30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Doosje ik had bij Tim ook en voorliggende placenta en ik voelde idd ook veel minder en minder heftig dan andere omschreven. Nu ligt de placenta aan de rugkant en dit verschil is zo duidelijk! Het klopt dus wat je omschrijft maare als je het niet vertrouwd moet je wel de vk bellen hoor, beter een keer teveel dan 1 keer te weinig! Daar zijn ze voor!

Verder wel alles gelezen maar ff geen puf om te reageren...sorry....

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi hoi,

@ Doosje: Ik heb bewust niet om medicijnen gevraagd. Toen ik ongeveer 10 jaar geleden mijn burn-out gehad heb, heb ik 5 jaar lang medicijnen gehad die niet hielpen, althans ik merkte het niet (behalve dan de bijwerkingen). Ik heb later via mijn vorige huisarts ritalin gekregen omdat we het idee hadden dat ik meer in de richting van rust in mijn hoofd nodig had dan alleen anti depressiva. Dat hielp geweldig goed. Ik ben daarmee gestopt (in goed overleg) toen ik ging samenwonen, omdat ik toen structuur had opgebouwd. Ik zou op zich nu wel weer baat hebben bij ritalin, maar dat mag dus niet tijdens de zwangerschap en ik wil eigenlijk niet weer terug aan de medicijnen......
    Het gaat langzaamaan wat beter. Afgelopen weekend hebben de mannen het behang van de babykamer getrokken en ik wil vanmiddag beginnen met schuren van plinten en kozijnen. Dan is dat maar vast gebeurd...... Op die manier doe ik er ook wat aan......
    Groetjes,
    Elleke

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ elleke: fijn om te horen dat het wat beter met je gaat. Ik snap dat je niet meer aan de medicijnen wil. Ik hoop alleen wel dat je jezelf niet bezig houdt om dingen weg te stoppen en niets te voelen, maar omdat je ook echt wil doen wat je wilt doen. En denk aan het feit dat principes soms veilig voelen, maar iets overeind houden van wat eigenlijk helemaal niet nuttig of zinnig voor je is. Maar dat kan je zelf beter inschatten dan ik. Kleine stapjes. Ik hoop voor je dat je nu in een opwaartse lijn zit en dat het ook alleen maar beter met je blijft gaan. Volgens mij ben je al goed bezig.
    @Citroen: thanx voor de reactie! Ik zal de verloskundige ook eens bellen. Ik verwacht idd dat ze hetzelfde zegt, maar dan ben ik i.i.g. gerustgesteld. Daar gaat het me ook meer om dan dat ik nu perse gecheckt wil worden o.i.d.

Oh trouwens nog een tip voor Elleke: neem een abonnement op de Flow! Dat is echt een supergeweldigblad (ik ben fan!) met allemaal vrolijke stukjes, hoe richt je je leven in zoals jij dat wilt, herkenningsverhalen, erg mooi vormgegeven en vaak met leuke knip en plak dingetjes die je van vroeger kent en waar je blij van wordt. Lost natuurlijk je gevoel niet op, maar het neemt mij altijd even weg van de realiteit en geeft wat nieuwe inzichten. Via Sanoma kan je een proefabonnement nemen geloof ik.

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke en doglover, fijn te horen dat het beter gaat!

Doglover...ooo..soms kun je ze wel wat doen he hahahaha... de ene dag zijn ze zoooo lief en de andere dag is er echt niets goed. Hoop dat je toch wat dingen kan doen zodat je het gevoel hebt iets nuttigs gedaan te hebben.

Twijfel, hoop dat je ook snel hier officieel mee mag praten, want je mag altijd even inbreken hoor!! Maar de duimen draaien voor een zwangerschap!

Hier krijg ik nu toch wel een beetje nesteldrang geloof ik hahahah...zou het liefst ook al aan het kamertje beginnen..maar eerst moeten de kast en commode van mijn zoontje terug naar mijn ex en dan moet mijn man nog de muren glad strijken (en dat kan eigenlijk alleen maar in het weekend en dan ook nog eens als de kindjes van hem er niet zijn.....)
    Ik heb de stof voor de bekleding van het wiegje binnen...zooooo schattig! Mijn ma gaat de bekleding maken, we krijgen het wiegje van haar en dr man. Het is met broderie van kroontjes en zonnetjes... wat zal ons prinsje of prinsesje daar mooi in gaan slapen!

Ik heb vannacht gedroomd....dat we een jongetje kregen en ook nog een naam erbij!!!! Ik een sms naar mijn man en hij vond de naam ook wel aardig klinken...dus wie weet is dit een voorteken???? hahahaha..ben zo benieuwd, mijn man is er van overtuigd dat het een meisje is. Maar daaar hebben we al vanaf dat ik vijf weken ben een naam voor, laat maar snel komen die echo's! (19 juni de pretecho op 17wk, 12 juli de 20 weken echo bij de vk, 22 juli bij de gyneacoloog op 22 wk en dan 7 aug nog een pretecho op 25 wk...dus dan zullen we het toch wel echt moeten weten he!!!)

Fijne dag allemaal...wordt hier een poetsdagje denk ik

5. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Hierbij nog een 30+ er.

Inmiddels zwanger van de 5de, maar deze keer met een nieuwe partner.
    Ons eerste kindje samen dus.

Dit was wel weer even wennen omdat mijn jongste alweer bijna 9 word en de oudste 12.

Wat over mij zelf...
    32 jaren jong, bijna getrouwd en samen onend met ons nieuwe samengesteld gezinnetje.
    Verslaaft aan paarden, gelukkig manlief ook (heeft eigen paard)
    Bijna 27 weken zwanger van een meisje en we staan wegens groeiproblemen onder controle bij het WKZ in Utrecht.

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Welkom annebe!

Hier ook een samengesteld gezin...ik een zoontje van 3,5 uit vorig huwelijk en mijn man een dochter van 8 en een zoon van 7 uit vorig huwelijk. In september bevallen van ons meisje die op 38 wk overleden is in mijn buik en nu zwanger van een nieuw wondertje...dus straks ook samen vier kindjes 1x in de twee weken.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Annebe! Gezellig zo'n samengesteld gezinnetje hoor, leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Even ego: had dus vanochtend gebeld met de verloskundige of gerustgesteld te worden dat het normaal was dat ik met de placenta voor nu zo weinig voelde. Moest ik toch even langskomen, omdat ze dat gek vond, want dit waren wel de weken waarin het kindje heel veel beweegt (nu heeft ie nog wat ruimte). Hartje gehoord en echo gezien en natuurlijk opgelucht. Maarrrr toen wilden ze dat ik toch nog door ging naar het WKZ, om voor de zekerheid toch een ctg en echo te maken. Pfff....zo had ik het allemaal niet bedoeld, maar van de andere kant is het wel fijn als je verloskundige je zo serieus neemt. CTG was helemaal goed en echo ook. Op de echo zagen we ook echt een dikke placentawand aan de voorkant. En omdat het kindje al met het hoofdje omlaag ligt, bedenkt het zeg maar mijn hele kindje. Zo zag je dus letterlijk dat het heel logisch was dat ik zo weinig voel. Ook toen ie druk aan het bewegen was voelde ik maar een klein tikkie binnenin. De assistent-gyneacoloog zei tegen me dat ik ook niet meer beweging hoef te verwachten de rest van m'n zwangerschap dan wat ik nu voel. En dat vond ik pas echt een geruststelling, want nu weet ik i.i.g. wat ik kan verwachten en snap ik ook dat het heel logisch is.
    Toch weer fijn!
    Nu ffe koken.

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    wat fijn meis dat je lekker gerustgesteld ben! zo ga je de laaste weekjes toch lekkerder tegemoet

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, wat fijn dat het zo goed opgevat werd en je goed onderzocht werd!!! Je weet nu gewoon waarom je de kleine niet zo veel voelt en dan loop je toch weer wat geruster voor de komende weken.

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd Miekieie en Hartediefje, dank voor jullie lieve berichtje! Gisteren partnerworkshop gehad bij de zwangerschapscursus, incl. de weeendans (aaahahaha), dus we kunnen!
    Hoop dat met jullie alles goed is.

11. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Zo ik loop wat achter merk ik, had even geen puf om te reageren.

-Snoetetoet ik hoop dat je een fijne vakantie hebt, bedankt voor de knuffel.
    -Wendy gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom.
    -Hellie heerlijk dat je verlof hebt geniet ervan.
    -Sky kon jij je gewonen broeken nog aan? Hier al vanaf week 9-10 aan de zwangerschapsbroeken.
    -Shadowcat mooi buikje al
    -Kvinna wat lekker dat je de kleine zo voelt bewegen.
    -Doglover gefeliciteerd met je mooie echo, de kleine is nu al eigenwijs:)
    -Maartjecyprus gelukkig ook een goede echo, leuk dat je nog een keertje kan spieken.
    -Doosje77, bij mijn dochtertje lag de placenta ook aan de voorkant, ik heb mijn buik nooit heen en weer zien gaan en de schopjes voelde ik op een gegeven moment wel maar nooit heel duidelijk of heel vaak. Fijn dat je langs mocht komen en dat het duidelijk is waardoor het komt.
    -Hartediefje benieuwd of je voorgevoel uitkomt.
    Annebe welkom, wauw je vijfde kindje. Hoe vinden de andere kinderen het want die maken het heel bewust mee?

Vandaag de snelle uitslag gehad van de vruchtwaterpunctie en die was goed, over 2 weken horen we de rest van de uitslag.
    We hebben voorlopig besloten er voor te gaan als de uitslagen verder goed zijn. Nu is het even afwachten. Vrijdagmiddag gaan we lekker voor een weekje weg met de camper van mijn schoonvader.

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Super, Pacific, dat de voorlopige uitslag geen verdere afwijkingen aan het licht heeft gebracht. Ook lekker dat jullie al een beslissing hebben genomen over het verdere verloop.

Ik hoop dat je komende week lekker even kunt uitrusten, alvast heel veel plezier en rust toegewenst!

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb net mijn eerste echo gehad; ik ben er helemaal onderste boven van!:)

we hebben het vruchtje goed zien zitten en het hartje klopte als een tierelier!!
    en dat terwijl ik nooit iets zie op echo's ;)
    (mijn vriend werkt in de farmacie en zei voor de grap dat ze ukkie maar wat moesten voorschrijven voor hartkloppingen :D:D

Ben helemaal in de wolkjes!
    de vk zei dat ik misschien een weekje vroeger zwanger zou zijn, maar dat dat nog niet met zekerheid te zeggen is.

24 Juni heb ik een intake en de termijnecho van 9 weken
    ik zal straks mijn echo in mijn fotoalbum zetten.

14. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    heeeeeeeeeeele fijne dagen meid....geniet van je rust....heb je echt even nodig!

15. glimworm

hha ja zei de vk ook al, maar ik heb nog geen last van zwangersschapsmoeheid 8)

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Pacific wat fijn dat de vwp goed lijkt te zijn! Geniet (ondanks alles) van je weekje weg, dat hebben jullie wel verdient!

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Glimworm, mooi he zo'n wormpje met knipperlichtje!

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Leuk hè? Ik stond ook te stuiteren na mijn eerste echo. Mooi dat je een lekker kloppend hartje hebt gezien, dat maakt de kans dat er iets misgaat toch alweer een heel stuk kleiner. Geniet er maar van!

19. glimworm

thanx meisjes!
    @ Citroentje: op de echo zelf zag het er idd als een knipperend glimwormpje uit :D:D

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dames zouden jullie op Tim willen stemmen?
    Hij is geselecteerd in de fotowedstrijd van Koterkado!!
    Ga naar http://koterkado.hyves.nl en stem in de poll op foto 31
    De foto kun je bekijken bij de foto's!

BEDANKT!!!

Deel Deze Pagina