snoet...m'n gevoel zegt een jongen!dit omdat ik zo anders zwanger ben,dan bij de meiden!!!!vandaag bv weer misselijk...bah...bij die meiden geen teken van misselijheid gehad.en bij deze tot 12 weken behoorlijk en nu af en toe ook een dagje tussen door! ook heb ik al een behoorlijke buik,voor mijn doen!bij die meiden viel het pas met 5 maanden op...nu kan je hem niet missen!(maar miss toch omdat het de 3e is????????) ik droom alleen maar over dat ik jongens namen aan het verzinnen ben.pfffff daar kom ik ook maar niet uit.(meid trouwens ook niet hoor) maar goed ..ik heb het altijd fout..bij die andere twee zei ik ook een jongen....en 'n man had het toen goed...en die zegt nu ook een meid....hahah over 6 weken weten we het!
Hihi, hoezo sociale controle hier? Wel fijn hoor. X! Maar no worries! Alles is goed. Gewoon erg druk gehad en weer aan het werk en meteen in de avonden ook cursussen. Overbelaste banden lijken ietsjes minder te zijn, hoop dat dat nu echt gaat afnemen. Hoesten is ook een heel stuk minder, ERG fijn! En verder gaat beebje helemaal lekker volgens mij. Moet straks even bellen om een afspraak te maken voor de 20 weken echo. Ben benieuwd of we dan ook voor het eerst het 3e been gaan zien! Welkom en gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren! Heerlijk dames! @jongen- of meisjegevoel..: ik had zelf echt géén idee, maar manlief en eigenlij de meesten uit m'n omgeving zeiden een jongen, en ze hebben gelijk gekregen. Ik dacht zelf soms een jongen en dan weer een meisje. Wist het echt niet, maar heb ook nooit een voorkeur gehad. Maar nu ik weet dat het een jongen is ben ik eigenlijk wel heel erg blij. Ik háát de kleur roze, al vanaf ik zelf een klein schattig meisje was en dat komt nu wel goed van pas! En manlief en ik zijn wel meer jongensouders denk ik. Dus helemaal goed!! Ok, later verder want heb een hoop op de planning nog op m'n vrije dag: zo naar kapper, telefoontjes plegen, administratie, shoppen (zwangerschapsbh's want de ouden PUILEN uit!! Cup F, moet niet geker worden... , positiebroeken), boodschappen, nouja, en dan is de dag alweer voorbij!
moehahahaha euh....... ik heb normaal b....mag blij zijn dat ik d red.hahahah...m'n man vind het niet erg hoor (zijn woorden)...groeien moeten ze..groeien..!!!!hahaha
Hallo allemaal, het is weer een heel eind geleden dat ik heb meegekletst, maar ik had er helemaaaaaaal geen puf voor. Hoop dat vanaf nu vaker te gaan doen weer. Dus sorry als ik nog eventjes niet op iedereen reageer!!! Vandaag heb ik de echo gehad voor de nekplooimeting en die is goed!! 1.3 mm en dat was goed. Pas bij 3 tot 3,5 gaan ze verder onderzoeken, maar de kans dat het een kindje met syndroom van down is, is nu heel erg klein. Gelukkig! Verder hebben ze hem / haar ook helemaal gescand, en alles was goed. Kindje is voor zover ze kunnen zien gezond, alles zit er op en er aan. 't Frummeltje lag lekker op z'n ruggetje met z'n beentjes omhoog en voetjes de lucht in haha. Lekker te slapen, want ze wilde 'm verder scannen en hij/zij lag verkeerd, dus ze zei hoest eens flink. Dus ik doen, toen werd ie wakker! Hop gelijk met z'n armpjes en beentjes zwaaien hihi. Zo lief om te zien... 't wordt nu wel heel erg echt hoor, alles zit erop en er aan, en is gezond. Nu alleen nog flink groeien! 't Is nu 5,9 cm groot. En de uitgerekende termijn van vorige keer klopt, ben vandaag 12 weken 3 dagen, en ben uitgerekend op 5 december. Dus ik ga nog eventjes de lijst erbij pakken en mezelf er goed op zetten .
18-05-'10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 07-09-'10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje 22-09-'10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 04-10-'10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 24-10-'10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 27-10-'10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 09-11-'10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje 11-11-'10 Samba: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 12-11-'10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 14-11-'10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 15-11-'10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 22-11-'10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 04-12-'10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Vera79: 31 jaar, 2e keer zwanger, 2e kindje 11-01-'11 Rastagirl: 34 jaar, zwanger van 3e kindje 11-01-'11 Dobslots: ?? jaar, zwanger van 3e kindje 19-01-'11 Jacqueline125: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 20-01-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 24-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Belangrijke data: 20 mei: Pio VK controle 20 mei: Hartediefje VK controle 24 mei: Femke32 bloedprikken 25 mei: Kvinna 20 wk echo 25 mei Vera79 1e echo 01 juni: Femke32 nekplooimeting 02 juni: snoetetoet vk controle 08 juni: Shadowcat76 vk controle 14 juni: Hellie verlof 16 juni: Sky VK controle
Heb nog even zitten spieken op het profiel van Ger29, maar volgens haar banner zit ze nu in week 41 en is ze 5 mei voor het laatst online geweest. Ben benieuwd! @ Shadowcat: superfijn dat alles zo goed was!! Ontroerend om te zien he...heel lief. Nieuwe lijstje: Belangrijke data: 01 juni: Femke32 nekplooimeting 02 juni: snoetetoet vk controle 08 juni: Shadowcat76 vk controle 14 juni: Hellie verlof 16 juni: Sky VK controle Heb vandaag ook controle bij de verloskundige gehad en alles was goed! Hij ligt met het kopje omlaag en ze zei dat ie al een beetje ingedaald was. Dat was toch een grapje mag ik hopen????? Heeft iemand daar verstand van hier? Over 3 weken weer een check en weer 3 weken later gaan we het bevalplan bespreken. Raarrrrrr (maar leuk!).
nee hoor kan best dat je kindje al aan het indalen is...maar goed het kan ook net zo goed volgende week weer lekker rond zwemmen! als het maar rond de 36 weken echt ingedaald is....
dames...ik lees hier nu over een beval plan!!!! let op voor de dames die in het ziekenhuis gaan bevallen....ik beval altijd in een academisch ziekenhuis....je heb co assistenten en natuurlijk de echte artsen....bij mij vroegen ze tijdens het bevallen..of ik het erg vond dat leerlingen mocht voelen hoeveel ontsluiting had!bij elkaar heb ik totaal 5 leerlingen gehad!!op het moment dat je bevalt intreseert je niks en niemand.... op een gegevende moment vroeg ik aan een jonge jongen..zo dus jij wil verloskundige worden?"ik euw neee hoor...hij wilde iets op de eerste hulp doen. pffff op dat moment intreeserde het me niet,maar achteraf?????????voelde met net een kijkdoos!!!!! dus bij de 2e en nu ook bij deze bevaling heb ik van te voren gezegd dat ik geen co assistenten /leerlingen wil...en het was dus ook heeeerlijk rustig bij de 2 e bevalling!
Ohh spannend voor Ger29, als ze 5 mei voor het laatst online is geweest. Ben erg benieuwd!! Hoop dat ze ze binnenkort komt melden met meer nieuws. Doosje77 : dank je! Idd heel ontroerend, zo lief die uk! Ik heb eerlijk gezegd geen id of het kleintje al in kan dalen met dat aantal weken? Denk dat als dat niet goed was geweest ze er heus wel wat van gezegd hadden hoor! Hihi gek he, om 't over bevalplan te hebben? Maar zeker errrrg leuk!! Ben benieuwd hoor. Hier zit ik op dit moment te rillen op de bank, het is al zo koud de hele dag! Heb een hemd aan, shirt met lange mouwen, een dikke trui, warme broek en sloffen en nog koud :x. Zometeen maar eens een lekkere pot thee zetten. @Miekiee : eeuw! Ik moet die polonaise echt niet aan m'n lijf hoor. Weet niet hoe dat hier gaat straks, maar ik wil dat ook echt niet al dat gedoe er omheen. Ik wil poliklinisch bevallen, en geen idee hoe dat dan gaat. Maar goed dat je het zegt!! Zeker iets om in de gaten te houden.
Thanx voor de tip Miekieieie! Ik wil idd in het WKZ bevallen (academisch ziekenhuis) en zal nu van te voren aangeven dat ik niemand erbij wil. Ik vind m'n eerste keer toch wel heel persoonlijk en des te minder mensen des te beter. Een arts is wel handig. Daarbij doe ik al mee aan 1 of ander bekkenbodemspier-onderzoek waarbij ik 3 echo's krijg en lekker mag persen (op meerdere plaatsen.....) terwijl ze zo'n stang ertegenaan houden, dus ik heb mijn contribution to society wel al gemaakt. Period.
Dank je voor je belangstelling! We hadden sinds zondagochtend geen internet, ben net weer online en zie je berichtje. Het was super! We krijgen een meisje! Ze lag heel duidelijk met het buikje naar de voorkant en beentjes wijd, dus de echoscopiste zei dat ze het bijzonder goed kon zien. 'Maar je weet het pas zeker als het eruit komt.' Verder zitten het hoofdje, de ruggengraat en alle verbindingen in het hartje dicht, het middenrif is gesloten, het maagje zit op de goede plek, niertjes prima. Groei exact tot de op de dag gelijk. Mijn broer heeft een schisis, dus ik wilde dat ze daar even naar keek (dan hoef je je namelijk niet in te gaan stellen op borstvoeding en moet je van die grote geitenspenen hebben), maar de mond en lipjes zaten helemaal aan elkaar. Ze gaapte even en toen was het prima te zien. Ook wilde ik nog even weten of ze de slokdarm al kon zien. Ik had zelf bij de geboorte een slokdarmafsluiting (oesophagus atresie), en dan krijg je als moeder te veel vruchtwater en het kindje moet heel snel na de geboorte geopereerd worden, want het kan niet eten. De echoscopiste kon de slokdarm nog niet zien, maar ze zei dat ik het even met de verloskundige moest overleggen en dat ze dan over een paar weken nog een keer kon kijken. Lijkt me een goed plan! Over vijf weken mag ik weer naar de verloskundige en dan hoor ik het als het goed is voor het eerst een hartje! Verder alle nieuwen welkom, Miekiee sterkte met je nichtje en Marjolein: gefeliciteerd!!!
18-05-'10 ger29: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 07-09-'10 Bella: 36 jaar, zwanger van 2e kindje 22-09-'10 Snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 04-10-'10 Blauw78: 31 jaar, zwanger van 1e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 24-10-'10 Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 27-10-'10 Flapke: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 09-11-'10 Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje 11-11-'10 Samba: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 12-11-'10 Michelle77: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 14-11-'10 Ilona2802: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 15-11-'10 hummer1: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Aapje79: 30 jaar, zwanger van 2e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 22-11-'10 Mick76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 04-12-'10 Ongeduldig: 35 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 04-01-'11 Vera79: 31 jaar, 2e keer zwanger, 2e kindje 11-01-'11 Rastagirl: 34 jaar, zwanger van 3e kindje 11-01-'11 Dobslots: ?? jaar, zwanger van 3e kindje 19-01-'11 Jacqueline125: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 20-01-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 24-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Belangrijke data: 01 juni: Femke32 nekplooimeting 02 juni: snoetetoet vk controle 08 juni: Shadowcat76 vk controle 14 juni: Hellie verlof 16 juni: Sky VK controle Ik heb de lijst even aangepast, weet niet meer precies wie er nu welke kleurtjes hadden, als je iets verkeerds ziet, pas het dan aub zelf aan. Ik ben wel de eerste roze, veel jongetjes hier.
mag ik ook op de lijst? ik heb 1 juni de 20 weken echo (met 21 weken). we zijn 12 oktober uitgeteld van ons 2e kindje
@ Brenda: je kan de lijst even copy-paste doen, dan aanpassen wat je wilt (en evt. een kleurtje geven) en hier weer terugplaatsen. @Kvinna: super om te horen dat alles goed is!! Heerlijk ook om op die manier naar je kindje te kijken he? Ik vond het prachtig dat alles zo werd gecheckt, kan er uren naar kijken.
Jeetje, wat is er veel gekletst de afgelopen paar dagen. Marjolein, heel veel sterkte, ik las dat het helaas mis is gedaan.. Canna, leuk om even te lezen hoe het met je gaat. Ik gok dat Ger26 inmiddels wel bevallen is, dus jij bent als volgende aan de beurt. Succes met de laatste loodjes. Vera79, gefeliciteerd met de goede echo. Glimworm, jij ook nog gefeliciteerd en lekker testen hoor als dat je geruststelt. Zo'n wicht snapt er gewoon niks van Melanina, hoe is het nu met jou en je meisje? Maartjecyprus, ook gefeliciteerd, leuk zo'n nakomertje. En lekker, dat warme weer, hier regent het weer... Hoop alleen wel voor je dat het van de zomer niet te heet wordt. Snoet, irritant he, dat gezeur van die goede doelen. Snap niet dat ze mensen die al lid zijn nog bellen om meer geld te vragen, ben blij dat je wat geeft... Zou voor mij echt een reden zijn om op te zeggen en een ander doel te gaan steunen. Over het geslacht: mijn man dacht een meisje, ik dacht een jongen en de meeste mensen in mijn omgeving dachten ook een jongen. Hartediefje, zo'n 3d echo is zo mooi, je kunt echt al helemaal zien hoe je kindje eruit ziet en als het er goed voor ligt kunnen ze met 17 weken wel zien wat het wordt... Miekee, spannend he, dat afwachten tot je weet wat het gaat worden. Ga je het ook bekend maken als je het geslacht weet of houden jullie het geheim? En 5 assistenten langs je bed, verschrikkelijk zeg. Kan me voorstellen dat je daar achteraf niet blij mee was. Sky, fijn dat het weer wat beter met je gaat. Nog geslaagd met de BH-jacht? Shadowcat, fijn dat de nekplooimeting goed was, is toch weer een zorg minder hè. Doosje, is ie nu al aan het indalen? Dat is ook vroeg, of niet? En een bevalplan, ga je echt helemaal plannen hoe je het wilt doen? Kvinna, wat leuk een meisje, je bent de eerste roze op de lijst en fijn dat de echo goed was. Ga je trouwens in Zweden pas zo laat naar de VK? Is dan wel heel anders als in NL. Volgens mij ben ik nu weer bij, als ik iemand vergeten ben, sorry. Hebben jullie ook zo genoten van het afgelopen weekend? Zaterdag met mijn zoontje naar mijn moeder gefietst, hij voor het eerst op zijn eigen fietsje. Ik vond het zo knap, we hebben er bijna 3 kwartier over gedaan, enkele reis, maar hij hield het goed vol. Verder bij de schoonouders op de camping geweest, terrasje gepikt, en gebbqed. Lekker relaxed dus en genoten van de zon. Verder nog bezig geweest met de babykamer, wordt keileuk met de zilver en grijs. Nu nog 4 halve dagen werken en dan verlof
Ok dames, hier een foto van mijn buik met nieuwe buikband die ik net in de bus kreeg. Manlief noemde me gestoord (op een leuke manier hoor) en had vervolgens stiekum toch een HELE grote trotse smile op z'n gezicht. En een aardige buik al hè? @Hellie: bh-jacht is maar heel minimaal gelukt. 1 bh gescoord... Enne, doosje, je noemde me mietje met cup F? HA! Ik heb inmiddels cup H!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu maar kijken op internet. Zag wat tips hier op het forum. Enne lekker joh, al bijna verlof. Heb je 6 of 4 weken? @kvinna: Wat heerlijk dat de echo zo goed was!!! Superfijn voor jullie! En wat leuk, een meisje! Inderdaad de 1e hier. Oja, tipje: als men de lijst met de 'quote optie' kopieert blijft alles intact, ook de kleuren enzo. @Brenda, ik zet je er wel ff bij, ik moet van mezelf nog een afspraak toevoegen. @Miekiee: IEKS! Dus er zitten dan gewoon wat jongelui van binnen te voelen die niet eens het vak willen leren? Pff, inderdaad goeie tip, dat hoef ik dus ook niet! @Shadowcat: fijn dat de nekplooimeting goed was. Lucht toch een stuk op ook al is het een schatting, hè? En zo schattig hoe je omschrijft dat het beebje door even hoesten meteen wakker werd en ging bewegen. Aaaahhhh, lief!
Hellie, ik heb geen flauw idee wat zo'n bevalplan inhoudt hahaha!! De verloskundige noemde het en ik zei 'mmja oke, lijkt me een goed plan'. Maar toen ik thuiskwam dacht ik 'wat gaan we eigenlijk doen?'. Ben benieuwd dus haha! Lekker dat je bijna verlof hebt hee! Dan heb je dus 6 weken vantevoren gepakt toch? Ik moet nog 6 weken werken (heb 4 weken vantevoren), dan aansluitend meteen een weekje Frankrijk naar het huisje van m'n schoonouders (met m'n vriendje dan he). Heb ik al onwijs veel zin in. Hoewel ik het nu wel al benauwder krijg, m'n schoenen echt moeilijk aan en uit krijg en ik eigenlijk alleen relaxt ben als ik helemaal lig. Pfff... Hee maar met Marjolein is het niet goed gegaan?? Wat erg......volgens mij had ze ook al een geschiedenis en ik vond het net zo fijn voor d'r. Ik hoop dat we haar snel weer zien hier.