Ja precies, Sky, dat is echt niet raar! Het is toch vreemd ook om je kindje te voelen vind je niet? Het heeft soms echt iets aliens-achtigs haha! Ik vind het ook heerlijk. Als ik te dicht tegen m'n bureau aan zit dan voel ik dat ie dat niet leuk vindt. Een pretecho: bedoel je dan een 3/4D-echo? Dat is volgens mij het mooiste rond de 28 weken. Je kan eens kijken op Welkom bij Echobureau Utrecht, voor echo en pret-echo van uw baby. St. Laurensdreef 37, 3565 AJ Utrecht.. Daar heb ik het laten doen (in Amsterdam heb je Dr. Papa). Ik zou i.i.g. NU al reserveren hoor!! Je kunt niet dezelfde week nog terecht als je bijv. nu zou bellen, dat moet je echt met ze inplannen. Ben heel benieuwd!
Jawel jawel! Ik zat met 200 ABN AMRO collega's gezellig aan de bitterballen! Ben nu Italie aan het kijken. Maar dat is niet om het voetbal... Damn. Oh en Sky: die melk is toch wel raar, vies, vreemd hoor...Het is niet zo dat er meteen een bekertje heerlijke volle melk voor je neus staat. Nee...je knijpt erin (omdat je nieuwsgierig bent) en opeens krijg je een gekke witte, waterige substantie. Waarna meteen door je hoofd schiet 'hoe moet dit, wat is dit?? oh ja, he bah, ik weet het al'. En daarna: 'ik heb toch wel watten of iets voor in m'n BH??'. En tot slot: 'misschien moet ik me maar ziek melden morgen. Het is toch een heftige gebeurtenis'... Tenminste, die laatste drama-zin heb ik zelf altijd hihi.
Trouwens: als iemand nog leuke hobby's weet voor in je verloftijd, dan hoor ik het graag. Wat ga jij allemaal doen Hellie?
Hallo dames, haha Sky....is niet raar hoor, voor mij is het de 2e keer dat ik het meemaak maar het blijft een vreemde belevenis die bewegingen in je buik. Wij liggen 's avonds in bed af en toe ook dubbel van de blubbers die lekker heen en weer dansen haha Pretecho...tja tis net wat je graag wil zien, ik heb bij Tim met 24 weken een pretecho gedaan en dat was al erg mooi, nu gaan we met 30 weken omdat dan de oogjes ook open kunnen (dat is geloof ik vanaf 28 weken..) Zoek anders eens wat filmpjes op van echo's in verschillende weken dan kun je zelf kijken wat je mooi vind, wat later in de zw hebben ze wat meer vet...Wij gaan naar babyview Babyview.nl | Kriebels in je buik! en op die site staan ook filmpjes van verschillende weken. Doosje ja die eerste melk is echt vreemd idd, bij mij kwam het bij Tim na de bevalling pas echt erg pfff had echt continu natte plekken in m'n shirt omdat ik dacht met flesvoeding geen zoogcompressen nodig te hebben haha Dames die gestemd hebben BEDANKT! Hier gaat het z'n gangetje, als ik maar op tijd m'n rust neem gaat het goed. Zaterdag hebben we een fotoshoot bij de V&D (bonnen uit de blije doos) en een week later de pretecho.
@ Doosje : ik heb in de tijd dat ik werkloos thuiszat het paintshop/digitaal scrappen aardig onder de knie gekregen, misschien ook een leuke hobbie voor jou?
hey dames... hier ook gaar hoor vooral laat in de middag strot ik in! en over lekkende borsten gesproken?????????ik heb het bij alle twee m'n dochter gehad! vanaf 6 mnd zwangerschap liep ik met zoog compressen in!grrrr ben benieuwd hoe het bij deze vergaat! verder weinig nieuws!
He meiden...ik begin weer een beetje de bibbers te krijgen... donderdagmiddag mag ik weer op controle en ik kijk de tijd echt weer vooruit. Soms krijg ik echt paniekaanvallen..maar dan lukt het me gelukkig om snel rustiger te worden. Maar het ene moment denk ik iets te voelen en het andere moment gebeurd er gewoon niets. (okee......ik ben nog maar 16,5 week en is nog erg vroeg, misschien te ongeduldig hahahahahaha) Ik heb ook totaal geen zin in het werk...baal er echt van dat ik weer moet en kan me totaal niet concentreren. Echt erg...terwijl ik normaal altijd met heel veel plezier ging. Ach, ik steek het maar op de hormonen. Verder kan ik ook heel slecht in slaap komen, lag ik er gisteren echt op tijd in, lig ik om elf uur nog klaar wakker. Pffff...zo blijf je moe natuurlijk. Allee, genoeg geklaagd hahahaha..het zonnetje schijnt! We gaan er vandaag nog even tegen aan op het werk. Fijne dag meiden!!!
Thanx Glim! M'n vriend is grafisch vormgever, dus ik kan zelfs persoonlijke coaching krijgen bedenk ik me nu. Misschien wel een leuk idee idd! @ Hartediefje: ik snap die bezorgdheid hoor....dat vind ik helemaal niet gek. Het is i.i.g. fijn om een afspraak te hebben staan en daar weer naartoe te leven. Dat vind ik zelf altijd wel prettig. En dat slapen heb ik ook....ik val na m'n werk 1 of 2 uurtjes in slaap, maar dan kan ik pas weer rond 24.00 uur slapen...niet zo handig. Iedereen een fijne dag vandaag!
Zo dames, ook ik heb me weer even door een tiental pagina's reacties geworsteld. Ik vergeet vast een paar mensen, maar Annebe welkom en natuurlijk ook voor Femke. Femke, ik ben een van die mensen die zelf niet voor een vwp zou kiezen. En stiekem val ik wel een beetje over je woordkeus dat je dat zou 'moeten', want het blijft je eigen keus natuurlijk (ik ga er tenminste vanuit dat het mn om Downsyndroom gaat). Maar zoals anderen al gezegd hebben, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen keus en ik kan heus wel met je meevoelen dat het èrg spannend is hoor! Pacific wat fijn dat de eerste uitslagen in ieder geval goed zijn! Doosje, ik heb ook een voorliggende placenta en zeker na de 20 weken voelde ik de baby bijna niet. Vanaf een week of 32 voelde ik het stukken beter, maar het ligt er gewoon heel erg aan waar de baby schopt of stompt. Ik heb ook soms dat ze in het ziekenhuis naar het hartje luisteren en dan hoor je de baby bewegen maar ik voel niks. Andere keren is de baby ineens wild en kun je mn hele buik op en neer zien gaan. Heel erg fijn dat je verloskundige je ook zo serieus nam, ik lees hier toch vaak hele andere verhalen. Iemand vroeg ook naar hobby's voor tijdens het verlof. Daar had ik nog niet eens over nagedacht, ik had gepland lekker te gaan rommelen in huis enzo, maar door de alsmaar voortdurende vermoeidheid komt daar weinig van. Inmiddels heb ik ook mijn man anderhalve week thuis gehad met vermoedelijk iets van griep en dat werkt helemaal niet bevorderlijk. Wel raar hoor, want hij kan niet te lang achter de computer zitten, dan gaan de letters dansen en wordt hij raar in zn hoofd. Beetje lastig als je programmeur bent. Vrijdag moet hij weer naar de huisarts, dan krijgt hij ook uitslagen van bloed- en urineonderzoek. De assistente dacht dat het naweeën van de griep kunnen zijn, maar ik begin me zachtjes aan toch een beetje zorgen te maken. Het aftellen hier begint aardig op te schieten - nog 13 dagen tot de uitgerekende datum. Bij het gesprek met de gynaecoloog vorige week heb ik te horen gekregen dat als ik wil, we met 40 weken kunnen kijken of ik al ontsluiting heb en als dat zo is, dat ze dan de vliezen kunnen breken en dat ik dan in principe binnen 24 uur beval. Ik denk dat de kans aanwezig is dat we van dat aanbod gebruik zullen maken. Het is overigens wel een uitzondering hoor, normaal doen ze dit pas met 41 weken. Nou, ik ga zo maar weer eens naar bed, vannacht weer nauwelijks geslapen (en ik ben zo moe!). Het lijkt wel of ik 's nachts alerter ben dan overdag! Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst langer dan 3,5 uur aan 1 stuk heb geslapen. Soms heb ik best een beetje medelijden met mezelf...
de woordkeus die femke bedoeld is toch juist precies goed???ze heeft idd gekozen voor een vwp, als je eenmaal hoort dat bepaalde uitslagen niet goed zijn...wil je toch wel weten wat het dan is?en denk ik ook dat alle artsen je aanraden hierop verder te onderzoeken! je gaat niet verder "van ooh de uitslagen waren minder goed,dus laat ik het maar afwachten wat ik na de bevalling in m'n handen krijg".!!!!dit zou niemand doen!
28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 20-01-'11 Kristel79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 24-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Belangrijke data: 16 juni: Sky VK controle 21 juni: Hellie liggingsecho 22 juni: snoet 20 weken echo 23 juni 09.30: Femke vwp 30 juni: snoet vk controle 07 juli: Doosje77 bevalplan maken Even de lijst naar voren gehaald en Femkes vwp erbij gezet. @Citroentje: ik heb vorige week ook gestemd, volgens mij helpt het prima! @Sky: ik vind van alles nog steeds raar: de bewegingen, een (langzaam) groeiende buik, gewichtstoename zonder dat ik extra eet, het idee dat we er straks als het goed gaat een levend wezentje bij hebben in huis. Erg vreemd allemaal, maar wel leuk.
Volgens mij ging ze twee weken, dus zou ze zondag terug moeten komen. In elk geval voor volgende week dinsdag (de 22e). In Frankrijk is het volgens mij niet erg lekker weer, dus dat is wel jammer.
Nou meiden, het is FOUTE BOEL..... vanmorgen weer bloedverlies gehad en was nu echt roodroodbruin toch vk gebeld uitgelegd en vertelde ik ook dat ik voelde dat mijn baarmoedermond openstond dat ik t niet vertrouwde. De vk heeft meteen het echocentrum gebeld voor een afspraak vanmiddag. Bij de inwendige echo bleek geen hartactiviteit en was gestopt met groeien bij 7w1d........ was toch wel een flinke klap in mijn gezicht... ik kan nu ook alleen maar huilen.... ik had ook wel een beetje zo'n voorgevoel omdat de misselijkheid en de gevoelige boobs ook sinds vandaag helemaal weg was..... t zij zo.... nu is t wachten tot de miskraam door breekt...... indien volgende week donderdag nog niks is gebeurd dan afspraak bij gynacoloog voor vervolg traject of medicatie of curretage... kan iemand mij van de lijst schrappen? 1 klein * (mk 8w4d)
Och nee, meissie ow wat vind ik dit zo erg! krijg er rillingen van op mijn rug weet verder even niet wat ik moet zeggen, mar een hele dikke knuffel voor jou, lieverd. het was jou ook zo gegund!
Ik ga het lekker rustig aan doen, moet nog wat dingetjes doen voor de babykamer, kleertjes wassen, zorgen dat het huis aan kant is, zoonlief entertainen, boekje lezen, serietjes kijken, kom denk ik tijd tekort
@ Kristel: verdomme, wat onwijs k*t zeg!! Ik heb het net dichtbij meegemaakt bij een collega en ik vind het heel erg voor je. Zoiets is altijd een grote klap en daar moet je doorheen. Bij jou vind ik het vooral erg, omdat je al zo lang aan het proberen bent...ik hoop dat het snel weer raak is (hoewel je misschien nu wel even wat anders aan je hoofd hebt) en dat het allemaal snel op gang komt. Ik wil je echt heel veel geluk toewensen meid...sterkte! @ Allen: thanx voor de hobby-suggesties! Series downloaden is ook een leuk idee idd. Ik ga eens even kijken wat ik graag zou willen zien. Ik ben niet zo geschikt om lange films te kijken (dan word ik onrustig) en series werkt wat beter. @ Canna: van dat aanbod zou ik ook gebruik maken! Lijkt me erg fijn. Is er een reden waarom ze dat hebben aangeboden of is het gewoon een soort 'service' van het ziekenhuis?