hahahahaha Americo, zo heet ie idd!!! Vort hup weg jij! Nou laat die UIT-tips maar zitten, want m'n vent moet 2 dagen honkballen en dan zondag met z'n oude collega's mountainbiken en bbq-en. Tsss. Ik dacht dat het allemaal om mij zou draaien deze 9 maanden, maar nee, Doosje krijgt geen tijd, alleen een mooie merrie. Die overigens niet meer te trimmen is, want ik kan serieus niets meer zien van wat onder m'n buik hangt. Zal je net zien, heb ik weer zicht, blijk ik helemaal grijs te zijn daar. Dus. Verder sluit ik me aan bij het commentaar van Pacific, want dat wilde ik ook zeggen. Thanx! En Snoet: mooi pensje hoor! Morgen gooi ik er ook eentje op (dan kan je nu al beslissen of je wilt kijken of niet).
Oh en dan nog even een serieuze Freudiaanse verspreking van m'n mannelijke collega: 'Goh, leuk hoor die buik, je groeit nu echt aan alle konten he'. *zucht* (n.b.: ik heb zelf nooit een Angelsound o.i.d. gekocht, maar ik zou 'm lekker 2e hands kopen en weer doorverkopen).
Ik krijg net een berichtje terug van Sunny: ze gaat bijna verhuizen en heeft het daar (en met werk) razenddruk mee. Ze zit dus niet meer op ZP, maar alles gaat goed en ze heeft vorige week de twintigwekenecho gehad, waarop alles er goed uitzag. Ze wilden niet weten wat het werd. Fijn dat alles goed met haar en de baby is, alleen maar vreselijk druk, dus! Verder gaat het met mij ook wel goed. Vorige week moest ik na de echo bellen om weer een afspraak met de vk te maken (hier bepalen ze de termijn aan de hand van de twintigwekenecho, gelukkig had de echoscopiste bij twaalf weken ook al gezegd hoe lang ik zwanger was, want ik lees overal dat vanaf een week of vijftien de groeicurves aardig uiteen gaan lopen) voor in de vierentwintigste week. Toen hoorde ik dat ik ijzer moest gaan slikken wegens bloedarmoede. Heel vreemd is dat: met de intake met tien weken hebben ze bloed geprikt, als het boven een bepaalde waarde was, was het goed, onder een andere waarde moest je direct ijzer gaan slikken en lag de waarde daartussenin dan werd je dat verteld als je belde voor de 24-wekenafspraak. Ik slik dus bijna een week ijzer en mijn middagdutje (ik had nog nóóit overdag geslapen, kon dat absoluut niet) is gelukkig weer verleden tijd. Dacht zelf helemaal niet aan bloedarmoede, maar blijkbaar had ik dat toch. Verder heb ik gisteren even een plasje weggebracht, dat ze nu lekker aan opkweken zijn (voer voor jouw schimmel, Doosje?), want ik heb toch wel vaak harde buiken en ik heb ook het gevoel dat ik mijn blaas niet helemaal leeg kan plassen. Ook nog nooit een blaasontsteking gehad (en die schijnt tijdens een zwangerschap sowieso anders aan te voelen), dus ik ben benieuwd. Vooral die harde buiken vind ik erg vervelend, en ze komen vooral 's ochtends voor het opstaan, rond het naar de wc gaan en als ik rustig zit of lig. Helemaal niet als ik me inspan dus. Voel me er niet helemaal prettig bij, dus ik hoop dat het een blaasontsteking is. Lekker lang berichtje zo op de late avond, heeft iedereen weer wat te lezen. Slaap lekker!
wat fijn miekie dat je dochter een micky krijgt, das ideaal!! en geen gefrut met slangetjes weg plakken onder de kleding.... kvinna, wat vervelend van je buik.... daar kan je echt last van hebben.... gek he hoe moe je kan zijn van beetje ferro te kort! ik weet niet of ze dat bij jou verkopen in een drogist ofzo maar floradix is op basis van vitaminen en verhoogt ook je "ijzer" je hebt het zowel in drankje als pillen. voordeel is dat j er niet van verstopt raakt, van ijzertabletkjes kan je zo'n harde zwarte keutel krijgen auw auw! (ook dar weet ik ff weer geen andere nette woorden voor, sorry voor de beelddenkers onder ons.) hihi doosje... idd een freudiaanse verspreking.... en bedankt he! van je collega moet je het hebben. ik zou deze week van mijn hart geen valkuil maken.... ben ook zo goed in het verdraaien van spreuken.... voor iedereen fijne dag!
snoet mijn meisje heeft zich nooit echt laten horen ook niet met de angelsound zelfs soms bij de vk was haar hartje ver te horen Hopelijk werkt de angelsound wel bij jou beeb
hoihoi De 20 weken echo was weer bijzonder, alles was goed. weer een mooi manneke. Met mij gaat het nog steeds niet lekker, veel moe, niet fit niet lekker. helaas hele andere zwangerschap als bij Sander. gr brenda
OOK EEN ZOON! LEUK!!! BRENDA ...jeetje er zijn er echt veel hier op zp die een zoon krijgen? ben benieuwd...no 5 weken..pffffff....ik ga het tegen niemand zeggen...BEHALVE NATUURLIJK TEGEN JULLIE....HIHI MOET TOCH ERGENS M'N EI KWIJT?
Dank u, ben inderdaad een beelddenker en dat kan soms lastig zijn, als mensen het over verwondingen, operaties of grote hoogtes hebben, iee. Een keutel vind ik nog wel schattig. Ik kijk even hoe het zich ontwikkelt, mocht ik er last van krijgen dan ga ik daar zeker naar kijken. Bedankt voor de tip! Aambeien hebben zich hier nog niet gemeld, maar daar had je ook al een mooi middeltje voor, dus ik ben goed voorbereid op allerlei kwaaltjes. Brenda, fijn dat alles goed was bij de echo. En inderdaad nog een jongen, het is niet dat het oorlog is of zo. (In een oorlog worden meer jongetjes geboren dan meisjes, bizar genoeg.) Benieuwd wat er vandaag bij Pacific te zien is! Van Sky weten we het al. Morgen gaat ons huis in de verkoop, spannend! Dan gaan we weer terug naar Nederland, benieuwd of dat nog voor de bevalling lukt of dat ik toch in het Zweeds zal moeten persen. Druk wordt het zeker de komende tijd.
@ Brenda leuk een jochie!! Gefeliciteerd! @ Kvinna: harde buiken zijn irritant idd! Ik heb het wel eens als ik me eigenlijk heel lekker en ontspannen voel en op straat loop en ineens wordt ie dan hard. Voelt zwaar irritant. Bedankt ook voor je donatie. Ik ben net even bij de huisarts geweest en het was waarschijnlijk toch geen schimmel, maar gewoon zwaar geirriteerd. Hoe ik daar dan weer aan kom (van de seks kan het niet, want die heb ik nu even niet)....? Om even te vieren dat ik vandaag 30 weken ver ben, een foto! (omvang buik is trouwens 112 cm Snoet, dus je hebt nog even ) Thema vandaag is duidelijk safari (aangezien ik al een beetje in de 'dieren' zat de laatste tijd).
Hallo dikke dames! Tja, ik word al heel de tijd, zodat het bijna m'n vaste naam word..., Bessie Turf genoemd door man"lief".... Onze 20 weken echo is pas om 14 uur vanmiddag, dus nog ff wachten.... @Snoet, een prachtige buik!Ziet er goed uit. Ik dacht dat ik al zo'n dikke buik had maar die van jou is zeker net zo groot! Bij mij zit er alleen nog wat vet bij... En idd erg bedankt voor al je beeldspraak, ben een heel erg visueel denker, maar goed, je houdt het in belans door ons ook weer volop middeltjes tegen kwaaltjes te geven. @Brenda: fijn dat alles goed was en zeker leuk; ook een jongen! En moe ben ik ook nog heel veel. Jammer maar ja, we moeten er doorheen en het gáát over! Houd dat in gedachten. Dat helpt mij door de wat zwaardere dagen heen. We werken naar 1 doel toe en ik zeg telkens, dan maar alle ellende (valt nog mee hoor) maar als we er maar een gezond en heerlijk kind voor krijgen en er zelf straks weer goed bij lopen. Toch? @kvinna: jasses, dat voelt niet lekker. Ik herken dus wel wat jij hebt... Door die overbelaste banden dacht ik dat het dat was maar m'n buik is ook echt heel hard tot bovenaan helemaal en pijnlijk en opgeblazen gevoel en het voelt aan of ik de hele tijd moet plassen en dan zit ik en komt er een miezerige paar druppeltjes uit. En dan nies ik even later en is m'n slip nat... Misschien ff navragen ook. En spannend je huis verkopen. Hoop heel erg voor jullie dat het lukt, kun je misschien toch wat meer ontspannen de bevalling tegemoet. Tevens heb ik sinds 1,5 week iets raars. Ik kan nu sinds 2 weken niet meer op m'n buik slapen, voelt niet fijn, maar ben dus een echte buikslaper, al heel m'n leven, dus dat is zowiezo wennen. Nu heb ik gemiddeld zo'n 3 keer in de nacht dat ik wakker word omdat rechts in de plooi van lies en bovenbeen een grote plek geheel verdoofd aanvoelt, alsof iets afgekneld is. En of ik nu links of rechts op m'n zij lig, het blijft. Ook links heb ik aan de buitenkant van m'n bovenbeen soms zo'n verdoofde plek. Nooit overdag, alleen als ik slaap. Nu heb ik jaren geleden ooit een zo'n verdoofde plek gehad op m'n linkerbovenbeen aan de voorkant en m'n fysio zei dat dat kwam doordat een zenuw werd afgekneld in m'n buik. Zou dit nu ook weer hetzelfde zijn? Door de groei van de buik? Niet fijn want het is pijnlijk daarna net als een slapend been en voelt eng aan en ik word er wakker van. Misschien toch maar ff bellen weer naar hem van de week, of naar de huisarts... @snoet: ik ben zéér tevreden over de Angelsound en heb 'm ook via marktplaats gekocht. Ben er erg blij mee. Heb ook het hartje opgenomen op de pc en via mail naar mensen gestuurd. Kreeg er superleuke reacties op en iedereen vond het zo'n enórm sterke hartslag! Echt heel leuk om te delen. @Pio: sterkte met je nek! Heel akelig. Hoop dat het snel weer normaal is voor je. Is heel vermoeiend zoiets. @Avon: oh heerlijk!!! Een boot!! Dat willen wij ook heel graag. Manlief is een echte zeiler (zelfs zeilinstructeur geweest op Sardinië, wat een "baan"....) en wilt al jaren een boot maar er komt telkens wat anders tussen. Misschien in de nabije toekomst. Geniet!! @Miekiee: sterkte met de huizenherrie... Dat vind ik altijd zo balen, maar je hebt gelijk, als het na de bevalling maar klaar is. Kun je tenminste lekker rustig je kraamtijd doorkomen. En fijn dat het goed gaat met je oudste. En zo leuk dat je je beebje hebt gevoeld! Ik denk al een week dat ik af en toe wat voel maar weet niet wát te voelen dus kan ook m'n darmen ofzo zijn. Wil het weten!! :x @Pacific: Hoop dat je een hele fijne 20 weken echo hebt vandaag! En laat je het ons ook weten wat het is? Nou, ik kan wel doorblijven ouwehoeren maar moet maar eens stoppen. Als ik iemand vergeet, sorry, en ik wens jullie allemaal een zonnige dag toe en ik hoop tot straks met goed bericht!
Oh en zie net jouw foto Doosje: een érg mooie buik! En die kont is hardstikke slank!! Ze moeten niet zo zeuren!!!8) En wat heerlijk dat je 30 weken bent. Weer een grensje bereikt. En geen schimmel dus? Geïrriteerd en geen sex? Hmm, misschien weer iets te veel gespeeld? Of doe je dat ook ff niet? Manlief kwam laatst trouwens ook weer nader tot me in bed (wat zeg ik dat netjes) maar kreeg meteen een harde buik en dat was níet fijn! Dus heb hem maar ff ge-ver-pleziert. Geniet nu zelf al van fijne strelingen en knuffels. Is ff genoeg nu.
Even een ego berichtje. Willen jullie voor ons duimen. Vandaag de 20 weken echo gehad, alles leek goed tot ze bij het hartje kwam, ze kreeg er geen duidelijk beeld van, er kwam een andere echoscopiste bij en die lukte het ook niet. Nu worden we nog gebeld om straks bij de gynacoloog of in het AMC er naar te laten kijken. Het kan nog alle kanten op maar we zitten wel in de zenuwen. Het is trouwens een meisje om het hier weer een beetje recht te trekken.
@ Sky: haha nee niet gespeeld! Het zit op slot, er komt even niets meer binnen totdat er iets heel groots uit is hihi. En thanx voor het compliment! Ik zou ook even de huisarts bellen hoor, je kan het maar beter even vragen. Is het niets, dan maakt het ook niets uit. @ Pacific: ik ben al HEEEEEEEL hard voor je aan het duimen!!! Misschien ligt het gewoon aan het beeld en draait ie teveel of is er iets anders aan de hand wat straks heel goed verklaard kan worden. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend in de zenuwen zit nu hee...ik vind het ook echt heel shit voor jullie!! Ik blijf doorduimen en heel heel heel veel succes straks!!! Enne....laat je niet wegsturen voordat je vandaag antwoord hebt op al je vragen! Sterkte!!
Ik duim met je mee! Netjes van ze dat ze het meteen vandaag willen afhandelen en dat ze ook duidelijk zeggen dat ze het gewoon niet goed kunnen zien. Heel zorgvuldig allemaal, maar dat maakt het niet minder eng en naar. Succes!!! O ja: gefeliciteerd met je dochter! Leuk hè?
oooooooh ik snap dat je nu erg in de zenuwen zit...ik duim voor je meis!en wat leuk.....EEN MEISSIEEEEEEE!!!!LAAT JE HET WETEN????
ooooh pacific krijg hier ter plekke kippenvel.... ik houd mijn duimen voor je klaar! gatsie! en misschien is het idd niets..... omdat die echoscopistes niet zeker zijn maar toch..... meis sterkte! doosje wat een mooi zwangerlijf heb je! sky, dat verdoofd gevoel kan ook van de beeb komen, die kan tegen een zenuw of een slagader liggen (onderste holle ader die naar de benen vertakt zit in de buurt van de baarmoeder.) helpt het als je op je zij gaat liggen? buik ondersteunen met plat kussen en een kussen tussen je knieen, het klinkt idioot maar kan wel helpen. als het herstelt dat "dode" gevoel is het wel goed. maar ik zou het ook zeker even met de dokter bespreken. KVinna, spannend! weer terug naar nederland voor jou een gok waar beeb geboren gaat worden dus! toy toy toy! haha en jullie hebben de boel dan allemaal wel op slot gezet , maar bij mij is het andersom, manlief vind het eng.(was bij snoetekind ook zo) maar das erg vervelend gezien mijn libido een higher level heeft bereikt.... ik droom er zelfs van! echt... de afgelopen week leek ik de gooische matras wel hahahaha vannacht was ik op een feestje van dj tiesto! (en zo'n lekker ding vind ik dat helemaal niet....) ik ben zojuist bij de vk geweest en beeb dook steeds weg voor de doptone, ik voelde het gebeuren zo grappig, ik zei al tegen haar zie maar dat je hem pakt! want hij draai alweer weg! ik had het idee dat ik over de 70 zou wegen maar nee hoor weeg net 68 hetgeen voor mij keurig is gezien ik normaal rond de 63 zit ga nu even relaxen op de bank...kom straks even spieken of pacific al iets weet....
hoi meiden, pacific....ik draai mee met mijn duimen voor je hoor. hoeft niet altijd iets slechts te betekenen hoor!!!!!!!! snoet...wat een mooie buik heb je zeg! en ben blij dat alles goed gaat met je beeb en jezelf! ikzelf heb gister weer een echo gehad ( in belgie elke maand he) en mijn poezewoefke lag heerlijk te dansen in mijn buik. dus alles ok. ben zo blij.!!! nekplooi was goed dus hoop nu dat in combinatie met mijn bloed alles ok zal zijn. dat weet ik dus nog niet. lekker dag je he vandaag!!! zometeen lekker buiten!
Thanx Snoet! (bij gebrek aan een blozende smiley). Femke, wanneer krijg je de uitslag van de nekplooi? Spannend! Ik wil ook wel elke maand een echo