30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he sky

wilde je toch nog even feliciteren met je goeie uitslag.
    ik weet wat het is om een punctie te ondergaan en dat is heftig.
    emotioneel veel meer dan het lichamelijke he.
    wow...nu kan je echt genieten. oh wat herken ik dat gevoel.
    ik moet binnenkort weer voor een combinatietest en ik hoop zo dat het deze keer niet hoeft. we zullen zien.
    duim jij mee?

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank je wel Femke.
    Het is denk ik wel het heftigste wat ik ooit ervaren heb qua spanning en wachten op een uitslag. Misschien dat ik daarom ook flink ziek ben geworden. Het heeft verschrikkelijk veel energie gekost.
    Ik ben ook opgelucht dat ik dit nooit meer hoef te doen en te beslissen.
    Maar oh zo blij (dat is nog een understatement) dat het nu hoogstwaarschijnlijk écht gaat lukken. Had dit vorig jaar bijna niet meer durven dromen.

Ik duim ZEKER voor je!!! Wanneer is de test?

Oh ja en even een luchtige noot er tussendoor. Deze maakt me verschrikelijk aan het lachen net en ook stroomden de tranen over m'n wangen, maar dat zijn de hormonen denk ik die baby's zien!!!:D

YouTube - 4 MANNEN EN 1 VROUW (kicken.com)

Made my day!!!:D

3. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ja heftig he.

ik heb volgende week maandag bloed prikken en 1 juni nekplooimeting. daarna weet ik het.
    bah toch weer spannend hoor. bij mijn dochter zei ik ook al nooit meer, maar ja nu ben ik toch weer zover dat ik de test laat doen hoor.
    thanks om te duimen voor me.
    ik ga je filmpje nu bekijken!
    :)

4. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    jaaa geweldig filmpje. had het al een keer gezien. ja lachen he.
    wat geweldig is dat zeg.
    maar eh 4 kids ineens? poeh...moedige vrouw hoor....8)

5. Pio

Pio Actief lid

19 aug 2009
    171
    0
    0
    Noord Brabant
    @Janan:
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Hopelijk gaat alles goed met je.

@jel:
    He meid, wat k*t zeg!!
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Laat je wel wat weten?
    Wij leven allemaal met je mee.

@Doosje:
    Dus als je kindje een groeispurt heeft kan dat aanleiding zijn voor een glucoseonderzoek? Logisch eigenlijk.
    Ikzelf ben rond de 1.73 en vriendlief 1.90. Ook niet de kleinste dus.
    Mijn uitrekendatum is ook met 3 dagen bijgesteld. Dat was eerst 20-11 en nu 17-11. Waarschijnlijk heeft dat daar mee te maken.
    Maar drie dagen is geen reden tot paniek.

@Hartediefje:
    Hier nog iemand die moeite heeft om naar het werk te gaan.
    Ben niet voor uit te branden. Ben het liefst thuis om daar de boel schoon te maken. Niet dat het vies is, maar voor mijn gevoel. En aangezien ik fulltime werk MOET alles in het weekend, omdat ik 's avonds daar niet altijd evenveel zin in heb. En dan nog de reistijd.
    Minimaal 45 min. enkele reis en als het tegenzit 1,5 uur. En dat op 43 km. Wordt er af en toe niet goed van. Maarja.

Verder alles oke.
    Vandaag is iedereen op het werk aan het mopperen.
    Niks is goed. Alles gaat mis. En er wordt steeds meer van je verlangt. Vanochtend was het zo erg dat ik bijna naar huis was gegaan met de gedachte: Bekijk het allemaal maar.
    Toch de rust terug kunnen vinden. Maar als ik naar buiten kijk, had ik beter wel kunnen gaan. :)

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Femke, met een combinatietest en een vruchtwaterpunctie kijken ze toch naar verschillende dingen??? Want de combinatietest is toch alleen de "kansmeting" op het syndroom van down? En met een vruchtwaterpunctie kunnen ze echt chromosomische afwijkingen opsporen of dingen die niet "goed" zouden zijn bij het kindje.

De gyn.vroeg ook of wij zo'n onderzoek wilden, maar dat hebben we niet gedaan. Bij esmee* was er verder geen oorzaak gevonden en was verder na obductie niets bijzonders gevonden...

Waarom zou jij dan evt. een vruchtwaterpunctie nog moeten laten doen?

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Belangrijke data:
    20 mei: Pio VK controle
    20 mei: Hartediefje VK controle
    24 mei: Femke32 bloedprikken
    25 mei: Kvinna 20 wk echo
    25 mei Vera79 1e echo
    01 juni: Femke32 nekplooimeting
    02 juni: snoetetoet vk controle
    14 juni: Hellie verlof
    16 juni: Sky VK controle
    Zo, even Femke erbij ingezet. Komt vast goed!

@ Sky: leuk dat filmpje! Wat een onwijs schattige baby's ook zeg.
    @ Pio: 3 dagen is idd geen reden tot paniek. 3 weken zelfs ook niet bleek...het komt best vaak voor en zolang je kindje nog op de groeicurve zit is het ok. Bij ons is dat gelukkig zo. Op z'n beentjes na, die raken net het lijntje niet meer hihi. Z'n buikje bleek juist wat slanker te zijn en dat is heel goed nieuws voor moeders straks...! :)

Nog even de uitspraak van de week:
    Doosje en vriendje kijken het programma 'Tienermoeders' en zien een fragmentje van volgende week waarbij 1 van de moeders een zware bevalling krijgt te verduren.
    Doosje (met tranen in d'r ogen): 'ah neeee, wat erg! Jezus dat moet pijn doen hee...pfoei'.
    Vriendje: 'ach joh, dat is toch heel natuurlijk allemaal'.

:$ Excuse me???? Ga jij dat kind er straks uitdrukken?? Ik heb hem even heel duidelijk uitgelegd wat de consequenties zouden zijn als hij dit tijdens mijn weeen of bevalling zou zeggen...:x Mannen.
    (daarna schakelde hij overigens door naar de film' Hostel II' waar een vrouw een andere vrouw opensneed en een bloedbad ervan nam.....ik vraag me af of de boodschap goed is doorgekomen..*zucht*).

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL

Is dat een woord??? Die moet ik onthouden voor Scrabble.

9. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he hartediefje,

bij mijn dochter had ik een slechte bloeduitslag met een kans van 1 op 94. de nekplooimeting was goed.
    het klopt wat je zegt, de combinatietest is bloed plus nekplooimeting.
    wij hebben toen voor een vruchtwaterpunctie gekozen omdat ik wilde weten of ons kindje niks levensbedreigends had. van een hartafwijking tot ernstig down-syndroom.
    het is toen allemaal in een snelvaart gegaan en heb niet de tijd gekregen om erover na te denken omdat de punctie al snel moest.
    achteraf ben ik natuurlijk blij dat ik het gedaan heb omdat ons meisje gezond is.
    waarom ik het nu nog eens zou doen? als ik weer zo een slechte uitslag krijg zou ik willen weten of ons kindje niks levensbedreigends heeft. dan kan ik beter kiezen wat te doen met de verder zwangerschap.
    ik begrijp volledig waarom vrouwen het niet doen hoor! absoluut. maar ik hoop dat vrouwen ook kunnen begrijpen waarom ik het wel doe.

hoe gaat het verder met jou hartediefje?

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    He Femke, begrijp me niet verkeerd hoor, want ik kan het heel goed snappen dat iemand de punctie laat doen!!! Zeker als er een verhoogde kans is op erfelijke afwijkingen en dergelijke. Het is niet niks om een zwangerschap te moeten voldragen en dan te horen op het eind dat je kindje niet levensvatbaar is.
    Wat fijn dat je meisje wel helemaal gezond is. Hopelijk is dit keer het onderzoek wel gelijk goed en moet je niet voor die punctie.
    Met mij gaat het wel hoor, vandaag lekker met de kleine man thuis, dus ik word wel bezig gehouden hahaha, heerlijk van het weer ook genieten, want het is heerlijk achter. Maar wat zal ik blij zijn als het morgenmiddag is en ik op controle mag!!!

@doosje...tja...of het een nederlands woord is weet ik niet, maar dit kwam in mij op hahahahaha...mss effe opzoeken op google, sla je iedereen van tafel met scrabble hahahahahaha.

@Jel, hoe is het meis???????

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    WAUW mijn respect! jij bent moedig door te erkennen wat je voelt en het bespreekbaar te maken hierdoor kan je geholpen worden. tenslotte ligt er nog een groot taboe op pre en post natale depressies. meid heel veel sterkte en geen sorry! ik zeg liever

YOU GO GIRL

en altijd welkom hier! dikke knuffel

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    helaas gebeurt dat wel.... heb zelfs een topic hier in zwanger zijn gelezen waarin gezegd werd: zijn jullie die zeikende zwangeren ook wel eens beu?! de discussie loopt dan hoog op omdat men "ïets vind"

maargoed.. hier niet het scheelt echt als je kletst met 30+ers...

tot gauw allemaal spinazie staat aan te branden!

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Elleke, wat goed van je dat je naar je huisarts bent gestapt! Ik ben ook jarenlang depressief geweest (bleek na negen! jaar en meerdere bezoeken aan huisarts en zelfs een psycholoog) en let bij mezelf ook enorm goed op eventuele symptomen. Gelukkig gaat het bij mij tot nu toe goed, maar ik heb ook met mezelf afgesproken om gelijk hulp te zoeken als het niet meer zou gaan. Fijn dat je relatief snel die drempel hebt genomen en ik hoop voor je dat er ook snel verandering in je gevoel komt (de situatie is waarschijnlijk niet zo één twee drie te veranderen, ben ik bang). Heel veel liefs.

Sky: wat een waanzinnig filmpje! Ik moet er alleen niet aan denken wat er gebeurt als één van die mannen gaat huilen:$. Ben blij dat ik gewoon met één begin:).

Jel, weet je al iets?

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd: Jel weet je al iets?? Ik hoop zo dat het goed zit!!

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    18-05-'10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje

24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    07-09-'10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje
    22-09-'10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    04-10-'10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    24-10-'10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    27-10-'10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    09-11-'10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-11-'10 Samba: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    12-11-'10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    14-11-'10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-11-'10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    22-11-'10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    04-12-'10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3e kindje
    08-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    24-12-'10 Glimworm: 30 jaar, 2e keer zwanger, 1e kindje
    04-01-'11 Vera79: 31 jaar, 2e keer zwanger, 2e kindje
    11-01-'11 Rastagirl: 34 jaar, zwanger van 3e kindje
    11-01-'11 Dobslots: ?? jaar, zwanger van 3e kindje
    19-01-2011 Jacqueline125: 34 jaar, zwanger van 1ste kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 meisje (uitgerekend 11-5)

Belangrijke data:
    20 mei: Pio VK controle
    25 mei: Kvinna 20 wk echo
    25 mei Vera79 1e echo
    02 juni: snoetetoet vk controle
    14 juni: Hellie verlof
    22 juni snoetetoet 20 weken echo

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    sky GE-WEL-DIG!!! dat filmpje maar ben blij dat ik er 1 verwacht, als ze alle vier lachen doen ze dat vast ook met andere dingen alle vier...

vandaag even gebeld voor de 20 weken echo, ik mag dus de 22e. das wel fijn, voor onze vakantie een controle en na onze vakantie de echo!

17. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    hey hallo, sjonge wat een verhalen allemaal. Heb niet alles gelezen hoor.
    Maar mooi dat ik welkom ben. Moet mijn uitgerekende datum ook op de lijst? Ik heb nog geen echo gehad, maar volgens onze eigen berekening komen we op 1 januari 2011. Aanstaande dinsdag onze eerste echo. Zijn enorm benieuwd en ook wel gespannen. Ik wil zo graag een kloppend hart zien. De symptomen zijn steeds duidelijker bij mij. Me beroerd voelen, heel moe, geen zin in warm eten, allergisch voor geurtjes....

18. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Spannend hoor Janan, het is wel heel bijzonder zo'n eerste echo.

Elleke, heel veel sterkte. Goed van je dat je hulp hebt gezocht en als je hier je ei kwijt wil, kan dat natuurlijk ook (neem aan dat iedereen het met me eens is:D)

Snoet, het scheelt idd dat je met 30+ ers kletst, er wordt veel minder fel gereageerd op elkaar en gewoon serieus op elkaar gereageerd. Ik zag trouwens dat er een aantal leden geblokt zijn...

Hartediefje en Femke, de nekplooimeting en vruchtwaterpunctiediscussie (ook een leuk woord:D) hebben we hier al eens gevoerd en toen bleek ook al dat dit heel respectvol kon en niemand veroordeeld werd, ook weer dat 30+ verhaal denk ik.

19. snoesje79

snoesje79 Lid

18 jan 2010
    16
    0
    0
    Zuid holland
    Janan, welkom!

eergisteren de 20 weken echo gehad. Ben (al) 22 weken zwanger dus jullie kunnen wel begrijpen dat ik blij was dat het eindelijk zover was!

alles was goed. We weten ook wat het geslacht is! Alleen lag de kleine met het gezicht naar mijn rug gedraaid en 'vertikte' het om zich even om te draaien. WE hebben dus jammer genoeg geen duidelijke foto van het gezichtje. Er is echt hard op mijn buik getrommeld om de kleine te stimuleren zich om te draaien maar helaas.

Ik was ook wat bezorgt omdat ik de kleine nog niet echt vaak voel. Maar dat was te verklaren omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Toch ben ik nog niet helemaal gerust want ik heb vannacht helemaal niets gevoeld. Maar misschien ben ik gewoon aan het zeuren.
    OP de 12 weken echo was er een heel bewegelijk kind te zien en nu was het erg rustig. Maar goed volgende week weer een afspraak bij de VK en dan mijn bezorgheid nog maar eens uitspreken als ik nog niet veel voel.

20. Jel1978

Jel1978 Actief lid

11 nov 2009
    104
    0
    0
    Accountmanager
    Noord-Brabant
    Nou, heb dus slecht nieuws gekregen, zoals eigenlijk wel verwacht..
    Vruchtje was zo goed als niet gegroeid, dus heb bloed moeten laten prikken om te zien hoe hoog mijn HCG is (vorige week 1500), wanneer die echt aan de hoge kant zou zijn zou het een BBZ zijn en anders zeer waarschijnlijk een miskraam. Heb vanochtend gebeld en HCG is nu 1400 dus er is een miskraam op komst...
    Loop ook al sinds zondagavond met buikkrampen en bloedverlies dus heb nu wel zoiets van: laat maar komen dan, als het dan toch afgelopen is dan liever zo snel mogelijk, dan kunnen we weer verder!! Maar goed, helaas hebben we dat natuurlijk niet voor het zeggen.. Dus nu even doorbijten door de krampen en steken heen en afwachten dan maar..
    Als ik sommige verhalen lees over MK kan het soms toch wel even duren voordat alles weer "schoon" is en je weer verder kunt maar ik hoop dat het bij mij wat sneller mag gaan!!

Meiden, bedankt voor jullie steun en gezelligheid de afgelopen tijd en hoop hier stiekem toch wel weer snel terug te komen..!!! Fingers crossed! Ik kom hier af en toe nog wel spieken om op de hoogte te blijven!

Deel Deze Pagina