of vruchtwaterverlies is. En dan een paar weken nog niet tillen, stofzuigen etc want dan blijft het gevaar nog dat de vliezen breken, met alle gevolgen van dien. Dus eind mei ben ik als het goed is echt van alle gevaar af.

Vrijdag de uitslag. (de versnelde test, dus de meest voorkomende chromosoomafwijkingen en het geslacht; dat hebben we gevraagd; maat het nog een béétje leuk).
    Ze bellen als het níet goed is en we krijgen een brief per post als het wél goed is. De post komt rond 13 uur hier dus hoop niet dat ze voor 13 uur bellen...
    We blijven duimen!!!!

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Sky, fijn dat je je even meldt, ik zat al aan je denken en hoopte dat geen nieuws goed nieuws was en dat is het tot nu toe ook. Wat ik ervan heb begrepen merk je het vrij snel als er complicaties zouden gaan optreden en moet je dan extra onder controle blijven. Volgens mij begin je nu al uit de eerste gevarenzone te komen. Lekker dat je weer iets meer kunt bewegen, zeker als je niet stil kunt liggen van de pijn. Verkouden en hoesten erbij is niet fijn, sterkte ook daarmee!

Wat die lagere weerstand betreft: ik slik naast multivitamine voor zwangeren ook extra vitamine C. 500 mg per dag. Dat is een in water oplosbare vitamine (itt tot bijvoorbeeld vitamine A), dus een eventueel overschot plas je gewoon weer uit. Wordt je urine ook nog eens lekker zuur van, goed tegen ontstekingen:). Verder merk ik wel dat mijn (gelukkig matige) astma helaas meer gaat opspelen in plaats van minder, zodat ik mijn medicatie daarvoor iets heb moeten verhogen, maar tot nu toe (afkloppen!!) ben ik gelukkig nog niet verkouden geweest. Als dat wel zo is, slaat het snel door naar mijn longen en dan heb je de poppen echt aan het dansen. Maar dat doen ze hier dus voorlopig mooi niet!

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    sky wat fijn dat het achter de rug is maar wat een impact zo'n punctie..... herstelt zo'n gaatje in het vlies? fijn dat je weer "voorzichtig" op de been bent (dan toch even een oud wijf hihi:p)

jel, ik heb bij mijn 8 weken echo gehoord dat ik ipv 8w3 7w1 was, maar wel een kloppend hartje gezien, konden ze dat bij jou al zien?bij de 12 weken echo was ik ipv 12 weken 14 weken... en de beeb groeit als kool zo ook buik..... dus ik hou duimen gecrossed!

welkom terug jaqueline! van harte gefeliciteerd meis!!!

en voor iedereen veel liefs!

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @kvinna: ja die multi's voor zwangeren heb ik de eerste 3 maanden geslikt. Sinds een paar weken gestopt omdat ik gezond en gevarieerd eet, dan zijn ze eigenlijk niet nodig.
    Ik werk met kinderen en heb al heel wat snotneuzen voorbij zien komen de laatste tijd, dus ja, dan heb je gewoon iets meer kans dat je het dan ook krijgt dan als je bijv.op een kantoor werkt. Ik ben gemiddeld per jaar toch wel 3 keer verkouden, het valt nog mee vind ik. En dit jaar nog niet geweest.
    Ik heb nog een doosje multivitaminen, misschien dat ik die nu ff moet gaan aan breken...?

Het is gewoon een ongelukkige samenloop dat het net tegelijk valt met de punctie. Normaal hoest ik gewoon maar nu doet dat wel pijn in m'n buik. Niet fijn.
    Zowiezo is m'n buik nog niet lekker.Een krampachtige branderig vervelend gevoel, soms wat pijnlijk. Als het morgen nog is dan bel ik even naar het zkh. Probeer me niet druk te maken maar het voelt toch wat akelig. Geen idee of het er nog bij hoort...

@snoet: ja, een behoorlijke impact zoiets. Pffff, ben blij dat ik dat nooit meer hoef mee te maken. Dat weet ik wel!
    Zo'n gaatje in de baarmoeder zou moeten herstellen ja, net als elk ander gaatje dat gemaat wordt in welk deel van je lijf ook, neem ik aan.
    Dat kán wat weken in beslag nemen voor het écht helemaal genezen is. Net als er in je gesneden is bij een operatie ofzo.
    Bij de kijkoperatie in m'n buik hebben ze ook alles doorgesneden (lagen in buik, buikvlies, spieren etc) en na 9 dagen ging ik alweer heftig sporten.Toch bleef dat een paar weken een gevoelige plek en ineens was dat over. Ik neem aan dat het ook zo bij dit gaatje is. Klinkt dat logisch?
    Misschien blijft het wel een gevoelige plek heel lang. Geen idee...

Ja inderdaad, leker voorlopig "lui" doen. Manlief zei ook al: "Dan stofzuig je toch ff niet een paar weken? Is ook niet zo erg hoor".:D Hmmm, zit wat in natuurlijk.

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Haha, was ik vanochtend naar school voor mijn examen Zweeds, zei ik tegen de lerares dat ik toch al een beetje dikker begon te worden, zei zij: nou, daar zie je anders nog niet veel van. Dus ik meteen een foto gemaakt toen ik thuiskwam en inderdaad: daar zie je nog niet veel van:D

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

En trouwens, die holle rug heb ik mijn hele leven al, ik probeer niet mijn buik vooruit te steken:).

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hihi...ik wou dat ik altijd zo'n buikkie had....haha jij bent zelfs 17 weken....lol

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha Kvinna goed buikie hoor! :) Ben er jaloers op, want met 17 weken had ik 'm al aardig 'hangen' :p
    @ Sky: alles klinkt goed! Hoort er volgens mij idd allemaal bij en stofzuigen...ach, boeien :D
    @ Hellie: had jij niet vandaag ook een echo? Of was dat Pio? (kan even niet terugkijken, want dan ben ik m'n berichtje kwijt, dus: wil de echte echo-vrouw nu opstaan?) ;)

We hebben vandaag de 3D echo gehad, zie foto hieronder. Was best leuk! Ik vond het niet geweldig-geweldig, maar wel bijzonder. Altijd superfijn om je kindje weer te zien. Ze had ook wat opgemeten. Zo issie nu ong. 38 cm (benen van 15 cm...en voetje van 6 cm) en weegt ie ongeveer 1200 gram. Dat is wel goed geloof ik. :) Ik heb eigenlijk geen idee of ik nog een echo krijg bij de verloskundige. Zal het eens vragen binnenkort (misschien vlak vantevoren nog om te kijken hoe ie ligt?).

10. Jel1978

Jel1978 Actief lid

11 nov 2009
    104
    0
    0
    Accountmanager
    Noord-Brabant
    Mooie echo Doosje!

Heel erg bedankt voor jullie (lieve) reacties. Het kan idd allemaal nog goed gaan, diapauze (late innesteling) of wat dan ook maar ik probeer ook rekening te houden met het feit dat het niet goed is, dan valt het alleen maar mee... Alhoewel, ik liep gisteren door een winkelstraat met heel veel leuke babywinkels en kon het toch niet laten even naar binnen te wandelen en wat schattige kleertjes te bekijken...

Heb gisterenmiddag gebeld voor de uitslag van de bloedtest en de HCG-waarde is 1500, dat zou op zich prima zijn gezien de termijn. Heb ook op de site van Freya gekeken en daar zie ik dat rond de 45 dagen mijn HCG minimaal 1080 moet zijn dus dat is ook goed. We houden hoop hoor...!!!!!!
    Duimen jullie voor mij dat de baby goed groeit..

Sorry voor mijn ego-berichtje dat alleen maar over me, myself and I gaat maar heb geen tijd meer, moet nu in de auto stappen dus hopelijk kom ik straks later in de middag nog even terug om op iedereen te reageren!

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik hoop voor je dat het blijft lukken en dat je heerlijk mag shoppen.

even tip! huggies luiers 2 halen 1 betalen, ik heb al een auto vol gekocht en staat al op zolder hahah ik vind fijne luiers en tja straks 2 kids in de luiers is het mooi mee genomen!

12. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doosje, ik was het niet hoor met die echo, ik krijg maandagavond een groeiecho. Leuke foto.

Jaqueline, welkom terug en gefeliciteerd.

Kvinna, ziet er goed uit hoor.

Sky, zoals ik al eerder zei, lekker rustig aan doen en je laten verwennen, laat iemand anders maar stofzuigen hoor!

Jel, fijn dat je HCG goed was, nu op naar een goede echo

Ik heb gisterenmiddag en avond lekker geknuffeld met kleine Isis, wat een scheetje, nu kan ik al helemaal niet meer wachten tot ik ons eigen kleine mannetje vast kan houden. Maar wat is het toch klein zeg, het is bij ons al bijna 6 jaar geleden, dus die van ons is echt gigantisch:)

13. Pio

Pio Actief lid

19 aug 2009
    171
    0
    0
    Noord Brabant
    @Doosje:
    Ik had gisteren een echo. Een nekplooimeting en bloedprikken.
    Nu lag de kleine wel goed en hebben ze een mooie meting kunnen verrichten. Alles zag er goed uit. Bloedprikken ging uiteraard ook goed. Maandag de uitslag, maar ze verwachten geen gekke dingen.

@Sky:
    Gelukkig dat je al wat mobieler bent. Maar rust maar goed uit en laat je man maar stofzuigen. :D

@Jel:
    Volgens mij had jij gewoon een late innesteling. Zo te zien is je HCG waarde hoog genoeg. We blijven duimen.

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lekker Pio!

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Jaqueline, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag EN de zwangerschap!!!!

Jel, meid, mijn duimen draaien overuren voor je hoor!!!! Hcg klinkt wel goed, maar moet je nu niet nog een keer bloed laten prikken??? Want dan zie je of het stijgt of niet. Maar volgens mij als ik goed heb gelezen heb je vrij snel (tja....voor jezelfd duren de dagen wel weken...) weer een echo????

Sky, hou je maar rustig meis en schrijf het hier maar even van je af. Nog een dag en dan hoop ik dat je post krijgt!!!!!

Kvinna, hahahaha, net als wat Miekie zegt...ik heb al jaren niet meer zo'n buikje gehad. Ik lijk nu 's avonds echt al minstens vijf maanden zwanger.

Brenda, ik heb eigenlijk nog nooit huggies gebruikt. Wel pampers, zeker voor overdag en die haal ik dan ook altijd in de aanbieding. En die van het kruidvat heb ik ook wel gedaan, maar het is ook per kindje anders welke luier het beste is. We zien het wel, heb nu nog wat pampers van vorige keer nog in de kast liggen. Had ik uit de zwangerschapsdozen nog wat voordeelbonnen en daarmee al de eerst luiers (nr 1 en 2) gekocht...dus dat hoef ik in ieder geval niet meer te doen.

Hier gaat het wel redelijk, ik probeer te genieten van de zwangerschap en me voor te houden dat het gewoon allemaal goed gaat. Ik probeer af en toe mijn baarmoeder te voelen, maar krijg er op het moment niet zo'n hoogte van hahahaha...meer ook omdat ik denk dat het littekenweefsel nu ook niet echt helpt om het goed te kunnen voelen. Het ene moment denk ik, o jaaa..hij zit al boven mijn schaambot, maar het andere moment schiet ik in paniek omdat ik hem niet kan voelen. Ach, het komt allemaal goed!!!!
    Ik kan me er zo al op verheugen om volgende week zaterdag te gaan shoppen.... babykamertje kiezen (kamertje van mijn zoontje gaat terug naar mijn ex) en een nieuwe wandelwagen.

Hebben jullie al een wagen in gedachten???
    Ik zit erg te twijfelen nu tussen de maxi cosu mura 4 en de mutsy (transporter of slider)... tja...dat wordt proefrondjes rijden volgende week hahahahaha

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Pio, fijn dat het er goed uitzag!!!

17. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Hahaha kvinna, je bent superslank vergeleken bij mij! En dan nog wel zwanger ook!
    Ik vind het wel jammer dat door mijn eigen dikheid de babybuik nog lang niet te zien is. De darmen zijn wel omhoog gekomen dus nu is het dubbelop dik! Echt, ik lijk wel 7 maanden ofzo... En das niet door de baby...;):(

@Doosje: leuk die 3d-foto!! Gek om zo je kindje te zien lijkt me.
    Enne, ik geloof dat je inderdaad nog een echo krijgt bij de vk. Rond de 36 weken, de liggingsecho. Dat is standaard.

@Jel: hoge hcg-waarde!!! Toch? Dat kan niet anders dan goed zijn. Als het niet goed zou zijn keldert het toch meestal wel flink naar beneden? Ik duim duim duim!!!! Ook voor mezelf voor morgen natuurlijk maar ook ben jij in m'n gedachten.

@Brenda: handig zo'n tip! Maak er nog ff geen gebruik van, misschien na morgen (hopelijk). Maar blijven komen met die tips! Heel goed!

@Pio: fijn dat de echo er goed uit zag. Ik duim voor een positieve uitslag maandag, maar dat komt vast goed.

@Hartediefje: we blijven positief! Goed dat je gewoon lekker probeert te genieten en al een beetje shopt. Heel dapper en supergoed!

Ikke: morgen is het zover. Ik probeer me vandaag rustig te houden. Voel me ook flink als een dweil door de verkoudheid en de keelontsteking, dus dat houdt me wat duffer dan als ik me fit zou voelen. Ik heb geen idee hoe ik me morgen voel... Volgens mij ga ik heel vroeg wakker worden en dan kan ik vast niet meer slapen. Vanaf hoe laat kunnen ze bellen? Geen idee...
    De post is er rond 13 uur..... Pfffff.....
    Als het morgen positief nieuws is...dan gaan we het vieren, hoe weet ik nog niet, maar dan moet ik ontladen hoor!
    Als het negatief is....weet ik het niet...wil ik niet over na denken...
    Ik zou wel even willen vloeken hier!
    &%#!?@ het MOET gewoon goed zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Na alle jaren shit en nu al meer dan 4 maanden zó positief....dat KAN toch niet anders?

*even een virtuele keiharde oerschreeuw!!* (niet echt want dat krijg ik een giga hoestbui...)

Lieve dames, denken jullie positief mee morgen? Het is gewoon allemaal goed!

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

@Sky: zeker denk ik positief mee. Wat fijn dat ze een tijd hebben genoemd, hoewel je waarschijnlijk pas na vijven helemaal gerust bent dat ze niet gaan bellen (als de post niet is gekomen, het is vandaag Hemelvaart, dus dan zou de uitslag gisteren al verstuurd moeten zijn, toch?). Vind het toch wel raar dat ze niet gewoon elk bericht alles telefonisch doen, maar ja, dat is blijkbaar niet anders.
    Het moet inderdaad goed gaan!!!

Fijn trouwens dat je je elke dag even komt melden, dan weten we dat er nog geen complicaties zijn. Beterschap ook!

Voor mij is mijn buikje wel zichtbaar, hij steekt echt iets naar voren, maar ik heb een vrij lange rug, dus volgens mij heb ik best veel loze binnenruimte, die eerst nog allemaal opgevuld kan worden:D.

@Doosje:maf gezicht altijd, zo'n 3d-beeld. Ik vind het er vaak een beetje uitzien als iets wat je op Discovery zou kunnen zien eigenlijk. Maar je kunt alles wel veel beter zien dan op een 2d-beeld.

Fijn dat het met iedereen goed gaat of de goede kant op lijkt te gaan (Jel!!). Hopen dat het voorlopig zo blijft.

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank je wel kvinna.

Nee ze hebben geen tijd genoemd. Ik weet alleen dat hier de post rond 13 uur komt. Als de brief er dan niet tussen zit...
    Ik neem aan dat ze in de ochtend bellen, ze kunnen toch niet iemand de hele dag in spanning laten?

De gyn zei dat het eigenlijk al woensdag bekend zou zijn maar door Hemelvaart komt de brief dan pas vrijdag.

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Sky en Kvinna: thanx! En ja het is idd gek met een behoorlijk Discovery-gehalte haha! Eigenlijk kan je het op 2D beter zien, maar dan zie je weer geen huidje. Ik moet wel zeggen, dat als je een paar keer beter kijkt (zeg, je zet 'm bijv. op je bureaublad...bijvoorbeeld he...haha) dan wordt het mooier en zie je steeds meer. Mijn conclusie: je hoeft het niet te doen, maar het is leuk omdat je deze zwangerschap sowieso maar 1x hebt. Eigenlijk is alles bijzonder als het om je eigen kindje gaat......

@ Sky: heel veel succes morgen!! Ik bedacht me opeens: waarom bel je niet zelf? Dan hoef je niet zo lang in spanning te zitten? Je kunt voor 13.00 uur bellen of om 13.30 uur? of voelt het dan alsof je het lot tart? Kan ik me ook voorstellen nl.
    Nog een andere vraag: wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven? Ben even nieuwsgierig.

Deel Deze Pagina