30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @Citroentje: Heb gestemd!
    Dames, ga Citroen ff helpen en stem!! Tim loopt een beetje achter......

Groetjes,
    Elleke

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he lieve meiden,

ben verdrietig want ik moet een vruchtwaterpunctie. heb een getwijfeld om het hier te melden omdat ik geen discussie wil over wel of niet de punctie laten doen.
    maar sky is the limit was zo lief om te zeggen dat ik het toch moest doen omdat zij veel steun vond bij jullie.
    ik heb de punctie op 23 juni om 09.30. willen jullie duimen voor me please?
    nekplooimeting was goed en neusbeentje ook goed alleen hebben ze iets gevonden in mijn bloed.
    ik loop een beetje met mijn ziel onder de arm en hoop zo dat ons kindje gezond is!!!

sorry voor ego-berichtje maar zo is het nu eenmaal.
    please meeduimen meiden...
    thanks...

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Femke32 tuurlijk duim ik voor je!!! Heel veel succes met het wachten want dat lijkt me zo erg, je kunt niks.....

En wat betreft die discussie hoef je denk ik niet zo bang te zijn...wat ik er hier over heb gelezen is dat iedereen toch wel de ander z'n keuze respecteerd ook al zouden ze zelf voor iets anders kiezen.

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Femke, als je het ergens kwijt kunt is het hier. We zijn allemaal (met meer of minder moeite) zwanger en weten wat een vreselijk spannende en nare tijd het is als je hoort dat er iets niet helemaal goed lijkt te zijn en je daarvoor welk onderzoek dan ook moet ondergaan.

Ik zal voor je duimen, nog bijna twee weken wachten, wat vreselijk. Sterkte!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    He Femke.... je kunt hier altijd alles kwijt hoor! Iemand die je zou veroordelen omdat je die vruchtwaterpunctie laat doen, moet eerst naar zichzelf kijken. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, je hebt ook al het een en ander meegemaakt en het is niet niks allemaal.
    Ik hoop en duim voor je dat de uitslag van de vwp gewoon goed is en je daarna volop kunt genieten van de zwangerschap.
    En als je ziel te zwaar wordt, dan gooi je het er hier maar uit!!!!!
    Hebben ze ook gezegd waar het eventueel dan een oorzaak voor kan zijn dat je bloed niet goed is? Weet je wat er afwijkt in je bloed? (als je er niet over wil praten, moet je het ook zeggen hoor)

Dikke knuffel...wachten is zo vreselijk en de tijd gaat dan zo langzaam.

6. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk

niks ego bericht !!!! dit moet je toch kwijt dame? en dit is niet eens een discussie waard.....zo en zo wil niemand horen dat er iets misschien mis is...en als het miss wel zo is...steunen wij deze met z'n alle!!!! hoop dat je goed nieuws gaat krijgen..want dit is zenuw slopend!
    meis met z'n alle duimen we voor jou en de beeb.
    en als je even wilt praten ..weet je ons te vinden meid.

dikke knuff!

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    wat lief jullie reacties zeg.
    doet me goed echt!!!

uit mijn bloedwaarden is een kans van 1 op 61 gebleken maar omdat mijn nekplooi en neusbeentje zo goed waren komt de kans in totaal op 1 op 356 uit. dat noemen ze een licht verhoogd risico.
    geen idee wat dat allemaal te betekenen heeft.
    ik weet alleen dat met mijn dochter de kansen iets beter lagen en dat ik nu voor een tweede keer een punctie moet ondergaan.
    had zo gehoopt dat het deze keer niet nodig zou zijn.

oh meiden....wanneer mag ik nu eens gaan genieten. het zou zo fijn zijn dat alles goed was.
    thanks voor jullie steun!!!
    ik zal niet alleen over mezelf praten hoor...
    en ook naar jullie luisteren en reageren. thanks nogmaals

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

lieverd, misschien zullen er mensen verschillend denken over bepaalde onderzoeken, maar als jij vind dat ze nodig zijn, (al is het maar om jezelf gerust te stellen) moet je daar gewoon over kunnen praten, al dat gepieker is niet goed voor poezewoefke en kun je beter hier van je afschrijven.

ik hoop dat je snel een positieve uitslag krijgt en je gauw mag genieten van de zwangerschap!

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Pacific: wat superfijn dat de eerste uitslagen goed zijn. En ook dat je al een beslissing hebt genomen. Dat maakt het meer dragelijk voor jullie. Goed dat je er ook even tussenuit gaat. Je staat niet bepaald voor makkelijke keuzes binnenkort. Maar stapje voor stapje en beslissing voor beslissing zeg ik dan altijd maar. Doe rustig aan..
    @ Glimworm: wat onwijs leuk zo'n echo he!! Ik stuiterde idd ook, dus geniet ervan!!
    @ Femke32: gewoon lekker 'ego' zijn en hier je hart luchten hoor. Wat er wordt gezegd klopt: mensen zullen hier verschillende meningen over hebben en beslissingen in nemen, maar het gaat erom wat jij wilt en hoe jij en je partner dit voelen en aangaan. Ik vind het erg balen voor je dat je een vruchtwaterpunctie moet ondergaan. Dat is niet niks, dat hebben we bij Sky idd ook wel gemerkt. Als het wat scheelt: ik had het ook gedaan, ik zou het ook zeker willen weten. En het grote genieten? Dat begint vast en zeker als de vruchtwaterpunctie goed is. Dan kom je het hier maar lekker uitschreeuwen en gaan we allemaal knuffelen en juichen! Hou je ons op de hoogte? Sterkte meid en: denk vooral aan jezelf!

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh en Citroen: ik heb gestemd natuurlijk!

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heb ff een stuk terug moeten lezen, hoop dat ik niemand vergeet...

Elleke, fijn dat het weer iets beter met je gaat.

Hartediefje, ben benieuwd of je droom klopt. Blijkbaar is dit in de meeste gevallen wel zo... Nog een weekje en dan weet je het..

Annebe, welkom en gefeliciteerd!

Doosje, fijn dat je weer gerustgesteld bent, het lijkt allemaal zo overdreven zo'n extra controle, maar beter een keer te veel dan te weinig.. Vond je man/vriend de partneravond ook zo leuk? :D Die van mij was zo blij dat ie weer mee mocht, not, hahahaha. Vooral die jaren 70 film is altijd een groot succes:D

Pacific, fijn dat de eerste uitslag goed was, hopelijk geeft het jullie wat rust en kun je wel genieten van je weekje vakentie.

Glimworm, mooi is dat he, zo'n eerste echo met kloppend hartje, ik zat ook met tranen in mijn ogen.

Femke, wat vervelend dat je een vwp moet, ik zal voor je duimen en we gaan er gewoon van uit dat alles goed is.en idd, voor die discussie hoef je hier niet bang te zijn. Het is er hier een tijdje terug al eens over gegaan en natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening hierover, maar die meningen worden wel allemaal gerespecteerd.

Hoe is het met de rest van de dames?
    Hier gaat alles prima, doe lekker rustig aan en ga nu met zoonlief naar het voetballen kijken, ben er zelf niet zo kapot van (op de wedstrijden van oranje na dan), maar hij wil het graag zien. Hij heeft namelijk een eigen mening met zijn 5 jaar en is totaal niet gebrainwashed door zijn papa:D

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hellie...het zit er al vroeg in dan de voetbalgekte hahahahaha.

Ik weet niet of ze volgende week al iets kunnen zien en als ze wat kunnen zien moet het wel overduidelijk zijn voor ik het echt geloof denk ik...want dan ben ik 17 weken. Maar goed, op 12 juli krijg ik dan mijn 20 weken echo...en maar hopen dat de kleine mee wil helpen en goed wil liggen he hahahaha

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Hellie: m'n vriend vond de partneravond idd een doorslaand succes hahaha ;) Ach ja, dan weet ie ook waar het over gaat. En serieus: vanochtend was ie opeens 'Altijd is Kortjakje ziek' aan het puffen...hihi. Ik had ook nog een hele discussie met 'm, want hij vond het relaxter om 4x te puffen, maar ik zelf doe liever 7x (Kortjakje). Met die korte puffen ga ik hyperventileren...:( Ik heb de discussie uiteraard gewonnen.

En dan nog iets uit de categorie 'toch wel een beetje ranzig': ik stond vanochtend onder de douche en wat denk je?? Melk! Gatverdamme :x Een beetje maar hoor (nog geen druppel eigenlijk), maar ik voel me toch vies. Misschien moet ik nog even ergens doorheen ofzo....pfff
    Ik heb maar van die padjes ingedaan.

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Doosje haha hoe herkenbaar ik had dat ook ineens een keer ik heeel hard iewlllll hahah .
    En bij mij begon het pas echt te lekken toen ik ging bevallen .

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha, heb er deze zwangerschap nog geen last van gehad, de vorige keer wel, ik was gelukkig thuis, zat op mijn gemakje voor de tv, zegt mijn man ineens: Wat heb jij nou?
    Lekkende borsten dus, echt heel fijn, en dan word je ook nog heel hard uitgelachen door je man;)

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ik vind het heerlijk dat ik niet de enige ben!! Pfoei!

Hoe is het met de rest? Pacific, Femke?

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje hahahaha..vies he.... ik had het na de laatste bevalling..kreeg ik tabletjes om stuwing te voorkomen en ik heb me daar toch gelekt. Gelukkig had ik verder niet echt pijn eraan, maar ik vond het wel een vervelend iets op dat moment. We zullen zien of het over een tijdje hier ook weer komt.

18. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Zo..., daar ben ik weer een keertje. Pfffff, wat een werk allemaal. Maar goed, we hebben al weer heel wat gedaan. En dat is fijn om te zien.
    Ben wel elke avond na het eten helemaal op. Echt totaal niets meer waard. Gisteravond zag ik wit van de moeheid zei manlief, dus ben om 9 uur maar naar bed gegaan.
    Maar volgend weekend gaan we beginnen met verven en latexen in de babykamer!!!! Heb daar zo'n zin in!!
    En wat een spullen kan iemand verzamelen zeg! De toekomstige babykamer stond vol met 4 kasten en die spullen moesten nu naar een andere plek verhuizen... :$

Hahahah @ Doosje: is dat zo vies dan, melk? Kan me wel voorstellen dat je ff schrikt. en lastig als je niet thuis bent. Met van die natte plekken in je kleding... ;)
    En wat spannend was dat, dat gebeuren int zkh met beebje. Poeh! Gelukkig was alles goed en normaal.
    Gek dat de een dus veel voelt en de ander amper iets.

@Femke: zie je wel. We hadden via priveberichten contact maar het is hier een heerlijk warm bad (zoals ik het eerder noemde) waar je echt bijna alles wel kwijt kan. Men zal je niet veroordelen hier. Eigen meningen zijn goed maar ieder zijn eigen, dus dat is nooit fout.
    Ik wens je nogmaals verschrikkelijk veel geluk met de vwp. Wees sterk en bedenk, die nekplooimeting en bloedtest zijn "maar" een schatting. Dus het hoéft niets te betekenen. Ik hoop het met heel m'n ziel.

@Citroentje: ik heb gestemd!! Wat een lekker superstoer ventje! Coole outfit!! Zo zie ik mijn zoon ook straks rondlopen. :D

@glimworm: wat heerlijk zo'n mooie eerste echo. Ik was ook zo onder de indruk en totaal ontroerd en zo blij, dat ik echt even flink de tranen liet.

@Pacific: heerlijk zo'n goede uitslag van de sneltest. Wat een opluchting. Geen gekke andere dingen nog. En wat superfijn er even met de camper tussenuit! Ik wil ook zo graag een camper. Jullie zijn nu vast heerlijk aan het genieten.

Welkom Annebe! En gefeliciteerd! Wow, al 5 kindjes inderdaad. Hihi, klinkt voor mij echt als een heel vol gezin. Gezellig! Had er ook wel 10 gewild hoor, als het wat anders was gelopen. ;):D

Even @ allen: zo leuk om al jullie dagelijkse bezigheden en verhalen te lezen!
    Vooral daarmee doorgaan! :D

@Doglover (Elleke): je bent zó goed bezig! Even mijn bewondering uiten hoor. Moedig en de juiste manier om hier doorheen te komen.

@Allen: wat is een goeie termijn om zo'n pretecho te laten doen?

Oja, heb nog nagevraagd aan m'n manueel therapeut over de gekke verdoofde plekken tijdens het slapen en hij zei ook dat het een huidzenuw is in de buik die dus bekneld raakt. Het zal na de zwangerschap als het goed is weg zijn. Zolang nu de plekken zich snel herstellen is het ok. Als dat te lang duurt (een dag) dan moet ik langs komen. Dus we wachten af. Tot nu toe herstelt het zich nadat ik weer op m'n rug draai of een stukje ga lopen.

@kvinna: zo leuk dat je al goed de baby voelt!!! En zelfs manlief al!

Ik voel ook sinds een paar dagen ons jongetje!!!! DAT is geweldig en raar tegelijk zeg! Soms voelt het alsof ie echt heel erg aan het spartelen is. En regelmatig kleine schopjes. 1 keer zat ik met m'n arm op m'n buik en m'n arm ging gewoon een beetje omhoog! En ik heb toch een flink dikke moederkoek ertuusen zitten en een flink vetlaagje van mezelf!
    Het voelt heel maf, ik moet er echt aan wennen. Ik schrik ook ervan. Hahaha, en dan moet ik dus lachen. Stond vrijdag bij de kassa van de super en hij spartelde echt heel erg en ik moest lachen en wreef over m'n buikl. En de kassière vroeg of alles goed was en ik vertelde dat ik net sinds 2 dagen m'n baby voelde en daar nog erg aan moest wennen. Ze moest ook lachen en kon het zich helemaal voorstellen.
    Hadden jullie dat ook? Voel me soms zo'n wereldvreemd iemand als ik om zoiets moet lachen en het raar vind. Als ik dit tegen anderen zeg reageren ze altijd zo van: nou, dat is toch leuk? Alsof ik het níet leuk vind...;) Ik vind het gewoon een gek gevoel en zo ontzettend bijzonder. Merk wel dat ik toch wel heel anders in de zwangerschap sta dan de meesten om me heen. Die vinden/vonden alles veel gewoner en erbij horen dus dachten ze er niet zo over na als ik.
    Nouja, ik ben ook wel een beetje raar natuurlijk...zegt manlief altijd.

Zo. Ben ik weer bij? :D

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Sky... is NIET raar!!!! Ik heb nu twee zwangerschappen achter de rug en dat vond ik al heel bijzonder, maar nu.... ik kan het gewoon niet geloven dat er weer leven groeit en al volop beweegt. Ik heb het idee dat ik af en toe wat voel, dus kan niet wachten tot het harder wordt, maar dan zit deze muts ook zeker weten met tranen in d'r ogen van ontroering!!! (en elke avond met de buik bloot en voelen en kijken hahahahahaha)

20. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Oh gelukkig! Hahahaha, ben dus niet de enige! :D:p;)

Deel Deze Pagina