30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pio, wanneer heb jij de uitslag van de nekplooimeting?

(ik mag trouwens morgen bellen voor de glucose test bedenk ik me ineens...ben benieuwd!)

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he meiden, ben er weer.

melanina...gefelicteerd!!!!! wat een dotje!
    sky....ik wist dat de uitkomst goed zou zijn. want zoals ik je al vertelde heb ik ook een punctie gehad bij mijn eerste zwangerschap.
    en ben super blij dat alles goed met je gaat.

doosje...hoe is het met jou meid?

en de andere meiden? beetje aan het genieten?

pffff...ik nog niet. nog steeds migraine en dat begint stilaan echt te vervelen. ik sta op met koppijn en ga ermee slapen. dat nu al 4 weken lang. pfff..maar goed...een goed doel he. ik weet het...

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hallo dames...

Wij zijn weer thuis na een lange, drukke, indrukwekkende en een van de laatste dagen ook nog een hele spannende vakantie...

We hebben echt alles meegemaakt qua weer, zeg maar 4 seizoenen in 4 weken en dan alles doorelkaar. We reden weg met 36 graden en kwamen uiteindelijk in de sneeuw terecht en ga zo maar door. We hebben ons schema een beetje aan moeten passen omdat ik een dag of 3 echt flink last heb gehad van m'n rug en daarna van m'n bekken maar dat mocht de pret niet drukken, wel kreeg ik een van de laatste dagen de schrik van m'n leven...ik kreeg flinke harde buiken tijdens het lopen, even gestopt toen trok het weer weg..wij weer verder lopen, lekker gegeten en toen ging ik naar het toilet en ik had helderrood bloedverlies....Luc ging even vragen waar we een dokter konden vinden had het personeel van het cafe al een ambulance gebeld...
    Uiteindelijk blij dat ze dat hadden gedaan want ik ben echt binnenstebuiten gekeerd en kon dus met een gerust hart (en met verpichte rust..) de laatste 2 dagen van de vakantie door.
    Wat bleek nou, onze beeb ligt in stuit en met een handje onder de billen flink druk te doen waardoor ik dus waarschijnlijk bloed ben verloren. Donderdag moet ik naar mijn vk dus dan maar ff alles bespreken....

Hoe is het hier met iedereen? Ik heb niet terug gelezen dus als iemand me ff op de hoogte zou kunnen brengen zou dat fijn zijn...

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hee hallo Citroentje en Femke! Hoe is het met jullie??? Leuk dat jullie er weer zijn, gezellig!
    Beetje bijpraten:
    Met bijna iedereen gaat het heel erg goed. Sky heeft een spannende periode achter de rug vanwege haar vruchtwaterpunctie, maar gelukkig is alles helemaal goed en krijgt ze een zoontje!
    Melanina, Cygnet en Megamuts zijn bevallen (en nog eentje...maar kom er nog even niet op). Ik zal nog even de lijst voor jullie terugzoeken.
    Knuffel heeft al een tijd geleden slecht nieuws gekregen omdat het helaas niet goed is gegaan. Dat geldt ook voor mvl en Mykelti :(
    Met Hartediefje gaat het heel goed, die 'gelooft' gelukkig steeds meer in haar zwangerschap. Snoet en Pio draaien lekker, Kvinna is druk bezig in Zweden, Miekiee gaat prima, Hellie krijgt een zoontje (vandaar de blauwe kleur hieronder), Sunny is spoorloos, Pacific en Doglover gaan oke en Shadowcat ook. We hadden ook 2x bezoek van een 40-er (tot grote vreugde van Sky die zich daardoor ook jonge blom kon noemen), maar helaas.....die hebben we niet meer gezien. De oorzaak is niet bekend (hahahaha....sorry).
    Dan heb ik de meest 'aanwezigen' hier wel gehad dacht ik. Of ben ik iemand vergeten???
    De lijst: (ik sta trouwens 4e valt me opeens op...aaaahhhhh!!!)
    Uitgerekende data:

18-05-'10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    07-09-'10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje
    22-09-'10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-10-'10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    23-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    24-10-'10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    27-10-'10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    09-11-'10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-11-'10 Samba: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    12-11-'10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    14-11-'10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-11-'10 Jacqueline125: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-11-'10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    22-11-'10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    27-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-12-'10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3e kindje
    08-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    24-12-'10 Glimworm: 30 jaar, 2e keer zwanger, 1e kindje
    04-01-'11 Vera79: 31 jaar, 2e keer zwanger, 2e kindje
    11-01-'11 Rastagirl: 34 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-01-'11 Dobslots: ?? jaar, zwanger van 3e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 meisje (uitgerekend 11-5)

Belangrijke data:
    17 mei: Hellie groeiecho
    20 mei: Pio VK controle
    25 mei: Kvinna 20 wk echo
    25 mei Vera79 1e echo
    02 juni: snoetetoet vk controle
    14 juni: Hellie verlof

N.b.: ik had idd even niets te doen :D

5. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hahaha doos..jeetje je vervelde je zeker?hihi nou we zijn weer op de hoogte hoor!

6. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha, is voor iedereen wel makkelijk zo'n samenvatting:D

Even snel, heb net een groeiecho gehad en ons manneke loopt precies op schema en dus niet 3 weken voor, zoals de vk dacht... Hij weegt nu ongeveer 1600 gram en lag weer flink te spartelen...

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hey Doosje thnx!!!

Oh wat fijn dat alles goed is!! En nu dan echt lekker gaan genieten, en leuk een zoontje!
    .

Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?
    Oh nee....heel veel sterkte!

Heel goed, zo doorgaan!
    Lekker!

Gefeliciteerd met je knulletje!

Opsporing verzocht al geprobeerd? ;)

Fijn dames!
    Hmm jammer en helaas voor Sky!
    Jajaja langzaam aan komt het toch wel dichterbij hoor!

8. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Uitgerekende data:

18-05-'10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    07-09-'10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje
    22-09-'10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-10-'10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    24-10-'10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    27-10-'10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    09-11-'10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-11-'10 Samba: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    12-11-'10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    14-11-'10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-11-'10 Jacqueline125: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-11-'10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    22-11-'10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    27-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-12-'10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3e kindje
    08-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    24-12-'10 Glimworm: 30 jaar, 2e keer zwanger, 1e kindje
    04-01-'11 Vera79: 31 jaar, 2e keer zwanger, 2e kindje
    11-01-'11 Rastagirl: 34 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-01-'11 Dobslots: ?? jaar, zwanger van 3e kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 meisje (uitgerekend 11-5)

Belangrijke data:
    20 mei: Pio VK controle
    25 mei: Kvinna 20 wk echo
    25 mei Vera79 1e echo
    02 juni: snoetetoet vk controle
    14 juni: Hellie verlof

9. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Even mijn datum aangepast, weer 2 daagjes eerder!
    Straks reageer ik op de rest. Moet nu naar vk controle. En hoor ik ook de uitslag van 't bloedonderzoek van mijzelf en suikertest enzo.
    Ben benieuwd.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Mijn bevalling is heel goed gegaan zo goed dat ik niet eens wist dat ik aan het bevallen was hahah .
    Alleen is me meisje met 34 weken gekomen dus moet ze nog even in het ziekenhuis blijven.
    Maar het gaat zo goed met haar dat ik me geen zorgen maak en thuis heerlijk tot rust kom.
    Ze mag het ziekenhuis uit als ze zelf haar flesje kan drinken of uit de borst .
    En daar moet ze nog even voor aansterken maar ze zit niet in een speciaal bed of couveuze en ook ligt ze niet aan aparatuur of monitoren .
    Dus dan slaap je als mama toch een stuk beter .

11. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Gefeliciteerd Melanina, nou maar hopen dat ze snel mee naar huis mag..

X Vera

12. Pio

Pio Actief lid

19 aug 2009
    171
    0
    0
    Noord Brabant
    @Doosje:
    Gisteren heeft het ziekenhuis gebeld voor de uitslag van de nekplooimeting. Alles was goed. :p
    Geen verhoogt risico dus. Das mooi.

Heb jij al iets van je glucose/suikeronderzoek gehoord?

Krijgt iedereen dit trouwens, want ik heb er nog niks over gehoord.
    Maar als ik zo de verhalen hoor, hoeft het van mij ook niet. :)

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @ Melanina wat fijn dat je bevalling zo vlot is gegaan en dat ondanks dat jullie meisje met 34 weken is geboren ze het zo goed doet!! Nu idd hopen dat ze snel zelf voldoende kan drinken en lekker in haar eigen bedje kan liggen!

@ suikertest ik begrijp uit het berichtje van Pio dat er meer dames dit gehad hebben of krijgen?
    Ik krijg hem ook (had eigenlijk afgelopen maandag gemoeten maar heb ik afgebeld omdat ik het niet zag zitten om doodvermoeid van de vlucht daar 2 uur nuchter te zitten...) Zie er idd wel tegenop staat nl in de papieren dat het 300 ml is en mierezoet blergh, ik lust al geen klontje suiker in m'n thee...
    @ Pio Ik krijg hem trouwens vanwege m'n gewicht, nouja eigenlijk m'n bmi die boven de 30 is.

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb gisteren wel bloed moeten laten prikken op suiker en ijzer-gehalte, maar hoefde daarvoor niet nuchter te zijn of vieze drankjes te drinken:)

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    ik heb ook nog niets gehoord van die glucose onderzoek.....terwijl ikzelf toch ook aan de maat ben!

wel kreeg ik vandaag een brief,of ik mee wilde doen aan een nieuw onderzoek voor het hartje van het ongeboren kind!je moet dan 3 keer een uur....met een apparaat op je buik lopen,en verder worden deze onderzoeken gelijk tijdens de normale afspraak verloskude geregeld.ook krijg je bij de 22 weken een extra echo van 3d kwaliteit en die krijg je mee op dvd! en ik heb toegezegd...ben benieuwd..er doen maar 200 vrouwen mee aan deze onderzoek!stond gelukkig nadrukkelijk dat dit onderzoek volledig veilig was,anders had ik het niet gedaan!

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ik heb ook zo'n suikerbelastingstest gedaan waarbij je zo'n fles moet leegdrinken op je nuchtere maag. Brrrr, ik ben ook totaal geen suikerliefhebber dus dat was rillen.
    Vandaag dus de uitslag voor het bloed- en suikeronderzoek gehad en alles was helemaal goed. Fijn!
    Ik moest die suikerbelastingstest ook doen door een hoge bmi.

@Pio: Heerlijk!!!! Een positieve uitslag dus. Helemaal super! :)

De vk controle vandaag was allemaal goed. De baarmoeder groeit goed en zit al 2 vingers onder m'n navel!!! Dacht dat ie nog lager zat. En een heerlijke hartslag, de vk zei dat ie goed stevig klonk! En dat vond ik zelf ook al zo als ik met de Angelsound luisterde. Ik krijg hem elke keer te pakken en dat vond de vk knap want vaak is dat best een gezoek. Maar hier dus geen enkel probleem ondanks een vetlaagje! :D
    Door het harde hoesten (ben nog flink ziek) doet m'n buik echt flink zeer maar het zijn dus de banden die helemaal rondom de baarmoeder zitten. Manlief zei al dat ik straks megagetrainde banden heb! Hahahha! vk stelde me gerust dat het verder geen kwaad kan en dat ik gewoon echt rust moet nemen nog een tijdje. Ik ben een hyperactief persoon (altijd al geweest; adhd-er) en het is dus moeilijk om een paar uur rustig op bed of bank te gaan liggen. Krijg ik helemaal een akelig gevoel in m'n lijf maar het moét dus wel...:);)
    Bloeddruk was weer lager. Ik heb normaal 120/70, 4 weken geleden 110/70 en nu 100/60. Ben dus wél een rustig persoon van binnen , hahahah!!:p Terwijl ik toch dropjes heb gegeten de laatste paar dagen vanwege de zere keel. Maar ja, ik eet al wel jaren zonder zout toe te voegen, misschien dat dat scheelt. Ik dacht altijd dat je bloeddruk wat omhoog ging tijdens zwangerschap.
    19 mei weer controle en over een weekje of 2 de 20-weken echo, wordt daar nog over gebeld.
    In juni ook een borstvoedingscursusje doen, lijkt me wel handig.
    Nou, dat was weer mijn update.

Ben heerlijk bezig (nu ik nog ff de deur niet uitga tot ik weer fit ben) met babykamerdingen uitzoeken (heb Hellie's kleuren een beetje overgenomen :p -diepblauw, roomwit en zilver met houten meubeltjes- en het gaat er beeldig uitzien, weet het zeker!); kleuren, muurstickers (sterren van lichtblauw en zilver), etc, heb de lijst voor de babyuitzet gemaakt -LANGE lijst!!- , heb al een leuke raamsticker gevonden voor als ie geboren is, enz... Ik sla helemaal door!!! Vermaak me er nu prima mee, nu ik ziek thuis zit.:D:D:D

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Pio: gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is he...geeft toch een lekker gevoel!

Ik werd getest op glucose (en idd met zo'n heeeeeerlijk suikerwatertje...blegh) omdat mijn kindje een groeispurtje had. Maar vandaag heb ik de uitslag gekregen en alles was goed. Het groeien komt toch omdat ik 1.74 ben en mijn vriendje 1.98. Hij is nu 38 cm en 1200 gram ongeveer en loopt nu nog maar 1 (dikke) week voor i.p.v. 3 weken. Dus da's mooi!

@ Sky: gewoon lekker los gaan!!!!!!!! Hoppa!

18. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    ik ga me ook even hier melden. Ik ben 33 jaar en zwanger van ons eerste kindje. We zijn nog maar 7,5 week op weg en we vinden het super spannend allemaal. Ik zou blij zijn als we de 12 weken gepasseerd zijn. En omdat de kritieke weken dan voorbij zijn en omdat ik me dan wrsch weer wat beter voel.

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hi meiden!

ben er weer. wij zijn zondag naar dierentuin geweest zooooooo leuk!

@doosje, ik ben lg in de zorg, mooi woord "manager zorg" vroeger was je gewoon hoofdzuster hihi

@citroentje welkom thuis, maar wat een spanning zeg....

@miekie ik denk dat het erg leuk is zo'n onderzoek maar wat leuk dat je een mooie 3D echo als tegenprestatie krijgt, ik had ook mee gedaan hoor!

@sky, hihi jij gaat helemaal los zo te horen! lekker geniet er van!!!!! dat heb je eigenlijk wel dubbel verdiend...

@pio, gefeliciteerd met een een goeie uitslag!

en melanina wat een wolk van een dochter heb je!!!!
    dat heb je "even spannend" voor elkaar gebokst!
    gefeliciteerd maar wat zal het heerlijk zijn als zoey thuis is...

ik ben duidelijk in de nestelfase beland... ik wil graag de zaken hier op orde en heb dus ook een soort tijdschema in mijn hoofd en een "things to do" list wil bijv ook boven alle gordijnen weer eens wassen maar dan moet ik eerst de plinten en kozijnen weer eens afnemen.. want als het boven schoon is kan het ledikant naar beneden en kan ik kleertjes van snoetekind uitzoeken (wel pas na de 20wk echo natuurlijk)

en zo maalt het in mijn hoofd door.... maar niet erg hoor...
    en ik wil alleen maar thuis zijn bij man en kind... al sloot je me op en raakte ik mijn baan kwijt pech dan.... (in mijn fantasie, werkelijkheid is anders hoor) ik ben dus al goed aan het zwangeren.

ook voel ik frummel af en toe lekker bewegen. het is me helaas nog niet gelukt om hem te horen met de alecto...

20. Jel1978

Jel1978 Actief lid

11 nov 2009
    104
    0
    0
    Accountmanager
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Heb me even een klein weekje hier niet laten zien, sorryyy, was echt te druk en zat ook even in de rats met de uitslag van mijn echo, dat het vruchtje te klein was enzo..
    Nu heb ik sinds zondagavond bijna continu de hele dag (en nacht) menstruatiekrampen en sinds gisterenmiddag verlies ik ook aardig wat bloed, veelal donkerrood of bruin... Vrees dus echt voor het ergste.. Als het zo is dan is het waarschijnlijk het beste zo, als het vruchtje niet goed is, is het mss maar beter dat je lichaam er zelf voor zorgt dat het afgestoten wordt maar ben er aardig verdrietig onder.. Ik weet het natuurlijk nog niet zeker maar heb gelukkig morgen de echo staan (die stond al gepland na mijn 1e echo vorige week en de bloedtest voor HCG) dus dan weet ik meer.. Werd vandaag ook weer met mijn neus op de feiten gedrukt door 2 vriendinnen die weten van mijn zwangerschap en vroegen hoe het met me was, heb ze wel wat verteld en ze probeerden nog positief te blijven maar ik heb ook aangegeven dat ik er mss maar beter vanuit kan gaan dat het mis is.. En vandaag vielen er 2 grote boeken van babywinkels op de deurmat die ik had besteld... verdorie zeg!!!!
    Nou ja, we wachten af..

Deel Deze Pagina